DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 613 times
Been thanked: 350 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 27. aug 2017, 11:40

GaSelle skrev:Den glider ikke hverken ved blød eller hård kørsel. Og da jeg HAR fået nye koblinger så ved jeg godt hvordan den opfører sig, når den er gal. Så stop nu det der.
Dejligt med en positiv historie :) Det giver jo håb mht selv at anskaffe en DQ200 bil.
Fælles for de fleste jeg har prøvet er at det var udlejningsbiler, hvor ejerne/brugerne nok har et noget andet forhold til bilerne end en let entusiastisk dansker der har smidt mange tusinde kroner...

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 27. aug 2017, 12:32

Og min nye golf 7,5 med 1000 km på bagen hugger en smule når den skal glide i koblingen ved bakgear og også lidt i tilkoblingen til 2.

Ingen maxislip dog.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 27. aug 2017, 13:03

i-s skrev:
GaSelle skrev:
King_Neumann skrev:Men det bærer lidt præg af at du ikke har nogen problemer, eller slet ikke ejer et produkt med DQ200? Hvis du har noget positivt at bidrage med, hvis du ejer en bil med DQ200 DSG så lad høre fra dig, ellers syntes jeg du skal skrive i et helt andet forum omkring kineserbiler:-(
Jeg vil da gerne gentage, at min Superb 1.4 TSI ACT har kørt fint, siden den fik nye koblinger for et år/30K km siden. Den glider/ryster/rumler ikke.
Du må ud og klage 8-)
Vi er flere som har deres ord for den SKAL hugge og glide.
Korrekt, den der er klart defekt! Billede Billede Billede
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 27. aug 2017, 15:29

Kristian_H skrev:
i-s skrev:
GaSelle skrev: Jeg vil da gerne gentage, at min Superb 1.4 TSI ACT har kørt fint, siden den fik nye koblinger for et år/30K km siden. Den glider/ryster/rumler ikke.
Du må ud og klage 8-)
Vi er flere som har deres ord for den SKAL hugge og glide.
Korrekt, den der er klart defekt! Billede Billede Billede
:-) :-) :-) det stinker af fejl

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 27. aug 2017, 18:05

kGlerup skrev:
Kinojserguru skrev:Jeg vil nok påstå at ingen biler er 100% fejlfrie for der vil altid være nogen mennesker der bliver ved med at søge indtil de finder en "fejl", ellers har det "hørt" en en nabos fætter eller anden som havde læst et sted .. det er jo ikke kun biler det drejer sig om.
Sjov nok så hører man sjældent klager FRA EJERNE over f.eks Dasia eller kineser motorcykler - er det fordi de accepterer tingene som de er.
Har du prøvet en DQ200 bil med denne "seriestandard". I så fald, ville du så acceptere dette i en bil til denne pris?
Det vil jeg mene jeg har, da jeg faktisk kører rundt i een og har gjort det i over 4 år nu. Ud fra mit kørselsmønster, fejler den ikke noget, den skal bare have en spand kul en gang imellem, så har jeg indtryk af at den justerer sig selv.
Jeg har naturligvis prøvet flere med DSG inden jeg valgte een med dette dejlige gearsystem og har ikke fortrudt det, jeg tør faktisk godt sige at min næste bil også skal have DSG.
Den bil jeg har er så på pplader, men med hvide plader ville den have kostet 478.000 i runde tal og om jeg ville have accepteret fejl på den - det kommer da helt an på hvad fejlen var, jeg har da stort set ikke hørt om nogen DSG gearkasser som var gået i stykker under normal brug, så hvorfor være urolig for det.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 27. aug 2017, 18:09

King_Neumann skrev:
Kinojserguru skrev:Jeg vil nok påstå at ingen biler er 100% fejlfrie for der vil altid være nogen mennesker der bliver ved med at søge indtil de finder en "fejl", ellers har det "hørt" en en nabos fætter eller anden som havde læst et sted .. det er jo ikke kun biler det drejer sig om.
Sjov nok så hører man sjældent klager FRA EJERNE over f.eks Dasia eller kineser motorcykler - er det fordi de accepterer tingene som de er.
Pris og kvalitet skal absolut hænge sammen, så forstår ikke helt din kommentar. Eller måske har Dacia ikke de samme problemer, og hvad har de at gøre med at sælgerne fra VW siger noget andet, end det mange købere oplever? Dacia og kinesergøj motorcykler tilhører et forum jeg ikke beskæftiger mig med:-(
Skal det forståes sådan at du mener at f.eks koblingspladerne i en bil til 2.5 mill er meget meget bedre end i en bil til 80.000 ?
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 27. aug 2017, 18:16

