DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 30. jan 2019, 09:19

Bjau skrev:
30. jan 2019, 09:04
Tak for svarende.

Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag :roll: ) er jeg blevet lidt klogere.

Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.

Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).

Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.
Hvis den Golf du kigger på er 1.0 TSI, 1.5 TSI eller 1.6 TDI og med DSG, så er det en DQ200, og dermed med tørkobling.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 30. jan 2019, 09:19

Bjau skrev:Tak for svarende.

Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag :roll: ) er jeg blevet lidt klogere.

Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.

Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).

Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.
Hvis det er en
1.4 / 1.5 /1.8 benzin eller 1.6 diesel så er det tør kobling..... uanset hvor ny den er

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

VWuser
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af VWuser » 30. jan 2019, 09:23

Bjau skrev:
30. jan 2019, 09:04
Tak for svarende.

Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag :roll: ) er jeg blevet lidt klogere.

Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.

Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).

Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.
Har en bil magen til den som du kigger på (se signaturen) - der sidder en DQ200 med tørkoblinger i sådan en fætter - og inget andet!.
Jeg har fået skiftet koblinger og sw - intet har hjulpet. Døjer stadig med den...
Kigger nu på elbil - der er ingen gearkasse ;)
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven

Bjau
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjau » 30. jan 2019, 09:34

Mange tak for svarende.

Det er godt nok ærgerligt, da jeg virkelig synes det er en utrolig lækker bil.

Jeg ved ikke om det er værd at tage chancen med den kobling .. :|

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 30. jan 2019, 09:37

Bjau skrev:
30. jan 2019, 09:34
Jeg ved ikke om det er værd at tage chancen med den kobling .. :|
Jeg kan godt forstå din betænkelighed.
Hvis det var "min" bil i husstanden, som kun jeg kører i, så ville jeg ikke tøve med bare at bestille den med manuelt gear.
Men hvis det er den anden, som fruen udelukkende kører i, så er hun blevet så glad for DSG at det ikke bliver aktuelt at gå tilbage til manuelt.
Såå.. håber teknikken er blevet stabiliseret til en dag vi skal have skiftet Octavia'en.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

VWuser
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af VWuser » 30. jan 2019, 09:42

Bjau skrev:
30. jan 2019, 09:34
Mange tak for svarende.

Det er godt nok ærgerligt, da jeg virkelig synes det er en utrolig lækker bil.

Jeg ved ikke om det er værd at tage chancen med den kobling .. :|
Kan godt følge dig, jeg er utrolig glad for bilen i sig selv - er bare ked af at drivlinen ikke holder samme standard som resten af bilen. Jeg døjer også med støj og vibrationen fra ACT'n - den kan jeg heller ikke klare.
Der er dog mange der ikke oplever problemer, men jeg er desværre en af dem der gør. Ærgerligt på en ellers dejlig bil.
Nu er jeg dog så "heldig" at min er leaset - så jeg kan nemt komme af med den når jeg har fundet noget den kan udskiftes med.
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. jan 2019, 09:45

Bjau skrev:
30. jan 2019, 09:04
Tak for svarende.

Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag :roll: ) er jeg blevet lidt klogere.

Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.

Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).

Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.
Det er altså misforstået. 1,5 findes ikke i Golf med andet end DQ200 tørkobling.

Bjau
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjau » 30. jan 2019, 10:19

claussor skrev:
30. jan 2019, 09:45
Det er altså misforstået. 1,5 findes ikke i Golf med andet end DQ200 tørkobling.
Ja det kan jeg forstå :) - Det er lidt sjovt, for rigtigt mange udenlandske medier skriver at i netop Golf 7,5 og alle 1,5 modellerne er den udskiftet til en våd kobling. Jeg stoler dog på de meldinger jeg får herinde.

Jeg tager ud og prøver køre den idag, og hvis det ender med at det bliver et køb bliver det med den udvidet garanti og rep. man kan tilkøbe. Sådan set i bakspejlet, fortryder i som har en DQ200 så købet, og ville en udvidet garanti ordning have ændret på dette?

VWuser
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af VWuser » 30. jan 2019, 10:21

Bjau skrev:
30. jan 2019, 10:19
claussor skrev:
30. jan 2019, 09:45
Det er altså misforstået. 1,5 findes ikke i Golf med andet end DQ200 tørkobling.
Ja det kan jeg forstå :) - Det er lidt sjovt, for rigtigt mange udenlandske medier skriver at i netop Golf 7,5 og alle 1,5 modellerne er den udskiftet til en våd kobling. Jeg stoler dog på de meldinger jeg får herinde.

Jeg tager ud og prøver køre den idag, og hvis det ender med at det bliver et køb bliver det med den udvidet garanti og rep. man kan tilkøbe. Sådan set i bakspejlet, fortryder i som har en DQ200 så købet, og ville en udvidet garanti ordning have ændret på dette?
Mit input:
Fotryder DQ200? Ja! (ikke bilen, kun drivlinen)
Udvidet garanti? Nej!
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 30. jan 2019, 10:23

Bjau skrev:
claussor skrev:
30. jan 2019, 09:45
Det er altså misforstået. 1,5 findes ikke i Golf med andet end DQ200 tørkobling.
Ja det kan jeg forstå :) - Det er lidt sjovt, for rigtigt mange udenlandske medier skriver at i netop Golf 7,5 og alle 1,5 modellerne er den udskiftet til en våd kobling. Jeg stoler dog på de meldinger jeg får herinde.

Jeg tager ud og prøver køre den idag, og hvis det ender med at det bliver et køb bliver det med den udvidet garanti og rep. man kan tilkøbe. Sådan set i bakspejlet, fortryder i som har en DQ200 så købet, og ville en udvidet garanti ordning have ændret på dette?
Jeg har udvidet garanti på vores Octavia fra 2015.... men det hjælper jo et fedt når de ikke kan finde ud af at lave fejlen.....

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Halvleg » 30. jan 2019, 10:23

Jeg afhændede min Passat efter 17 måneder. Uagtet at der var garanti på, så ville VW jo end ikke afhjælpe problemet og hvad nytter det så at have garanti på......
Andre har haft mere held men har stadig måtte have bilen på værksted alt for ofte og kun med mærkbar virkning et par tusinde km, så har den været gal igen.
Siger ikke alle DQ200 er skrammel, min sidste lånebil var en Q2 med DQ200 og den havde ikke de samme symptomer som jeg genkender fra min egen og denne tråd men omvendt havde den kun gået 16xx km.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 30. jan 2019, 10:25

Bjau skrev:
30. jan 2019, 10:19
Jeg tager ud og prøver køre den idag, og hvis det ender med at det bliver et køb bliver det med den udvidet garanti og rep. man kan tilkøbe.
Fint nok, men ... alverdens garanti hjælper dig ikke rigtig i denne sag, da det ikke anerkendes som en defekt.
VW siger at det er by design. Og derfor findes der ikke en "løsning".
Det er - i min optik - den helt afgørende faktor i denne sag.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af BrianB » 30. jan 2019, 10:26

Vi købte en DQ200-bil i november sidste år. Indtil videre 7000 kilometer uden problemer, den kører fantatisk. Jeg kender ligeledes et par stykker som har et par DQ200-biler med 100k+ kilometer på klokken, de er fortsat fint tilfredse.

Vi har købt udvidet garanti, men i forhold til gearkassen løser det jo reelt set ikke det vilde når der tilsyneladende ikke findes en holdbar løsning. Måske der kommer noget ude i fremtiden, om end det nok er tvivlsomt taget konstruktionens alder i betragtning.

Der er da helt sikkert flere problemer end der bør være med DQ200, men det må vi tage til den tid hvis det bliver et problem med vores. I sidste ende har jeg svært ved at se hvilke bedre alternativer der findes, hvis man vil have en økonomisk og rummelig bil med aut. til ca. 300.000. Det er jo ikke fordi andre bilmærker er problemfrie heller.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Bjau
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjau » 30. jan 2019, 10:32

Mange tak for svarende.

Hvis problemet ikke som sådan anderkendes, så hjælper en udv. garanti næppe.

Men som BrianB skriver, så kan jeg forestille mig at der vil være andre problemer med andre biler. Jeg synes sku det er rigtigt svært at vurdere både fornuften i at købe en bil med et mere eller mindre kendt problem, samt risikoen for at man får problemer med DQen hen ad vejen. Det føles lidt som at tage en chance til 350.000 og umildbart virker det ikke klogt.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 30. jan 2019, 10:35

Halvleg skrev:
30. jan 2019, 10:23
Jeg afhændede min Passat efter 17 måneder. Uagtet at der var garanti på, så ville VW jo end ikke afhjælpe problemet og hvad nytter det så at have garanti på......
Jeg gjorde det samme med en 13 måneder gammel Golf 7½ der havde gået godt 20.000 km.
Mit værksted gjorde hvad de kunne - fik skiftet koblinger, grundjusteret mange gange og de var klar til et koblingsskifte mere, da jeg afhændede den. Det blev for træls til sidst at hele tiden skulle indlevere, flytte børnesæder til lånebil, retur osv.

