DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Her står der hvorfor vw har lavet microslip (= 10 omdr)
https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... aKSyPnQXcw
Tapatalk
https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... aKSyPnQXcw
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 23:14
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så blev problem bilen skiftet ud. Er gået tilbage til Mazda. Det har været noget af en oplevelse at eje en VW. Tror jeg er kureret det næste stykke tid. Nåede at få skiftet koblinger 3 gange, mechatronic 1 gang, Turbo 2 gange, servo pumpe, tændrørskabler da de var iret. Har været yderst heldig selv at slippe med omkring 12000kr. I udgifter. Rest har været på kulance. Og stor hjælp fra forhandler.
Roger out......
Roger out......
Mazda 3 skyactiv 2.0 120hk. Man. Gear model år 2017
Vw Polo 6R 1.2 Tsi 105hk Dsg Highline. Årg. 2012. solgt.
Vw Polo 6R 1.2 Tsi 105hk Dsg Highline. Årg. 2012. solgt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mazda med automatik? Hvilken, og hvordan kører de gear?dumpo skrev:Så blev problem bilen skiftet ud. Er gået tilbage til Mazda.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 23:14
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
ITemplate skrev:Mazda med automatik? Hvilken, og hvordan kører de gear?dumpo skrev:Så blev problem bilen skiftet ud. Er gået tilbage til Mazda.
Manuelt. Og skifter fuldstændig som jeg ønsker
Mazda 3 skyactiv 2.0 120hk. Man. Gear model år 2017
Vw Polo 6R 1.2 Tsi 105hk Dsg Highline. Årg. 2012. solgt.
Vw Polo 6R 1.2 Tsi 105hk Dsg Highline. Årg. 2012. solgt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1777
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 180 times
- Been thanked: 281 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Another one bites the dust. Hvornår mon der er et medie der skriver om det her? Det har efterhånden stået på i et par år og tråden vokser og vokser. Det burde da være en god gang clickbait.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har lige et opklarende spørgsmål.
Mange af jer har skiftet kobling 1, 2, 3.... gange i forløbet. Evt mechatronic også. Skyldes det udelukkende holdbarheden eller de ryk, glidende kobling, osv. som I oplever?
Jeg kigger pt pendlerbil og vil rigtig gerne have automatgear. Jeg tror godt at jeg kunne leve med de gener der er forbundet med dsg, hvis det udelukkende er gener og ikke nødvendige udskiftninger. Som jeg læser det er udskiftningerne som oftest nytteløse eller flytter bare problemet.
I Polo klassen synes jeg bare det er svært at finde at finde reelle alternativer med fungerende automatgear. Her tænker jeg pris (maks ca 100k), brændstoføkonomi, påhængsvægt, design, osv.
Mange af jer har skiftet kobling 1, 2, 3.... gange i forløbet. Evt mechatronic også. Skyldes det udelukkende holdbarheden eller de ryk, glidende kobling, osv. som I oplever?
Jeg kigger pt pendlerbil og vil rigtig gerne have automatgear. Jeg tror godt at jeg kunne leve med de gener der er forbundet med dsg, hvis det udelukkende er gener og ikke nødvendige udskiftninger. Som jeg læser det er udskiftningerne som oftest nytteløse eller flytter bare problemet.
I Polo klassen synes jeg bare det er svært at finde at finde reelle alternativer med fungerende automatgear. Her tænker jeg pris (maks ca 100k), brændstoføkonomi, påhængsvægt, design, osv.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Syntes aut. gearkassen i mazda 3 var udemærket.
Jakob, ved min erfaring indtil videre (1 års kørsel med problemet; haft bilen fra ny), så begynder koblingerne at udvise slidproblemer efter 10-20kkm, alt efter kørselsmønster.
Hos mig mærkes det som forværring af gearskiftende, rusken i koblingerne ved igangsættelse og ved "krypning" (køkørsel). Der begyndte også at komme flere mærkelig skift, hvor man troede at noget var gået i stykker. læs. relative store klonk lyde og hug i bilen (lad os sige for hver 500 kørt km).
Lige nu er jeg på mit 2. sæt koblinger og kørt ca. 7-8kkm. Indtil videre ikke udbredt nedslidning af koblingerne, som nævnt ovenover. Men den glider 100-200 RPM under accelerationer og har svært ved at finde gearet ved u-lige gearskifte (mærkes som om den fedter og computere ikke har styr på hvor koblingerne er) - til stort irritations moment for mig.