Kinojserguru skrev:
kGlerup skrev:
Kinojserguru skrev:Jeg vil nok påstå at ingen biler er 100% fejlfrie for der vil altid være nogen mennesker der bliver ved med at søge indtil de finder en "fejl", ellers har det "hørt" en en nabos fætter eller anden som havde læst et sted .. det er jo ikke kun biler det drejer sig om.
Sjov nok så hører man sjældent klager FRA EJERNE over f.eks Dasia eller kineser motorcykler - er det fordi de accepterer tingene som de er.
Har du prøvet en DQ200 bil med denne "seriestandard". I så fald, ville du så acceptere dette i en bil til denne pris?
Det vil jeg mene jeg har, da jeg faktisk kører rundt i een og har gjort det i over 4 år nu. Ud fra mit kørselsmønster, fejler den ikke noget, den skal bare have en spand kul en gang imellem, så har jeg indtryk af at den justerer sig selv.
Jeg har naturligvis prøvet flere med DSG inden jeg valgte een med dette dejlige gearsystem og har ikke fortrudt det, jeg tør faktisk godt sige at min næste bil også skal have DSG.
Den bil jeg har er så på pplader, men med hvide plader ville den have kostet 478.000 i runde tal og om jeg ville have accepteret fejl på den - det kommer da helt an på hvad fejlen var, jeg har da stort set ikke hørt om nogen DSG gearkasser som var gået i stykker under normal brug, så hvorfor være urolig for det.
Er det dsg7 du er glad for..... eller er der i virkeligheden automat gear..... altså at slippe for at skifte gear selv.....

Kan du virkelig sætte dig ind i din bil og tænke..... Det her skifter bare gear virkelig fedt og perfekt?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 27. aug 2017, 18:24

madsobh skrev:
Kinojserguru skrev:
kGlerup skrev:Har du prøvet en DQ200 bil med denne "seriestandard". I så fald, ville du så acceptere dette i en bil til denne pris?
Det vil jeg mene jeg har, da jeg faktisk kører rundt i een og har gjort det i over 4 år nu. Ud fra mit kørselsmønster, fejler den ikke noget, den skal bare have en spand kul en gang imellem, så har jeg indtryk af at den justerer sig selv.
Jeg har naturligvis prøvet flere med DSG inden jeg valgte een med dette dejlige gearsystem og har ikke fortrudt det, jeg tør faktisk godt sige at min næste bil også skal have DSG.
Den bil jeg har er så på pplader, men med hvide plader ville den have kostet 478.000 i runde tal og om jeg ville have accepteret fejl på den - det kommer da helt an på hvad fejlen var, jeg har da stort set ikke hørt om nogen DSG gearkasser som var gået i stykker under normal brug, så hvorfor være urolig for det.
Er det dsg7 du er glad for..... eller er der i virkeligheden automat gear..... altså at slippe for at skifte gear selv..... DSG7 = JA, BW = ikke spc. skifter for hårdt og for dyr i benzin og udgifter til olie i ny og næ.

Kan du virkelig sætte dig ind i din bil og tænke..... Det her skifter bare gear virkelig fedt og perfekt? YES, men jeg er udemærket klar over at gearkassen er en moment omformer så der sker ting og sager dernede, hvis man tror det sker fuldstændig gnidningsfri hele tiden,
så er man squ naiv i min verden


Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 27. aug 2017, 18:29

Kinojserguru skrev:
madsobh skrev:
Kinojserguru skrev: Det vil jeg mene jeg har, da jeg faktisk kører rundt i een og har gjort det i over 4 år nu. Ud fra mit kørselsmønster, fejler den ikke noget, den skal bare have en spand kul en gang imellem, så har jeg indtryk af at den justerer sig selv.
Jeg har naturligvis prøvet flere med DSG inden jeg valgte een med dette dejlige gearsystem og har ikke fortrudt det, jeg tør faktisk godt sige at min næste bil også skal have DSG.
Den bil jeg har er så på pplader, men med hvide plader ville den have kostet 478.000 i runde tal og om jeg ville have accepteret fejl på den - det kommer da helt an på hvad fejlen var, jeg har da stort set ikke hørt om nogen DSG gearkasser som var gået i stykker under normal brug, så hvorfor være urolig for det.
Er det dsg7 du er glad for..... eller er der i virkeligheden automat gear..... altså at slippe for at skifte gear selv..... DSG7 = JA, BW = ikke spc. skifter for hårdt og for dyr i benzin og udgifter til olie i ny og næ.

Kan du virkelig sætte dig ind i din bil og tænke..... Det her skifter bare gear virkelig fedt og perfekt? YES, men jeg er udemærket klar over at gearkassen er en moment omformer så der sker ting og sager dernede, hvis man tror det sker fuldstændig gnidningsfri hele tiden,
så er man squ naiv i min verden


Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Prøv en tur med en af de nye dq380 tror jeg den hedder..... Den nye 7 trin med olie koblinger..... når man er vant til dq200..... så tænker fuck hvor fedt....

Dq200 har intet possivt udover god brændstof økonomi.... Ja og man slipper for at skifte gear selv

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 27. aug 2017, 18:37

madsobh skrev:
Kinojserguru skrev:
madsobh skrev: Er det dsg7 du er glad for..... eller er der i virkeligheden automat gear..... altså at slippe for at skifte gear selv..... DSG7 = JA, BW = ikke spc. skifter for hårdt og for dyr i benzin og udgifter til olie i ny og næ.

Kan du virkelig sætte dig ind i din bil og tænke..... Det her skifter bare gear virkelig fedt og perfekt? YES, men jeg er udemærket klar over at gearkassen er en moment omformer så der sker ting og sager dernede, hvis man tror det sker fuldstændig gnidningsfri hele tiden,
så er man squ naiv i min verden


Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Prøv en tur med en af de nye dq380 tror jeg den hedder..... Den nye 7 trin med olie koblinger..... når man er vant til dq200..... så tænker fuck hvor fedt....

Dq200 har intet possivt udover god brændstof økonomi.... Ja og man slipper for at skifte gear selv

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Det må jeg prøve næste bilskift, hvis ikke de hedder noget andet til den tid, jeg skifter jo ikke bil så tit.
For mig virker DQ200 noget bedre end de BW 35 & 55 jeg har kørt med tidligere for år tilbage.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 662 times
Been thanked: 1900 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 28. aug 2017, 07:18

madsobh skrev:
Prøv en tur med en af de nye dq380 tror jeg den hedder..... Den nye 7 trin med olie koblinger..... når man er vant til dq200..... så tænker fuck hvor fedt....

Dq200 har intet possivt udover god brændstof økonomi.... Ja og man slipper for at skifte gear selv

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Jeg er også fint tilfreds med måden den skifter på.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 28. aug 2017, 07:40

GaSelle skrev:
madsobh skrev:
Prøv en tur med en af de nye dq380 tror jeg den hedder..... Den nye 7 trin med olie koblinger..... når man er vant til dq200..... så tænker fuck hvor fedt....

Dq200 har intet possivt udover god brændstof økonomi.... Ja og man slipper for at skifte gear selv

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Jeg er også fint tilfreds med måden den skifter på.
Kan kun lykønske dig med din perfekte DQ200, men den ene af slagsen som faktisk fungerer perfekt, ud over prototypen hos VAG, ændrer jo ikke ved faktum, at ALLE dem som IKKE skifter perfekt, hugger ved acceleration, skifter hovedløst åndssvagt op og ned i gear, glider i koblingen, at de bliver ladt i stikken af en mastodont og en forening, som er fløjtende ligeglade med deres kunder...

Jeg er skuffet, og også en lille smule vred!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 28. aug 2017, 08:17

Kinojserguru skrev:
Det må jeg prøve næste bilskift, hvis ikke de hedder noget andet til den tid, jeg skifter jo ikke bil så tit.
For mig virker DQ200 noget bedre end de BW 35 & 55 jeg har kørt med tidligere for år tilbage.
Din bil har heller ikke det omtalte problem, da den er af den generation der havde et andet problem som de prøvede at rette og dermed skabet et større problem, som vi med nyeste generation af DQ200 i mange tilfælde må døje med...

