DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 1. nov 2017, 10:34

Hvis man læser købelovens bestemmelser, så kan VW jo netop ikke genskabe bilens køreegenskaber som før koblingen gav op. Det står ikke i slutsedlen at mikroslip kan forekomme, ligesom sælgerne ikke nævner det med et ord. Ergo når man har fået skiftet kobling mere end to gange så har bilen netop ændret egenskab, hvilket er en inddirekte erkendelse af et problem- det kunne bare ikke løses viser det sig efter få tusinde kørte km. Jeg vil helt klart anbefale bilklage.dk. Hvis VW mener de har en god sag, så møder deres advokat vel op og forklarer sig til retsbogen. Men problemet er jo stadig ikke løst om de så kalder det seriestandard. Kunden skal gøres opmærksom på seriestandard.. men gennemlæs lige jeres slutsedler om det er indføjet et sted med småt :-?
Koster 400kr at klage via Bilklage.dk

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Obel » 1. nov 2017, 11:32

Bjerregaard skrev:
Obel skrev:Forstår ikke helt hvorfor der ikke er nogen, af de mange herinde med problemer, som laver en sag via bilklage.dk. Aka bilankenævnet. Det koster max. 500kr hvis i ender med at tabe sagen og det tager ikke mange minutter at oprette via nettet.
VW har jo allerede erkendt problemet - ellers havde de ikke skiftet koblinger i et væk.
De har haft deres chance. Informer dem om, at hvis de ikke køber bilen retur, så opretter i en sag via bilankenævnet om returkøb grundet fejl på bilen som de er forpligtet til at udbedre eller tilbagekøbe jf. købeloven.
Sagen skal selvfølgelig oprettes imod den forhandler hvor i har købt bilen.

Endnu bedre. Hvis der er 5-10 stykker som opretter på samme tid....

Altså jeg er med på den hvis det er, har allerede FDM på sagen. Dog kan man vel aldrig være for sikker.
Som de gør nu med min udskifter de en kobling med en ny der er magen til (samme reservedelsnr). Det gider jeg sq ikke finde mig i. Det er jo netop fordi de ikke ved hvad det er de skal gøre. Jeg ved så sikker som amen i kirken, at det er galt igen om små 8000km, når de får den skiftet.
Det er da bare at oprette den...
FDM har da tydeligvis opgivet sagen - dem for du ikke en dyt ud af.
Du skal dog være opmærksom på, at forhandleren jo har "rimelig tid" (normalt siger man 3 forsøg - men det er ikke beskrevet i købeloven) til at løse problemet fær du kræver at handlen går retur. Dvs. hvis det er første gang de forsøger at afhjælpe problemet med koblinger, så er det for tidligt at køre en sag...

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 1. nov 2017, 12:17

Ja men VW smider jo bare et stk. papir på bordet hvor der står at det er fugt, og det er vores klima der er skyld i problemet.

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 1. nov 2017, 13:27

Obel skrev:
Bjerregaard skrev:
Obel skrev:Forstår ikke helt hvorfor der ikke er nogen, af de mange herinde med problemer, som laver en sag via bilklage.dk. Aka bilankenævnet. Det koster max. 500kr hvis i ender med at tabe sagen og det tager ikke mange minutter at oprette via nettet.
VW har jo allerede erkendt problemet - ellers havde de ikke skiftet koblinger i et væk.
De har haft deres chance. Informer dem om, at hvis de ikke køber bilen retur, så opretter i en sag via bilankenævnet om returkøb grundet fejl på bilen som de er forpligtet til at udbedre eller tilbagekøbe jf. købeloven.
Sagen skal selvfølgelig oprettes imod den forhandler hvor i har købt bilen.

Endnu bedre. Hvis der er 5-10 stykker som opretter på samme tid....

