DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 15. sep 2017, 15:47

Der er vidst en der skal derud på mandag og have lavet det samme. Mener jeg at have læst

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 15. sep 2017, 18:03

aknedude skrev:Der er vidst en der skal derud på mandag og have lavet det samme. Mener jeg at have læst
Det er mig :-)
Bilen bliver testet med den sidste nye software.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 15. sep 2017, 23:06

Janke skrev:
aknedude skrev:Der er vidst en der skal derud på mandag og have lavet det samme. Mener jeg at have læst
Det er mig :-)
Bilen bliver testet med den sidste nye software.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bliver spændene at følge om vi mærker de samme forskelle.

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 16. sep 2017, 15:01

Som tidligere nævnt i denne lange tråd, har jeg ingen problemer med min Fabia og den lille 1.2 tsi, samt lidt over 100kkm.

Hæfter mig ved betegnelsen af de manuelle gearkasser:

Five-Speed Mechanical Gearboxes 02T (MQ200-5F) and 02R (MQ250-5F)
These well-proven mechanical five-speed gearboxes are also used in other ŠKODA AUTO MODELS.
The 02T gearbox with production designation MQ200 is designed to transmit the 200 Nm torque. The 02R gearbox
features a similar design. Its production designation is MQ250, and it is able to transmit 250 Nm torque - this gearbox
is used in the ŠKODA Fabia III vehicle in combination with diesel engines.

Så hvis MQ200 er for max 200nm drejningsmoment, og
MQ250 er for max 250nm drejningsmoment,
og logikken fortsættes,

hvad er DQ200 så designet til??
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 16. sep 2017, 15:15

250 Nm og en 1.4 140HK yder ab fabrik 277 Nm
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 16. sep 2017, 17:22

Kinojserguru skrev:250 Nm og en 1.4 140HK yder ab fabrik 277 Nm
Yeps det bruges den til; men hvad har dem som designede gearkassen forestillet sig ...
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 16. sep 2017, 17:27

Torslunde skrev:
Kinojserguru skrev:250 Nm og en 1.4 140HK yder ab fabrik 277 Nm
Yeps det bruges den til; men hvad har dem som designede gearkassen forestillet sig ...
Går den så går den..... Men det løser den software også, så det istedet er 350nm den kan klare. Uden at gå på kompromis med holdbarheden.

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 16. sep 2017, 17:42

Jeg har nu heller aldrig troet på at hverken tandhjul eller lejer ikke kunne klare mere end 250Nm, men hvis trykket er "forkert" til kobling bla. ja så kunne man jo godt frygte at den ville begynde at skride, hvis den gør det ved en 1.2 hvordan vil det så ikke gå ved 200 HK eller mere.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 17. sep 2017, 09:48

Det er jo "fugt" siger VW :p så DQ200 er designet til at suge fugt :-)

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 17. sep 2017, 10:04

Se filen.. jeg har selv sendt foto af samme bil med samme reg.nr til FDM..denne bil sang fra defekte lejer da jeg havde den i to dage som lånebil, nu er den til salg.. lur mig om den ikke stadig synger og kommer med metallisk resonans, helt som min egen!! Hvis én kommer forbi Tåstrup, så kunne I jo lige tage en tur i den og så se om den stadig støjer:-) og glider i koblingen, hvis den ikke har fået ny gearkasse, så er man ikke i tvivl efter en længerevarende tur i den.. spørg på værkstedet og sælgeren om de har hørt om det før, så bliver det så spændende om de nævner en dugfrisk sag med én kunde, som var forbi dem 14 gange før og spiller helt uvidende... så er her alle tiders mulighed for at efterprøve troværdigheden hos netop den forhandler og ydermere resten af "seriestandard" forklarende forhandlere.
Ps. Alle sælgere og hele værkfører kontoret er ikke i tvivl om min sag for jeg var allerede "stamkunde" ugen efter købet i marts 2017
http://www.vw-taastrup.dk/Brugte-biler/ ... 9-21002373