Kan måske godt forstille mig at nogle kan leve med det, men efter min mening, så kan jeg ikke forstille mig andre aut. gearkasse gøre det dårligere - set som en helheds oplevelse.
Jeg ville hellere køre rundt med min gamle Honda Accord fra '81 autogearkasse end denne DSG. Du kunne tydelig mærke når den gamle skiftede gear og var ikke særlig raffineret, men du mærkede ikke en konstant ændring af trækkraft gennem drivlinjen, og de mærkelige gearskifte som ved min DSG.
Hvilket er synd for 1.4 TSI motoren er en "smooth" motor, men du får slet ikke denne opfattelse ved kørsel, når den hugger frem og tilbage.
Du må ud og prøve bilen. Chancen for at den har problemet, er relativ høj. For mig har 75% af de DSG biler jeg har prøvet haft problemet, i mindre eller større grade.
Jakob, ved min erfaring indtil videre (1 års kørsel med problemet; haft bilen fra ny), så begynder koblingerne at udvise slidproblemer efter 10-20kkm, alt efter kørselsmønster.
Hos mig mærkes det som forværring af gearskiftende, rusken i koblingerne ved igangsættelse og ved "krypning" (køkørsel). Der begyndte også at komme flere mærkelig skift, hvor man troede at noget var gået i stykker. læs. relative store klonk lyde og hug i bilen (lad os sige for hver 500 kørt km).
Lige nu er jeg på mit 2. sæt koblinger og kørt ca. 7-8kkm. Indtil videre ikke udbredt nedslidning af koblingerne, som nævnt ovenover. Men den glider 100-200 RPM under accelerationer og har svært ved at finde gearet ved u-lige gearskifte (mærkes som om den fedter og computere ikke har styr på hvor koblingerne er) - til stort irritations moment for mig.
Kan måske godt forstille mig at nogle kan leve med det, men efter min mening, så kan jeg ikke forstille mig andre aut. gearkasse gøre det dårligere - set som en helheds oplevelse.
Jeg ville hellere køre rundt med min gamle Honda Accord fra '81 autogearkasse end denne DSG. Du kunne tydelig mærke når den gamle skiftede gear og var ikke særlig raffineret, men du mærkede ikke en konstant ændring af trækkraft gennem drivlinjen, og de mærkelige gearskifte som ved min DSG.
Hvilket er synd for 1.4 TSI motoren er en "smooth" motor, men du får slet ikke denne opfattelse ved kørsel, når den hugger frem og tilbage.
Du må ud og prøve bilen. Chancen for at den har problemet, er relativ høj. For mig har 75% af de DSG biler jeg har prøvet haft problemet, i mindre eller større grade.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
For mit vedkommende vil det blive i kombination med 1,6 tdi. Problemet omkring gearkassen er formentlig identisk med TSI. Jeg er helt med på at der er irritationsmomenter, men jeg ønsker at skelne imellem irritation og deciderede nedbrud. Min daglige rute går fra sydøstfyn til Esbjerg. Dvs. 90 % motorvej, hvor antallet af skift er stærkt begrænset. Derfor tænker jeg, at det måske er noget jeg kunne leve med. Pt. kører jeg Lupo 3L med de glæder det nu bringer. Jeg ved da godt, at der ikke er tale om lækre og hurtige skift, men omvendt havde jeg jo også afstemt dette med mig selv inden køb af bilen. I stedet for at gøre det til et problem, glæder jeg mig over, at den trods alt formår at skifte på egen hånd. Havde jeg købt en ny Polo, Golf, etc. med DSG havde forventningerne været helt anderledes, som der også diskuteres i denne tråd.
Jeg tænker bare, at jeg måske med min viden omkring de knaster der er med DSG godt kunne leve med det og så have en ok pendlerbil klassen over Lupo'en, som skifter selv, nogen gange med et ryk eller lidt gliden til følge, men trods alt fungerer og ikke mindst holder på den lange bane. Jeg kører immervæk 70 kkm om året. Alternativet er selvfølgelig en med manuel. Evt golf 6.
