DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 21. nov 2016, 16:59

laegsgaard skrev:Jeg havde fået booket tid til torsdag til at få kigget på mikro-slip på vores nye bil. Dette er dog blevet aflyst da værkstederne har fået afvide de ikke må tage flere biler ind med problemer på DQ200. De skal afvente fabrikken da man vil gøre "noget andet". Med den nye vådkobling annonceret kunne man jo blot håbe det var "noget andet".
De melder ud som vinden blæser åbenbart.
I bedste fald uvidenhed og dårlig kundeservice, i værste fald snyd og bedrag.

Men vi håber igen - som vi har gjort 3-4 gange det seneste års tid...

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 21. nov 2016, 17:11

ITemplate skrev:
laegsgaard skrev:Jeg havde fået booket tid til torsdag til at få kigget på mikro-slip på vores nye bil. Dette er dog blevet aflyst da værkstederne har fået afvide de ikke må tage flere biler ind med problemer på DQ200. De skal afvente fabrikken da man vil gøre "noget andet". Med den nye vådkobling annonceret kunne man jo blot håbe det var "noget andet".
De melder ud som vinden blæser åbenbart.
I bedste fald uvidenhed og dårlig kundeservice, i værste fald snyd og bedrag.

Men vi håber igen - som vi har gjort 3-4 gange det seneste års tid...
Jeg fik den besked i starten af august, og venter stadig på at den løsning som var 'lige på trapperne', bliver frigivet - hvis den findes!!!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

NicoCH
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. okt 2015, 10:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af NicoCH » 21. nov 2016, 17:16

ITemplate skrev: De melder ud som vinden blæser åbenbart.
I bedste fald uvidenhed og dårlig kundeservice, i værste fald snyd og bedrag.
Og begge dele er VAG mestre i..
Seat Toledo 1,4 TSI DSG 2016
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af erlingvj » 21. nov 2016, 19:52

Der står alt for meget VRØVL om micro-slip i denne tråd. Micro-slip er ikke en fejl men en egenskab. Alle DSG-gearasser er konstrueret med micro-slip - også de "store" DSG-gearkasser med vådkoblinger. Er det en VAG "værkfører" der har lukket det ud? I giver fald skal han have sine skolepenge tilbage, for det er beskrevet et utal steder i SSP-programmer (som alle VAG "værkfører" har adgang til og skal læse)
Læs her hvad micro-slip er:
Vedhæftede filer
www2.jpg
www2.jpg (83.87 KiB) Vist 3917 gange

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 21. nov 2016, 19:57

erlingvj skrev:Der står alt for meget VRØVL om micro-slip i denne tråd. Micro-slip er ikke en fejl men en egenskab. Alle DSG-gearasser er konstrueret med micro-slip - også de "store" DSG-gearkasser med vådkoblinger. Er det en VAG "værkfører" der har lukket det ud? I giver fald skal han have sine skolepenge tilbage, for det er beskrevet et utal steder i SSP-programmer (som alle VAG "værkfører" har adgang til og skal læse)
Læs her hvad micro-slip er:
Dejligt med fakta.... jeg tror de fleste taler om "micro" i gåseøjne da der jo ihvertfald ikke er det vi mærker på vores biler.... jeg har selv logget over 250omdr med vcds

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 21. nov 2016, 19:57

erlingvj skrev:Der står alt for meget VRØVL om micro-slip i denne tråd. Micro-slip er ikke en fejl men en egenskab. Alle DSG-gearasser er konstrueret med micro-slip - også de "store" DSG-gearkasser med vådkoblinger. Er det en VAG "værkfører" der har lukket det ud? I giver fald skal han have sine skolepenge tilbage, for det er beskrevet et utal steder i SSP-programmer (som alle VAG "værkfører" har adgang til og skal læse)
Læs her hvad micro-slip er:
Vel også kun importøren, som har postuleret noget som helst om fejl/egenskab vedr mikro-slip?! Faktum er, at det i min verden, IKKE betegnes mikro, når motor og gearkasse ikke følges ad, og motor omdrejninger øges med 300-400 omdrejninger/min i intervaller af 1-2 sekunder, under blød acceleration!!!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 21. nov 2016, 20:02

