DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Minaldo
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 10. feb 2013, 13:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Minaldo » 29. jan 2016, 20:08

Min passat 1,4 dsg fra november 2015 har samme problem i 3 gear glider den i koblingen flere gange når man accelerere fra lave omdrejninger og op mod max omdrejninger. Jeg havde en lånebil i 3 uger som ikke havde problemet, i hvert fald ikke lige så udpræget som i min egen.



Mvh
Mikkel
Opel Corsa-E 50kWh 2020
VW Passat 1,5 tsi - 2020

Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 29. jan 2016, 20:20

Har du klaget til VW? var det årsagen til at du havde lånebilen?

Minaldo
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 10. feb 2013, 13:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Minaldo » 29. jan 2016, 20:31

Vw havde min egen i de 3 uger for at få navigationen til at virke. Jeg har ikke været ved vw med endnu. Der er igen problemer med navigationen, geargasser glider i koblingerne og led-lyset lyser kun 20m frem... Suk.

Jeg skal lige have tid til at dokumetere fejlene. Min erfaring med vw er, at de som udgangspunkter afviser alle fejl, og derfor orker jeg faktisk ikke.

Mvh
Mikkel
Opel Corsa-E 50kWh 2020
VW Passat 1,5 tsi - 2020

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 29. jan 2016, 22:50

Nu har min bil jo været inde og ude hos VW mange gange til test, og jeg har talt med dem mange gange (og som tidligere nævnt blevet behandlet rigtig godt). Det jeg i hvert fald kan afsløre er at der arbejdes på software opdatering og at de har kendskab til andre biler der døjer med det samme. Så langt så godt... Men min mistanke er blot de (fabrikken) udmærket godt ved problemet eksisterer, men det sker med vilje for at lette trykket på andre dele i gearkassen (så den ikke knækker sig). Jeg kan ikke i min vildeste fantasi tro at et så bredt udvalg af VAG biler døjer med dette uden VW er klar over det FØR de forlader fabriksbåndet. Jeg har den største sympati for værkstederne og importør som har behandlet mig fantastisk godt, men... det er ude af deres hænder det her. Min Golf har været igennem ALT nærmest og står nu stille på værksted indtil der kommer ny software.

Og til dem der tvivler på at VW vil lytte, der tager I dog fejl, PM mig gerne evt. hvis I vil vide mere. Men kontakt VW Kundeservice det kan anbefales - evt. sammen med jeres værksted.

Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 29. jan 2016, 23:18

Det er så ikke min foreløbige erfaring.

indtil videre har det være benægtelse og intet er galt - ikke engang en erkendelse af at de havde hørt om ligende problemer. De sagde at der ingen problemer var, men jeg var velkommen til at ringe hvis der var nogle problemer. Så sagde jeg - jamen, i såfald vil jeg gerne ringe nu - for jeg mener stadig at der er et problem. De kunne de ikke rigtig hjælpe mig med, for de mente ikke der var nogle problemer. Så sagde jeg, at jeg kunne starte med at sende dem en video af problemet. Det var OK og jeg fik en e-mail. Har ikke hørt noget i over en uge nu.

Jeg snakkede med mange sælgere osv omkring DSG problemer inden køb, men nej der var ingen problemer efter 2013 fix.
Ærgeligt talt, har jeg ikke meget tilbage for VW og mener jeg er blevet vildledt (efter at have læst om andre som har samme problem og hvor tit låne-bilerne ligeledes har problemet)... 300,000 kr er mange penge! Det kan godt være jeg naiv, men det er skuffende.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 29. jan 2016, 23:38

Er helt enig med dig omkring at det er elendigt at problemet eksisterer - det er en pestilens. Skriv lige en PM til mig så kan jeg fortælle lidt.

amizphy
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 18. jan 2016, 20:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af amizphy » 30. jan 2016, 13:12

Hej.
Jeg er også ret sikker på, at min gearkasse glider/hakker ved bare den mindste acceleration (gearskift).
Er det bedst bare at køre direkte ud til en VW forhandler eller tage kontakt til sin forhandler, hvor bilen er købt?

Det er en VW Scirocco fra 2010, som jeg har købt her i januar måned - dvs. brugt hos en autoforhandler - men det er vel underordnet tænker jeg?

Fordi jeg tænker ikke, at jeg får noget ud af, at "klage" til forhandleren, så det er vel bare at køre ud til den lokale VW forhandler?

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 30. jan 2016, 23:05

Interessant tråd, håber der kommer noget ud af de målinger?

