DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Lamox
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Lamox » 20. sep 2017, 07:39

aknedude skrev:men at vw ikke ville “tale” med dem. Så det var på eget ansvar. Det er så ved at ændre sig til at vw nu godt vil tale med dem.
Hvem er din kilde til, at VW godt vil snakke med dem? Umiddelbart lyder det lidt for godt, til at kunne være sandt. I hvert fald baseret på mine tidligere erfaringer med VW værksteder og importøren.

Hvad skal I smide for sådan en DSG-fil?

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af pomfrit » 20. sep 2017, 08:09

Lamox skrev:Hvad skal I smide for sådan en DSG-fil?
Se side 58: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... start=1710

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 20. sep 2017, 10:42

Lamox skrev:
aknedude skrev:men at vw ikke ville “tale” med dem. Så det var på eget ansvar. Det er så ved at ændre sig til at vw nu godt vil tale med dem.
Hvem er din kilde til, at VW godt vil snakke med dem? Umiddelbart lyder det lidt for godt, til at kunne være sandt. I hvert fald baseret på mine tidligere erfaringer med VW værksteder og importøren.

Hvad skal I smide for sådan en DSG-fil?
Det har fra dem i dk der samarbejder med TVS.
mener der er en anden herinde der har fået samme besked.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 20. sep 2017, 12:34

Jeg har ekstremt svært ved at tro på at VW samarbejder med et eksternt lille firma om noget så vigtigt som software til deres DSG kasse. Det lyder suspekt for at sige det mildt. Men ændrer ikke på det er ekstremt spændende hvad i kommer frem til.

Jeg prøvede en Audi A3 1,8 TFSI i går fra 2013 og den kørte perfekt. Så nu er det ud 11 jeg har prøvet hvoraf de 7 havde problemer med kassen. DQ200 er lækker når det spiller :)

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. sep 2017, 12:37

Ved ikke om vi er enige om dette, men bør FDM ikke blandes ind i den hypotese? At VW vil indgå i samarbejde med TVS? Lige nu er det et rygte, men hvis VW erkender at der skal samarbejdes, så er det i min verden en klokkeklar erkendelse af fejl i VW's egen software.. eller noget som ikke er optimalt. Det er jo en verdens sensation der kan være under opsejling i disse timer??

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 20. sep 2017, 13:00

Held og lykke med at få dem til at indrømme det. Hvis det overhovedet er sandt.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 20. sep 2017, 13:24

King_Neumann skrev:Ved ikke om vi er enige om dette, men bør FDM ikke blandes ind i den hypotese? At VW vil indgå i samarbejde med TVS? Lige nu er det et rygte, men hvis VW erkender at der skal samarbejdes, så er det i min verden en klokkeklar erkendelse af fejl i VW's egen software.. eller noget som ikke er optimalt. Det er jo en verdens sensation der kan være under opsejling i disse timer??

Vw arbejder sammen med TVS i Holland bla. så det er på ingen måde utænkeligt. Kan ikke se hvorfor FDM skal ind over, de må da have så stor indsigt i tingene at de selv må tage affære. Jeg har selv opsnuset alt det jeg har fundet vedr. TVS software og taget kontakt til dem der har viden om tingene, det burde FDM også kunne finde ud af. I mine øjne er FDM temmelig ligegyldige.
Indtil videre er"vi" overladt til os selv, og må selv holde for og betale for de evt. forbedringer som 3. part kan komme op med.
Jeg har som sådan ikke noget imod at være test pilot, om det så ender godt ell. skidt må vi se på bagefter.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 20. sep 2017, 13:33

aknedude skrev:
King_Neumann skrev:Ved ikke om vi er enige om dette, men bør FDM ikke blandes ind i den hypotese? At VW vil indgå i samarbejde med TVS? Lige nu er det et rygte, men hvis VW erkender at der skal samarbejdes, så er det i min verden en klokkeklar erkendelse af fejl i VW's egen software.. eller noget som ikke er optimalt. Det er jo en verdens sensation der kan være under opsejling i disse timer??

