DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 22. apr 2018, 08:12

i-s skrev:
21. apr 2018, 16:03
Der er ikke noget i DSG softwaren der tilpasser sig til din kørestil. Det er en skrøne.
claussor skrev:
21. apr 2018, 19:16
Den tilpasser sig i hvert fald ikke kørestil mht. Omdrejninger ved gearskift. Så har det noget at gøre med tryk på koblingerne. Jeg er i hvert fald også skeptisk mht. at den tilpasser sig noget som helst. Men enig i mystikken omkring grundjusteringer.
Jeg må tilslutte mig i-s og claussor her.
Min helt egen subjektive og fakta-ubaserede oplevelse er, at DSG logikken ikke indretter sig efter noget mht. "kørestil" (hvad det så end betyder).

Skiftepunkter for såvel up- som downshift ligger, som claussor helt rigtigt skriver, i fast definerede maps.
Disse maps kan man så ændre på, og det er det f.eks. Landberg og andre tilbyder. Men maps er fast definerede i softwaren og de tilpasses ikke dynamisk.

Mit eget bud på hvad grundindstillingen gør, er at den lærer hvor slidte koblingerne er, så den ved hvornår de "bider".
Proceduren for grundindstilling foreskriver, at man efter at have aktiveret den med VCDS, kører en sekvens hvor man sætter bilen i M og så holder hvert gear i en kort periode inden man skifter op.
Jeg gætter på at den starter med maksimalt tryk på koblingerne lige efter basic setting, og når man så har kørt lidt tid efter forskrifterne, så lærer den hvor slidt koblingerne er, og tilpasser sig derefter så tilkobling bliver smooth.

Se afsnit "Defined Test Drive" her: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0AM)
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
claussorZtrejfer
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. apr 2018, 16:25

Jeg fik også forklaringen omkring måden jeg kørte på??
Kørestil, jamen to pedaler og resten giver sig selv. Grundlæggende har DQ200 for visse biler nogle udfordringer, og efter at have været hele VW møllen igennem, så fatter jeg endnu ikke hvad forskellen er på dem der kører uden problemer og så os med. Grundlæggende er DQ200 nok bedst på motorvej og så lidt bykørsel som muligt..

lei
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20. jun 2013, 10:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lei » 22. apr 2018, 17:36

Den Superb, som vi nu har problemer med erstattede en 4 år gammel Octavia, som også var en 1.6 TDI DSG7. Den kørte til gengæld 150.000 over de 4 år uden antydning af problemer, og vi kører nøjagtig samme ture i Superben som i den. Så i mit (anekdotiske) tilfælde er det ikke det der gør forskellen.

Til gengæld holdt Octaviaen i garage, mens Superben holder udenfor (man havde øjensynligt ikke tænkt på den størrelse biler, da garagen blev bygget i sin tid, så den kan ikke være der). Så jeg kan godt overtales til at tro på fugt-historien, da der alt andet lige er mere tørt i vores garage.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 22. apr 2018, 18:35

HansH skrev:
22. apr 2018, 08:12
i-s skrev:
21. apr 2018, 16:03
Der er ikke noget i DSG softwaren der tilpasser sig til din kørestil. Det er en skrøne.
claussor skrev:
21. apr 2018, 19:16
Den tilpasser sig i hvert fald ikke kørestil mht. Omdrejninger ved gearskift. Så har det noget at gøre med tryk på koblingerne. Jeg er i hvert fald også skeptisk mht. at den tilpasser sig noget som helst. Men enig i mystikken omkring grundjusteringer.
Jeg må tilslutte mig i-s og claussor her.
Min helt egen subjektive og fakta-ubaserede oplevelse er, at DSG logikken ikke indretter sig efter noget mht. "kørestil" (hvad det så end betyder).

Skiftepunkter for såvel up- som downshift ligger, som claussor helt rigtigt skriver, i fast definerede maps.
Disse maps kan man så ændre på, og det er det f.eks. Landberg og andre tilbyder. Men maps er fast definerede i softwaren og de tilpasses ikke dynamisk.

