Jeg må tilslutte mig i-s og claussor her.
Min helt egen subjektive og fakta-ubaserede oplevelse er, at DSG logikken ikke indretter sig efter noget mht. "kørestil" (hvad det så end betyder).
Skiftepunkter for såvel up- som downshift ligger, som claussor helt rigtigt skriver, i fast definerede maps.
Disse maps kan man så ændre på, og det er det f.eks. Landberg og andre tilbyder. Men maps er fast definerede i softwaren og de tilpasses ikke dynamisk.
Mit eget bud på hvad grundindstillingen gør, er at den lærer hvor slidte koblingerne er, så den ved hvornår de "bider".
Proceduren for grundindstilling foreskriver, at man efter at have aktiveret den med VCDS, kører en sekvens hvor man sætter bilen i M og så holder hvert gear i en kort periode inden man skifter op.
Jeg gætter på at den starter med maksimalt tryk på koblingerne lige efter basic setting, og når man så har kørt lidt tid efter forskrifterne, så lærer den hvor slidt koblingerne er, og tilpasser sig derefter så tilkobling bliver smooth.
Se afsnit "Defined Test Drive" her: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0AM)