Altså jeg er med på den hvis det er, har allerede FDM på sagen. Dog kan man vel aldrig være for sikker.
Som de gør nu med min udskifter de en kobling med en ny der er magen til (samme reservedelsnr). Det gider jeg sq ikke finde mig i. Det er jo netop fordi de ikke ved hvad det er de skal gøre. Jeg ved så sikker som amen i kirken, at det er galt igen om små 8000km, når de får den skiftet.
Det er da bare at oprette den...
FDM har da tydeligvis opgivet sagen - dem for du ikke en dyt ud af.
Du skal dog være opmærksom på, at forhandleren jo har "rimelig tid" (normalt siger man 3 forsøg - men det er ikke beskrevet i købeloven) til at løse problemet fær du kræver at handlen går retur. Dvs. hvis det er første gang de forsøger at afhjælpe problemet med koblinger, så er det for tidligt at køre en sag...
Det bliver 4. Kobling de skal skifte til, så vil selv mene jeg har en rimelig sag. Bilen har netop rundet 30.000km.


Jeg bander dem langt ind i h**** med deres spådomme om fugtig klima, mikroslip osv. Så skal køberne sq have det at vide inden de køber en bil med DQ200. Den sidder jo stadig i nye golfer, poloer osv. Køberne skal have ret til at forholde sig til problemet inden de køber og så evt købe uden DSG!

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 1. nov 2017, 13:45

Bjerregaard skrev:
Obel skrev:
Bjerregaard skrev:
Altså jeg er med på den hvis det er, har allerede FDM på sagen. Dog kan man vel aldrig være for sikker.
Som de gør nu med min udskifter de en kobling med en ny der er magen til (samme reservedelsnr). Det gider jeg sq ikke finde mig i. Det er jo netop fordi de ikke ved hvad det er de skal gøre. Jeg ved så sikker som amen i kirken, at det er galt igen om små 8000km, når de får den skiftet.
Det er da bare at oprette den...
FDM har da tydeligvis opgivet sagen - dem for du ikke en dyt ud af.
Du skal dog være opmærksom på, at forhandleren jo har "rimelig tid" (normalt siger man 3 forsøg - men det er ikke beskrevet i købeloven) til at løse problemet fær du kræver at handlen går retur. Dvs. hvis det er første gang de forsøger at afhjælpe problemet med koblinger, så er det for tidligt at køre en sag...
Det bliver 4. Kobling de skal skifte til, så vil selv mene jeg har en rimelig sag. Bilen har netop rundet 30.000km.


Jeg bander dem langt ind i h**** med deres spådomme om fugtig klima, mikroslip osv. Så skal køberne sq have det at vide inden de køber en bil med DQ200. Den sidder jo stadig i nye golfer, poloer osv. Køberne skal have ret til at forholde sig til problemet inden de køber og så evt købe uden DSG!
Jeg er meget enig Bjerregaard!

FDM siger jo selv at det skyldes fugt, så ingen hjælp at få der. Men rent teknisk er VW vel som professionel aktør forpligtiget til at gøre kunder opmærksomme på at bilen kan ændre kørselsmønster grundet fugt. I den forstand kan man vel sige at VW handler culpøst ved ikke at gøre kunden opmærksom på klimaets påvirkning af en DSG gearkasse, og i sig selv gjort ansvarspligtig. 4 koblinger :-? Det er jo vildt!

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Obel » 1. nov 2017, 15:00

bilankenævnet er en uafhængig instans og de efter min mening den eneste vej at gå...
Hvis i blot bliver ved med at gp til FDM og VW, så får i helt sikkert også det samme svar igen og igen...

Men købeloven er jo ret klar på området... Bilen er et forbrugerkøb hvilket der er reklamationsret på... Den fejl skal de selvfølgelig have lov at forsøge at udbedre (hvilket de jo så har gjort 4 gange i dette tilfælde)
Det er helt klart et tilsagn om, at de er enige i at bilen fejler noget - hvorfor jeg også mener du har en god sag.

Jeg har selv kørt en sag (og vundet) om tilbagekøb af en bil. Det var dog en brugt bil - mercedes til ca. 330.000kr. Bilen havde den uheldige egenskab, at den trak til højre og forhandleren kunne ikke udbedre det.
Bilen blev undersøgt af en uvildig sagkyndig som gav mig ret i, at det var ikke normalt.
Efterfølgende blev der fældet dom og forhandleren blev dømt til at tage bilen retur. Ugen efter var bilen afleveret og jeg havde pengene på kontoen igen. I mit tilfælde med fradrag på 1,5kr pr. kørt km i perioden...
Det kostede 400kr at oprette sagen - det tog godt nok knap 6 måneder, men ellers var det nemt og lige til uden brug af advokater mv.