Mit eget bud på hvad grundindstillingen gør, er at den lærer hvor slidte koblingerne er, så den ved hvornår de "bider".
Proceduren for grundindstilling foreskriver, at man efter at have aktiveret den med VCDS, kører en sekvens hvor man sætter bilen i M og så holder hvert gear i en kort periode inden man skifter op.
Jeg gætter på at den starter med maksimalt tryk på koblingerne lige efter basic setting, og når man så har kørt lidt tid efter forskrifterne, så lærer den hvor slidt koblingerne er, og tilpasser sig derefter så tilkobling bliver smooth.

Se afsnit "Defined Test Drive" her: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0AM)
Præcis ! Det eneste adaptive der er (som nok forveksles) er, at koblingens angrebspunkter tilpasses efterhånden som koblingen slides ned.
Den Superb jeg havde for 7 år siden, der gik der kuk i det og når man skulle sætte i gang, så røg omdrejningerne lidt for højt op og den ruskede lidt. Den fik en grundindstilling og så så jeg ikke mere til det problem mens jeg havde bilen.
Men der er INTET der tilpasser sig hverken fører eller kørestil. Der ligger en map i gearkassen, som bygger på omdrejninger og belastning og vælger gear ud fra det - slut prut.
/Søren.

Tommelomme
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. apr 2018, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Tommelomme » 22. apr 2018, 18:56

i-s skrev:
22. apr 2018, 18:35
HansH skrev:
22. apr 2018, 08:12
i-s skrev:
21. apr 2018, 16:03
Der er ikke noget i DSG softwaren der tilpasser sig til din kørestil. Det er en skrøne.
claussor skrev:
21. apr 2018, 19:16
Den tilpasser sig i hvert fald ikke kørestil mht. Omdrejninger ved gearskift. Så har det noget at gøre med tryk på koblingerne. Jeg er i hvert fald også skeptisk mht. at den tilpasser sig noget som helst. Men enig i mystikken omkring grundjusteringer.
Jeg må tilslutte mig i-s og claussor her.
Min helt egen subjektive og fakta-ubaserede oplevelse er, at DSG logikken ikke indretter sig efter noget mht. "kørestil" (hvad det så end betyder).

Skiftepunkter for såvel up- som downshift ligger, som claussor helt rigtigt skriver, i fast definerede maps.
Disse maps kan man så ændre på, og det er det f.eks. Landberg og andre tilbyder. Men maps er fast definerede i softwaren og de tilpasses ikke dynamisk.

Mit eget bud på hvad grundindstillingen gør, er at den lærer hvor slidte koblingerne er, så den ved hvornår de "bider".
Proceduren for grundindstilling foreskriver, at man efter at have aktiveret den med VCDS, kører en sekvens hvor man sætter bilen i M og så holder hvert gear i en kort periode inden man skifter op.
Jeg gætter på at den starter med maksimalt tryk på koblingerne lige efter basic setting, og når man så har kørt lidt tid efter forskrifterne, så lærer den hvor slidt koblingerne er, og tilpasser sig derefter så tilkobling bliver smooth.

Se afsnit "Defined Test Drive" her: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0AM)
Præcis ! Det eneste adaptive der er (som nok forveksles) er, at koblingens angrebspunkter tilpasses efterhånden som koblingen slides ned.
Den Superb jeg havde for 7 år siden, der gik der kuk i det og når man skulle sætte i gang, så røg omdrejningerne lidt for højt op og den ruskede lidt. Den fik en grundindstilling og så så jeg ikke mere til det problem mens jeg havde bilen.
Men der er INTET der tilpasser sig hverken fører eller kørestil. Der ligger en map i gearkassen, som bygger på omdrejninger og belastning og vælger gear ud fra det - slut prut.
Nå ok...jamen så man jo blot endnu engang konstatere at vw binder os en historie på ærmet, når de prøver at overbevise kunderne om hvorfor bilen kører annerledes, noget tid efter grundindstilling. Det er vanvittigt fustrerende at opleve de periodiske spasmer der er i den måde skift og tilkoblinger foregår i min bil. :cry:

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. apr 2018, 20:09

Hældes der forskellige koblinger i helt nye identiske biler??
Hvis alt software er ens, alt står ens.. så giver det ikke rigtig mening, at nogen kører med fejl og andre fejlfrit- med mindre visse typer koblinger slides hurtigere end andre
FDM siger jo selv at det er fugtproblem, men alle bilers koblinger bør så suge fugt, uagtet garager, Vesterhavet eller indre Jylland

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 22. apr 2018, 20:59

Kan man finde den TPI nogle steder? så jeg selv kan få den?
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 22. apr 2018, 21:46

AndersRH skrev:Kan man finde den TPI nogle steder? så jeg selv kan få den?
Jep, i denne tråd.

