DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 21. okt 2017, 07:18

kosmic skrev:Hvor har du fået den opdateret, og hvad koster tvs?
DanskBilservice i Farum
Koster 3000kr

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 22. okt 2017, 07:28

Ved gud hvor jeg ikke fatter at folk gider at slås med VW, kontakt dog Per i Farum, så virker jeres biler som de skal, de mikroslip videoer folk poster overalt, det kan fixes, vw kommer ikke til at fixe det. DE ER BEDØVENDE LIGEGLADE. Skal det fixes er det pt. kun EEN mulighed. Og mange koblingskift kunne undgåes.

Ja min kører stadig som en drøm. seriøst det er Fuld tilfredshed ell. pengene retur. Kan ikke se problemet.

Alt at vinde og INTET at tabe.

Giver ingen mening at man er villig til at miste 40-50.000,- i tilbagekøb, men man vil ikke bruge ca. 3000,- på TVS software.

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 22. okt 2017, 08:08

aknedude skrev:Ved gud hvor jeg ikke fatter at folk gider at slås med VW, kontakt dog Per i Farum, så virker jeres biler som de skal, de mikroslip videoer folk poster overalt, det kan fixes, vw kommer ikke til at fixe det. DE ER BEDØVENDE LIGEGLADE. Skal det fixes er det pt. kun EEN mulighed. Og mange koblingskift kunne undgåes.

Ja min kører stadig som en drøm. seriøst det er Fuld tilfredshed ell. pengene retur. Kan ikke se problemet.

Alt at vinde og INTET at tabe.

Giver ingen mening at man er villig til at miste 40-50.000,- i tilbagekøb, men man vil ikke bruge ca. 3000,- på TVS software.
+ 100 Kan ikke være mere enig - hvad er det nu lige de siger i Jem & Fix : Få det nu fixet :-)
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. okt 2017, 08:15

Du må anskue det for to vinkler Ankedude.

Tror gerne at mange er fristet til at købe den software. Det lader jo til at det virker super. Det handler jo ikke kun om tilbagekøb, men så sandelig også om garantien på bilen.

Men som I-S skrev forleden, så kan han konstatere, at den software TVS laver blot er en ændring i VW’s Map, så DQ200 får et højere tryk, men er det så sundt her og n kun, hvad med når bilen har kørt 75-100.000 km? Så der er helt sikkert skepsis begge veje. De 40-50.000kr i tilbagekøb er jo det samme som at stå og selv skal betale en ny gearkasse senere.. jeg lægger gerne regningen op her så du kan se hvad sådan en koster ilagt :-)

Hvis nu TVS lagde noget dokumentation op med langtids holdbarhed, så tror jeg vi alle driblede forbi DanskBilservice pronto!!

Men står du pludselig med opdateret software fra TVS og bilen af den ene eller anden årsag skal motorundersøges, eller gearkassen inden garantiudløbet, så er fanden jo løs med mindre man når forbi Per igen og får softwaren fra VW geninstalleret :-)

au2mobil
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27. sep 2015, 14:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: www.au2mobil.com
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af au2mobil » 22. okt 2017, 08:28

du snakker garanti?? Hvad kan du bruge den til, nu når vw ikke kan og vil løse problemet?? Om det angiveligt højre tryk i dsgén er sundt eller ej, ændre jo ikke på, du åbenbart selv har betalt for en dgs, som ikke har kørt med ny software...kan man køre i en bil man er glad for, og dgs går i stykker, eller du køre i lort og den så alligevel går i stykker, hvem har så vundet på det?
King_Neumann skrev:Du må anskue det for to vinkler Ankedude.

Tror gerne at mange er fristet til at købe den software. Det lader jo til at det virker super. Det handler jo ikke kun om tilbagekøb, men så sandelig også om garantien på bilen.

