DanskBilservice i Farumkosmic skrev:Hvor har du fået den opdateret, og hvad koster tvs?
Koster 3000kr
DanskBilservice i Farumkosmic skrev:Hvor har du fået den opdateret, og hvad koster tvs?
+ 100 Kan ikke være mere enig - hvad er det nu lige de siger i Jem & Fix : Få det nu fixetaknedude skrev:Ved gud hvor jeg ikke fatter at folk gider at slås med VW, kontakt dog Per i Farum, så virker jeres biler som de skal, de mikroslip videoer folk poster overalt, det kan fixes, vw kommer ikke til at fixe det. DE ER BEDØVENDE LIGEGLADE. Skal det fixes er det pt. kun EEN mulighed. Og mange koblingskift kunne undgåes.
Ja min kører stadig som en drøm. seriøst det er Fuld tilfredshed ell. pengene retur. Kan ikke se problemet.
Alt at vinde og INTET at tabe.
Giver ingen mening at man er villig til at miste 40-50.000,- i tilbagekøb, men man vil ikke bruge ca. 3000,- på TVS software.
King_Neumann skrev:Du må anskue det for to vinkler Ankedude.
Tror gerne at mange er fristet til at købe den software. Det lader jo til at det virker super. Det handler jo ikke kun om tilbagekøb, men så sandelig også om garantien på bilen.
Men som I-S skrev forleden, så kan han konstatere, at den software TVS laver blot er en ændring i VW’s Map, så DQ200 får et højere tryk, men er det så sundt her og n kun, hvad med når bilen har kørt 75-100.000 km? Så der er helt sikkert skepsis begge veje. De 40-50.000kr i tilbagekøb er jo det samme som at stå og selv skal betale en ny gearkasse senere.. jeg lægger gerne regningen op her så du kan se hvad sådan en koster ilagt
Hvis nu TVS lagde noget dokumentation op med langtids holdbarhed, så tror jeg vi alle driblede forbi DanskBilservice pronto!!
Men står du pludselig med opdateret software fra TVS og bilen af den ene eller anden årsag skal motorundersøges, eller gearkassen inden garantiudløbet, så er fanden jo løs med mindre man når forbi Per igen og får softwaren fra VW geninstalleret
King_Neumann skrev:Du må anskue det for to vinkler Ankedude.
Tror gerne at mange er fristet til at købe den software. Det lader jo til at det virker super. Det handler jo ikke kun om tilbagekøb, men så sandelig også om garantien på bilen.
Men som I-S skrev forleden, så kan han konstatere, at den software TVS laver blot er en ændring i VW’s Map, så DQ200 får et højere tryk, men er det så sundt her og n kun, hvad med når bilen har kørt 75-100.000 km? Så der er helt sikkert skepsis begge veje. De 40-50.000kr i tilbagekøb er jo det samme som at stå og selv skal betale en ny gearkasse senere.. jeg lægger gerne regningen op her så du kan se hvad sådan en koster ilagt
Hvis nu TVS lagde noget dokumentation op med langtids holdbarhed, så tror jeg vi alle driblede forbi DanskBilservice pronto!!
Men står du pludselig med opdateret software fra TVS og bilen af den ene eller anden årsag skal motorundersøges, eller gearkassen inden garantiudløbet, så er fanden jo løs med mindre man når forbi Per igen og får softwaren fra VW geninstalleret
Er det vigtig viden eller ligegyldig infoaknedude skrev:Hørte iøvigt en samtale på et værksted hvor man talte om, at DSG fejl stort set kun blev påtalt fra Mænd i alderen ca. 30-50 år.
Nogle værksteder har hørt om problemer med DQ200...King_Neumann skrev:Og at de stort set aldrig ser en bil med DSG problemer på et VW værksted..
Jeg taler om at folk kan have skepsis inden for garanti perioden da der ikke ligger en langtidsholdbarheds test på TVS softwaren.. folk har valget selv, men du skrev at du ikke kunne forstå at folk ikke fik det lavet. Men stadig som jeg tidligere har skrevet, så er det fedt at I har gjort det..
GranTurismo skrev:Nogle værksteder har hørt om problemer med DQ200...King_Neumann skrev:Og at de stort set aldrig ser en bil med DSG problemer på et VW værksted..
Jeg taler om at folk kan have skepsis inden for garanti perioden da der ikke ligger en langtidsholdbarheds test på TVS softwaren.. folk har valget selv, men du skrev at du ikke kunne forstå at folk ikke fik det lavet. Men stadig som jeg tidligere har skrevet, så er det fedt at I har gjort det..
Da jeg for nylig fik grundjusteret min gearkasse pga, den steg i omdrejninger under skift fra 6. til 7. ringede jeg og snakkede med værkstedet. De sagde at der var nogle som har problemer med glidende koblinger og jeg måtte til at forklare at min ikke glider i koblingerne, men "bare" steg i omdrejninger under gearskifte. Jeg tænker at det er et synkroniseringsproblem?
Men ved VW i Esbjerg kender de i hvert fald til problemet...
Den stiger i omdrejninger fordi koblingerne glider.GranTurismo skrev: jeg måtte til at forklare at min ikke glider i koblingerne, men "bare" steg i omdrejninger under gearskifte. Jeg tænker at det er et synkroniseringsproblem?
Det er jo også der hele målgruppen er af købereFR dude skrev:Er det vigtig viden eller ligegyldig infoaknedude skrev:Hørte iøvigt en samtale på et værksted hvor man talte om, at DSG fejl stort set kun blev påtalt fra Mænd i alderen ca. 30-50 år.
Tror der bliver drøftet en del disse steder og der er nok også en del “værksteds humor”...
Jeg har svært ved at tro på at det virker.aknedude skrev:Vil lige slå et slag for noget ret spændene der er dukket op i briskoda, der er linket til det for en god md. siden.
Det er en helt anden indgangsvinkel til at løse problemet. og Ja det skulle faktisk virke.
Nu er der testet lidt mere i det og. alle jer der kører med 1,2-1,4 TSI motorer Burde læse med her.
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3
Hvis en teknisk kyndig lige gider at smide en læsbar oversættelse, så dem der ikke er helt med på hvad der bliver forklaret også har en chance for forstå ideen.
Giv det et skud det er jo ret nemt at tjekke om det dur.madsobh skrev:Jeg har svært ved at tro på at det virker.aknedude skrev:Vil lige slå et slag for noget ret spændene der er dukket op i briskoda, der er linket til det for en god md. siden.
Det er en helt anden indgangsvinkel til at løse problemet. og Ja det skulle faktisk virke.
Nu er der testet lidt mere i det og. alle jer der kører med 1,2-1,4 TSI motorer Burde læse med her.
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3
Hvis en teknisk kyndig lige gider at smide en læsbar oversættelse, så dem der ikke er helt med på hvad der bliver forklaret også har en chance for forstå ideen.
Fordi at en utæthed pågældende sted vil resultere i mindsket moment istedet for et forøget moment..... men jeg har O-ringe liggende til at prøve det af
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Øh nej, den gør det kun i forbindelse med gearskifte.pomfrit skrev:Den stiger i omdrejninger fordi koblingerne glider.GranTurismo skrev: jeg måtte til at forklare at min ikke glider i koblingerne, men "bare" steg i omdrejninger under gearskifte. Jeg tænker at det er et synkroniseringsproblem?
GranTurismo skrev:Øh nej, den gør det kun i forbindelse med gearskifte.pomfrit skrev:Den stiger i omdrejninger fordi koblingerne glider.GranTurismo skrev: jeg måtte til at forklare at min ikke glider i koblingerne, men "bare" steg i omdrejninger under gearskifte. Jeg tænker at det er et synkroniseringsproblem?
Det føles nærmere som synkroniseringen ikke var iorden mellem speeder- og koblingsbetjening. Ligesom når man i en bil med manuelt gear træder koblingen ned lige før man slipper speederen.
Ja ligesom på en bil med manuelt gear, så glider koblingen i det den bliver aktiveret, når man ikke slipper gassen. Men det er kun i en brøkdel af et sekund.C_bak skrev:Hvis den stiger i omdr. uden at hastigheden øges, må den da glide i kobling(er), eller stå i neutral...
A3 Limo 2,0 TDI Quattro
Så har de ikke haft deres tidligere R-line demobil inde For den kørte af røven til med micro(maxi)slip og hakken fra 1-2 gearKing_Neumann skrev:
Har talt med en Nicklas i dag, som arbejder ved VW i Frederikshavn.. han er mekaniker og siger at de aldrig har haft en bil med DSG problemer på værkstedet
Tænker de aldrig har solgt en så
Det sker mellem gearskift, så det er reelt fordi den "kobler" forsent ind eller ikke hårdt nok ifht. det moment motoren spytter.C_bak skrev:Hvis den stiger i omdr. uden at hastigheden øges, må den da glide i kobling(er), eller stå i neutral...
Obel skrev:Forstår ikke helt hvorfor der ikke er nogen, af de mange herinde med problemer, som laver en sag via bilklage.dk. Aka bilankenævnet. Det koster max. 500kr hvis i ender med at tabe sagen og det tager ikke mange minutter at oprette via nettet.
VW har jo allerede erkendt problemet - ellers havde de ikke skiftet koblinger i et væk.
De har haft deres chance. Informer dem om, at hvis de ikke køber bilen retur, så opretter i en sag via bilankenævnet om returkøb grundet fejl på bilen som de er forpligtet til at udbedre eller tilbagekøbe jf. købeloven.
Sagen skal selvfølgelig oprettes imod den forhandler hvor i har købt bilen.
Endnu bedre. Hvis der er 5-10 stykker som opretter på samme tid....