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 23. apr 2018, 20:39

Ja, men ellers på nettet?

Har jeg enlig krav på at få oplysninger om fx vare nr på koblingen når den bliver lavet på garanti?
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 23. apr 2018, 20:44

AndersRH skrev:Ja, men ellers på nettet?

Har jeg enlig krav på at få oplysninger om fx vare nr på koblingen når den bliver lavet på garanti?
Du få eller kan få leveren fakturaen. Selvom det er lavet på garantien.
Der i kan du se vare nr eller hvad man nu kalder det.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 23. apr 2018, 21:18

Okay,
Men er det varer som står i TPI'en ? det der slutter på et bogstav som er forskelligt fra motor til motor?
Fordi der var en der lagde et billede op af en kobling, som havde et helt andet nr på jo??
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 24. apr 2018, 04:07

AndersRH skrev:Okay,
Men er det varer som står i TPI'en ? det der slutter på et bogstav som er forskelligt fra motor til motor?
Fordi der var en der lagde et billede op af en kobling, som havde et helt andet nr på jo??
Jeg lagde billede op at den nye type kobling som blev sat i min og billede af den som blev taget ud....

De varenummer som står i tpi'en er de samme som det har altid har været siden denne tråds begyndelse..... De kan altså ikke bruges til at identificere hvilke "generation" kobling man har / får

Spørg da om du må se den nye kobling.... og når i står og ser på den så spørg om du må tage et billede af nummeret.... Det samme gør du når du henter bilen

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 24. apr 2018, 20:41

OKay, så det nr som står i tpi'en er ikke det samme som står på selve koblingen?

Jeg hentede min idag fra værksted, og har nu fået ny kobling, jeg har taget billede af det gamle varenr på koblingen, og kunne se på papkassen den nye var kommet i, som de så havde lagt den gamle i, at der var klistermærker fra vw med præcis samme nr som der står i tpi, så den burde være god nok :)

Men det nr på den gamle kobling, er slet ikke i nærheden af dem i tpi,
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 24. apr 2018, 20:45

TIL JER DER HAR FÅET DEN NYE TYPE KOBLING MONTERET :

Har jeres værksted stemplet i servicebogen, at de har skiftet kobling? altså ikke under "service" men sidst i bogen kan de stemple ved diverse reparationer, og der ville jeg have de skulle have stemplet, men de sagde at det gjorde de ikke ved sådan noget ?
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

Markhh
Medlem
Indlæg: 625
Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
Has thanked: 0
Been thanked: 32 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Markhh » 24. apr 2018, 21:12

Det gør man når der bliver laver aktioner. Nogle skriver det som bemærkninger men personligt bliver der kun skrevet ved tandrem skift som ikke er i forbindelse med service, aktioner eller ved komplet udskiftning af motor, gearkasse eller lign.

Kobling er en slid ting og i bund og grund så skulle der vel også skives bremser på hvis man skulle Skive alle slidt ting i.

Sem jeg har skiftet koblinger på har ikke fået skrevet i servicebogen i hvert fald

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 27. apr 2018, 22:24

OKay, super
Nu har jeg fået den nye type monteret, bliver spændene at se om det virker
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

MSV
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 20. jul 2013, 19:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af MSV » 28. apr 2018, 17:17

Min glider svagt i koblingerne når den er kold og det er fugtigt. Så tror på FDM og fugtproblemer.
Mvh. Morten - VW Touran 2018 DSG 2,0tdi R-line - & Skoda Superb combi 2,0 tdi DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 28. apr 2018, 17:40

MSV skrev:Min glider svagt i koblingerne når den er kold og det er fugtigt. Så tror på FDM og fugtproblemer.
Hvor mange biler har du prøvet i dit liv som bilist hvor koblingen gled bare fordi det var koldt eller fugtigt?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

These users thanked the author madsobh for the post:
KMDTHY
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 29. apr 2018, 09:06

MSV skrev:
28. apr 2018, 17:17
Min glider svagt i koblingerne når den er kold og det er fugtigt. Så tror på FDM og fugtproblemer.
I foråret 2016 var der et par dage med temperatur lige over frysepunktet og høj luftfugtighed.
Der oplevede jeg et par gange gliden mellem først og andet gear.
Men det skete i begge tilfælde kun een gang, lige da den morgenkolde vogn blev sat i gang.
Derefter var fugten fordampet.