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 1. nov 2017, 17:17

Bjerregaard skrev:Det bliver 4. Kobling de skal skifte til, så vil selv mene jeg har en rimelig sag. Bilen har netop rundet 30.000km.


Jeg bander dem langt ind i h**** med deres spådomme om fugtig klima, mikroslip osv. Så skal køberne sq have det at vide inden de køber en bil med DQ200. Den sidder jo stadig i nye golfer, poloer osv. Køberne skal have ret til at forholde sig til problemet inden de køber og så evt købe uden DSG!
I det mindste prøver de hos dig. Min forhandler sagde efter en køretur at "folk forventer for meget" (!). Og at den kører som forventet efter 5000 km. Mon jeg har købt min sidste VAG? Det tror jeg nok :)

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 1. nov 2017, 18:09

Obel skrev:bilankenævnet er en uafhængig instans og de efter min mening den eneste vej at gå...
Hvis i blot bliver ved med at gp til FDM og VW, så får i helt sikkert også det samme svar igen og igen...

Men købeloven er jo ret klar på området... Bilen er et forbrugerkøb hvilket der er reklamationsret på... Den fejl skal de selvfølgelig have lov at forsøge at udbedre (hvilket de jo så har gjort 4 gange i dette tilfælde)
Det er helt klart et tilsagn om, at de er enige i at bilen fejler noget - hvorfor jeg også mener du har en god sag.

Jeg har selv kørt en sag (og vundet) om tilbagekøb af en bil. Det var dog en brugt bil - mercedes til ca. 330.000kr. Bilen havde den uheldige egenskab, at den trak til højre og forhandleren kunne ikke udbedre det.
Bilen blev undersøgt af en uvildig sagkyndig som gav mig ret i, at det var ikke normalt.
Efterfølgende blev der fældet dom og forhandleren blev dømt til at tage bilen retur. Ugen efter var bilen afleveret og jeg havde pengene på kontoen igen. I mit tilfælde med fradrag på 1,5kr pr. kørt km i perioden...
Det kostede 400kr at oprette sagen - det tog godt nok knap 6 måneder, men ellers var det nemt og lige til uden brug af advokater mv.

Det var da dejligt for dig at handlen gik tilbage, men var det på bilklage.dk du gik igennem?

Mister jeg 1,5kr eller 2kr pr. Kørt kilometer, FINT! Så skal de få den igen.
Det har det jo ikke gjort det til en bedre handel efter de nye afgifter, men det kan vel ikke være min hovedpine. Det er vel forhandlers, når vi kommer så langt!

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 1. nov 2017, 18:17

ITemplate skrev:
Bjerregaard skrev:Det bliver 4. Kobling de skal skifte til, så vil selv mene jeg har en rimelig sag. Bilen har netop rundet 30.000km.


Jeg bander dem langt ind i h**** med deres spådomme om fugtig klima, mikroslip osv. Så skal køberne sq have det at vide inden de køber en bil med DQ200. Den sidder jo stadig i nye golfer, poloer osv. Køberne skal have ret til at forholde sig til problemet inden de køber og så evt købe uden DSG!
I det mindste prøver de hos dig. Min forhandler sagde efter en køretur at "folk forventer for meget" (!). Og at den kører som forventet efter 5000 km. Mon jeg har købt min sidste VAG? Det tror jeg nok :)

Jo, det er også fint de prøver. Dog syntes jeg jo aldrig jeg har haft en bil der rent faktisk kører som den skal. Den glider hurtigt i kobling eller larmer fra kobling/gearkasse. Jeg kan bare først bevise det for forhandler når det er så galt, at den faktisk gør det, det meste af tiden. Så den begynder jo allerede efter et par tusinde kilometer, efter ny kobling. Da det så også er konen der kører mest i den, bliver jeg rigtig skuffet når jeg lige skal have en tur i bilen. Træls når hun også syntes det kører ad h til. Nu hvor man så også har lagt 400.000 for en bil og ikke sparet på udstyret, netop fordi man ikke vil have en bil der skulle holde på værksted hele tiden.