Min egen polo bluegt er faktisk værst når den er kold. Ikke helt kold, men når olien er omkring 50 grader. Så kan man på omdrejningstælleren se små ryk hele tiden. En gang i mellem rykker den meget men lige det er ikke nemt at genskabe. Bilen har kun kørt 1500 km. Problemet her er, at ikke mange kan mærke det. Min ven kan ikke, konen kan ikke - vw kan sgu nok heller ikke. Men jeg kan - og kunne mærke det inden det kunne ses på omdrejningstælleren...den kører bare ikke "smooth" som de andre auto gear jeg har haft. Og det bliver værre kan jeg læse - det gider jeg ikke vente på. Det er jo til at blive søsyg af...

Og så nedgearingen - specielt til fx 3 gear. For pokker det er som at køre fx e6g. Det er en ommer :(

i andre tråde har jeg læst om fx gearhuset som kan installere ny software. Nogen der har prøvet det? Er det er valid vej at gå?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 30. jan 2016, 23:21

ITemplate skrev:Interessant tråd, håber der kommer noget ud af de målinger?

Min egen polo bluegt er faktisk værst når den er kold. Ikke helt kold, men når olien er omkring 50 grader. Så kan man på omdrejningstælleren se små ryk hele tiden. En gang i mellem rykker den meget men lige det er ikke nemt at genskabe. Bilen har kun kørt 1500 km. Problemet her er, at ikke mange kan mærke det. Min ven kan ikke, konen kan ikke - vw kan sgu nok heller ikke. Men jeg kan - og kunne mærke det inden det kunne ses på omdrejningstælleren...den kører bare ikke "smooth" som de andre auto gear jeg har haft. Og det bliver værre kan jeg læse - det gider jeg ikke vente på. Det er jo til at blive søsyg af...

Og så nedgearingen - specielt til fx 3 gear. For pokker det er som at køre fx e6g. Det er en ommer :(

i andre tråde har jeg læst om fx gearhuset som kan installere ny software. Nogen der har prøvet det? Er det er valid vej at gå?
Nu har jeg heldigvis ikke problemet i min BlueGT. Men hvis det var mig så ville jeg i hvert fald ikke turde prøve at eksperimentere med tredie parts DSG software. Man risikerer jo at VW vil afvise at opretholde garantien eller yde kulance ved problemer efter garantiens udløb.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Gubbi » 30. jan 2016, 23:39

Jeg synes de brummer når de hakker / glider i optrækket gennem gearene, men kun når de er kolde. Skaber en form for resonans., men kun når gearkassen hakker / glider.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 31. jan 2016, 00:39

Gubbi skrev:Jeg synes de brummer når de hakker / glider i optrækket gennem gearene, men kun når de er kolde. Skaber en form for resonans., men kun når gearkassen hakker / glider.

Gubs
Gubbi og Itemplate: Lige nøjagtig - det er når de er kolde det er absolut værst - fuldstændig som min G6 (med både den originale og den nye gearkasse). 90% af mit rykkeri forsvinder efter ca. 20 kilometers kørsel. OG ja-det giver et "boom" når rykkeriet/glideriet foregår. Og lad for guds skyld være med at sætte andre til at rode med DSG softwaren hvis I vil have VW til at lave noget for jer på kulance/garanti.

Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 31. jan 2016, 08:22

ITemplate skrev:Interessant tråd, håber der kommer noget ud af de målinger?

Min egen polo bluegt er faktisk værst når den er kold. Ikke helt kold, men når olien er omkring 50 grader. Så kan man på omdrejningstælleren se små ryk hele tiden. En gang i mellem rykker den meget men lige det er ikke nemt at genskabe. Bilen har kun kørt 1500 km. Problemet her er, at ikke mange kan mærke det. Min ven kan ikke, konen kan ikke - vw kan sgu nok heller ikke. Men jeg kan - og kunne mærke det inden det kunne ses på omdrejningstælleren...den kører bare ikke "smooth" som de andre auto gear jeg har haft. Og det bliver værre kan jeg læse - det gider jeg ikke vente på. Det er jo til at blive søsyg af...

Og så nedgearingen - specielt til fx 3 gear. For pokker det er som at køre fx e6g. Det er en ommer :(

i andre tråde har jeg læst om fx gearhuset som kan installere ny software. Nogen der har prøvet det? Er det er valid vej at gå?
Det er præcist sådan jeg også oplever det.
Den skifter dårlig og glider/hakker op gennem gearene - man bliver søsyg - du bliver kastet frem og tilbage i bilen konstant (mildt).

