DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 14. okt 2017, 14:18

aknedude skrev:Man kan se Med dieselgate at VW er presset, skal de så oveni nu stå med en DSG skandale??? Nej vel. I Holland Ryger de Problematiske VW kundebiler direkte til TVS for at få fixet fejlene, og får en anden software. Dette er ikke noget man skilter med. Da kunden jo ikke ser at en “fremmed” kommer med en Pc under armen og fixer det VW ikke selv kan overkomme.

Havde de nu været tyskere dem der havde knækket “koden” Havde det måske været nemmere at sluge kamelen. MEN nu er det altså Hollændere.
Er der noget dokumentation på det er korrekt at TVS laver det for VW i holland? Eller er det bare deres version?


Sent from my iPhone using Tapatalk

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 14. okt 2017, 15:34

Jeg har spurgt FDM om de vil bekræfte om der er noget om rygtet! Hvis der er, så forventer jeg offentliggørelse på FDM’s forside.

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 120 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jencka » 14. okt 2017, 16:51

lamia skrev:Vi får snart leveret vores nye bil 1.0 TSI 115 DSG 7
Bilen er tegnet med 2års ekstra garanti dvs 4 år.
VW kan vel se hvis der ligges nyt software ind på gearkassen. Og skal man køre garantien ud inden man gør noget, eller render vw fra ansvaret når det kommer til stykket så garantien ender med at være falsk tryghed
Enig - har samme motor/DSG leveret i april med 3 års "garanti" forlængelse. Har dog ikke problemet, så hvis det skulle ske må jeg tage turen med Skoda mv. tænker jeg, og iøvrigt så kravle op på jeres staklers skuldre og bruge jeres erfaringer, der har været turen igennem.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 14. okt 2017, 16:53

jencka skrev:
lamia skrev:Vi får snart leveret vores nye bil 1.0 TSI 115 DSG 7
Bilen er tegnet med 2års ekstra garanti dvs 4 år.
VW kan vel se hvis der ligges nyt software ind på gearkassen. Og skal man køre garantien ud inden man gør noget, eller render vw fra ansvaret når det kommer til stykket så garantien ender med at være falsk tryghed
Enig - har samme motor/DSG leveret i april med 3 års "garanti" forlængelse. Har dog ikke problemet, så hvis det skulle ske må jeg tage turen med Skoda mv. tænker jeg, og iøvrigt så kravle op på jeres staklers skuldre og bruge jeres erfaringer, der har været turen igennem.
Jeg købte også 3 års ekstra garanti. Og jeg kan afsløre, at Skoda ikke hjælper en skid. De er super flinke, men kan aldrig genskabe den såkaldte egenskab. Det er jo meget pudsigt, at de ikke kan genskabe noget, der er en EGENSKAB ifølge dem selv. lol!

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 14. okt 2017, 17:45

Som jeg fik forklaret for en uge siden: Skoda er de dårligste til garanti sager jf værksted i Roskilde. I samme moment forklaret at uden Semler gruppens portefølje af biler, så var mange værksteder lukket :-?

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 14. okt 2017, 23:00

gudhjem skrev:
aknedude skrev:Man kan se Med dieselgate at VW er presset, skal de så oveni nu stå med en DSG skandale??? Nej vel. I Holland Ryger de Problematiske VW kundebiler direkte til TVS for at få fixet fejlene, og får en anden software. Dette er ikke noget man skilter med. Da kunden jo ikke ser at en “fremmed” kommer med en Pc under armen og fixer det VW ikke selv kan overkomme.

Havde de nu været tyskere dem der havde knækket “koden” Havde det måske været nemmere at sluge kamelen. MEN nu er det altså Hollændere.
Er der noget dokumentation på det er korrekt at TVS laver det for VW i holland? Eller er det bare deres version?