Problemet er at fugtige-koblinger-forklaringen bliver misbrugt over for dem som virkelig har problemer med DSG7.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 29. apr 2018, 11:57

Min tur - igen!

Den skriger som en syg and ved igangsætning, og ved skifte til ulige gear, når bilen er driftvarm. Konklusion: udrykkerleje defekt, på kobling til ulige gear...

Den har så også holdt 35.000km, siden jeg fik skiftet til den sidste nye model, som alle i andre får skiftet til, jeg fik den så bare monteret i februar 2017!!!

4 koblingssæt, på 2 år, og 74.000km - kæft det er ringe!!!

Den begyndte som vanligt at glide efter 1200km, og det problem har jeg indset er en tabt kamp at ændre på, men det hyleri ved gearskifte gider jeg sgu ikke.

Nævnte den TPI der bliver refereret til i de seneste tråde, og den kendte de godt på værkstedet, men eftersom min kobling allerede var model 'F', var den jo allerede som den skulle være...

Skal ud at have taget måleblokke ud sammen med mekanikeren om 10 dage, og det ender vel under alle omstændigheder, nok med et nyt kobligssæt igen, hvis ikke de nøjedes med at skifte det defekte udrykkerleje - har sgu ikke meget til overs for VAG længere!!!

Jeg får aldrig den bil jeg drømte om - øv!

/Kristian

'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 29. apr 2018, 13:30

Kristian_H skrev:Min tur - igen!

Den skriger som en syg and ved igangsætning, og ved skifte til ulige gear, når bilen er driftvarm. Konklusion: udrykkerleje defekt, på kobling til ulige gear...

Den har så også holdt 35.000km, siden jeg fik skiftet til den sidste nye model, som alle i andre får skiftet til, jeg fik den så bare monteret i februar 2017!!!

4 koblingssæt, på 2 år, og 74.000km - kæft det er ringe!!!

Den begyndte som vanligt at glide efter 1200km, og det problem har jeg indset er en tabt kamp at ændre på, men det hyleri ved gearskifte gider jeg sgu ikke.

Nævnte den TPI der bliver refereret til i de seneste tråde, og den kendte de godt på værkstedet, men eftersom min kobling allerede var model 'F', var den jo allerede som den skulle være...

Skal ud at have taget måleblokke ud sammen med mekanikeren om 10 dage, og det ender vel under alle omstændigheder, nok med et nyt kobligssæt igen, hvis ikke de nøjedes med at skifte det defekte udrykkerleje - har sgu ikke meget til overs for VAG længere!!!

Jeg får aldrig den bil jeg drømte om - øv!

/Kristian
Du har jo slet ikke læst hvad der er blevet skrevet angående kobling versioner..... De 142f har INTET at sige!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 29. apr 2018, 13:34

I know, men folk tror blindt på, at der er udviklet en ny i forbindelse med den TPI som er aktuel, men det hjælper nada og koblingen er fra sidst i 2016...

Kender udemærket problematikken, og ved også at der ikke findes nogen løsning som fungerer.

Værkstederne vil jo ikke skifte til en ny, hvis revisionen er den samme - så jo, '142F' betyder altså noget.

/Kristian
madsobh skrev:
Kristian_H skrev:Min tur - igen!

Den skriger som en syg and ved igangsætning, og ved skifte til ulige gear, når bilen er driftvarm. Konklusion: udrykkerleje defekt, på kobling til ulige gear...

Den har så også holdt 35.000km, siden jeg fik skiftet til den sidste nye model, som alle i andre får skiftet til, jeg fik den så bare monteret i februar 2017!!!

4 koblingssæt, på 2 år, og 74.000km - kæft det er ringe!!!

Den begyndte som vanligt at glide efter 1200km, og det problem har jeg indset er en tabt kamp at ændre på, men det hyleri ved gearskifte gider jeg sgu ikke.

Nævnte den TPI der bliver refereret til i de seneste tråde, og den kendte de godt på værkstedet, men eftersom min kobling allerede var model 'F', var den jo allerede som den skulle være...