DSG'en i min Golf var LANGT bedre end i den nuværende Passat...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 28. aug 2017, 12:13

Det er ikke en religionskrig der skal føres om det ene eller det andet.
Senest rettet af King_Neumann 15. nov 2017, 08:48, rettet i alt 1 gang.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 28. aug 2017, 12:55

Et af DK's førende værksteder, som i øvrigt oplyser at de samarbejder med FDM på deres hjemmeside oplyser dette om DQ200:

Problemstilling og løsninger:

Et af de største problemer med den nyere 7trins DSG gearkasse, er stadig som i den ældre 6trins DSG gearkasse, mechatronic enheden. Mechatronicén er gearkassens elektroniske styre-enhed, der sidder inde i selve gearkassen.
I første omgang har VW/Audi fabrikkerne erkendt en begynder fejl, og kaldt alle biler monteret med denne type gearkasse ind til et “service”, hvor de skifter gearkasse olien fra den syntetiske olie, der er påfyldt fra ny af, til en mineralsk olie istedet. Ifølge dem skulle dette løse en del af de fejl gearkassen har været skyld i, da den syntetiske olie har op til nu påvirket mechatronic enheden, og skabt en del af de problemer som vognejere har oplevet. Dog er vi hos BOS Transmissions A/S ikke helt sikre på, at det vil løse alle de fejl, som olien får skylden for. Derudover kan den syntetiske olie allerede have påbegyndt fejl, som måske først viser sig på et senere tidspunkt, og det er her, det måske går hen og bliver en kamp om hvem der så skal stå for regningen.

Gearkassen har dog også andre problemer, som alle andre gearkasser. Bl.a. går lejerne i gearkassen, høre du en skurrende lyd fra din gearkasse mens du køre, kan dette meget vel være lejerne i gearkassen, der er ved at stå af/gå i stykker. Dette er der dog en løsning mod, vi har her hos BOS Transmissions A/S lejerne liggende på lageret, så vi kan skifte dem på under 2 dage, en operation som VW ikke selv foretager, og vi kan derfor delreparere gearkassen istedet for bare at skifte den til en ny, som bliver anbefalet af de autoriserede værksteder, når fejlen opstår.

Derudover, er der også opstået et problem med den nye og ellers meget roste dobbelt tør-kobling. Den bliver til syne laden slidt meget hurtigt i visse tilfælde. Fejlen viser sig bl.a. ved en følelse af koblingen ”glider” motoromdrejningerne stiger, uden bilen reelt følger med i fart. En slidt kobling kan også give et mere ubehageligt gearskift, og fjerne den komfort som DSG netop skulle give ved dens konstruktion. Det er en del dyre at skifte koblingen i en DSG gearkasse i forhold til en almindelig tør kobling som sidder i en bil med almindelig manuel gearkasse, men det er stadig noget der kan skiftes, og man behøver ikke køre til VW for at få det gjort. BOS Transmissions A/S har en god aftale med VW-fabrikkerne i Tyskland, så vi kan levere selve koblingen billigere end de autoriserede værksteder selv kan herhjemme. Vi monterer den ligeledes til en favorable pris. Problemet med koblingen stammer i visse tilfælde fra en fejl i mechatronic enheden. Dette bliver dog også løst idet man monterer en ny kobling og derefter opdatere softwaren i mechatronic enheden, hvilket vi også sagtens kan bistå med hos BOS Transmissions A/S.

Ved DSG gearkasser, er det meget vigtigt at have den rette software i styre-enheden, da fabrikkerne løbende løser “børne-fejlene” og derved løbende forbedre gearkassen rent software mæssigt, især når man får skiftet kobling og/eller mechatronic enheden, så sørg altid for at få tjekket softwaren ved udskift af en af ovenstående dele.