Jeg tænker bare, at jeg måske med min viden omkring de knaster der er med DSG godt kunne leve med det og så have en ok pendlerbil klassen over Lupo'en, som skifter selv, nogen gange med et ryk eller lidt gliden til følge, men trods alt fungerer og ikke mindst holder på den lange bane. Jeg kører immervæk 70 kkm om året. Alternativet er selvfølgelig en med manuel. Evt golf 6.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13175
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3171 times
- Been thanked: 4489 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det kørselsmønster kunne vel lige så godt tale for at vælge manuel ?Jakob J skrev:Min daglige rute går fra sydøstfyn til Esbjerg. Dvs. 90 % motorvej, hvor antallet af skift er stærkt begrænset.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
I princippet ja og det overvejer jeg naturligvis også. Der hvor det er lækkert, vil være ifm køen på vestfyn, når jeg kører hjemad om eftermiddagen.
Men ja. Klart en pointe. Jeg er jo bare blevet forvænt med at den skifter selv i Lupo'en.
Men ja. Klart en pointe. Jeg er jo bare blevet forvænt med at den skifter selv i Lupo'en.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ville vælge manuelt gear! Der er en konstant uro i bilen ved konstant hastighed, lidt som hvis man kører på let ujævn vej, og det opleves også på motorvejen med 120-130 km/t...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ok. Det er klart nogetsteds der trækker ned, hvis det er tilfældet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvis du er ligeglad med kvaliteten af gearskiftende/gearkassen. Hvorfor så lige DSG/VW? Hvorfor ikke vælge en Peugeot eller Opel, Mazda ?
Det er dumt at vælge noget som er "fejlbehæftet" og må lade sig "nøje" når der er andre alternativer?? forstår ikke lige tanke gangen.
når du laver en overhaling eller bare accelerere mildt på motorvejen, vil du opleve træk kraften kommer og går som var der en elastik vedhæftet.
Det er dumt at vælge noget som er "fejlbehæftet" og må lade sig "nøje" når der er andre alternativer?? forstår ikke lige tanke gangen.
når du laver en overhaling eller bare accelerere mildt på motorvejen, vil du opleve træk kraften kommer og går som var der en elastik vedhæftet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg synes bare ikke at jeg hører godt om de øvrige mærkes automatgear heller. Men hvis I har reelle alternativer er jeg meget lydhør. Krav. Min påhængsvægt er 1000 kg med bremser.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Der har været store og små problemer med næsten alle typer dobbelt-koblings gearkasse. Nok grundet det er en relativ ny teknologi de skal lære den at kende.Jakob J skrev:Jeg synes bare ikke at jeg hører godt om de øvrige mærkes automatgear heller. Men hvis I har reelle alternativer er jeg meget lydhør. Krav. Min påhængsvægt er 1000 kg med bremser.
Du skal nok oprette en ny tråd omkring spørgsmålet om alternative gearkasser, men her er hvad jeg ville anbefale når det kom til holdbarheden:
BMW (1xx serien - 8 gear) + V40 (5 cylinder diesel - brug "gammel" torque converter tek.) eller de nye Mazda'er .
Hvis det skal være en dobbeleltkobling, så bare sørg for at det er en vådkobling. De har færrer fejl og kan klare mere end vores fejlbehæftede tørkoblings type.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tak. Vi holder os til DSG i denne tråd Mit formål var at afklare holdbarhed. Generne er alle vist efterhånden klar over.
Grundet dette forum (og fornemmelsen i en VAG bil) vil jeg helst holde mig til Polo/Golf, men der er selvfølgelig en grænse for alting.
Håber I får en snarlig afklaring på jeres udfordringer!
Sent from my iPad using Tapatalk
Grundet dette forum (og fornemmelsen i en VAG bil) vil jeg helst holde mig til Polo/Golf, men der er selvfølgelig en grænse for alting.
Håber I får en snarlig afklaring på jeres udfordringer!
Sent from my iPad using Tapatalk
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10848
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nu er det jo ikke alle, der har problemet - og ikke alle, der har store problemer. Min har haft problemer når bilen var kold, og kun der. Der er ingen rysten, uro eller andre unoder, kun lidt slup ved skift til 3. gear. Når bilen er varm er der intet.
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ligger den gearkasse også i den nye superb med 2,0 benzin dsg? Hvis ikke - er det så en god gearkasse der ligger i den?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10848
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nej, det er DSG6. 7'eren er kun i 1.4/1.8 TSI og 1.6TDI i Superb.