Sent from my iPhone using Tapatalk
tror faktisk der er både billeder og skrift på TVS Hjemmeside der beskriver dette. mener at have set billeder på deres hjemmeside af tonsvis af Kasser med VAG logoer med gearkasser i. så noget har de kørerende med vw.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 15. okt 2017, 07:03

farouche skrev:
King_Neumann skrev:
farouche skrev:Selvfølgelig vil VW kunne lave det samme og nok også bedre. De har trods alt udviklet skidtet og det giver altså nogle fordele frem for en tilfældig troldmand i Holland.
At de ikke gør det kan blot undre rigtigt meget.
Kunne de ikke gøre det samme som med TDI. Lave noget software der kun kører skidt når den bliver testet af miljø myndighederne, men godt når almindelige mennesker bruger den :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Tysk industri er stolte af deres produkter, og så kan du være nok så dygtig troldmand. Men ingen skal komme og spille klogere, med mindre du er ansat hos VW. Stoltheden kan jo risikere et voldsomt knæk! :-?
Man kan nogle gange blive låst i en virksomhed, og nogle gange er der brug for friske pust ude fra. Men ja stolthed og gamle dyder står de nok højt på dernede

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Nu skal man altså lige huske på at vw ikke laver de her ting selv, de bruger 3 forsk. Firmaer der eks. Laver koblinger. Og den software bilerne kører med kommer fra et 4. Så vw laver ikke selv noget af det.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 15. okt 2017, 07:12

Fandt lige de billeder jeg skrev om.

Og så lidt info vedr. selve dsg problemet. For mig var det her en øjenåbner
Vedhæftede filer
AMT TVS Brainwashed DSG's.pdf
(1.69 MiB) Downloadet 116 gange
91A61242-EB30-44C5-83C4-DD4D790F1677.jpeg
91A61242-EB30-44C5-83C4-DD4D790F1677.jpeg (165.93 KiB) Vist 1634 gange
C7F0BF40-A738-4635-93AE-8EE88D9B7B65.jpeg
C7F0BF40-A738-4635-93AE-8EE88D9B7B65.jpeg (136.67 KiB) Vist 1634 gange
Brochure DQ200 EN.PDF
(1.1 MiB) Downloadet 101 gange

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 15. okt 2017, 09:32

Kan godt se at de har en masse stående, og ingen tvivl om de gør meget i at rode med det software, men kan ikke se nogle steder at der står at vw kører deres problem biler derned (måske jeg har overset noget)
Men lyder meget mystisk for mig at vw kører deres biler derned når de ikke selv kan løse problemet, jeg tænker det muligvis har noget med holdbarheden som andre er inde på, er jo fedt hvis de kan løse problemet, men meget ufedt hvis det gør at det holder endnu dårligere end med den originale software


Sent from my iPhone using Tapatalk

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 15. okt 2017, 09:53

gudhjem skrev:Kan godt se at de har en masse stående, og ingen tvivl om de gør meget i at rode med det software, men kan ikke se nogle steder at der står at vw kører deres problem biler derned (måske jeg har overset noget)
Men lyder meget mystisk for mig at vw kører deres biler derned når de ikke selv kan løse problemet, jeg tænker det muligvis har noget med holdbarheden som andre er inde på, er jo fedt hvis de kan løse problemet, men meget ufedt hvis det gør at det holder endnu dårligere end med den originale software


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu er det ikke noget nyt at Firmaer bruger fremmed Knowhow. Mange må "tage i Byen" for at få løst problemer. Og det gør VW også. Men når TVS skriver at de reparerer over 2000 gearkasser om året, i Holland alene mon så ikke en del af dem kommer fra Vw værksteder.

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 15. okt 2017, 10:03

Jeg ved det ikke, jeg personligt syntes bare at det lyder meget mærkeligt, og kunne de løse problemer som ingen andre kan, og laver de biler for vw giver det absolut ingen mening at vw ikke bare opkøber dem og bruger deres software


Sent from my iPhone using Tapatalk

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 15. okt 2017, 11:07

gudhjem skrev:Jeg ved det ikke, jeg personligt syntes bare at det lyder meget mærkeligt, og kunne de løse problemer som ingen andre kan, og laver de biler for vw giver det absolut ingen mening at vw ikke bare opkøber dem og bruger deres software Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dvs. at VW skulle opkøbe alle dem det kan noget de ikke kan???? Så længe VW kan forklare problemet som "seriestandart og fugt" Så behøver de da ikke gøre mere. selv vores egen FDM er puttet i lommen. så de er da is kolde.