Vw arbejder sammen med TVS i Holland bla. så det er på ingen måde utænkeligt. Kan ikke se hvorfor FDM skal ind over, de må da have så stor indsigt i tingene at de selv må tage affære. Jeg har selv opsnuset alt det jeg har fundet vedr. TVS software og taget kontakt til dem der har viden om tingene, det burde FDM også kunne finde ud af. I mine øjne er FDM temmelig ligegyldige.
Indtil videre er"vi" overladt til os selv, og må selv holde for og betale for de evt. forbedringer som 3. part kan komme op med.
Jeg har som sådan ikke noget imod at være test pilot, om det så ender godt ell. skidt må vi se på bagefter.
FDM er da ikke ligegyldige hvis de vel og mærket tager action....

Jeg må indrømme at jeg ikke har købt en ny bil for at jeg selv skal rode med alt muligt..... Det fint du vil og det vil være alletiders hvis TVS softwaren løser problemet..... for så er det sgu svært for vw Skoda seat audi at bortforklare.... og her skal FDM.... Ja det kunne også være bt, extrabladet, jp osv ind og have fat i det så det bliver en gratis selvfølge at få lavet sin gearkasse...... uanset om man har opdaget det eller ej.....

Hvis FDM sidder for længe på hænderne bliver det lidt pinligt for dem..... især hvis en af de store aviser for fat i det først

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. sep 2017, 17:15

Hvis det er som Aknedude skriver, at VW vil arbejde sammen med TVS. Så vil jeg foretrække, at VW fik lavet en fil som kunne lægges i af dem. På den måde behøver vi ikke opsøge 3parts firmaer og køre til Farum eller Holland. Det må være den rigtige måde også set i lyset af garantiforpligtigelser osv.

En anden ting .. Når nu firma'et i Farum har lagt en ny fil i. Hvis så der uheldigvis sker en fejl på gearkassen, er det så firmaet i Farum eller TVS i Holland der har aben.
/Søren.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. sep 2017, 17:24

madsobh skrev: Hvis FDM sidder for længe på hænderne bliver det lidt pinligt for dem..... især hvis en af de store aviser for fat i det først
Jeg ved ikke rigtig med FDM mere. Synes mere at det bare er nogen, som bruger den første side i Motor på at brokke sig over afgifter (det har de så gjort i 10+ år). Ellers er det test af børnesæder og den slags. Teknik sektionen og brevkassen handler om at skrue nummerplader fast, folk der er bekymret over forskellige bagateller og om Europark har sat skiltene rigtig op.
Hvornår har de sidst haft succes med at lægge pres på et bilmærke og få noget ud af det ? Er virkelig i tvivl om der kan opnås noget gennem FDM ....
/Søren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. sep 2017, 17:41

Nu må vi lige afvente FDM's klage til VW i første omgang. Det bør være ren logik, at os kunder ikke skal belemres med flere udgifter til næsten helt nye biler. Blot min mening om det punkt. Men forstår så ganske udemærket aknedude's holdning til TVS produkt. Jeg mener at hvis VW i Holland arbejder sammen med TVS omkring software, så bør det også være en sag for alle andre lande. Det er vel her FDM må træde i karakter.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. sep 2017, 17:47

King_Neumann skrev:Nu må vi lige afvente FDM's klage til VW i første omgang. Det bør være ren logik, at os kunder ikke skal belemres med flere udgifter til næsten helt nye biler. Blot min mening om det punkt. Men forstår så ganske udemærket aknedude's holdning til TVS produkt. Jeg mener at hvis VW i Holland arbejder sammen med TVS omkring software, så bør det også være en sag for alle andre lande. Det er vel her FDM må træde i karakter.
Ja ... men jeg forstår ikke helt hvorfor de skulle samarbejde med TVS ...
Det som TVS gør, er at de ændrer i de data hvor koblingstryk, skiftetidspunkter bestemmes. Jeg vil skyde på de sætter koblingstrykket op - resten er smag og behag. Dem som sidder med det her hos VW, ville selv kunne ændre disse data på 5 min. Hvorfor skulle de arbejde sammen med TVS ? og hvad er det der holder ingeniørene tilbage hos VW, for at lave samme ændring som TVS ? - Ved de noget, som TVS ikke ved. Der må være en grund til, at VW ikke bare skruer op for trykket ..
/Søren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. sep 2017, 18:28