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 28. aug 2017, 13:05

Jeg har da overhovedet ikke prøvet på at sammenligne Dasia og VW på noget tidspunkt, måske du skulle prøve at læse igen. Jeg har nævnt Dasia fordi det er en billig bil, det kunne såmænd lige så godt have været en anden i den prisklasse hvor folk ikke forventer mere end de betaler for, men sammenligne dem med VW har jeg ikke.
Er VW en dyr bil eller dyrere end andre i den klasse, det er vidst ikke meget.
Er VW bedre end andre, det tror jeg heller ikke desværre.
Har VW en bedre følelse af kvalitet og mere lækker at køre i, det synes jeg de er/har, men mange andre mærker er da ved at følge efter. Jeg kan f.eks. godt lide at hoppe ind i en VW og gribe om rattet og føle at man har fat i noget kvalitet, man behøver ikke være bange for at kontakter knækker bare fordi man får forkert fat i én en dag, man kan køre fra Skagen til Gedser uden at sidde og hoppe rundt i sædet fordi man ikke kan finde hvile/støtte mm
Da jeg var ved VW var Golf'en ikke opfundet endnu, men Type 1 kunne fået med saxomat kobling, der er unægtelig sket noget siden den tid.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 28. aug 2017, 14:58

Update angående FDM

Jeg har talt med Morten og fdm har i dag sendt nye spørgsmål til importøren..... og de forventer svar i løbet af ugen....

Morten siger i øvrigt at han aldrig har hørt om "serie standard"....

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 28. aug 2017, 15:21

madsobh skrev:Update angående FDM

Jeg har talt med Morten og fdm har i dag sendt nye spørgsmål til importøren..... og de forventer svar i løbet af ugen....

Morten siger i øvrigt at han aldrig har hørt om "serie standard"....

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Der er da billeder i denne tråd, af netop importørens svar til værkstederne og deres kunder, hvor serie standard nævnes, så den er da nem! Billede
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 28. aug 2017, 15:22

Kristian_H skrev:
madsobh skrev:Update angående FDM

Jeg har talt med Morten og fdm har i dag sendt nye spørgsmål til importøren..... og de forventer svar i løbet af ugen....

Morten siger i øvrigt at han aldrig har hørt om "serie standard"....

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Der er da billeder i denne tråd, af netop importørens svar til værkstederne og deres kunder, hvor serie standard nævnes, så den er da nem! Billede
Altså importøren svar via FDM eller ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 28. aug 2017, 17:33

madsobh skrev:Update angående FDM

Jeg har talt med Morten og fdm har i dag sendt nye spørgsmål til importøren..... og de forventer svar i løbet af ugen....

Morten siger i øvrigt at han aldrig har hørt om "serie standard"....
Bliver så spændende at høre hvilken ny "standard" VW/importøren tryller frem fra gemmerne?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Senest rettet af King_Neumann 15. nov 2017, 08:50, rettet i alt 1 gang.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 28. aug 2017, 17:42

Naboen har netop afleveret sin Polo 1.2tsi tilbage efter endt leasing periode. Kørt 45.000km. To gange ny kobling i perioden og yderligere to gange grundindstilinger. Bilen er tre år gammel. Nu har de så leaset en golf7 1.4 TSI DSG7. bliver interessant at følge den bil, som de fik i fredags:-)

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 57 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af tvartou » 30. aug 2017, 05:24

tvartou skrev:Til trods for at jeg for ikke så længe siden, skrev i "gode dsg historier tråden" at jeg efter 3 år og 80000 km i en O3 ikke havde oplevet noget dårligt omkring gearkassen, så må jeg beklageligvis melde mig i koret her.

Efter et par dage med mikro og makro slip og en glidende kobling, så holder min bil nu på p-pladsen og vil hverken frem eller tilbage. "Error gearbox" står der i display.

Skoda mobilitets service kommer og henter den i morgen og så må vi se hvad der sker på værkstedet.

Heldigvis er det en leaset firmabil. Jeg er på 4 års aftale, så der er et år tilbage af den. Men med mindre der bliver foretaget en tilfredsstillende reparation, så vil jeg ud af den før tid
Update

Jeg har netop hentet bilen på værkstedet og den kører igen som den hele tiden har gjort. Altså uden problemer overhovedet.

Der er kommet ny styreenhed på og der er udført diverse grundjusteringer og software opdateringer.