au2mobil
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27. sep 2015, 14:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: www.au2mobil.com
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af au2mobil » 15. okt 2017, 12:33

kan godt være du ikke kan/vil forstå det. men vi kan vel alle blive enig om, mange har problemer med deres dgs,
og HAR været hos VW MANGE gange, og de kan og ville ikke hjælpe kunderne med problemet. kan det så ikke været lige meget hvem der kan hjælpe disse kunder. De har betalt for en vare der ikke er iorden, fugt eller ej. Hvorfor kan man ikke bare være glade på disse vejne, at de nu endelig har fået en bil der køre som den skal, og man har betalt for, det er vel kun fedt og positivt.
gudhjem skrev:Jeg ved det ikke, jeg personligt syntes bare at det lyder meget mærkeligt, og kunne de løse problemer som ingen andre kan, og laver de biler for vw giver det absolut ingen mening at vw ikke bare opkøber dem og bruger deres software Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 15. okt 2017, 12:55

Som jeg skriver vil jeg gerne se på sigt hvad det betyder for holdbarheden, vw har jo lavet software tidligere hvor problemerne ikke var der, men det gik ud over holdbarheden, derfor jeg stiller tvivl om det er løsningen, hvad du tror på og ikke tror på er op til dig selv og vil jeg ikke blande mig i


Sent from my iPhone using Tapatalk

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 15. okt 2017, 13:02

au2mobil skrev:kan godt være du ikke kan/vil forstå det. men vi kan vel alle blive enig om, mange har problemer med deres dgs,
og HAR været hos VW MANGE gange, og de kan og ville ikke hjælpe kunderne med problemet. kan det så ikke været lige meget hvem der kan hjælpe disse kunder. De har betalt for en vare der ikke er iorden, fugt eller ej. Hvorfor kan man ikke bare være glade på disse vejne, at de nu endelig har fået en bil der køre som den skal, og man har betalt for, det er vel kun fedt og positivt.
gudhjem skrev:Jeg ved det ikke, jeg personligt syntes bare at det lyder meget mærkeligt, og kunne de løse problemer som ingen andre kan, og laver de biler for vw giver det absolut ingen mening at vw ikke bare opkøber dem og bruger deres software Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg forstår heller folk har den form for tålmodighed, Fra min bil tøvede fra 4 til 5 gear til jeg havde fundet frem til nogen der kunne fixe det, gik der vel max 2 dage. tror jeg skrev 4 mails på een dag til TVS I Holland for at få de svar jeg søgte. De få basøre det koster at blive glad for sin lorte investering på 345,000,- er peanuts. Hvis man ikke er tilfreds, får man endda pengene retur.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 15. okt 2017, 13:17

Ingen tvivl om at de har lavet noget der er super, omend naturligvis med usikkerheder, men det er der jo også med VWs udgave. Men der bliver også blandet mange andre ting ind i det end glidende koblinger, rusken og maxi slip som vel er udgangspunktet for denne tråd og også for sagen med FDM. At det er irriterende at den kun bruger 1. gear et nanosekund og at den generelt er for glad for høje gear kan jeg kun være enig i, men det er sådan den er designet og jo ikke en fejl som sådan. Nu er min vogn leaset, så det er slet ikke en option med TVS, men var det min egen havde jeg nok seriøst overvejet det. Jovel man løber en potentiel risiko med noget garanti, men på den anden side, hvor let er det at komme af med sin bil i en god handel hvis den åbenlyst ikke fungerer optimalt? Så allerede der må man indregne et potentielt værditab som skal holdes op imod risiko med garanti.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus

au2mobil
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27. sep 2015, 14:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: www.au2mobil.com
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af au2mobil » 15. okt 2017, 18:06