Jeg har haft mange biler med automat gear og DSG Q200 er nok blandt den værste.
De andre skiftede kontant, ja du kunne måske mærke det - specielt i de ældre biler. Men DSG Q200 glider konstant rundt i det.
(Accord '85, Sierra '91, Lancer '92, A4 '95)

Kim B Olesen
Nyt medlem
Indlæg: 455
Tilmeldt: 17. aug 2013, 17:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fjerritslev
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kim B Olesen » 31. jan 2016, 08:28

GranTurismo skrev:
ITemplate skrev:Interessant tråd, håber der kommer noget ud af de målinger?

Min egen polo bluegt er faktisk værst når den er kold. Ikke helt kold, men når olien er omkring 50 grader. Så kan man på omdrejningstælleren se små ryk hele tiden. En gang i mellem rykker den meget men lige det er ikke nemt at genskabe. Bilen har kun kørt 1500 km. Problemet her er, at ikke mange kan mærke det. Min ven kan ikke, konen kan ikke - vw kan sgu nok heller ikke. Men jeg kan - og kunne mærke det inden det kunne ses på omdrejningstælleren...den kører bare ikke "smooth" som de andre auto gear jeg har haft. Og det bliver værre kan jeg læse - det gider jeg ikke vente på. Det er jo til at blive søsyg af...

Og så nedgearingen - specielt til fx 3 gear. For pokker det er som at køre fx e6g. Det er en ommer :(

i andre tråde har jeg læst om fx gearhuset som kan installere ny software. Nogen der har prøvet det? Er det er valid vej at gå?
Nu har jeg heldigvis ikke problemet i min BlueGT. Men hvis det var mig så ville jeg i hvert fald ikke turde prøve at eksperimentere med tredie parts DSG software. Man risikerer jo at VW vil afvise at opretholde garantien eller yde kulance ved problemer efter garantiens udløb.
Man kunne vel godt prøve et stykke tid, og så bare ligge original software i igen hvis det ikke afhjalp problemet :)
VW kan jo tydeligvis ikke løse problemet, det kunne jo være andre kunne, det ville da ikke være første gang ;)
Kan det ses at DSG software har været flashet et par gange ?

Minaldo
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 10. feb 2013, 13:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Minaldo » 31. jan 2016, 09:21

ITemplate skrev:Interessant tråd, håber der kommer noget ud af de målinger?

Min egen polo bluegt er faktisk værst når den er kold. Ikke helt kold, men når olien er omkring 50 grader. Så kan man på omdrejningstælleren se små ryk hele tiden. En gang i mellem rykker den meget men lige det er ikke nemt at genskabe. Bilen har kun kørt 1500 km. Problemet her er, at ikke mange kan mærke det. Min ven kan ikke, konen kan ikke - vw kan sgu nok heller ikke. Men jeg kan - og kunne mærke det inden det kunne ses på omdrejningstælleren...den kører bare ikke "smooth" som de andre auto gear jeg har haft. Og det bliver værre kan jeg læse - det gider jeg ikke vente på. Det er jo til at blive søsyg af...

Og så nedgearingen - specielt til fx 3 gear. For pokker det er som at køre fx e6g. Det er en ommer :(

i andre tråde har jeg læst om fx gearhuset som kan installere ny software. Nogen der har prøvet det? Er det er valid vej at gå?

Det er præcis sådan min passat opfører sig. Især 3 gear er slemt, med ujævne og hakkende skift, og så en kobling der glider. Problemet bliver mindre når bilen bliver varm, men det forsvinder ikke. Skiftene bliver mere jævne i takt med at motoren bliver varm, men den fortsætter med at glide i koblingen i samme omfang.

Mikkel
Opel Corsa-E 50kWh 2020
VW Passat 1,5 tsi - 2020

Jeha
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. jan 2015, 12:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jeha » 1. feb 2016, 08:51

Minaldo skrev:Vw havde min egen i de 3 uger for at få navigationen til at virke. Jeg har ikke været ved vw med endnu. Der er igen problemer med navigationen, geargasser glider i koblingerne og led-lyset lyser kun 20m frem... Suk.

Jeg skal lige have tid til at dokumetere fejlene. Min erfaring med vw er, at de som udgangspunkter afviser alle fejl, og derfor orker jeg faktisk ikke.

Mvh
Mikkel
Hvilke problemer har du med navigationen? Periodisk sort skærm?
Jeg har også en Passat 1.4 tsi dsg fra august 2015, og har pudsigt nok døjet med DSG-problemer, venstre LED-forlygte er skiftet og min navigationsskærm går periodisk i sort. :evil:
VW Passat Variant 1.4 TSi 150 Comfortline DSG ACT 2016 (solgt)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 1. feb 2016, 17:04

Nå, har hentet bilen i dag fra Skoda i Gladsaxe.
Det var nedslående nyt.
Efter at de har kommunikeret med fabrikken, er meldingen at bilen ingenting fejler. BUM.
Hvorfor den så gør de mærkelige ryk ved acceleration, er der ingen forklaring på.