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Obel » 1. nov 2017, 18:18

Bjerregaard skrev:
Obel skrev:bilankenævnet er en uafhængig instans og de efter min mening den eneste vej at gå...
Hvis i blot bliver ved med at gp til FDM og VW, så får i helt sikkert også det samme svar igen og igen...

Men købeloven er jo ret klar på området... Bilen er et forbrugerkøb hvilket der er reklamationsret på... Den fejl skal de selvfølgelig have lov at forsøge at udbedre (hvilket de jo så har gjort 4 gange i dette tilfælde)
Det er helt klart et tilsagn om, at de er enige i at bilen fejler noget - hvorfor jeg også mener du har en god sag.

Jeg har selv kørt en sag (og vundet) om tilbagekøb af en bil. Det var dog en brugt bil - mercedes til ca. 330.000kr. Bilen havde den uheldige egenskab, at den trak til højre og forhandleren kunne ikke udbedre det.
Bilen blev undersøgt af en uvildig sagkyndig som gav mig ret i, at det var ikke normalt.
Efterfølgende blev der fældet dom og forhandleren blev dømt til at tage bilen retur. Ugen efter var bilen afleveret og jeg havde pengene på kontoen igen. I mit tilfælde med fradrag på 1,5kr pr. kørt km i perioden...
Det kostede 400kr at oprette sagen - det tog godt nok knap 6 måneder, men ellers var det nemt og lige til uden brug af advokater mv.

Det var da dejligt for dig at handlen gik tilbage, men var det på bilklage.dk du gik igennem?

Mister jeg 1,5kr eller 2kr pr. Kørt kilometer, FINT! Så skal de få den igen.
Det har det jo ikke gjort det til en bedre handel efter de nye afgifter, men det kan vel ikke være min hovedpine. Det er vel forhandlers, når vi kommer så langt!
Yes. Via bilklage.dk
Du kan godtgøre at fejlen har været der næsten fra start - det kan være det giver en lavere afskrivning.

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 1. nov 2017, 18:40

Obel skrev:
Bjerregaard skrev:
Obel skrev:bilankenævnet er en uafhængig instans og de efter min mening den eneste vej at gå...
Hvis i blot bliver ved med at gp til FDM og VW, så får i helt sikkert også det samme svar igen og igen...

Men købeloven er jo ret klar på området... Bilen er et forbrugerkøb hvilket der er reklamationsret på... Den fejl skal de selvfølgelig have lov at forsøge at udbedre (hvilket de jo så har gjort 4 gange i dette tilfælde)
Det er helt klart et tilsagn om, at de er enige i at bilen fejler noget - hvorfor jeg også mener du har en god sag.

Jeg har selv kørt en sag (og vundet) om tilbagekøb af en bil. Det var dog en brugt bil - mercedes til ca. 330.000kr. Bilen havde den uheldige egenskab, at den trak til højre og forhandleren kunne ikke udbedre det.
Bilen blev undersøgt af en uvildig sagkyndig som gav mig ret i, at det var ikke normalt.
Efterfølgende blev der fældet dom og forhandleren blev dømt til at tage bilen retur. Ugen efter var bilen afleveret og jeg havde pengene på kontoen igen. I mit tilfælde med fradrag på 1,5kr pr. kørt km i perioden...
Det kostede 400kr at oprette sagen - det tog godt nok knap 6 måneder, men ellers var det nemt og lige til uden brug af advokater mv.

Det var da dejligt for dig at handlen gik tilbage, men var det på bilklage.dk du gik igennem?

Mister jeg 1,5kr eller 2kr pr. Kørt kilometer, FINT! Så skal de få den igen.
Det har det jo ikke gjort det til en bedre handel efter de nye afgifter, men det kan vel ikke være min hovedpine. Det er vel forhandlers, når vi kommer så langt!
Yes. Via bilklage.dk
Du kan godtgøre at fejlen har været der næsten fra start - det kan være det giver en lavere afskrivning.