Holdbarhed og vw?? hvad har de lavet de sidste 10år der virker og er holdbar? Dsg? så skulle olien lige pludselig være en anden type, migatronich der futter af, tdiér med dårlige oliepumper, dårlige ledningsnet i alt, topstykker, der over ovale i dyserne, tfsiér der bruer mere olie end benzin, svinghjul der rasler af h til, man kunne blive ved og ved, og hvad gør vw?? giver kunderne fingeren!! service hos dem selv eller ej.. holdbar, er vist det sidste man kan kalde en vwér for tiden
gudhjem skrev:Som jeg skriver vil jeg gerne se på sigt hvad det betyder for holdbarheden, vw har jo lavet software tidligere hvor problemerne ikke var der, men det gik ud over holdbarheden, derfor jeg stiller tvivl om det er løsningen, hvad du tror på og ikke tror på er op til dig selv og vil jeg ikke blande mig i


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 15. okt 2017, 18:15

au2mobil skrev:Holdbarhed og vw?? hvad har de lavet de sidste 10år der virker og er holdbar? Dsg? så skulle olien lige pludselig være en anden type, migatronich der futter af, tdiér med dårlige oliepumper, dårlige ledningsnet i alt, topstykker, der over ovale i dyserne, tfsiér der bruer mere olie end benzin, svinghjul der rasler af h til, man kunne blive ved og ved, og hvad gør vw?? giver kunderne fingeren!! service hos dem selv eller ej.. holdbar, er vist det sidste man kan kalde en vwér for tiden
gudhjem skrev:Som jeg skriver vil jeg gerne se på sigt hvad det betyder for holdbarheden, vw har jo lavet software tidligere hvor problemerne ikke var der, men det gik ud over holdbarheden, derfor jeg stiller tvivl om det er løsningen, hvad du tror på og ikke tror på er op til dig selv og vil jeg ikke blande mig i


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hver sin mening, men hvis du syntes vw er så dårligt så køb noget andet, er helt op til dig selv, jeg har haft flere problemer med mine vw, men de er alle blevet lavet på garantien uden brok så jeg er fint tilfreds med vw, jeg kan kun svare på mine holdninger og mine erfaringer, og dem kan du ikke ændre på uanset hvor meget du prøver


Sent from my iPad using Tapatalk

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 16. okt 2017, 06:48

Men hele problematikken her er Jo at VW IKKE kan/vil fixe det her. Uanset hvad. De stikker et stykke papir i hovedet på kunderne med forklaringer som Seriestandart og Fugt. Og derfor er man jo nødt til at gøre et eller andet.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 16. okt 2017, 06:52

gudhjem skrev:
au2mobil skrev:Holdbarhed og vw?? hvad har de lavet de sidste 10år der virker og er holdbar? Dsg? så skulle olien lige pludselig være en anden type, migatronich der futter af, tdiér med dårlige oliepumper, dårlige ledningsnet i alt, topstykker, der over ovale i dyserne, tfsiér der bruer mere olie end benzin, svinghjul der rasler af h til, man kunne blive ved og ved, og hvad gør vw?? giver kunderne fingeren!! service hos dem selv eller ej.. holdbar, er vist det sidste man kan kalde en vwér for tiden
gudhjem skrev:Som jeg skriver vil jeg gerne se på sigt hvad det betyder for holdbarheden, vw har jo lavet software tidligere hvor problemerne ikke var der, men det gik ud over holdbarheden, derfor jeg stiller tvivl om det er løsningen, hvad du tror på og ikke tror på er op til dig selv og vil jeg ikke blande mig i


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hver sin mening, men hvis du syntes vw er så dårligt så køb noget andet, er helt op til dig selv, jeg har haft flere problemer med mine vw, men de er alle blevet lavet på garantien uden brok så jeg er fint tilfreds med vw, jeg kan kun svare på mine holdninger og mine erfaringer, og dem kan du ikke ændre på uanset hvor meget du prøver


Sent from my iPad using Tapatalk
Garantien er ubruglig når de kan finde ud af at lave det tilfredsstillende......