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mange tak
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
-
- Medlem
- Indlæg: 1152
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 156 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Min har kørt 35k og fik skiftet kobling ved 30 (som ikke har ændret noget). Men den har ikke og har heller ikke haft andre problemer end de små ryk når den er kold. Den skifter som den skal og der er ikke uro i bilen.Jakob J skrev:Ok. Det er klart nogetsteds der trækker ned, hvis det er tilfældet.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 19:12
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
@Zwonkie:
Jeg har en tråd kørende her der måske kan bruges
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=126379
Jeg har en tråd kørende her der måske kan bruges
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=126379
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Og det ville jeg sagtens kunne leve med, hvis ellers levetiden på kobling og gearkasse er på niveau med en manuel...Sace skrev:Min har kørt 35k og fik skiftet kobling ved 30 (som ikke har ændret noget). Men den har ikke og har heller ikke haft andre problemer end de små ryk når den er kold. Den skifter som den skal og der er ikke uro i bilen.Jakob J skrev:Ok. Det er klart nogetsteds der trækker ned, hvis det er tilfældet.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Syntes bare du skulle prøve, og drage egne erfaringer? Der er mange som åbenbart syntes lidt 'småfedteri' er helt OK - jeg gør ikke!!!Jakob J skrev:Og det ville jeg sagtens kunne leve med, hvis ellers levetiden på kobling og gearkasse er på niveau med en manuel...Sace skrev:Min har kørt 35k og fik skiftet kobling ved 30 (som ikke har ændret noget). Men den har ikke og har heller ikke haft andre problemer end de små ryk når den er kold. Den skifter som den skal og der er ikke uro i bilen.Jakob J skrev:Ok. Det er klart nogetsteds der trækker ned, hvis det er tilfældet.
God fornøjelse
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Svært at drage 200 kkm erfaring på en prøvetur
Jeg har prøvet en dsg7 og regustrerede ingen fejl. Bilen havde kørt godt 30 kkm. Hvis jeg ender med en dsg7 vil jeg være forberedt på, at der kan være ryk/gliden/etc.,men så er mine forventninger også anderledes end hvis jeg som flere af jer har købt en helt ny bil.
Som sagt et det holdbarheden jeg fisker efter. Hvis den kan køre 500 kkm med ryk/gliden/etc. en gang imellem er det ok for mig.
Jeg har prøvet en dsg7 og regustrerede ingen fejl. Bilen havde kørt godt 30 kkm. Hvis jeg ender med en dsg7 vil jeg være forberedt på, at der kan være ryk/gliden/etc.,men så er mine forventninger også anderledes end hvis jeg som flere af jer har købt en helt ny bil.
Som sagt et det holdbarheden jeg fisker efter. Hvis den kan køre 500 kkm med ryk/gliden/etc. en gang imellem er det ok for mig.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Importøren har på skrift overfor mig garanteret, at der ikke er ekstra slid på koblingerne, på trods af den friktion det ubetinget er, ved glidende koblinger, så der skulle du jo være sikker (hvis du tror på den historie!)Jakob J skrev:Svært at drage 200 kkm erfaring på en prøvetur
Jeg har prøvet en dsg7 og regustrerede ingen fejl. Bilen havde kørt godt 30 kkm. Hvis jeg ender med en dsg7 vil jeg være forberedt på, at der kan være ryk/gliden/etc.,men så er mine forventninger også anderledes end hvis jeg som flere af jer har købt en helt ny bil.
Som sagt et det holdbarheden jeg fisker efter. Hvis den kan køre 500 kkm med ryk/gliden/etc. en gang imellem er det ok for mig.
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Indtil videre har importøren jo handlet professionelt og reelt nok
Erfaringer fra de egentlige brugere var dog at foretrække
Erfaringer fra de egentlige brugere var dog at foretrække
Senest rettet af Jakob J 18. dec 2016, 19:14, rettet i alt 1 gang.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg synes de trækker det i langdrag... der næst har de ikke informeret sælgerne og om fejlen..... som de selv siger er en "serie standard" altså noget alle biler har... hvis du spørger når du kigger på ny bil hævder de at den er fejlfriJakob J skrev:Indtil videre har importøren jo handlet professionelt og reelt nok
Erfaringer fra de egentlige var dog at foretrække
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det var ironisk Mads. Jeg synes I er meget tålmodige med importøren.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er glad for den blinkende smiley i første sætning, jeg troede sgu næsten at du var faldet i gryden!Jakob J skrev:Indtil videre har importøren jo handlet professionelt og reelt nok
Erfaringer fra de egentlige brugere var dog at foretrække
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG