DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Michael0137
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 7. okt 2008, 09:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Michael0137 » 21. mar 2017, 09:50

Jeg har endnu til gode at prøve en bil med dq200, der kører som jeg ville forvente den skulle. Om det så rent faktisk er tilfældet, at bilerne kører som tiltænkt, det ved jeg ikke - jeg er i hvert fald ikke imponeret. Men det er tydeligt, at det opleves meget forskelligt. Fruen tænker aldrig over at bilen ikke kører som den skal, hun synes jo bare det er en fornøjelse med en nyere bil med automatgear - jeg frygter det værste hver gang jeg skal ud at køre.
Vores har kørt 24.000 nu og det bliver mærkbart mere udpræget. Specielt med trailer eller campingvogn, hvor den i stor stil fedter rundt i gearene og glider i koblingen. At det så samtidig tydeligt føles som den "lider" af tændingsudsættere, det gør jo bare det hele endnu mere spændende! Er det mon motor eller gearkasse der fejler - eller en grundlæggende dårlig konstruktion af begge dele...
Michael


Skoda Citigo 1.0 60 hk Elegance 5D årg. 2012
Candy White
Skoda Octavia Combi 1.4 tsi dsg Style 2016
Brilliant Silver

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 21. mar 2017, 10:11

Jeg tror årsagen til det hele skal findes i de stigende krav til Emission og brændstoføkonomi...

De har jo haft en DSG7 der virkede, så hvorfor opdatere den til noget der ikke virker. Kan kun være fordi de er tvunget til at lave ændringer for igen og igen at optimere forbruget nu hvor de ikke bare kan snyde med det :)

Jeg er overbevist om at de sagtens kunne lave en gearkasse der bare fungerede, hvis de ikke skulle skele til forbruget og at den sikkert heller ikke må koste noget...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 21. mar 2017, 10:24

farouche skrev:Jeg tror årsagen til det hele skal findes i de stigende krav til Emission og brændstoføkonomi...

De har jo haft en DSG7 der virkede, så hvorfor opdatere den til noget der ikke virker. Kan kun være fordi de er tvunget til at lave ændringer for igen og igen at optimere forbruget nu hvor de ikke bare kan snyde med det :)

Jeg er overbevist om at de sagtens kunne lave en gearkasse der bare fungerede, hvis de ikke skulle skele til forbruget og at den sikkert heller ikke må koste noget...
Der er slet ingen tvivl om at de lige let som at klø sig i r.... kunne løse problemet med glidende koblinger.... de kunne bare fjerne MICROSLIP (10omdr/min) og sætte et hydraulik tryk på koblingen som er højt nok til at den ikke glider.

Men de har valgt at ville have MICROSLIP for at fjerne vibrationer fra motoren som ellers ville gå over i gearkassen osv.

Den regulering der styre MICROSLIPPET
Er bare ikke god nok og eller friktionen i koblingerne varierer for meget

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Rdaldlk » 22. mar 2017, 14:23

Så ændrede jeg min bestilling på den nye Golf i sidste sekund.
Valgte DSG fra - havde ellers bestilt en med DSG.

Jeg ville hade mig selv, hvis jeg fik samme problemer som jer i tråden her - og havde været bevidst om bøvlet ved bestillingen.

Fandeme ellers et dejligt gear, hvis det virker.
Men jeg vil gerne have bilen 7-8 år, så jeg turde simpelthen ikke et ejerskab over en sådan årrække...
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 23. mar 2017, 01:30

Respekt det kræver guts - for vi vil jo alle helst have en DSG, og det er surt at smide de mange klejner efter noget og så egentlig helst vil have DSG med.

Jeg var SÅ tæt på at købe en Passat 1,4 TSI DSG TRODS mine mange problemer med DQ200 herinde. Til sidst kom jeg til fornuft og endte med en Sportsvan 2,0 TDI DSG.

De kan ikke være bekendte at lave så dejlige nogle biler med indbygget lotto.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 23. mar 2017, 18:07

Har får 'Det Blå Lyn' tilbage fra dens 2. hjem i dag, med det sidste nye skrig af et ny-udviklet koblingssæt. Teknikeren sagde, at det havde en helt anden udformning på overfladen, og belægningen så dermed anderledes ud, så nu vil tiden vise, om det skal lykkedes at blive lige så glad i låget, som for præcis 1 år og 32.500km siden, da vi hentede den ved forhandleren.

Den skifter som en drøm, har dejligt kontante skift, og nul hug og rul - håber det holder ved!

Jeg lader høre fra mig, men der går lige en 14 dages tid, inden jeg tør tro lidt mere på det, da det plejer at være ved 1000-1500km efter skift af kobling, at den begynder at skabe sig...

/Kristian.
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 23. mar 2017, 18:15

Uhhhh..... spændende..... krydser hvad krydses kan

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 23. mar 2017, 18:40

Takker, smider partnummeret på den nye, så snart jeg får fakturaen
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 23. mar 2017, 19:30

Så kan der snart bestilles tid hos VW...

I HOPE! :)
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 23. mar 2017, 20:45

farouche skrev:Så kan der snart bestilles tid hos VW...

I HOPE! :)
Min skal ind mandag - Jeg er spændt på hvorvidt jeg også får den nye koblingstype.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 23. mar 2017, 20:49

Kristian_H skrev:Takker, smider partnummeret på den nye, så snart jeg får fakturaen Billede Billede
Hvilket værksted var det?
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Jeha
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. jan 2015, 12:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jeha » 24. mar 2017, 09:59

Kristian_H skrev:Har får 'Det Blå Lyn' tilbage fra dens 2. hjem i dag, med det sidste nye skrig af et ny-udviklet koblingssæt. Teknikeren sagde, at det havde en helt anden udformning på overfladen, og belægningen så dermed anderledes ud, så nu vil tiden vise, om det skal lykkedes at blive lige så glad i låget, som for præcis 1 år og 32.500km siden, da vi hentede den ved forhandleren.

Den skifter som en drøm, har dejligt kontante skift, og nul hug og rul - håber det holder ved!

Jeg lader høre fra mig, men der går lige en 14 dages tid, inden jeg tør tro lidt mere på det, da det plejer at være ved 1000-1500km efter skift af kobling, at den begynder at skabe sig...

/Kristian.
Det er godt nok spændende nyheder! Lykkes det at fjerne problemet med koblingen, så vil jeg da stærkt overveje en ny passat igen. Hold os gerne opdateret, så ofte du har mulighed for det. Så vidt jeg kan forstå, er de ved at udfase plus-modellerne, så der skal måske handles lidt hurtigt :-)
VW Passat Variant 1.4 TSi 150 Comfortline DSG ACT 2016 (solgt)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 24. mar 2017, 15:53

Lyder meget spændende. Men hvorfor skifter de dog til ny belægning, når mange af os får at vide, at "den kører som den skal", når en mekaniker er ude at prøvekøre den?

Meget mystisk ;)

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Snazzy » 24. mar 2017, 16:13

Kristian hvor er du fra? Kunne godt være interesseret i at gi en køretur hvis du kan føle noget med mine koblinger som jeg ikke kan :D
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

NicoCH
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. okt 2015, 10:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af NicoCH » 24. mar 2017, 22:59

hrjonas skrev:Lyder meget spændende. Men hvorfor skifter de dog til ny belægning, når mange af os får at vide, at "den kører som den skal", når en mekaniker er ude at prøvekøre den?

Meget mystisk ;)
Hvad gør en ny belægning?
Seat Toledo 1,4 TSI DSG 2016
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 24. mar 2017, 23:27

NicoCH skrev:
hrjonas skrev:Lyder meget spændende. Men hvorfor skifter de dog til ny belægning, når mange af os får at vide, at "den kører som den skal", når en mekaniker er ude at prøvekøre den?

Meget mystisk ;)
Hvad gør en ny belægning?
Prøv at læs tråden igennem. Nogle har fået at vide, at det skulle være belægningen, som der er fugtig, og koblingen derfor glider. Det lyder plausibelt, men altså - ingen ved noget med sikkerhed.

FDM er også handlingslammede.

Men jeg er da ovenud lykkelig, hvis de har fundet en løsning, for så skal min da have nye koblinger, så jeg kan blive rigtig glad for bilen igen.

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 27. mar 2017, 20:21

Min fik ny kobling i dag. Iflg. værkstedet var det et nyt part nr. der blev monteret (fik sidst skiftet i november).

Indtil videre er det klart fremskridt, for den glider ikke. Det gjorde den sidste gang det var blevet skiftet, allerede på vej fra værkstedet.

Krydser fingre.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Petersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. feb 2017, 21:12
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Petersen » 27. mar 2017, 20:54

Var lige ved at bestille ny Passat Variant 1,4 CL plus med DSG7, men fik kolde fødder.

Har nu bestilt bilen med manuel gear, selvom "CL plus" udgaven er et godt tilbud.

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af pomfrit » 28. mar 2017, 04:10

Sace skrev:Min fik ny kobling i dag. Iflg. værkstedet var det et nyt part nr. der blev monteret
Kan du ikke finde part nr og poste det her?

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 28. mar 2017, 05:16

pomfrit skrev:
Sace skrev:Min fik ny kobling i dag. Iflg. værkstedet var det et nyt part nr. der blev monteret
Kan du ikke finde part nr og poste det her?
Jo så snart jeg får en faktura, det tager typisk en uges tid + post nords 5 dage :S
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 28. mar 2017, 20:37

Snazzy skrev:Kristian hvor er du fra? Kunne godt være interesseret i at gi en køretur hvis du kan føle noget med mine koblinger som jeg ikke kan :D
Jeg bor mellem Randers og Hadsund, men du er slet ikke i tvivl, hvis din kobling glider - og husk, at det er afhængigt af kørselsmønsteret, om du nogensinde vil opleve glidende kobling!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Snazzy » 30. mar 2017, 21:04

Kristian_H skrev:Jeg bor mellem Randers og Hadsund, men du er slet ikke i tvivl, hvis din kobling glider - og husk, at det er afhængigt af kørselsmønsteret, om du nogensinde vil opleve glidende kobling!

Synes måske jeg kan ane det en smule, hvis jeg efter motorvej skal op i fart igen med fart pilot, laver den ligesom sådan nogle ryk specielt i 5-6-7 gear. Er det det, der hentydes til?
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 30. mar 2017, 21:28

Snazzy skrev:
Kristian_H skrev:Jeg bor mellem Randers og Hadsund, men du er slet ikke i tvivl, hvis din kobling glider - og husk, at det er afhængigt af kørselsmønsteret, om du nogensinde vil opleve glidende kobling!

Synes måske jeg kan ane det en smule, hvis jeg efter motorvej skal op i fart igen med fart pilot, laver den ligesom sådan nogle ryk specielt i 5-6-7 gear. Er det det, der hentydes til?
Hvis det er ligesom motoren lige "holder igen" kortvarigt, så tyder det på at koblingerne slipper.

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 31. mar 2017, 06:19

Snazzy skrev:
Kristian_H skrev:Jeg bor mellem Randers og Hadsund, men du er slet ikke i tvivl, hvis din kobling glider - og husk, at det er afhængigt af kørselsmønsteret, om du nogensinde vil opleve glidende kobling!

Synes måske jeg kan ane det en smule, hvis jeg efter motorvej skal op i fart igen med fart pilot, laver den ligesom sådan nogle ryk specielt i 5-6-7 gear. Er det det, der hentydes til?
Jep, det gør min også. Prøv at sæt den i manuel og kør i 3. gear så skal du se de glide. Min gør det særligt omkring 3000 rpm

palli
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. maj 2009, 13:00
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af palli » 7. apr 2017, 09:04

Kristian_H skrev:Har får 'Det Blå Lyn' tilbage fra dens 2. hjem i dag, med det sidste nye skrig af et ny-udviklet koblingssæt. Teknikeren sagde, at det havde en helt anden udformning på overfladen, og belægningen så dermed anderledes ud, så nu vil tiden vise, om det skal lykkedes at blive lige så glad i låget, som for præcis 1 år og 32.500km siden, da vi hentede den ved forhandleren.