Og nu fordi de ikke kan finde ud af det "så er alt som det skal være "

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

au2mobil
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27. sep 2015, 14:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: www.au2mobil.com
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af au2mobil » 16. okt 2017, 08:55

præcis min pointe.. Når mange har et problem, opfinder vi "fugt" og så er alt i orden, ellers bliver det for dyrt, eller man aner ikke hvad man skal gøre, men erkende der er et problem, vil man ikke. Har lige haft en 208ér 100hk hdi, hvor gearkassen larmede af h til, peugeot sagde at sådan lød 1 ud ad 5 biler, og det var som det skulle være. Den lød som begge forhjuls lejer var røget.men pointen er de store gør ALT hvad de kan for at slippe..
madsobh skrev:
gudhjem skrev:
au2mobil skrev:Holdbarhed og vw?? hvad har de lavet de sidste 10år der virker og er holdbar? Dsg? så skulle olien lige pludselig være en anden type, migatronich der futter af, tdiér med dårlige oliepumper, dårlige ledningsnet i alt, topstykker, der over ovale i dyserne, tfsiér der bruer mere olie end benzin, svinghjul der rasler af h til, man kunne blive ved og ved, og hvad gør vw?? giver kunderne fingeren!! service hos dem selv eller ej.. holdbar, er vist det sidste man kan kalde en vwér for tiden
Hver sin mening, men hvis du syntes vw er så dårligt så køb noget andet, er helt op til dig selv, jeg har haft flere problemer med mine vw, men de er alle blevet lavet på garantien uden brok så jeg er fint tilfreds med vw, jeg kan kun svare på mine holdninger og mine erfaringer, og dem kan du ikke ændre på uanset hvor meget du prøver


Sent from my iPad using Tapatalk
Garantien er ubruglig når de kan finde ud af at lave det tilfredsstillende......

Og nu fordi de ikke kan finde ud af det "så er alt som det skal være "

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 16. okt 2017, 12:01

Det ville klæde denne tråd med en opdatering fra nogen, som endegyldigt kan frikende eller dømme DSG7 DQ200 ud fra alle de forklaringer og symptomer, som vi er mange der oplever. Jeg kommer jævnligt forbi VW med firmabiler og oplever andre kunder, som får grundindstillet deres biler med selvsamme gearkasse. VW’s servicetekniker eller værkførerene ligner jo Helligånden når kunden står med sit problem. Men min hypotese er at rigtig mange stadig har problemer med deres DSG.. hvor mange gange skal man have grundindstillet sin gearkasse, hvor mange besøg skal man have på værkstedet med glid, støj fra lejer mv, og hvor mange biler er det acceptabelt at have fejl på?? Hvis alle de her ting er noget mange købere skal gå igennem, og bare acceptere at VW har indregnet at grundindstillinger kan holde de “usynlige” fejl væk til man bliver overhalet af garantiudløb, så skal VW og ikke mindst via FDM gøre kunderne opmærksom på, at DQ200 kan have visse ændrede kørselsmønster efter små 5000km.. den vare vi prøver, og mange har købt er ikke samme vare efter få tusinde kørte km- til gengæld siger sælgerne stadigvæk at børnesygdommene er væk fra 4/2016!!! De nævner ikke noget om fugt eller seriestandard. Altså køb af en bil med forkert varedeklaration... det er mega bondefangeri. Så hvis en troldmand i DSG kunne berige os andre med en reel forklaring på hvem der er er tosserne, os kunder eller VW??