Men som I-S skrev forleden, så kan han konstatere, at den software TVS laver blot er en ændring i VW’s Map, så DQ200 får et højere tryk, men er det så sundt her og n kun, hvad med når bilen har kørt 75-100.000 km? Så der er helt sikkert skepsis begge veje. De 40-50.000kr i tilbagekøb er jo det samme som at stå og selv skal betale en ny gearkasse senere.. jeg lægger gerne regningen op her så du kan se hvad sådan en koster ilagt :-)

Hvis nu TVS lagde noget dokumentation op med langtids holdbarhed, så tror jeg vi alle driblede forbi DanskBilservice pronto!!

Men står du pludselig med opdateret software fra TVS og bilen af den ene eller anden årsag skal motorundersøges, eller gearkassen inden garantiudløbet, så er fanden jo løs med mindre man når forbi Per igen og får softwaren fra VW geninstalleret :-)

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 22. okt 2017, 10:39

Jeg forstår udmærket at det er nogle der er skeptiske over for TVS sw. Men jeg syntes vi alligevel skal klappe de gutter der er så kede af deres dsg som Selmer og FDM mener er en serie standart, og alligevel har valgt hjælp hos TVS. Jeg havde gjort det samme hvis jeg stadig havde min Polo.
Så herfra skal I i hvert fald have et skulder klap og fedt i gør noget for alle os andre som er eller har været i de samme problemer med Selmer.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 22. okt 2017, 10:40

King_Neumann skrev:Du må anskue det for to vinkler Ankedude.

Tror gerne at mange er fristet til at købe den software. Det lader jo til at det virker super. Det handler jo ikke kun om tilbagekøb, men så sandelig også om garantien på bilen.

Men som I-S skrev forleden, så kan han konstatere, at den software TVS laver blot er en ændring i VW’s Map, så DQ200 får et højere tryk, men er det så sundt her og n kun, hvad med når bilen har kørt 75-100.000 km? Så der er helt sikkert skepsis begge veje. De 40-50.000kr i tilbagekøb er jo det samme som at stå og selv skal betale en ny gearkasse senere.. jeg lægger gerne regningen op her så du kan se hvad sådan en koster ilagt :-)

Hvis nu TVS lagde noget dokumentation op med langtids holdbarhed, så tror jeg vi alle driblede forbi DanskBilservice pronto!!

Men står du pludselig med opdateret software fra TVS og bilen af den ene eller anden årsag skal motorundersøges, eller gearkassen inden garantiudløbet, så er fanden jo løs med mindre man når forbi Per igen og får softwaren fra VW geninstalleret :-)

Så aftal med Per at du tester det, i et stykke tid. Den bil bil du kører i kan jo ifølge dit eget udsagn jo dårligt blive værre. Hvad vil man helst, Køre i en bil der kører af røv. eller køre i en bil der IKKE kører af røv. Skulle der opstå et problem så et problem med TVS software, så er det som du siger at få geninst. den org. software.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 22. okt 2017, 11:05

Hørte iøvigt en samtale på et værksted hvor man talte om, at DSG fejl stort set kun blev påtalt fra Mænd i alderen ca. 30-50 år.

FR dude
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. apr 2017, 10:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af FR dude » 22. okt 2017, 11:52

aknedude skrev:Hørte iøvigt en samtale på et værksted hvor man talte om, at DSG fejl stort set kun blev påtalt fra Mænd i alderen ca. 30-50 år.
Er det vigtig viden eller ligegyldig info :D :D
Tror der bliver drøftet en del disse steder og der er nok også en del “værksteds humor”...

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. okt 2017, 11:53

Og at de stort set aldrig ser en bil med DSG problemer på et VW værksted..

Jeg taler om at folk kan have skepsis inden for garanti perioden da der ikke ligger en langtidsholdbarheds test på TVS softwaren.. folk har valget selv, men du skrev at du ikke kunne forstå at folk ikke fik det lavet. Men stadig som jeg tidligere har skrevet, så er det fedt at I har gjort det..

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 22. okt 2017, 12:16

Jeg tager lige en pause på emnet. Har brugt alt for meget tid på dette, lige siden jeg fik bilen i 2014. I feel like a jackass when at Skoda shop.

Skal nok vende tilbage hvis lortet fejler med TVS software.