Om bilen havde 2 eller 4 års garanti ville ikke gøre forskel - med de konstante problemer vil der alligevel være evigheds-garanti, de dog ikke er i stand til at løse problemerne på trods af.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Bjau
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjau » 30. jan 2019, 10:55

Peder skrev:
30. jan 2019, 10:35
Halvleg skrev:
30. jan 2019, 10:23
Jeg afhændede min Passat efter 17 måneder. Uagtet at der var garanti på, så ville VW jo end ikke afhjælpe problemet og hvad nytter det så at have garanti på......
Jeg gjorde det samme med en 13 måneder gammel Golf 7½ der havde gået godt 20.000 km.
Mit værksted gjorde hvad de kunne - fik skiftet koblinger, grundjusteret mange gange og de var klar til et koblingsskifte mere, da jeg afhændede den. Det blev for træls til sidst at hele tiden skulle indlevere, flytte børnesæder til lånebil, retur osv.

Om bilen havde 2 eller 4 års garanti ville ikke gøre forskel - med de konstante problemer vil der alligevel være evigheds-garanti, de dog ikke er i stand til at løse problemerne på trods af.
Jeg er lidt interesseret i at høre hvor stort jeres tab på at afhænde bilerne har været? Jeg er villig til at løbe en risiko med DQen hvis det giver mening og man kan afhænde bilen hurtigt til et mindre tab, hvis det viser sig at der er problemer.

havsgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af havsgaard » 30. jan 2019, 11:08

Lidt som de andre herinde med problemer, så orker jeg ikke at skulle køre på værksted i tide og utide - jeg vil have en garanti for at det virker, hvis der skal åbnes op for noget - og det virker ikke til at VW har nogen permanent løsning på noget som helst ift. DQ200.

Jeg overvejer at prøve TVS - har været i direkte kontakt med dem i Holland. De har en Personal Flasher, så man selv kan ilægge softwaren vha. laptop. Og nej, bilservice i farum er ikke en option med 4+ timers kørsel hver vej + bro-afgift m.m :)
Dog er jeg lidt i syv sind med garanti som helt sikker ryger, dog kan man altid ilægge original software igen, men det bliver sikkert registereret et eller andet sted i TCU - og prisen på ca. 830€ alt i alt inkl personal flasher og forsendelse er heller ikke at kimse ad.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af SkodiaqDK » 30. jan 2019, 11:14

... Men en bil som Skoda Kodiaq, der er der kommet en DQ381 sammen med 1.5 TSI. Så vi kan ikke længere med 100% sikkerhed sige at der altid er DQ200 i en 1.5'er.... Og nej, det er ikke fordi den har 4x4.

havsgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af havsgaard » 30. jan 2019, 12:41

SkodiaqDK skrev:
30. jan 2019, 11:14
... Men en bil som Skoda Kodiaq, der er der kommet en DQ381 sammen med 1.5 TSI. Så vi kan ikke længere med 100% sikkerhed sige at der altid er DQ200 i en 1.5'er.... Og nej, det er ikke fordi den har 4x4.
Fedt - det gad jeg nu godt have :)

vfl
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19. jun 2018, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af vfl » 30. jan 2019, 12:46

Udklip VW Golf brochure.PNG
Udklip VW Golf brochure.PNG (58.54 KiB) Vist 1724 gange
Når 1,5 har 250 Nm er den vel stadig med tørkobling?

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 30. jan 2019, 13:45

vfl skrev:
Udklip VW Golf brochure.PNG
Når 1,5 har 250 Nm er den vel stadig med tørkobling?
Ikke nødvendigvis. Der findes, som nævnt, modeller med 1.4/1.5 TSI motorer med andre DSG gearkasser end DQ200

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. jan 2019, 13:54

Korrekt som andre skriver kan man få 1,5 med andet end DQ200, men ikke i Golf som der spørges til.