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 16. okt 2017, 14:17

King_Neumann skrev:Det ville klæde denne tråd med en opdatering fra nogen, som endegyldigt kan frikende eller dømme DSG7 DQ200 ud fra alle de forklaringer og symptomer, som vi er mange der oplever. Jeg kommer jævnligt forbi VW med firmabiler og oplever andre kunder, som får grundindstillet deres biler med selvsamme gearkasse. VW’s servicetekniker eller værkførerene ligner jo Helligånden når kunden står med sit problem. Men min hypotese er at rigtig mange stadig har problemer med deres DSG.. hvor mange gange skal man have grundindstillet sin gearkasse, hvor mange besøg skal man have på værkstedet med glid, støj fra lejer mv, og hvor mange biler er det acceptabelt at have fejl på?? Hvis alle de her ting er noget mange købere skal gå igennem, og bare acceptere at VW har indregnet at grundindstillinger kan holde de “usynlige” fejl væk til man bliver overhalet af garantiudløb, så skal VW og ikke mindst via FDM gøre kunderne opmærksom på, at DQ200 kan have visse ændrede kørselsmønster efter små 5000km.. den vare vi prøver, og mange har købt er ikke samme vare efter få tusinde kørte km- til gengæld siger sælgerne stadigvæk at børnesygdommene er væk fra 4/2016!!! De nævner ikke noget om fugt eller seriestandard. Altså køb af en bil med forkert varedeklaration... det er mega bondefangeri. Så hvis en troldmand i DSG kunne berige os andre med en reel forklaring på hvem der er er tosserne, os kunder eller VW??
Vi er alle tosser....... hvis du tager 10 biler med DQ200 og du kører en tur i dem alle. Så vil du opdage fejl på 7 syv af dem. Hvis jeg tager en tur finder jeg kun 3 med fejl. Så kører værkføreren i de 10 biler, han siger at der een af dem der har en fejl. Hvor mange biler har så fejl??? DQ200 har med 100% sikkerhed et software problem. Men VW og deres underleverandører “gider” ikke løse problemet.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 16. okt 2017, 15:16

Nu har jeg prøvet en golf 1,4tsi 150hk to gange de sidste to uger.. den har jeg ikke oplevet fejlen på, kørte aldeles fremragende. Men bilen havde også kun gået knap 2000km. Min egen startede først på problemet ved kørt 4800km. Softwaren må stå helt for VW’ regning tænker jeg. Det kan ikke være nogen underentreprenører, men også ligegyldigt for pilen kan kun pege én vej.
Tænker at hvis TVS har fundet den gyldne software, hvorfor det så ikke er offentliggjort Worldwide??

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 16. okt 2017, 15:22

Jf. FDM så skriver de netop også at Holland annoncerer massivt for ny software og samtidigt advarer FDM om at benytte sig af det (ikke nærmere begrundet :-? ) hvis deres begrundelse for det er lige så overfladisk, som Lone Tonedøv Otto’s svar/afslag til Madsobh, så er vi jo nærmest kommet ingen vegne, og så må vi læne jer op af de erfaringer I gør med TVS softwaren. Det er bare stadigvæk for mig en gåde, hvorfor det ikke er mere fremme end blot til den Hollandske grænse. Der må jo være noget om snakken..

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 16. okt 2017, 15:43

King_Neumann skrev:Jf. FDM så skriver de netop også at Holland annoncerer massivt for ny software og samtidigt advarer FDM om at benytte sig af det (ikke nærmere begrundet :-? ) hvis deres begrundelse for det er lige så overfladisk, som Lone Tonedøv Otto’s svar/afslag til Madsobh, så er vi jo nærmest kommet ingen vegne, og så må vi læne jer op af de erfaringer I gør med TVS softwaren. Det er bare stadigvæk for mig en gåde, hvorfor det ikke er mere fremme end blot til den Hollandske grænse. Der må jo være noget om snakken..
Jamen det er jo fordi det ikke er godkendt af VW. Havde vw nu sagt god for at bruge TVS Custom software. I hele Europa så havde FDM jo sagt, at de anbefalede at man gjorde det. Tænk hvis man kun gjorde hvad FDM anbefalede........

Du mener at TVS er skadeligt for gearkassen?? Som FDM siger Eller hvordan.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 16. okt 2017, 15:57

Nej, siger at TVS jo formentlig virker som det skal. FDM bør blot have øjnene op for et firma, som øjensynligt kan gøre det, som VW enten ikke vil, eller gider. Det er jo en skandale uden lige, hvis TVS kan påvise en software, som virker og så VW som bare lader stå til?? Det må da give enorm kredit i “banken” at få det lavet så kunden er tilfreds.. VW har jo en alvorlig ridse i lakken, den kunne de måske få lappet lidt her ved en erkendelse at andre er dygtigere end dem..