Indtil da, vil jeg nyde at køre i bilen. Noget som jeg ikke har gjort i hovedparten af den tid jeg har haft bilen.

Obama out (for now)
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 22. okt 2017, 12:46

King_Neumann skrev:Og at de stort set aldrig ser en bil med DSG problemer på et VW værksted..

Jeg taler om at folk kan have skepsis inden for garanti perioden da der ikke ligger en langtidsholdbarheds test på TVS softwaren.. folk har valget selv, men du skrev at du ikke kunne forstå at folk ikke fik det lavet. Men stadig som jeg tidligere har skrevet, så er det fedt at I har gjort det..
Nogle værksteder har hørt om problemer med DQ200...

Da jeg for nylig fik grundjusteret min gearkasse pga, den steg i omdrejninger under skift fra 6. til 7. ringede jeg og snakkede med værkstedet. De sagde at der var nogle som har problemer med glidende koblinger og jeg måtte til at forklare at min ikke glider i koblingerne, men "bare" steg i omdrejninger under gearskifte. Jeg tænker at det er et synkroniseringsproblem?

Men ved VW i Esbjerg kender de i hvert fald til problemet...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. okt 2017, 13:14

GranTurismo skrev:
King_Neumann skrev:Og at de stort set aldrig ser en bil med DSG problemer på et VW værksted..

Jeg taler om at folk kan have skepsis inden for garanti perioden da der ikke ligger en langtidsholdbarheds test på TVS softwaren.. folk har valget selv, men du skrev at du ikke kunne forstå at folk ikke fik det lavet. Men stadig som jeg tidligere har skrevet, så er det fedt at I har gjort det..
Nogle værksteder har hørt om problemer med DQ200...

Da jeg for nylig fik grundjusteret min gearkasse pga, den steg i omdrejninger under skift fra 6. til 7. ringede jeg og snakkede med værkstedet. De sagde at der var nogle som har problemer med glidende koblinger og jeg måtte til at forklare at min ikke glider i koblingerne, men "bare" steg i omdrejninger under gearskifte. Jeg tænker at det er et synkroniseringsproblem?

Men ved VW i Esbjerg kender de i hvert fald til problemet...
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:25, rettet i alt 1 gang.

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af pomfrit » 22. okt 2017, 13:45

GranTurismo skrev: jeg måtte til at forklare at min ikke glider i koblingerne, men "bare" steg i omdrejninger under gearskifte. Jeg tænker at det er et synkroniseringsproblem?
Den stiger i omdrejninger fordi koblingerne glider.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. okt 2017, 13:58

FR dude skrev:
aknedude skrev:Hørte iøvigt en samtale på et værksted hvor man talte om, at DSG fejl stort set kun blev påtalt fra Mænd i alderen ca. 30-50 år.
Er det vigtig viden eller ligegyldig info :D :D
Tror der bliver drøftet en del disse steder og der er nok også en del “værksteds humor”...
Det er jo også der hele målgruppen er af købere :-) :-)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 22. okt 2017, 14:24

Forstår nu så fint at folk er skeptiske, og ikke vil risikere deres garanti hvis DSG står af.

Derudover burde en eller anden ildsjæl lave en ny tråd så der kan komme lidt samling på alt info. Evt. Med links til videoer og udenlandske tråde.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 22. okt 2017, 14:58

Vil lige slå et slag for noget ret spændene der er dukket op i briskoda, der er linket til det for en god md. siden.
Det er en helt anden indgangsvinkel til at løse problemet. og Ja det skulle faktisk virke.
Nu er der testet lidt mere i det og. alle jer der kører med 1,2-1,4 TSI motorer Burde læse med her.

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3

Hvis en teknisk kyndig lige gider at smide en læsbar oversættelse, så dem der ikke er helt med på hvad der bliver forklaret også har en chance for forstå ideen.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 22. okt 2017, 15:06

aknedude skrev:Vil lige slå et slag for noget ret spændene der er dukket op i briskoda, der er linket til det for en god md. siden.
Det er en helt anden indgangsvinkel til at løse problemet. og Ja det skulle faktisk virke.
Nu er der testet lidt mere i det og. alle jer der kører med 1,2-1,4 TSI motorer Burde læse med her.