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PMM » 30. jan 2019, 21:50

Bjau skrev:
30. jan 2019, 10:32
Mange tak for svarende.

Hvis problemet ikke som sådan anderkendes, så hjælper en udv. garanti næppe.

Men som BrianB skriver, så kan jeg forestille mig at der vil være andre problemer med andre biler. Jeg synes sku det er rigtigt svært at vurdere både fornuften i at købe en bil med et mere eller mindre kendt problem, samt risikoen for at man får problemer med DQen hen ad vejen. Det føles lidt som at tage en chance til 350.000 og umildbart virker det ikke klogt.
Nej, og hvis det ikke virker klogt, så...

Jeg kan kun sige, at havde jeg vidst det, jeg gør nu, så havde jeg ikke købt en 400.000 kr. lodseddel.

Jeg håber da af hele mit hjerte, de får den lavet til sidst. Jeg tror bare ikke rigtigt på projektet. Så kan jeg forhåbentligt få en ordning med tilbagekøb.

Den næste bliver også med DSG, men den bliver leaset. Så bærer jeg ikke noget økonomisk ansvar. Så kan de reparere på deres (potentielle) l*** lige så tit, det skal være. Men jeg kan gå ned og bede om en lånebil i samme størrelse og ellers være ligeglad med hvordan den har det efter garantien er udløbet.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 31. jan 2019, 10:55

Bjau skrev:
30. jan 2019, 10:55
Jeg er lidt interesseret i at høre hvor stort jeres tab på at afhænde bilerne har været?
Golfen var leaset. Det kostede ca. 9000 kr at komme af med den, i form af tabt førstegangsydelse fratrukket ejertiden.

Passaten er købt, så der håber jeg ikke at alt for meget driller :mrgreen:
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Footloose
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. nov 2018, 23:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Footloose » 31. jan 2019, 21:55

Klog som man er, så læste jeg først herinde EFTER jeg havde købt min Octavia 1,4 tsi dsg fra 10/17 med 11000 km på nålen. 10 dage efter køb kom skavankerne. Det betød skift af kobling, software opdatering og grundindstilling. En uge efter kom skavankerne igen, og der blev klaget seriøst. Resultat er Skoda har købt den retur og jeg får i stedet en 2,0 tsi 190 hk dsg om en uges tid. Så i min ejertid på 3 måneder kørte den som den skulle i 14 dage og jeg var på værksted 4 gange. Det magtede jeg ikke og skal aldrig have dsg7 tørkobling igen.
2017 Octavia Combi Style Business Line 1,4 TSI DSG7 - Afleveret retur grundet gearkasse problemer
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af diskoboy » 31. jan 2019, 22:39

claussor skrev:
30. jan 2019, 13:54
Korrekt som andre skriver kan man få 1,5 med andet end DQ200, men ikke i Golf som der spørges til.
Hvilke modeller er det?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af SkodiaqDK » 31. jan 2019, 22:51

diskoboy skrev:
31. jan 2019, 22:39
claussor skrev:
30. jan 2019, 13:54
Korrekt som andre skriver kan man få 1,5 med andet end DQ200, men ikke i Golf som der spørges til.
Hvilke modeller er det?
Skoda kodiaq som minimum. Det ville være nærliggende at tro det også er tilfældet med tarraco og tiguan allspace, meeeen det er jeg ikke sikker på. Tarraco fåes åbenbart ikke med 1.5 tsi og dsg endnu?

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 22 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Swan » 1. feb 2019, 06:50

Arteon også.
These users thanked the author Swan for the post:
Passatg 3c

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1396
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 248 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Passatg 3c » 1. feb 2019, 08:01

Swan skrev:Arteon også.
Er Arteon 1.5 ikke med DQ200?
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lamia » 1. feb 2019, 08:18

Det er sku efterhånden ekstrem svært at søge, følge med samt navigere rundt i denne 109 siders lange tråd, specielt for nye brugere tænker jeg. Der bliver ofte snakket og skrevet om mange andre ting omkring DQ 200 som egentlig måske ikke hører til denne tråd, men blot forlænger tråden i det uendelige, og gør den endnu mere uoverskuelig.
Kunne det ikke være en ide hvis der blev oprettet en ny tråd omhandlende øvrige spørgsmål og snak og spørgsmål omhandlende DQ200, eller er det bare mig som synes tråden nogen gange løber lidt af sporet :roll:
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Besvar

Tilbage til "Transmission"