Jeg tænker det samme som dig. Men læner mig også op af den skrivelse, som kom fra FDM... at alle dsg problemer kan løses, som var svaret fra VW. Så nu vil jeg afvente FDM komme på banen. Jeg personligt vil gå til min lokale VW forhandler og forhøre mig nok engang om softwaren i dsg. Jeg er ikke tilfreds med skiftemønsteret, som helt klart på et tidspunkt vil slide lejerne op igen. Men kører mest i sport nu, men ville jo have DSG i D, som foretrukken i stedet for det Sport, som man ærligt talt mest bruger af nød :/

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. sep 2017, 18:30

King_Neumann skrev:Jeg tænker det samme som dig. Men læner mig også op af den skrivelse, som kom fra FDM... at alle dsg problemer kan løses, som var svaret fra VW. Så nu vil jeg afvente FDM komme på banen. Jeg personligt vil gå til min lokale VW forhandler og forhøre mig nok engang om softwaren i dsg. Jeg er ikke tilfreds med skiftemønsteret, som helt klart på et tidspunkt vil slide lejerne op igen. Men kører mest i sport nu, men ville jo have DSG i D, som foretrukken i stedet for det Sport, som man ærligt talt mest bruger af nød :/
Ok ja ... Altså min kører fint i D. Jeg er kun træt af koblingsruskeriet. Resten er fint for mig.
/Søren.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 20. sep 2017, 18:32

i-s skrev:Hvis det er som Aknedude skriver, at VW vil arbejde sammen med TVS. Så vil jeg foretrække, at VW fik lavet en fil som kunne lægges i af dem. På den måde behøver vi ikke opsøge 3parts firmaer og køre til Farum eller Holland. Det må være den rigtige måde også set i lyset af garantiforpligtigelser osv.

En anden ting .. Når nu firma'et i Farum har lagt en ny fil i. Hvis så der uheldigvis sker en fejl på gearkassen, er det så firmaet i Farum eller TVS i Holland der har aben.
ja ell. vw.... tvs kan ikke spores

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 20. sep 2017, 18:34

prøv at kigge på TVS hjemmeside. der kan i finde svar på rigtig mange spørgsmål, også deres FB side er ret informativ

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. sep 2017, 21:30

i-s skrev:
King_Neumann skrev:Jeg tænker det samme som dig. Men læner mig også op af den skrivelse, som kom fra FDM... at alle dsg problemer kan løses, som var svaret fra VW. Så nu vil jeg afvente FDM komme på banen. Jeg personligt vil gå til min lokale VW forhandler og forhøre mig nok engang om softwaren i dsg. Jeg er ikke tilfreds med skiftemønsteret, som helt klart på et tidspunkt vil slide lejerne op igen. Men kører mest i sport nu, men ville jo have DSG i D, som foretrukken i stedet for det Sport, som man ærligt talt mest bruger af nød :/
Ok ja ... Altså min kører fint i D. Jeg er kun træt af koblingsruskeriet. Resten er fint for mig.
Så du kan godt leve med leje støj :-)
Senest rettet af King_Neumann 15. nov 2017, 08:37, rettet i alt 1 gang.