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3

Hvis en teknisk kyndig lige gider at smide en læsbar oversættelse, så dem der ikke er helt med på hvad der bliver forklaret også har en chance for forstå ideen.
Jeg har svært ved at tro på at det virker.

Fordi at en utæthed pågældende sted vil resultere i mindsket moment istedet for et forøget moment..... men jeg har O-ringe liggende til at prøve det af

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 22. okt 2017, 15:44

madsobh skrev:
aknedude skrev:Vil lige slå et slag for noget ret spændene der er dukket op i briskoda, der er linket til det for en god md. siden.
Det er en helt anden indgangsvinkel til at løse problemet. og Ja det skulle faktisk virke.
Nu er der testet lidt mere i det og. alle jer der kører med 1,2-1,4 TSI motorer Burde læse med her.

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3

Hvis en teknisk kyndig lige gider at smide en læsbar oversættelse, så dem der ikke er helt med på hvad der bliver forklaret også har en chance for forstå ideen.
Jeg har svært ved at tro på at det virker.

Fordi at en utæthed pågældende sted vil resultere i mindsket moment istedet for et forøget moment..... men jeg har O-ringe liggende til at prøve det af

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Giv det et skud det er jo ret nemt at tjekke om det dur.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 22. okt 2017, 18:22

pomfrit skrev:
GranTurismo skrev: jeg måtte til at forklare at min ikke glider i koblingerne, men "bare" steg i omdrejninger under gearskifte. Jeg tænker at det er et synkroniseringsproblem?
Den stiger i omdrejninger fordi koblingerne glider.
Øh nej, den gør det kun i forbindelse med gearskifte.

Det føles nærmere som synkroniseringen ikke var iorden mellem speeder- og koblingsbetjening. Ligesom når man i en bil med manuelt gear træder koblingen ned lige før man slipper speederen.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 22. okt 2017, 18:50

GranTurismo skrev:
pomfrit skrev:
GranTurismo skrev: jeg måtte til at forklare at min ikke glider i koblingerne, men "bare" steg i omdrejninger under gearskifte. Jeg tænker at det er et synkroniseringsproblem?
Den stiger i omdrejninger fordi koblingerne glider.
Øh nej, den gør det kun i forbindelse med gearskifte.

Det føles nærmere som synkroniseringen ikke var iorden mellem speeder- og koblingsbetjening. Ligesom når man i en bil med manuelt gear træder koblingen ned lige før man slipper speederen.

Ja det er lige præcis det ham fra Briskoda linket har fået styr på.

Brugeravatar
C_bak
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 15. okt 2011, 11:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skovby
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af C_bak » 22. okt 2017, 19:29

Hvis den stiger i omdr. uden at hastigheden øges, må den da glide i kobling(er), eller stå i neutral...


A3 Limo 2,0 TDI Quattro
mvh Claus
A3 Limo 2,0 TDI Quattro
Billede

Brugeravatar
C_bak
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 15. okt 2011, 11:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skovby
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af C_bak » 22. okt 2017, 19:29

Hvis den stiger i omdr. uden at hastigheden øges, må den da glide i kobling(er), eller stå i neutral...


A3 Limo 2,0 TDI Quattro
mvh Claus
A3 Limo 2,0 TDI Quattro
Billede

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 23. okt 2017, 17:45

C_bak skrev:Hvis den stiger i omdr. uden at hastigheden øges, må den da glide i kobling(er), eller stå i neutral...


A3 Limo 2,0 TDI Quattro
Ja ligesom på en bil med manuelt gear, så glider koblingen i det den bliver aktiveret, når man ikke slipper gassen. Men det er kun i en brøkdel af et sekund.