Moulder skrev:Mit værksted fik igår svar fra importøren, og de videresendte svaret til mig..
Det de skriver er sådan set, at bilen godt må køre som lort når den er kold, det er helt normalt :x
Sagen er nu overgivet til FDM
Denne påstand

Tapatalk
Billede
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 22. nov 2016, 01:12

Så lad os kalde det maxi-slip det er vel også mere passende? :D

Jeg håber stadig de løser problemet en dag, så man kan få adgang til de fine 1.4/1.5 TSI'ere.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 22. nov 2016, 06:58

Synes det er imponerende...

DSG 7 gearkassen er jo ikke just et nyt produkt på hylden, de har haft den i hvad? Snart 10 år? Skulle man ikke synes at produktudvikling ledte til et bedre produkt, i dette tilfælde tyder det på det modsatte, at de indædt udvikler for at gøre DSG 7 værre. Kan kun skyldes deres store problemer med miljøet og deres kamp for at holde CO2 nede som gør at de ender op med dette hø...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 22. nov 2016, 09:38

farouche skrev:Synes det er imponerende...

DSG 7 gearkassen er jo ikke just et nyt produkt på hylden, de har haft den i hvad? Snart 10 år? Skulle man ikke synes at produktudvikling ledte til et bedre produkt, i dette tilfælde tyder det på det modsatte, at de indædt udvikler for at gøre DSG 7 værre. Kan kun skyldes deres store problemer med miljøet og deres kamp for at holde CO2 nede som gør at de ender op med dette hø...
Tror nu mere det bare er produktudvikling der er nået kunderne lidt for hurtigt. DQ200 skulle jo give mindre vedligehold osv, hvilket jo giver god mening at udvikle. Der hvor de fejler imo, er at de ikke indser at dette tørkoblingsprojekt ikke står til mål med den kvalitet som VAG ellers har - og ikke mindst tager konsekvensen heraf. "Det var noget lort, lad os komme kunderne i møde med reelle alternativer så de køber VAG næste gang også". Sådan burde de agere...det vi oplever nu er jo som at tisse i bukserne. For mange med DQ200 siger jo ikke bare "aldrig mere DQ200" - men forståeligt nok også "aldrig mere VAG". For når du giver 3-400.000 for et produkt så skal der være tillid til både kvalitet og service.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PhillOS » 22. nov 2016, 11:18

Skal jeg være nervøs for at min nye BlueGT der kommer til februar lider af alle disse sygdomme beskrevet her? :shock: Der er tale om leasing, så jeg er godt stillet i forhold til serviceaftale og garanti osv. Men øv!
.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 22. nov 2016, 11:30

PhillOS skrev:Skal jeg være nervøs for at min nye BlueGT der kommer til februar lider af alle disse sygdomme beskrevet her? :shock: Der er tale om leasing, så jeg er godt stillet i forhold til serviceaftale og garanti osv. Men øv!
Ja formentlig.... hvis de har løs problemet på din via software eller hardware burde det være en smal sag at lave "vores" biler.... hvilket de pt ikke kan

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 56 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hurtigud » 22. nov 2016, 11:35

Tror ikke du skal have de store bekymringer. Mange jeg kender køre med DSG 7 og har ingen problemer.
Har selv kørt Golf 160 TSI 160 Hk. I over 6 år og har ik haft nogen problemer.
Nu kan det så tænkes at jeg ik ved hvordan det skal fungere ordentligt. Til det kan jeg bare fortælle at der har aldrig været problem med det glider, hakket, klonk lyde osv.
For ca. en måned siden fik jeg leveret helt ny Passat 180 hk. og Polo 110 hk. Begge med DSG 7 og det virker perfekt.
Valgte Polo fra med 150 hk da flere fortæller det begynder at lyde som en pose løse møtrikker der rasler rundt i motoren når den lave cylinder til og fra kobling. Det er så en anden sag.
Husk lige det er kun dem der er utilfredse man læser og høre om. Alle dem der ik har noget problem gider ik skrive på div. fora.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 22. nov 2016, 11:37