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 20. sep 2017, 21:47

Jeg tror eneste grund til vw ikke pt ændre på tryk og skifte tidspunkt er at de så ikke kan overholde deres Co2 og forbrug.
Jeg solgte min polo efter lidt over 3 år og 3 koblinger og 3 svinghjul for til sidst få af vide bilen ikke fejlede noget. Der sluttede min tiltro til vw.
En ting der har undrer mig er at min vw transporter BI-TDI også med dsg dog en 500 Eller 550 som fik skiftet svinghjul for ca 3 mdr siden og nu lige har fået skiftet koblinger. Den har fået nu sw i dsg. Gæt hvad den gør nu... korrekt. Maxislip og underligt skifte mønster som. Jeg har kontaktet værksted og bedt om den gamle sw eller bevis på den nye sw kan overholde diverse normer. Nu skal jeg næsten op på 90kmt før den går i 7ende. Samt når bremsen slippes går den i anden med det samme og filer så på koblingen op til 20-25 km/t
Deres svar var de ikke kunne ligge en ældre sw i end den nyeste de havde fået. Men vil kontakte importøren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 21. sep 2017, 14:23

Det har uden tvivl noget med økonomien/km/L at gøre i forhold til den software der er nu. Men det er jo ekstremt bizart at tænke på alle de omkostninger, som VW påtager sig når der kommer alle de klager. Men må stadig være en klar kalkule på, at mange bare ignorerer problemet og acceptere det som "seriestandard eller fugt" forklaringerne. Men VW siger jo at ALLE DSG problemer kan løses??!! Kan de nu også det, jeg tvivler før TVS modbeviser noget andet.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 21. sep 2017, 18:04

Det har vel næppe noget med økonomi at gøre men mere holdbarhed. Hårdere tryk smadrer sikkert koblinger, så hellere lettere og lade dem glide. Husk på dq200 åd koblinger rask væk før 2013. De ruskede ved igangsætning.

Hvorfor mon det ikke sker mere, men glideri til gengæld er introduceret?

Hvis økonomien har noget at gøre med det, så er det ikke EU tallene men mere vws egen økonomi i forhold til de mange kulance sager på koblinger.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 21. sep 2017, 18:12

Ankedude.... Hvordan gik med opdateringen ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 21. sep 2017, 20:26

claussor skrev:Det har vel næppe noget med økonomi at gøre men mere holdbarhed. Hårdere tryk smadrer sikkert koblinger, så hellere lettere og lade dem glide. Husk på dq200 åd koblinger rask væk før 2013. De ruskede ved igangsætning.

Hvorfor mon det ikke sker mere, men glideri til gengæld er introduceret?

Hvis økonomien har noget at gøre med det, så er det ikke EU tallene men mere vws egen økonomi i forhold til de mange kulance sager på koblinger.
Men stadig mange som ikke har problemer, så hvad skal vi snart tro på?? Det er 100% ikke fugt.. men du har sikkert ret langt hen ad vejen. Men hvis TVS mener at det kan rettes, så bliver det jo spændende om det er pga ændret tryk, og hvad det så medfører på sigt..

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 22. sep 2017, 06:30

madsobh skrev:Ankedude.... Hvordan gik med opdateringen ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Min tid blev aflyst, have ellers sat dagen af til det, lidt irriterende. Men de er ikke vendt tilbage med en ny tid. Så ved ikke lige hvad der foregår.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 22. sep 2017, 07:02

aknedude skrev:
madsobh skrev:Ankedude.... Hvordan gik med opdateringen ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Min tid blev aflyst, have ellers sat dagen af til det, lidt irriterende. Men de er ikke vendt tilbage med en ny tid. Så ved ikke lige hvad der foregår.
De har nok haft besøg af VW's advokater.. :D
2023 Polestar 2 LRSM Plus

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 22. sep 2017, 07:30

King_Neumann skrev:
claussor skrev:Det har vel næppe noget med økonomi at gøre men mere holdbarhed. Hårdere tryk smadrer sikkert koblinger, så hellere lettere og lade dem glide. Husk på dq200 åd koblinger rask væk før 2013. De ruskede ved igangsætning.

Hvorfor mon det ikke sker mere, men glideri til gengæld er introduceret?