Det tog noget tid, da reservedelen angiveligt skulle leveres fra fabrikslager i Tjekkiet.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 30. aug 2017, 07:02

tvartou skrev: Der er kommet ny styreenhed på og der er udført diverse grundjusteringer og software opdateringer. Det tog noget tid, da reservedelen angiveligt skulle leveres fra fabrikslager i Tjekkiet.
Var det en garantisag?
Vi kan så snakke om, om 3 år og 80.000 kr er ok holdbarhed for en dims til 20.000
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 30. aug 2017, 07:04

King_Neumann skrev:Naboen har netop afleveret sin Polo 1.2tsi tilbage efter endt leasing periode. Kørt 45.000km. To gange ny kobling i perioden og yderligere to gange grundindstilinger. Bilen er tre år gammel. Nu har de så leaset en golf7 1.4 TSI DSG7. bliver interessant at følge den bil, som de fik i fredags:-)
Det er jo det der er det svære.... VW kan lave alt det lort de vil og folk køber det stadig med smil på læben... Forstår da godt at de ikke gider lave det bedre :)
2023 Polestar 2 LRSM Plus

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 57 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af tvartou » 30. aug 2017, 07:13

Peder skrev:
tvartou skrev: Der er kommet ny styreenhed på og der er udført diverse grundjusteringer og software opdateringer. Det tog noget tid, da reservedelen angiveligt skulle leveres fra fabrikslager i Tjekkiet.
Var det en garantisag?
Vi kan så snakke om, om 3 år og 80.000 kr er ok holdbarhed for en dims til 20.000
Aner det ikke. Leaset firma bil. Men de skulle have lov af leasing selskabet, så tvivler.

Men havde det været privat, så er det godt nok ærgelige penge..

palli
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. maj 2009, 13:00
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af palli » 30. aug 2017, 09:38

Hej,

Har skrevet et par gange i denne tråd. Nu er der små 30.000 siden Skoda skiftede kobling på min DSG7. Det gjorde de med det samme når jeg klagede og de lige havde fået lov til at prøve bilen. Siden har der ikke været noget, nada. Den kører bare. Også kun DSG fremad for mig :D :D :D

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 30. aug 2017, 15:49

farouche skrev:
King_Neumann skrev:Naboen har netop afleveret sin Polo 1.2tsi tilbage efter endt leasing periode. Kørt 45.000km. To gange ny kobling i perioden og yderligere to gange grundindstilinger. Bilen er tre år gammel. Nu har de så leaset en golf7 1.4 TSI DSG7. bliver interessant at følge den bil, som de fik i fredags:-)
Det er jo det der er det svære.... VW kan lave alt det lort de vil og folk køber det stadig med smil på læben... Forstår da godt at de ikke gider lave det bedre :)

De kører med en firmaaftale, hvilket gør prisen for attraktiv til andet mærke. De har så også håb om at den nye leasing bil bare kører:-) motoren fejler jo intet!

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 30. aug 2017, 15:58

VW har helt sikkert fået mange ridser i lakken, tror mange fravælger mærket ved næste bilskift, med mindre de enten hæver garanti perioden eller får et plettet image og renomme genopbygget. Jeg personligt kører på min sidste VW, uagtet at den kører super. Næste mærke bliver sikkert en Japser, som så lige skal have sovset bilen ind i tectyl.... næste tysker bliver helt sikkert en BMW, hvis der skulle vise sig økonomi til det:-)
Senest rettet af King_Neumann 15. nov 2017, 08:51, rettet i alt 1 gang.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 5. sep 2017, 09:35

Seat Leon 1,8 DSG 5676 km. 3 mdr. gl. rusker/tøver og stiger 400 omdr. ved gearskift fra 4-5 og 5-6 er rystet.... og har virkeligt kørt pænt i den. Svaret fra Seat. Men det er jo fugt på koblingerne, det er helt normalt WTF!!!!

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 5. sep 2017, 10:33

aknedude skrev:Seat Leon 1,8 DSG 5676 km. 3 mdr. gl. rusker/tøver og stiger 400 omdr. ved gearskift fra 4-5 og 5-6 er rystet.... og har virkeligt kørt pænt i den. Svaret fra Seat. Men det er jo fugt på koblingerne, det er helt normalt WTF!!!!
Tillykke med det..

Det er jo træls at have en bil der ikke følger seriestandarden :)
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Besvar

Tilbage til "Transmission"