Skal lige bruge nogen dage på at sunde mig ovenpå sådan en melding. Træls.

Er der nogen herinde der har kontakt til FDM angående dette problem?
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Gubbi » 1. feb 2016, 18:34

Janke skrev:Nå, har hentet bilen i dag fra Skoda i Gladsaxe.
Det var nedslående nyt.
Efter at de har kommunikeret med fabrikken, er meldingen at bilen ingenting fejler. BUM.
Hvorfor den så gør de mærkelige ryk ved acceleration, er der ingen forklaring på.

Skal lige bruge nogen dage på at sunde mig ovenpå sådan en melding. Træls.

Er der nogen herinde der har kontakt til FDM angående dette problem?

Det sidste FDM skrev om DSG7 var at de havde indtrykket af, værestederne løser de udfordringer der er. Det er ikke tilfældet. Jeg ville i dit sted tage kontakt til FDM.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 1. feb 2016, 18:48

Janke skrev:Nå, har hentet bilen i dag fra Skoda i Gladsaxe.
Det var nedslående nyt.
Efter at de har kommunikeret med fabrikken, er meldingen at bilen ingenting fejler. BUM.
Hvorfor den så gør de mærkelige ryk ved acceleration, er der ingen forklaring på.

Skal lige bruge nogen dage på at sunde mig ovenpå sådan en melding. Træls.

Er der nogen herinde der har kontakt til FDM angående dette problem?
Det er helt hen i skoven.
1) En gearkasse der glider i koblingen må da anses som at være "defekt" i en eller anden grad!
2) Hvis det er meningen at gearkasse skal glide i koblingen (designet således), så skal alle DSG DQ200 gearkasse gøre det! Det skal de så bevise!

Jeg afventer svar på min sendte video til VW Gladsaxe, hvis de ender ud med samme konklusion som Skoda (ved siden af).
Så køber jeg en tester og får data som viser den glider i koblingen (motor=/=gearkasse - RPM), efter det kontakter jeg FDM med det samme.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bopjensen » 1. feb 2016, 19:09

Jeg synes tit man får at vide "Vi har talt direkte med fabrikken".
Er jeg den eneste der tænker "ja, det har i helt sikkert.. NOT"?

Tror det er en standard kommentar de bruger efterhånden for at få folk til at holde kæft.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bopjensen » 1. feb 2016, 19:10

BTW hvad hedder en DSG 6. Jeg troede at det var den der hed Q200.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 1. feb 2016, 19:11

Dsg6 =dq250
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 1. feb 2016, 19:12

Dsg7 med oliebadet koblinger = dq500
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jakob J » 1. feb 2016, 19:57

Såfremt FDM indblandes er det nok en god idé at lave en samlet henvendelse. Det vægter helt sikkert mere.

Held og lykke.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 2. feb 2016, 06:00

Zwonkie skrev:
Janke skrev:Nå, har hentet bilen i dag fra Skoda i Gladsaxe.
Det var nedslående nyt.
Efter at de har kommunikeret med fabrikken, er meldingen at bilen ingenting fejler. BUM.
Hvorfor den så gør de mærkelige ryk ved acceleration, er der ingen forklaring på.

Skal lige bruge nogen dage på at sunde mig ovenpå sådan en melding. Træls.

Er der nogen herinde der har kontakt til FDM angående dette problem?
Det er helt hen i skoven.
1) En gearkasse der glider i koblingen må da anses som at være "defekt" i en eller anden grad!
2) Hvis det er meningen at gearkasse skal glide i koblingen (designet således), så skal alle DSG DQ200 gearkasse gøre det! Det skal de så bevise!

Jeg afventer svar på min sendte video til VW Gladsaxe, hvis de ender ud med samme konklusion som Skoda (ved siden af).
Så køber jeg en tester og får data som viser den glider i koblingen (motor=/=gearkasse - RPM), efter det kontakter jeg FDM med det samme.
Sig til når du har talt med fdm og i har fundet ud af hvad det skal ske
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 2. feb 2016, 21:20

Har sat proces i gang hos sælger, altså en officiel klage.
Sandsynligvis skal den testes hos en uvildig som FDM. Det er mit oplæg til sælger for at komme videre.
Sælger og jeg er i positiv dialog, så vi må se hvad der sker.
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 2. feb 2016, 21:45

Janke skrev:Har sat proces i gang hos sælger, altså en officiel klage.
Sandsynligvis skal den testes hos en uvildig som FDM. Det er mit oplæg til sælger for at komme videre.
Sælger og jeg er i positiv dialog, så vi må se hvad der sker.
Hvis du få anbefalet Henrik (kan ikke huske efternavnet) fra et eller andet sted syd for København, som sagkyndig. Skal du takke nej tak til.