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 16. okt 2017, 15:58

aknedude skrev:
King_Neumann skrev:Jf. FDM så skriver de netop også at Holland annoncerer massivt for ny software og samtidigt advarer FDM om at benytte sig af det (ikke nærmere begrundet :-? ) hvis deres begrundelse for det er lige så overfladisk, som Lone Tonedøv Otto’s svar/afslag til Madsobh, så er vi jo nærmest kommet ingen vegne, og så må vi læne jer op af de erfaringer I gør med TVS softwaren. Det er bare stadigvæk for mig en gåde, hvorfor det ikke er mere fremme end blot til den Hollandske grænse. Der må jo være noget om snakken..
Jamen det er jo fordi det ikke er godkendt af VW. Havde vw nu sagt god for at bruge TVS Custom software. I hele Europa så havde FDM jo sagt, at de anbefalede at man gjorde det. Tænk hvis man kun gjorde hvad FDM anbefalede........

Du mener at TVS er skadeligt for gearkassen?? Som FDM siger Eller hvordan.
Der er jo ingen af os der påstår det er skadeligt for gearkassen, men der er heller ikke nogle beviser for det ikke er skadeligt for gearkassen

Måske derfor der er nogle der stiller tvivl om løsningen når det ikke er bevist det er noget der virker i længden


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 16. okt 2017, 15:59

aknedude skrev:
King_Neumann skrev:Jf. FDM så skriver de netop også at Holland annoncerer massivt for ny software og samtidigt advarer FDM om at benytte sig af det (ikke nærmere begrundet :-? ) hvis deres begrundelse for det er lige så overfladisk, som Lone Tonedøv Otto’s svar/afslag til Madsobh, så er vi jo nærmest kommet ingen vegne, og så må vi læne jer op af de erfaringer I gør med TVS softwaren. Det er bare stadigvæk for mig en gåde, hvorfor det ikke er mere fremme end blot til den Hollandske grænse. Der må jo være noget om snakken..
Jamen det er jo fordi det ikke er godkendt af VW. Havde vw nu sagt god for at bruge TVS Custom software. I hele Europa så havde FDM jo sagt, at de anbefalede at man gjorde det. Tænk hvis man kun gjorde hvad FDM anbefalede........

Du mener at TVS er skadeligt for gearkassen?? Som FDM siger Eller hvordan.
Der er jo ingen af os der påstår det er skadeligt for gearkassen, men der er heller ikke nogle beviser for det ikke er skadeligt for gearkassen

Måske derfor der er nogle der stiller tvivl om løsningen når det ikke er bevist det er noget der virker i længden


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 16. okt 2017, 15:59

aknedude skrev:
King_Neumann skrev:Jf. FDM så skriver de netop også at Holland annoncerer massivt for ny software og samtidigt advarer FDM om at benytte sig af det (ikke nærmere begrundet :-? ) hvis deres begrundelse for det er lige så overfladisk, som Lone Tonedøv Otto’s svar/afslag til Madsobh, så er vi jo nærmest kommet ingen vegne, og så må vi læne jer op af de erfaringer I gør med TVS softwaren. Det er bare stadigvæk for mig en gåde, hvorfor det ikke er mere fremme end blot til den Hollandske grænse. Der må jo være noget om snakken..
Jamen det er jo fordi det ikke er godkendt af VW. Havde vw nu sagt god for at bruge TVS Custom software. I hele Europa så havde FDM jo sagt, at de anbefalede at man gjorde det. Tænk hvis man kun gjorde hvad FDM anbefalede........

Du mener at TVS er skadeligt for gearkassen?? Som FDM siger Eller hvordan.
Der er jo ingen af os der påstår det er skadeligt for gearkassen, men der er heller ikke nogle beviser for det ikke er skadeligt for gearkassen

Måske derfor der er nogle der stiller tvivl om løsningen når det ikke er bevist det er noget der virker i længden


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Transmission"