NicoCH
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. okt 2015, 10:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af NicoCH » 18. sep 2017, 10:02

Janke skrev: Det er mig :-)
Bilen bliver testet med den sidste nye software.
Hvad testes der? Og er det sidste nye software fra TVS eller VW?
Seat Toledo 1,4 TSI DSG 2016
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 18. sep 2017, 13:56

NicoCH skrev:
Janke skrev: Det er mig :-)
Bilen bliver testet med den sidste nye software.
Hvad testes der? Og er det sidste nye software fra TVS eller VW?
“Vws nyeste. Software... :lol: :lol: den var god... Nej det er med Custom software fra TVS.

NicoCH
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. okt 2015, 10:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af NicoCH » 18. sep 2017, 15:40

aknedude skrev:
NicoCH skrev:
Janke skrev: Det er mig :-)
Bilen bliver testet med den sidste nye software.
Hvad testes der? Og er det sidste nye software fra TVS eller VW?
“Vws nyeste. Software... :lol: :lol: den var god... Nej det er med Custom software fra TVS.
Selvom VWs software er et år gammel (eller hvad den er), så er det vel deres nyeste.
Jeg ved ikke ikke om jeg har misset en post, hvor der står beskrevet hvad der bliver testet.
Men skal jeg forstå det som at Jankes bil får lagt softwaren ind fra TVS, også tester de om det gør en forskel? :)
Seat Toledo 1,4 TSI DSG 2016
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 18. sep 2017, 16:00

NicoCH skrev:
aknedude skrev:
NicoCH skrev: Hvad testes der? Og er det sidste nye software fra TVS eller VW?
“Vws nyeste. Software... :lol: :lol: den var god... Nej det er med Custom software fra TVS.
Selvom VWs software er et år gammel (eller hvad den er), så er det vel deres nyeste.
Jeg ved ikke ikke om jeg har misset en post, hvor der står beskrevet hvad der bliver testet.
Men skal jeg forstå det som at Jankes bil får lagt softwaren ind fra TVS, også tester de om det gør en forskel? :)
Jep, lige præcis, VW software afhjælper ikke på alle de problemer gearkassen har. Det skulle TVS gerne gøre.

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 18. sep 2017, 16:03

TVS har haft software i lang tid, som har virket på de trælse Q200 dsg7 kasser. Det sidste nye skulle være at VW vil opretholde garanti med TVS software.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 18. sep 2017, 16:08

https://youtu.be/[youtube]J0fqSRKgEk8[/youtube]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 18. sep 2017, 16:34

Janke skrev:TVS har haft software i lang tid, som har virket på de trælse Q200 dsg7 kasser. Det sidste nye skulle være at VW vil opretholde garanti med TVS software.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Fik du det lavet???

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 18. sep 2017, 16:44

aknedude skrev:
Janke skrev:TVS har haft software i lang tid, som har virket på de trælse Q200 dsg7 kasser. Det sidste nye skulle være at VW vil opretholde garanti med TVS software.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Fik du det lavet???
Ved det ikke endnu. Er udenlands et par uger, men har lige spurgt på mail. Du har svar før mig, hvis du har tid på torsdag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 18. sep 2017, 17:10

Det ser godt ud på den video,
Men den tvs software, ændre den også tidspunkt på gearskift? jeg mener at jeg synes min golf 7 1.4 tsi dsg ligger i meget højt gear,
den går allerede i 2. gear efter jeg snitter pedalen,
fx ligger den i 4. gear ved 35km/t ca, og 5. gear ved 50 km/t osv, og allerede 7. gear ved 78km/t osv osv...

Ændre tvs så det så den ikke ligger i så højt gear, men man skal længere op i hastighed før den skifter?

Og nu skal jeg lige forstå det rigtigt...

TVS er det hollandske firma, men har forhandlere i danmark? :D :) ;)
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 18. sep 2017, 18:20

AndersRH skrev:Det ser godt ud på den video,
Men den tvs software, ændre den også tidspunkt på gearskift? jeg mener at jeg synes min golf 7 1.4 tsi dsg ligger i meget højt gear,
den går allerede i 2. gear efter jeg snitter pedalen,
fx ligger den i 4. gear ved 35km/t ca, og 5. gear ved 50 km/t osv, og allerede 7. gear ved 78km/t osv osv...