Hurtigud skrev:Tror ikke du skal have de store bekymringer. Mange jeg kender køre med DSG 7 og har ingen problemer.
Har selv kørt Golf 160 TSI 160 Hk. I over 6 år og har ik haft nogen problemer.
Nu kan det så tænkes at jeg ik ved hvordan det skal fungere ordentligt. Til det kan jeg bare fortælle at der har aldrig været problem med det glider, hakket, klonk lyde osv.
For ca. en måned siden fik jeg leveret helt ny Passat 180 hk. og Polo 110 hk. Begge med DSG 7 og det virker perfekt.
Valgte Polo fra med 150 hk da flere fortæller det begynder at lyde som en pose løse møtrikker der rasler rundt i motoren når den lave cylinder til og fra kobling. Det er så en anden sag.
Husk lige det er kun dem der er utilfredse man læser og høre om. Alle dem der ik har noget problem gider ik skrive på div. fora.
De har ændret software og koblinger siden din golf6.... så bare glæd dig Billede Billede

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 56 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hurtigud » 22. nov 2016, 11:44

Det er ren glæde hver dag fruen og jeg køre i vores nye biler.
Jeg skal nok være med her på forum hvis det DSG 7 eller noget andet begynder at drille.
Virkelig godt og tak til alle som gider deltage her med erfaringer og super gode råd og vejledninger.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PhillOS » 22. nov 2016, 11:45

madsobh skrev:
PhillOS skrev:Skal jeg være nervøs for at min nye BlueGT der kommer til februar lider af alle disse sygdomme beskrevet her? :shock: Der er tale om leasing, så jeg er godt stillet i forhold til serviceaftale og garanti osv. Men øv!
Ja formentlig.... hvis de har løs problemet på din via software eller hardware burde det være en smal sag at lave "vores" biler.... hvilket de pt ikke kan

Tapatalk
Jeg har prøvekørt 2 BlueGT'er DSG indtil videre og har ikke lagt mærke til nogle problemer i dem. Har både kørt 'friskt' men også almindeligt da jeg ville have et dagligdags indtryk af vognen.

Men jeg kan da kun sige at jeg har tænkt mig at hive dem en tur hos FDM hvis der er problemer af nogen art.
.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 22. nov 2016, 12:43

7 ud af de 10 biler jeg har kørt i det sidste 1½ år med DQ200 havde MAXI slip :-)

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PhillOS » 22. nov 2016, 16:10

claussor skrev:7 ud af de 10 biler jeg har kørt i det sidste 1½ år med DQ200 havde MAXI slip :-)
Kæft jeg glæder mig da helt vildt nu til febuar hvor min BlueGT kommer :/ heh. :cry:
.

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 22. nov 2016, 17:00

PhillOS skrev:
claussor skrev:7 ud af de 10 biler jeg har kørt i det sidste 1½ år med DQ200 havde MAXI slip :-)
Kæft jeg glæder mig da helt vildt nu til febuar hvor min BlueGT kommer :/ heh. :cry:
Du får sikkert 1-2000 km før bøvlet starter, så nyd det :)
Den GT jeg prøvede inden jeg selv købte en, havde ikke problemet og den havde kørt 5000. Så det er lidt forskelligt hvonår det starter åbenbart.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PhillOS » 22. nov 2016, 17:43