Den skifter som en drøm, har dejligt kontante skift, og nul hug og rul - håber det holder ved!

Jeg lader høre fra mig, men der går lige en 14 dages tid, inden jeg tør tro lidt mere på det, da det plejer at være ved 1000-1500km efter skift af kobling, at den begynder at skabe sig...

/Kristian.
Jeg har samme bil (O3 Style 150 2016) og fik en ny kobling sidste efterår ved det første eftersyn. Og bilen har fungeret upåklageligt siden skiftet. den har nu kørt 17.000 på den nye kobling. Jeg ville ikke tvivle med at vælge DSG igen, men jeg ville købe udvidet garanti :-)

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 7. apr 2017, 09:26

Kristian_H skrev:Har får 'Det Blå Lyn' tilbage fra dens 2. hjem i dag, med det sidste nye skrig af et ny-udviklet koblingssæt. Teknikeren sagde, at det havde en helt anden udformning på overfladen, og belægningen så dermed anderledes ud, så nu vil tiden vise, om det skal lykkedes at blive lige så glad i låget, som for præcis 1 år og 32.500km siden, da vi hentede den ved forhandleren.

Den skifter som en drøm, har dejligt kontante skift, og nul hug og rul - håber det holder ved!

Jeg lader høre fra mig, men der går lige en 14 dages tid, inden jeg tør tro lidt mere på det, da det plejer at være ved 1000-1500km efter skift af kobling, at den begynder at skabe sig...

/Kristian.

Er der nogen update? :-) Var det et nyt partsnr, koblingen havde?

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 7. apr 2017, 09:45

hrjonas skrev:
Kristian_H skrev:Har får 'Det Blå Lyn' tilbage fra dens 2. hjem i dag, med det sidste nye skrig af et ny-udviklet koblingssæt. Teknikeren sagde, at det havde en helt anden udformning på overfladen, og belægningen så dermed anderledes ud, så nu vil tiden vise, om det skal lykkedes at blive lige så glad i låget, som for præcis 1 år og 32.500km siden, da vi hentede den ved forhandleren.

Den skifter som en drøm, har dejligt kontante skift, og nul hug og rul - håber det holder ved!

Jeg lader høre fra mig, men der går lige en 14 dages tid, inden jeg tør tro lidt mere på det, da det plejer at være ved 1000-1500km efter skift af kobling, at den begynder at skabe sig...

/Kristian.

Er der nogen update? :-) Var det et nyt partsnr, koblingen havde?
Har ikke fået fakturaen endnu, så det ved jeg ikke.

Det eneste jeg ved er, at efter 760km begyndte det så småt ukendt, med at den accelererer ujævnt i 3. og 5. gear. Vi har nu kørt 1100km, og den har gjort det 3 gange siden jeg fik den tilbage, men jeg afventer om det bliver værre, efter lidt flere km, præcis som de andre gange.

/Kristian

Sendt fra min Nexus 5 med Tapatalk
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 7. apr 2017, 14:19

Har lige hentet bilen i Gladsaxe. De har haft den i to hele dage. De har målt og sendt data til fabrikken. Og det var så det, da de ikke har fået svar fra fabrikken.
Hold kæft hvor føler jeg mig dårligt behandlet.
Bilen har nu kørt 82340 km, med glidende kobling.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 7. apr 2017, 20:38

Jeg er også fra gladsaxe..

Har kørt 1 år nu.. var til kontrol for ca. 1 måned siden for 5 gang..
Den køre som den skal (inden for specificationerne), var seneste udmelding, trods mekanikeren tog video og sagde den var helt gal.

Nu har jeg kontakt med VW. For jeg vil gerne vide hvad "specificationerne" er.. hvad er tilladet, hvad mener de er "normalt".

Bottomline - vi får dem aldrig til at indrømme deres gearkasse er mildest talt dårlig konstrueret, i sådan en grad jeg vil kalder den defekt.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 7. apr 2017, 20:46

Min fik en 'ny-udviklet' kobling med reservedelsnummeret 0AM 198 142 F

Sendt fra min Nexus 5 med Tapatalk
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Besvar

Tilbage til "Transmission"