Ændre tvs så det så den ikke ligger i så højt gear, men man skal længere op i hastighed før den skifter?

Og nu skal jeg lige forstå det rigtigt...

TVS er det hollandske firma, men har forhandlere i danmark? :D :) ;)
Ja gear skift bliver “flyttet” både i D Og i S og det bliver også trimmet så det bliver mindre aggressivt ved nedgearing i S og de piller også ved en masse andre ting, for at forbedre gearskift og holdbarhed, Kør din bil mere i S istedet for D så bliver den ikke smadret i gearkassen. Den danske forhandler ligger i Farum og er samarbejdspartnere med TVS i Holland

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 18. sep 2017, 18:34

Men det bliver vel stadig sådan at den kan køre i 7. ved 80 km/t ?
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 18. sep 2017, 18:55

aknedude skrev:
AndersRH skrev:Det ser godt ud på den video,
Men den tvs software, ændre den også tidspunkt på gearskift? jeg mener at jeg synes min golf 7 1.4 tsi dsg ligger i meget højt gear,
den går allerede i 2. gear efter jeg snitter pedalen,
fx ligger den i 4. gear ved 35km/t ca, og 5. gear ved 50 km/t osv, og allerede 7. gear ved 78km/t osv osv...

Ændre tvs så det så den ikke ligger i så højt gear, men man skal længere op i hastighed før den skifter?

Og nu skal jeg lige forstå det rigtigt...

TVS er det hollandske firma, men har forhandlere i danmark? :D :) ;)
Ja gear skift bliver “flyttet” både i D Og i S og det bliver også trimmet så det bliver mindre aggressivt ved nedgearing i S og de piller også ved en masse andre ting, for at forbedre gearskift og holdbarhed, Kør din bil mere i S istedet for D så bliver den ikke smadret i gearkassen. Den danske forhandler ligger i Farum og er samarbejdspartnere med TVS i Holland
Det er jo det, som gør det så underligt!! At nogen ikke har fejl på deres gearkasser, uagtet at de altid kører i D? Jeg kan jo selv mærke på min 1.2TSI, at så snart man går fra 4-5-6 og så 7.gear, så er det nærmest sejtræk og alle de skift her er jo overstået inden man når de 68 km/T, hvis man kører især i byen. Jeg kører på dit råd kun i S når jeg kører i byen og D på lande/motorvej. Men har nu købt en bil med DSG for ikke at skulle skifte gear konstant, ellers kunne man jo lige så godt købe en med manuel pind! Forstår stadig ikke at VW ikke har indset dette og får TVS med i samarbejdet. Det må koste millioner af kroner i koblinger, gearkasser når folk skal have det lavet.. jeg er ikke i tvivl om at VW må vide at mange har disse problemer, men fortier det åbenbart i bund.. der burde jo ikke være forskel på den enkelte DSG DQ200 gearkasse.. men nu har jeg jo oplevet min egen og lånebil med helt samme problem.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 18. sep 2017, 19:07

aknedude skrev:
AndersRH skrev:Det ser godt ud på den video,
Men den tvs software, ændre den også tidspunkt på gearskift? jeg mener at jeg synes min golf 7 1.4 tsi dsg ligger i meget højt gear,
den går allerede i 2. gear efter jeg snitter pedalen,
fx ligger den i 4. gear ved 35km/t ca, og 5. gear ved 50 km/t osv, og allerede 7. gear ved 78km/t osv osv...

Ændre tvs så det så den ikke ligger i så højt gear, men man skal længere op i hastighed før den skifter?

Og nu skal jeg lige forstå det rigtigt...