Problemet som denne tråd omhandler, med koblinger der glider i de enkelte gear, har jeg ikke på min. Men jeg håber da for alle som døjer med glidende koblinger i DSG7, at det kommer en holdbar løsning. Man kunne jo selv stå i samme situation en dag.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 24. okt 2017, 10:45

King_Neumann skrev:
Har talt med en Nicklas i dag, som arbejder ved VW i Frederikshavn.. han er mekaniker og siger at de aldrig har haft en bil med DSG problemer på værkstedet :-?

Tænker de aldrig har solgt en så :-)
Så har de ikke haft deres tidligere R-line demobil inde :-D For den kørte af røven til med micro(maxi)slip og hakken fra 1-2 gear :D
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 24. okt 2017, 10:46

C_bak skrev:Hvis den stiger i omdr. uden at hastigheden øges, må den da glide i kobling(er), eller stå i neutral...
Det sker mellem gearskift, så det er reelt fordi den "kobler" forsent ind eller ikke hårdt nok ifht. det moment motoren spytter.
Men en slags gliderri er det da.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 24. okt 2017, 13:30

.
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:26, rettet i alt 1 gang.

Dsj
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dsj » 31. okt 2017, 19:36

Er der nogen herinde der har noget erfaring/succes med tilbage køb af bil, jeg bliver smidt rundt i manegen, smc siger, at det skal min forhandler afgøre... Forhandleren siger det skal smc, men så længe bilen svarer til seriestandarden vil de ikke gøre noget nogle af dem... Har en touran 1,6 tdi dsg 7 fra 2016... Hele bilen ryster ved acceleration i 3 gear og micro slip i alle de ulige gear... Har fået sat ny i en gang med fdm,s hjælp..og det hjalp, alt var væk men teknikeren ville bare lige fortælle at det ville komme tilbage når belægningen på den nye kobling var væk, så ville den optage fugt igen... Ganske rigtig det holdt i ca 3000 km og nu er det nøjagtig det samme igen :-( er vi bare de store taber, os der har købt dq200 fra 2016 og frem???

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Obel » 31. okt 2017, 20:07

Forstår ikke helt hvorfor der ikke er nogen, af de mange herinde med problemer, som laver en sag via bilklage.dk. Aka bilankenævnet. Det koster max. 500kr hvis i ender med at tabe sagen og det tager ikke mange minutter at oprette via nettet.
VW har jo allerede erkendt problemet - ellers havde de ikke skiftet koblinger i et væk.
De har haft deres chance. Informer dem om, at hvis de ikke køber bilen retur, så opretter i en sag via bilankenævnet om returkøb grundet fejl på bilen som de er forpligtet til at udbedre eller tilbagekøbe jf. købeloven.
Sagen skal selvfølgelig oprettes imod den forhandler hvor i har købt bilen.

Endnu bedre. Hvis der er 5-10 stykker som opretter på samme tid....

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 31. okt 2017, 22:22

Obel skrev:Forstår ikke helt hvorfor der ikke er nogen, af de mange herinde med problemer, som laver en sag via bilklage.dk. Aka bilankenævnet. Det koster max. 500kr hvis i ender med at tabe sagen og det tager ikke mange minutter at oprette via nettet.
VW har jo allerede erkendt problemet - ellers havde de ikke skiftet koblinger i et væk.
De har haft deres chance. Informer dem om, at hvis de ikke køber bilen retur, så opretter i en sag via bilankenævnet om returkøb grundet fejl på bilen som de er forpligtet til at udbedre eller tilbagekøbe jf. købeloven.
Sagen skal selvfølgelig oprettes imod den forhandler hvor i har købt bilen.

Endnu bedre. Hvis der er 5-10 stykker som opretter på samme tid....

Altså jeg er med på den hvis det er, har allerede FDM på sagen. Dog kan man vel aldrig være for sikker.
Som de gør nu med min udskifter de en kobling med en ny der er magen til (samme reservedelsnr). Det gider jeg sq ikke finde mig i. Det er jo netop fordi de ikke ved hvad det er de skal gøre. Jeg ved så sikker som amen i kirken, at det er galt igen om små 8000km, når de får den skiftet.

Besvar

Tilbage til "Transmission"