Super, tak for svar, det skal være noget af det første jeg gør når jeg kommer hjem fra ferie !

Dsj
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dsj » 1. nov 2017, 18:56

Bjerregaard: hvilken bil har du??? min Touran har været afsted 3 gange nu... men de vil ikke skifte flere koblinger, da de ikke har opbakning fra Tyskland mere siger de. Så nu er det seriestandard :-) den er 12 måneder gammel.

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 1. nov 2017, 20:21

Dsj skrev:Bjerregaard: hvilken bil har du??? min Touran har været afsted 3 gange nu... men de vil ikke skifte flere koblinger, da de ikke har opbakning fra Tyskland mere siger de. Så nu er det seriestandard :-) den er 12 måneder gammel.

Min er 2 år til januar. Det er en Octavia 1,4TSI 150hk

Det er da træls, hvad gør din kobling? Du kan se mine videoer et par sider tilbage i dette indlæg.
At de skifter min til en kobling magen til, er også fuldstændig spild af penge efter min mening!

Dsj
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dsj » 1. nov 2017, 20:50

Bjerregaard: Det gjorde min også efter den havde fået ny kobling... men det forsvandt igen efter en månede.... min bil ryster kraftig ved acceleration i 3 gear og micro slip i alle de ulige gear...

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 2. nov 2017, 09:20

Dsj skrev:Bjerregaard: Det gjorde min også efter den havde fået ny kobling... men det forsvandt igen efter en månede.... min bil ryster kraftig ved acceleration i 3 gear og micro slip i alle de ulige gear...

Har du meldt den ind på bilklage.dk? Tænker det lyder som en fornuftig idé for dig også!

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 2. nov 2017, 09:33

Husk når i klager at benytte de vendinger som står i købeloven!
Det er fagsprog udfærdiget for jurister og det eneste de forstår at handle på. Skriv kort og godt og benyt jurasproget, det er min erfaring at man kommer længst med det. Følelser og lange forklaringer om sin kære bil nytter ikke det store. Skær ind til benet og beskriv det kort men godt.

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Obel » 2. nov 2017, 10:12

Hvis du/i beslutter at køre en sag, så kan i skrive en pb med jeres mailadresse, så kan i få en kopi af mit sagsoplæg ifm. den sag jeg kørte.
Der kan være nogle vendinger mv. som kan genbruges :-)

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 3. nov 2017, 21:39

Slet
Senest rettet af Ullerdk 3. nov 2017, 21:57, rettet i alt 1 gang.

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 3. nov 2017, 21:40

Slet
Senest rettet af Ullerdk 3. nov 2017, 21:57, rettet i alt 1 gang.

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 3. nov 2017, 21:41

Slet
Senest rettet af Ullerdk 3. nov 2017, 21:56, rettet i alt 1 gang.

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 3. nov 2017, 21:41

Slet
Senest rettet af Ullerdk 3. nov 2017, 21:57, rettet i alt 1 gang.

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 3. nov 2017, 21:48

Jeg har i dag hentet min 2017 Octavia 1.6 TDI DSG fra første værkstedsbesøg i dag hos Skoda Haderslev. Den blev indleveret med 25000 km på klokken pga hakken/rumlen ifm gearskifte når den er kold. Fik besked på at det skyldes fugt og den skulle gøre sådan ind til den nåede driftstemperatur på 100 grader. Det lød fuldstændig som en "remse" værkstederne har fået dikteret. Det skal siges at når bilen/motor bliver varm, mærkes det ikke så tydeligt - MEN DET ER DER STADIG.
Selvfølgelig er dette hverken tilfredsstillende eller acceptabelt, men ifølge mekanikeren må værkstederne ikke gøre noget ved det. Er nu i tænkeboks over hvad jeg nu gør (kamp med Skoda, som jeg næsten ikke orker, eller sælge bilen igen med stort tab).
Måske vi skulle kontakte DR Kontant programmet?
mvh.
Ulrik Andreassen