TVS er det hollandske firma, men har forhandlere i danmark? :D :) ;)
Ja gear skift bliver “flyttet” både i D Og i S og det bliver også trimmet så det bliver mindre aggressivt ved nedgearing i S og de piller også ved en masse andre ting, for at forbedre gearskift og holdbarhed, Kør din bil mere i S istedet for D så bliver den ikke smadret i gearkassen. Den danske forhandler ligger i Farum og er samarbejdspartnere med TVS i Holland
Det er jo det, som gør det så underligt!! At nogen ikke har fejl på deres gearkasser, uagtet at de altid kører i D? Jeg kan jo selv mærke på min 1.2TSI, at så snart man går fra 4-5-6 og så 7.gear, så er det nærmest sejtræk og alle de skift her er jo overstået inden man når de 68 km/T, hvis man kører især i byen. Jeg kører på dit råd kun i S når jeg kører i byen og D på lande/motorvej. Men har nu købt en bil med DSG for ikke at skulle skifte gear konstant, ellers kunne man jo lige så godt købe en med manuel pind! Forstår stadig ikke at VW ikke har indset dette og får TVS med i samarbejdet. Det må koste millioner af kroner i koblinger, gearkasser når folk skal have det lavet.. jeg er ikke i tvivl om at VW må vide at mange har disse problemer, men fortier det åbenbart i bund.. der burde jo ikke være forskel på den enkelte DSG DQ200 gearkasse.. men nu har jeg jo oplevet min egen og lånebil med helt samme problem.

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 18. sep 2017, 20:40

aknedude skrev:
AndersRH skrev:Det ser godt ud på den video,
Men den tvs software, ændre den også tidspunkt på gearskift? jeg mener at jeg synes min golf 7 1.4 tsi dsg ligger i meget højt gear,
den går allerede i 2. gear efter jeg snitter pedalen,
fx ligger den i 4. gear ved 35km/t ca, og 5. gear ved 50 km/t osv, og allerede 7. gear ved 78km/t osv osv...

Ændre tvs så det så den ikke ligger i så højt gear, men man skal længere op i hastighed før den skifter?

Og nu skal jeg lige forstå det rigtigt...

TVS er det hollandske firma, men har forhandlere i danmark? :D :) ;)
Ja gear skift bliver “flyttet” både i D Og i S og det bliver også trimmet så det bliver mindre aggressivt ved nedgearing i S og de piller også ved en masse andre ting, for at forbedre gearskift og holdbarhed, Kør din bil mere i S istedet for D så bliver den ikke smadret i gearkassen. Den danske forhandler ligger i Farum og er samarbejdspartnere med TVS i Holland


OKay, Jeg vil slette ikke køre i S, synes den skal alt for højt op i omdr, og holdes der lidt tid før den skifter, det går slet ikke til by kørsel synes jeg.
Det sidste stykke tid, efter jeg er begyndt at læse med her, (har kun haft min golf i 2 mdr.) er jeg begyndt at køre i manuel når den er kold, når den bliver varm køre jeg i D, synes ikke det køre godt i D når den er kold..

Jeg synes ikke min har de symptoner som i snakker om, efter jeg har læst med her, kan jeg godt se MEGET LIDT ujævnhæder på omdr nålen når den køre i D, men ikke noget jeg mærker eller høre, men når den er varm synes jeg den køre som en drøm.

Men tænker at jeg vil prøve det TVS når nogle af jer har testet det lidt tid, (inden min begynder at fucke op) jeg savner at D bliver til en blanding mellem D og S
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 19. sep 2017, 15:18

AndersRH skrev:
aknedude skrev:
AndersRH skrev:Det ser godt ud på den video,
Men den tvs software, ændre den også tidspunkt på gearskift? jeg mener at jeg synes min golf 7 1.4 tsi dsg ligger i meget højt gear,
den går allerede i 2. gear efter jeg snitter pedalen,
fx ligger den i 4. gear ved 35km/t ca, og 5. gear ved 50 km/t osv, og allerede 7. gear ved 78km/t osv osv...

Ændre tvs så det så den ikke ligger i så højt gear, men man skal længere op i hastighed før den skifter?

Og nu skal jeg lige forstå det rigtigt...