Hvis økonomien har noget at gøre med det, så er det ikke EU tallene men mere vws egen økonomi i forhold til de mange kulance sager på koblinger.
Men stadig mange som ikke har problemer, så hvad skal vi snart tro på?? Det er 100% ikke fugt.. men du har sikkert ret langt hen ad vejen. Men hvis TVS mener at det kan rettes, så bliver det jo spændende om det er pga ændret tryk, og hvad det så medfører på sigt..
Jamen mit gæt er VW kører lige på grænsen så for nogle af os virker det og andre virker det ikke. Fugt kan vel godt være skyld i det, netop pga. VWs ændringer. Lad os sige de nedsætter tryk på koblinger omkring 2013 samt også indfører nye koblinger der passer til det, så kan fugt vel godt være rigtigt? De skal jo bare ikke være VWs undskyldning for at slippe udenom, da de selv har lavet de tekniske ændringer der tillader fugt at være et problem.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. sep 2017, 09:43

claussor skrev:
King_Neumann skrev:
claussor skrev:Det har vel næppe noget med økonomi at gøre men mere holdbarhed. Hårdere tryk smadrer sikkert koblinger, så hellere lettere og lade dem glide. Husk på dq200 åd koblinger rask væk før 2013. De ruskede ved igangsætning.

Hvorfor mon det ikke sker mere, men glideri til gengæld er introduceret?

Hvis økonomien har noget at gøre med det, så er det ikke EU tallene men mere vws egen økonomi i forhold til de mange kulance sager på koblinger.
Men stadig mange som ikke har problemer, så hvad skal vi snart tro på?? Det er 100% ikke fugt.. men du har sikkert ret langt hen ad vejen. Men hvis TVS mener at det kan rettes, så bliver det jo spændende om det er pga ændret tryk, og hvad det så medfører på sigt..
Jamen mit gæt er VW kører lige på grænsen så for nogle af os virker det og andre virker det ikke. Fugt kan vel godt være skyld i det, netop pga. VWs ændringer. Lad os sige de nedsætter tryk på koblinger omkring 2013 samt også indfører nye koblinger der passer til det, så kan fugt vel godt være rigtigt? De skal jo bare ikke være VWs undskyldning for at slippe udenom, da de selv har lavet de tekniske ændringer der tillader fugt at være et problem.
Det forklarer så ikke hvorfor de i de varme lande har samme problemer..det eneste fugt man finder på Cypern og Grækenland M.fl er i baren, eller ved poolen:-) men er så langt enig i at VW ganske udemærket ved at de har lavet denne ændring, og ret beset holder folk hen med snik snak.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. sep 2017, 09:50

Aknedude:
Det virker da lidt useriøst at få en tid aflyst, og så ikke få en ny med det samme? Med mindre programeringssystemet er nede.

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 22. sep 2017, 10:25

Måtte lige ringe til værkstedet.
De afventer et nyt service kabel, som sendes fra Holland. Noget med at kommunikere til MCU.
Men meldingen på min bil, er at den kører meget bedre.
"Om jeg var klar til at få en ny bil"
Jeg er satme spændt på køre i den om en uge.

Måske man kunne blive rigtig glad for bilen én dag :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. sep 2017, 10:39

Janke skrev:Måtte lige ringe til værkstedet.
De afventer et nyt service kabel, som sendes fra Holland. Noget med at kommunikere til MCU.
Men meldingen på min bil, er at den kører meget bedre.
"Om jeg var klar til at få en ny bil"
Jeg er satme spændt på køre i den om en uge.

Måske man kunne blive rigtig glad for bilen én dag :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvilken bil har du? Hvad koster den ændring?

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 22. sep 2017, 11:43

Janke skrev:Måtte lige ringe til værkstedet.
De afventer et nyt service kabel, som sendes fra Holland. Noget med at kommunikere til MCU.
Men meldingen på min bil, er at den kører meget bedre.
"Om jeg var klar til at få en ny bil"
Jeg er satme spændt på køre i den om en uge.

Måske man kunne blive rigtig glad for bilen én dag :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spændende..... Vi må lige få lavet nogen kurver så vi kan sammenligne.... Det nye software med gamle

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Besvar

Tilbage til "Transmission"