Manden talte VW sag og puttede mere eller mindre ordene/undskyldninger i munden på dem.
Han kom med forklaringer inden VW kunne svare. Og da vi skulle prøve bilen, kørte vi på meget trafikeret vej der var kun muligt at køre i 6./7. gear. Fejlene var i 2. Og 3. Gear. Flot.

Konklusion var at intet var galt. For de 2-3 accelerationer jeg fik lov at lave, ved et par lyskryds viste ikke noget mærkbart. Pånært at omdr. sejlede op og ned lige inden gearskifte. Men han spurgte... "Det er jo nok software signal der er forsinket, ikke". Hvor VW svarede. Ja.
Da jeg bad om en anden udlægning/ en anden sagkyndig fra bilklagenævnet. Fik jeg at vide at det ikke kunne lade sig gøre.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 2. feb 2016, 23:38

Jakob J skrev:Såfremt FDM indblandes er det nok en god idé at lave en samlet henvendelse. Det vægter helt sikkert mere.

Held og lykke.
Helt enig - er også i FDM. Lad os da gå samlet her - tydeligt at det er samme problem. Samme uacceptable problem...

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 2. feb 2016, 23:48

Gubbi skrev:Jeg synes de brummer når de hakker / glider i optrækket gennem gearene, men kun når de er kolde. Skaber en form for resonans., men kun når gearkassen hakker / glider.

Gubs
Det er svært at vurdere i min bil fordi ACT skramler og hakker så meget. Arh sikke en gang jammer - det er jo en dejlig bil ellers. Tænk om alle gearskift var som 6->7...perfekt hver gang :)

Det er efter min mening ikke acceptabelt af så dyre biler. Og det er højst beklageligt og uventet med den melding Janke fik...

Brugeravatar
Brizz
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9760 Vrå
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Brizz » 3. feb 2016, 03:52

Zwonkie skrev:
Jeg har haft mange biler med automat gear og DSG Q200 er nok blandt den værste.
De andre skiftede kontant, ja du kunne måske mærke det - specielt i de ældre biler. Men DSG Q200 glider konstant rundt i det.
(Accord '85, Sierra '91, Lancer '92, A4 '95)
Du sammenligner pærer og bananer...
...DSG er IKKE Aut.Gear - det er en manuel gearkasse med dobbeltkobling og skifterobot.
Grunden til du har dejlig blødt gearskifte i en "rigtig" aut.gearkasse, er at converteren udligner det "ryk" der kommer ved gearskift, da der ikke er direkte forbindelse mellem krumtap og kardan.
Den eneste måde at forsøge at lave bløde gearskift med DSG er at file på koblingerne der derved slides (u)forholdsmæssigt hurtigt - altså enten hårdt gearskifte og lang levetid på koblingerne, eller blødt gearskifte og kortere levetid på koblinger.
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 3. feb 2016, 05:59

Brizz skrev:
Zwonkie skrev:
Jeg har haft mange biler med automat gear og DSG Q200 er nok blandt den værste.
De andre skiftede kontant, ja du kunne måske mærke det - specielt i de ældre biler. Men DSG Q200 glider konstant rundt i det.
(Accord '85, Sierra '91, Lancer '92, A4 '95)
Du sammenligner pærer og bananer...
...DSG er IKKE Aut.Gear - det er en manuel gearkasse med dobbeltkobling og skifterobot.
Grunden til du har dejlig blødt gearskifte i en "rigtig" aut.gearkasse, er at converteren udligner det "ryk" der kommer ved gearskift, da der ikke er direkte forbindelse mellem krumtap og kardan.
Den eneste måde at forsøge at lave bløde gearskift med DSG er at file på koblingerne der derved slides (u)forholdsmæssigt hurtigt - altså enten hårdt gearskifte og lang levetid på koblingerne, eller blødt gearskifte og kortere levetid på koblinger.
Arrgg nu må du lige.... vi er enige om at en gammeldags automat gearkasse ikke kan sammenlignes med en dsg....

men hvis du i en bil med manuel gearkasse hvor du køre morfar kørsel kan lave de fineste bløde gearskift uden at file på koblingen..... så bør dsg gearkassen også kunne.
Så det holder bare ikke at den "skal" slide koblingerne hurtigt! !!
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Besvar

Tilbage til "Transmission"