TVS er det hollandske firma, men har forhandlere i danmark? :D :) ;)
Ja gear skift bliver “flyttet” både i D Og i S og det bliver også trimmet så det bliver mindre aggressivt ved nedgearing i S og de piller også ved en masse andre ting, for at forbedre gearskift og holdbarhed, Kør din bil mere i S istedet for D så bliver den ikke smadret i gearkassen. Den danske forhandler ligger i Farum og er samarbejdspartnere med TVS i Holland


OKay, Jeg vil slette ikke køre i S, synes den skal alt for højt op i omdr, og holdes der lidt tid før den skifter, det går slet ikke til by kørsel synes jeg.
Det sidste stykke tid, efter jeg er begyndt at læse med her, (har kun haft min golf i 2 mdr.) er jeg begyndt at køre i manuel når den er kold, når den bliver varm køre jeg i D, synes ikke det køre godt i D når den er kold..

Jeg synes ikke min har de symptoner som i snakker om, efter jeg har læst med her, kan jeg godt se MEGET LIDT ujævnhæder på omdr nålen når den køre i D, men ikke noget jeg mærker eller høre, men når den er varm synes jeg den køre som en drøm.

Men tænker at jeg vil prøve det TVS når nogle af jer har testet det lidt tid, (inden min begynder at fucke op) jeg savner at D bliver til en blanding mellem D og S

Du skal overveje om det ikke er en god ide at få den software inden den begynder at lave ballade, når du allerede nu syntes den kører skidt når den er kold.

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 19. sep 2017, 15:35

Det også min tanke, at få det gjordt inden det går galt som jeg skriver,

Men vil lige vente lidt til han har kørt lidt tid med det ;)

Undre mig at tvs ikke har lavet noget reklame for det de kan hvis det virkelig kan ordne problemet?
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 19. sep 2017, 16:00

AndersRH skrev:Det også min tanke, at få det gjordt inden det går galt som jeg skriver,

Men vil lige vente lidt til han har kørt lidt tid med det ;)

Undre mig at tvs ikke har lavet noget reklame for det de kan hvis det virkelig kan ordne problemet?
De behøver ikke reklame, det var lidt tys tys at jeg fik deres navn. De har gået under navnet DSG Doctor før i tiden.

NicoCH
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. okt 2015, 10:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af NicoCH » 19. sep 2017, 16:29

aknedude skrev:
AndersRH skrev:Det også min tanke, at få det gjordt inden det går galt som jeg skriver,

Men vil lige vente lidt til han har kørt lidt tid med det ;)

Undre mig at tvs ikke har lavet noget reklame for det de kan hvis det virkelig kan ordne problemet?
De behøver ikke reklame, det var lidt tys tys at jeg fik deres navn. De har gået under navnet DSG Doctor før i tiden.
Fik du navnet af en VW medarbejder eller hvad?
Seat Toledo 1,4 TSI DSG 2016
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 19. sep 2017, 16:31

Hvorfor ikke komme frem i verden med det, og blive en "helt"??
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 19. sep 2017, 18:27

NicoCH skrev:
aknedude skrev:
AndersRH skrev:Det også min tanke, at få det gjordt inden det går galt som jeg skriver,

Men vil lige vente lidt til han har kørt lidt tid med det ;)

Undre mig at tvs ikke har lavet noget reklame for det de kan hvis det virkelig kan ordne problemet?
De behøver ikke reklame, det var lidt tys tys at jeg fik deres navn. De har gået under navnet DSG Doctor før i tiden.
Fik du navnet af en VW medarbejder eller hvad?
Nej jeg fik det af et automatgear center, jeg spurgte om de havde nogle der var gode til DSG. Og så fik jeg at vide at DSG docter i Holland var vanvittig dygtige og havde hjulpet mange med “ fugt i fugen...koblingen” men at vw ikke ville “tale” med dem. Så det var på eget ansvar. Det er så ved at ændre sig til at vw nu godt vil tale med dem.

Besvar

Tilbage til "Transmission"