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 4. nov 2017, 09:48

Ullerdk skrev:Jeg har i dag hentet min 2017 Octavia 1.6 TDI DSG fra første værkstedsbesøg i dag hos Skoda Haderslev. Den blev indleveret med 25000 km på klokken pga hakken/rumlen ifm gearskifte når den er kold. Fik besked på at det skyldes fugt og den skulle gøre sådan ind til den nåede driftstemperatur på 100 grader. Det lød fuldstændig som en "remse" værkstederne har fået dikteret. Det skal siges at når bilen/motor bliver varm, mærkes det ikke så tydeligt - MEN DET ER DER STADIG.
Selvfølgelig er dette hverken tilfredsstillende eller acceptabelt, men ifølge mekanikeren må værkstederne ikke gøre noget ved det. Er nu i tænkeboks over hvad jeg nu gør (kamp med Skoda, som jeg næsten ikke orker, eller sælge bilen igen med stort tab).
Måske vi skulle kontakte DR Kontant programmet?
mvh.
Ulrik Andreassen

Klag til Bilklage.dk, der er en anden herinde med samme motor blot i en Touran med samme problem.. I er ikke de eneste med den motor, som har problemer. Købeloven er ret klar på området, hvis de ikke kan frembringe bilens køreegenskaber som ved købet, så er det en væsentlig ændring af det købte. Så er reklamationsretten trådt i kraft. Ret beset sælger VW koncernen biler i DK, som slet ikke burde sælges her, hvis argumentet er at klimaet kan vælte en bils kvaliteter. Det er for sindssygt at de slipper igennem med det, så klag endelig. Jo flere jo bedre.

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 4. nov 2017, 11:29

King_Neumann skrev: Klag til Bilklage.dk, der er en anden herinde med samme motor blot i en Touran med samme problem.. I er ikke de eneste med den motor, som har problemer. Købeloven er ret klar på området, hvis de ikke kan frembringe bilens køreegenskaber som ved købet, så er det en væsentlig ændring af det købte. Så er reklamationsretten trådt i kraft. Ret beset sælger VW koncernen biler i DK, som slet ikke burde sælges her, hvis argumentet er at klimaet kan vælte en bils kvaliteter. Det er for sindssygt at de slipper igennem med det, så klag endelig. Jo flere jo bedre.
Det overvejer jeg også stærkt at gøre, men da jeg ikke har fået noget som helst på skrift fra værksted/forhandler om forklaring/afslag på udbedring, og bilklage.dk kræver dette, er jeg nødt til først at føre en skriftlig dialog med værkstedet.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 4. nov 2017, 11:48

Du får intet på skrift hos Skoda.. de siger de ikke kan gøre noget jo? Men du kan skrive til importøren, som så siger “ejjj det er vi kede af” men du skal klage til forhandleren. Så bliver du kastebold, tiden går og ender i ingenmandsland :-?

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 4. nov 2017, 11:53

King_Neumann skrev:Du får intet på skrift hos Skoda.. de siger de ikke kan gøre noget jo? Men du kan skrive til importøren, som så siger “ejjj det er vi kede af” men du skal klage til forhandleren. Så bliver du kastebold, tiden går og ender i ingenmandsland :-?
Præcis, og jeg gider bare ikke være kastebold - men intet svar på min mail til Skoda-forhandleren, må være lige så godt som et afslag om udbedring ift. en klagesag.
Det stiller dem i hvert fald ikke bedre, ved ikke at svare. Rent juridisk er dette jo en sag mellem mig og Skoda-forhandleren (købeloven), ikke mellem jeg og Skoda-importøren.
Bilklage.dk behandler jo ifølge deres website netop kun klager ift. købeloven.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 4. nov 2017, 12:09