Skal ud at have taget måleblokke ud sammen med mekanikeren om 10 dage, og det ender vel under alle omstændigheder, nok med et nyt kobligssæt igen, hvis ikke de nøjedes med at skifte det defekte udrykkerleje - har sgu ikke meget til overs for VAG længere!!!

Jeg får aldrig den bil jeg drømte om - øv!

/Kristian
Du har jo slet ikke læst hvad der er blevet skrevet angående kobling versioner..... De 142f har INTET at sige!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 29. apr 2018, 15:18

Kristian_H skrev:I know, men folk tror blindt på, at der er udviklet en ny i forbindelse med den TPI som er aktuel, men det hjælper nada og koblingen er fra sidst i 2016...

Kender udemærket problematikken, og ved også at der ikke findes nogen løsning som fungerer.

Værkstederne vil jo ikke skifte til en ny, hvis revisionen er den samme - så jo, '142F' betyder altså noget.

/Kristian
madsobh skrev:
Kristian_H skrev:Min tur - igen!

Den skriger som en syg and ved igangsætning, og ved skifte til ulige gear, når bilen er driftvarm. Konklusion: udrykkerleje defekt, på kobling til ulige gear...

Den har så også holdt 35.000km, siden jeg fik skiftet til den sidste nye model, som alle i andre får skiftet til, jeg fik den så bare monteret i februar 2017!!!

4 koblingssæt, på 2 år, og 74.000km - kæft det er ringe!!!

Den begyndte som vanligt at glide efter 1200km, og det problem har jeg indset er en tabt kamp at ændre på, men det hyleri ved gearskifte gider jeg sgu ikke.

Nævnte den TPI der bliver refereret til i de seneste tråde, og den kendte de godt på værkstedet, men eftersom min kobling allerede var model 'F', var den jo allerede som den skulle være...

Skal ud at have taget måleblokke ud sammen med mekanikeren om 10 dage, og det ender vel under alle omstændigheder, nok med et nyt kobligssæt igen, hvis ikke de nøjedes med at skifte det defekte udrykkerleje - har sgu ikke meget til overs for VAG længere!!!

Jeg får aldrig den bil jeg drømte om - øv!

/Kristian
Du har jo slet ikke læst hvad der er blevet skrevet angående kobling versioner..... De 142f har INTET at sige!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Har du set de billeder Jeg Har lagt op af koblings part no. ?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 29. apr 2018, 15:37

Yup, men det er jo ikke alle værksteder, som tager Hr og Fru Jensen med på rundvisning, men nevermind - beskeden jeg fik var som sagt, at jeg allerede havde nyeste kobling monteret...

Hjalp det på din, med den nye belægning??

/Kristian
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 29. apr 2018, 16:02

Kristian_H skrev:Yup, men det er jo ikke alle værksteder, som tager Hr og Fru Jensen med på rundvisning, men nevermind - beskeden jeg fik var som sagt, at jeg allerede havde nyeste kobling monteret...

Hjalp det på din, med den nye belægning??

/Kristian
Prøv at ring til vw/Skoda Vejle

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Primula
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Primula » 30. apr 2018, 11:46

Er der nogen der kan fortælle mig om det man kan se på videoen er slip i 4. Og 5. Gear ?
Eller er det normalt at den ikke kører 100 % flydende ?


Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 30. apr 2018, 12:24

Primula skrev:
30. apr 2018, 11:46
Er der nogen der kan fortælle mig om det man kan se på videoen er slip i 4. Og 5. Gear ?
Eller er det normalt at den ikke kører 100 % flydende ?
Den i video'en har problemet. VW mener det er normalt - deres kunder gør ikke.
/Søren.

Primula
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Primula » 30. apr 2018, 12:54

Jamen fedt nok, bilen i videoen er min

dunkerbeck
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. sep 2017, 13:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af dunkerbeck » 30. apr 2018, 13:07

Primula skrev:Jamen fedt nok, bilen i videoen er min
Min passat gør det samme. Jeg skal ind og have ny kobling i denne uge. Håber det løser problem permanent.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 30. apr 2018, 14:27

dunkerbeck skrev:
30. apr 2018, 13:07
Primula skrev:Jamen fedt nok, bilen i videoen er min
Min passat gør det samme. Jeg skal ind og have ny kobling i denne uge. Håber det løser problem permanent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lev i håbet :?
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Transmission"