ITemplate skrev:
PhillOS skrev:
claussor skrev:7 ud af de 10 biler jeg har kørt i det sidste 1½ år med DQ200 havde MAXI slip :-)
Kæft jeg glæder mig da helt vildt nu til febuar hvor min BlueGT kommer :/ heh. :cry:
Du får sikkert 1-2000 km før bøvlet starter, så nyd det :)
Den GT jeg prøvede inden jeg selv købte en, havde ikke problemet og den havde kørt 5000. Så det er lidt forskelligt hvonår det starter åbenbart.
Nå men så får jeg sikkert prøvet lidt forskelligt veludstyrede demo biler i de 3år jeg skal have den.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 22. nov 2016, 18:06

PhillOS skrev:
claussor skrev:7 ud af de 10 biler jeg har kørt i det sidste 1½ år med DQ200 havde MAXI slip :-)
Kæft jeg glæder mig da helt vildt nu til febuar hvor min BlueGT kommer :/ heh. :cry:
Min GT har rundet 25.000 km helt uden problemer med DQ200...

Og jeg har prøvet DQ200 i bl.a. Golf7 1,4 TSI, Polo 1,2 TSI, Ibiza 1,0 TSI. Ingen af dem har jeg kunnet få til at glide i koblingen i manuel mode ved træk op gennem omdrejningerne.

Det er stadig et fåtal som har problemer. Så glæd du dig bare til din nye bil.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 22. nov 2016, 21:38

GranTurismo skrev:
PhillOS skrev:
claussor skrev:7 ud af de 10 biler jeg har kørt i det sidste 1½ år med DQ200 havde MAXI slip :-)
Kæft jeg glæder mig da helt vildt nu til febuar hvor min BlueGT kommer :/ heh. :cry:
Min GT har rundet 25.000 km helt uden problemer med DQ200...

Og jeg har prøvet DQ200 i bl.a. Golf7 1,4 TSI, Polo 1,2 TSI, Ibiza 1,0 TSI. Ingen af dem har jeg kunnet få til at glide i koblingen i manuel mode ved træk op gennem omdrejningerne.

Det er stadig et fåtal som har problemer. Så glæd du dig bare til din nye bil.

Jeg tillader mig at være uenig med at det er et fåtal i og med jeg har oplevet det modsatte (7 ud af 10 der fejler), men det afhænger af øjnene der ser. Jeg synes en Polo GT er en af VW bedste tilbud på det danske marked, men jeg turde ikke købe en ud fra mine erfaringer med 7 ud af 10. Uanset hvad, så håber jeg sq du får en problemfri kasse, for livet er virkelig for kort til at køre på værksted hele tiden og snakke med importør.

Derudover - der er ikke nogen fast metode til at få dem til at glide - det sker på forskellige måder. Det kan ske ved minimum, middel, max gas. Nogle ganske sker det ved morfar kørsel andre gange ved "brian".

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 23. nov 2016, 15:51

Nu skriver min forhandler følgende:

Kobling der glider ved kold motor:
Koblingsbelægning optager fugt Efter nogen tids kørsel når belægningen er varmet op forsvinder fænomenet. Optimalt er at opnå en koblingstemperatur på omkring 90-100 C. Det kan nås ret hurtigt ved bykørsel med mange start stop.
Biler med kraftige motorer opvarmer koblingsbelægningen hurtigere end biler med små mororer.
Der er ikke tale om en defekt del og der er ikke øget slid på koblingen.

Det er tydeligevis klippet ud fra et eller andet skriv, sikkert fra importøren. Jeg fastholder dog, at det ikke er mikroslip, da den hopper over 100 o/min, og der dermed er et lejlighedsvist problem på min bil.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 23. nov 2016, 15:55

GaSelle skrev:Nu skriver min forhandler følgende:

Kobling der glider ved kold motor:
Koblingsbelægning optager fugt Efter nogen tids kørsel når belægningen er varmet op forsvinder fænomenet. Optimalt er at opnå en koblingstemperatur på omkring 90-100 C. Det kan nås ret hurtigt ved bykørsel med mange start stop.
Biler med kraftige motorer opvarmer koblingsbelægningen hurtigere end biler med små mororer.
Der er ikke tale om en defekt del og der er ikke øget slid på koblingen.