Ullerdk skrev:
King_Neumann skrev:Du får intet på skrift hos Skoda.. de siger de ikke kan gøre noget jo? Men du kan skrive til importøren, som så siger “ejjj det er vi kede af” men du skal klage til forhandleren. Så bliver du kastebold, tiden går og ender i ingenmandsland :-?
Præcis, og jeg gider bare ikke være kastebold - men intet svar på min mail til Skoda-forhandleren, må være lige så godt som et afslag om udbedring ift. en klagesag.
Det stiller dem i hvert fald ikke bedre, ved ikke at svare. Rent juridisk er dette jo en sag mellem mig og Skoda-forhandleren (købeloven), ikke mellem jeg og Skoda-importøren.
Bilklage.dk behandler jo ifølge deres website netop kun klager ift. købeloven.
Og du skal fastholde overfor forhandleren at det er en sag mellem jer. Importøren er uvedkommende her.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 4. nov 2017, 12:43

kGlerup skrev:
Ullerdk skrev:
King_Neumann skrev:Du får intet på skrift hos Skoda.. de siger de ikke kan gøre noget jo? Men du kan skrive til importøren, som så siger “ejjj det er vi kede af” men du skal klage til forhandleren. Så bliver du kastebold, tiden går og ender i ingenmandsland :-?
Præcis, og jeg gider bare ikke være kastebold - men intet svar på min mail til Skoda-forhandleren, må være lige så godt som et afslag om udbedring ift. en klagesag.
Det stiller dem i hvert fald ikke bedre, ved ikke at svare. Rent juridisk er dette jo en sag mellem mig og Skoda-forhandleren (købeloven), ikke mellem jeg og Skoda-importøren.
Bilklage.dk behandler jo ifølge deres website netop kun klager ift. købeloven.
Og du skal fastholde overfor forhandleren at det er en sag mellem jer. Importøren er uvedkommende her.
Jeg vil til enhver tid anbefale at starte med at klage til importøren, velvidende at sagen er mellem mig og forhandleren. Det er ikke ligegyldigt for det hænder faktisk at importøren selv tager bilen retur. Samtidigt skader det ikke at gøre både importøren og selvfølgelig forhandleren opmærksom på ens klage.
I min sag fik jeg oplyst af VW, at jeg officielt skulle rette min klage imod importøren først (koster jo gratis), herefter så salgsstedet.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 4. nov 2017, 22:43

Jeg vil lige skrive lidt om min oplevelse af bilklagenlvnet.

Jeg klagede i 2012 om min bil med dq200 (dsg7) og tabte sagen.

Ham uvildig sagkyndig, var mere eller mindre ve mand. Han puttede ord i vw mund så at sige. Når jeg stillede spørgsmål til vw omkring teknikken så svarer han. Og svaret var altid til fordel for vw.
Om alle er ens, skal je gokke kunne sige. Men det var en ommer ham uvildig sagkyndig.

Jeg blev tildelt en sagkyndig i Kbh området, fordi den eneste i slagelse der var, er fra FDM og han har allerede har haft kig på min bil. Derfor brugte de en anden en.
Men ham fra FDM var faktisk på min side og det var ham der tvangt smc at skifte svinghjulet i sin tid. SMC gad ikke kigge på bilen mere da de mente den ikke fejlede noget. Og at jeg skulle køre indtil den meldte fejl. Men med et styk papir fra FDM gik jeg igen til dem og fik svinghjulet skiftet der hjalp i små 18.000km. Hvorefter det slette igen og da det så igen nægtede at kigge på bilen oprettede jeg sagen hos bilklagenævnet. Ventede i et årstid eller noget i den stil, for blot at blive skudt ned af ham sagkyndig.

Men sjovt nok, efter at jeg tabte så blev der alligevel, igen, skiftet koblinger og svinghjul og mechatronic på bilen. Og siden da har den kørt tilfredstillende. Af og til sker der stadig nogle sjove skift men det er langt imellem dem. Det føles lidt som om timing en gang imellem er lille smule ved siden af når der skal skiftes. Har lagt mærke til, hvis bilen har “svært” ved at starte, altså hvis det rag halv sekund længere at tænde, så kommer der også lidt sjove skift, indtil motoren er varm. Men det er ikke noget jeg har nogen beviser for at det nu hænger sammen. Blot noget jeg har observeret.

Og det kan også være, det er helt andre problemer i har, med de nye software end den jeg har.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 6. nov 2017, 14:38

Jeg er med i en tysk Sportsvan gruppe på Facebook. Forleden var der en der spurgte om andre døjede med problemer med gearkassen. Puha da der var mange med 1.4 TSI der døjede med glidende koblinger. Bare en fyi.

Besvar

Tilbage til "Transmission"