Det er tydeligevis klippet ud fra et eller andet skriv, sikkert fra importøren. Jeg fastholder dog, at det ikke er mikroslip, da den hopper over 100 o/min, og der dermed er et lejlighedsvist problem på min bil.
Efter en tur på 450+ km, var min kobling stadig ikke varm nok - øv...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Trekster » 23. nov 2016, 16:35

Kristian_H skrev:
GaSelle skrev:Nu skriver min forhandler følgende:

Kobling der glider ved kold motor:
Koblingsbelægning optager fugt Efter nogen tids kørsel når belægningen er varmet op forsvinder fænomenet. Optimalt er at opnå en koblingstemperatur på omkring 90-100 C. Det kan nås ret hurtigt ved bykørsel med mange start stop.
Biler med kraftige motorer opvarmer koblingsbelægningen hurtigere end biler med små mororer.
Der er ikke tale om en defekt del og der er ikke øget slid på koblingen.

Det er tydeligevis klippet ud fra et eller andet skriv, sikkert fra importøren. Jeg fastholder dog, at det ikke er mikroslip, da den hopper over 100 o/min, og der dermed er et lejlighedsvist problem på min bil.
Efter en tur på 450+ km, var min kobling stadig ikke varm nok - øv...
Ifølge ovenstående må du skynde dig at investere i en større motor så..

Omfg importøren og vw er sgu lidt til grin

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 23. nov 2016, 16:40

Skulle nok bare have købt andet mærke, som tog deres kunder mere end 0.693% seriøst - BUM!!!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 23. nov 2016, 17:52

Ja, gid den hed Toyota Superb i stedet. Så var kvaliteten og servicen nok en anden :lol:

Brugeravatar
torniel
Nyt medlem
Indlæg: 277
Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 64 times
Been thanked: 51 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af torniel » 23. nov 2016, 18:12

GaSelle skrev:Ja, gid den hed Toyota Superb i stedet. Så var kvaliteten og servicen nok en anden :lol:
Service er et fremmedord for Skoda Danmark. Heldigvis er værkstedet til at tale med. Men jeg ville også gerne se en Toyota Superb Billede
Mvh.
Torben

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 23. nov 2016, 18:15

GaSelle skrev:Ja, gid den hed Toyota Superb i stedet. Så var kvaliteten og servicen nok en anden :lol:
Så kan ihverfald stille dig i Avensis klagerækken over dårlige dårhængsler. De holder præcis 1 år ud over garantien. Er en lille rep til 20.000 kr, for der skal en ny A-stolpe i bilen. Der er ihverfald mange klager over det.

Ikke fordi jeg synes Toyota bilerne er bedre, men jeg giver jer ret i, at værkstederne er bedre. Der forstår man da, at gøre kunden tilfreds.
/Søren.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 23. nov 2016, 20:51

GaSelle skrev:Nu skriver min forhandler følgende:

Kobling der glider ved kold motor:
Koblingsbelægning optager fugt Efter nogen tids kørsel når belægningen er varmet op forsvinder fænomenet. Optimalt er at opnå en koblingstemperatur på omkring 90-100 C. Det kan nås ret hurtigt ved bykørsel med mange start stop.
Biler med kraftige motorer opvarmer koblingsbelægningen hurtigere end biler med små mororer.
Der er ikke tale om en defekt del og der er ikke øget slid på koblingen.

Det er tydeligevis klippet ud fra et eller andet skriv, sikkert fra importøren. Jeg fastholder dog, at det ikke er mikroslip, da den hopper over 100 o/min, og der dermed er et lejlighedsvist problem på min bil.
Det er nok ved vejs ende. Der er tydeligvis ikke en løsning på vej når man melder sådan noget ud. VW ejere kan vel bede sit værksted om at montere koblinger fra før 2012 ca. så skulle fugten da blive ude...

Besvar

Tilbage til "Transmission"