DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
strandgaard
Medlem
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 28. jul 2008, 11:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ebeltoft
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af strandgaard » 30. nov 2016, 21:17

GaSelle skrev:Nu skriver min forhandler følgende:

Kobling der glider ved kold motor:
Koblingsbelægning optager fugt Efter nogen tids kørsel når belægningen er varmet op forsvinder fænomenet. Optimalt er at opnå en koblingstemperatur på omkring 90-100 C. Det kan nås ret hurtigt ved bykørsel med mange start stop.
Biler med kraftige motorer opvarmer koblingsbelægningen hurtigere end biler med små mororer.
Der er ikke tale om en defekt del og der er ikke øget slid på koblingen.

Det er tydeligevis klippet ud fra et eller andet skriv, sikkert fra importøren. Jeg fastholder dog, at det ikke er mikroslip, da den hopper over 100 o/min, og der dermed er et lejlighedsvist problem på min bil.
Jeg fik samme besked hos Skoda Danmarks tekniske afdeling i dag. Han mente også at den brummelyd/vibration der kan høres når koblingen tager ved, bare er motoren der bliver presset lidt ekstra.

Jeg har også talt med en teknisk konsulent hos FDM, som er i dialog med VW import og som har fået at vide, at der er en løsning - formodentligt en nyere kobling - på vej. Det afviste Skoda manden på det kraftigste. De fastholder at det ikke er en fejl, jeg oplever, men en "egenskab som kun jeg kan mærke"

Jeg blev så paf over den totale arrogance, at jeg glemte at spørge, hvorfor de så har skiftet koblinger hele to gange på min bil, hvis de godt ved at det ikke hjælper....
Jan Strandgaard
The only real wisdom is knowing you know nothing
2022 Skoda Enyaq iV 80
2020 VW eGolf

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 30. nov 2016, 21:33

VAG sucks! Det er sindssygt så ligeglade de er, og ignorerer totalt den situation de står i, på bekostning af vi godtroende købere!!!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
Jbt
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 25. nov 2015, 21:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jbt » 30. nov 2016, 21:47

strandgaard skrev:
GaSelle skrev:Nu skriver min forhandler følgende:

Kobling der glider ved kold motor:
Koblingsbelægning optager fugt Efter nogen tids kørsel når belægningen er varmet op forsvinder fænomenet. Optimalt er at opnå en koblingstemperatur på omkring 90-100 C. Det kan nås ret hurtigt ved bykørsel med mange start stop.
Biler med kraftige motorer opvarmer koblingsbelægningen hurtigere end biler med små mororer.
Der er ikke tale om en defekt del og der er ikke øget slid på koblingen.

Det er tydeligevis klippet ud fra et eller andet skriv, sikkert fra importøren. Jeg fastholder dog, at det ikke er mikroslip, da den hopper over 100 o/min, og der dermed er et lejlighedsvist problem på min bil.
Jeg fik samme besked hos Skoda Danmarks tekniske afdeling i dag. Han mente også at den brummelyd/vibration der kan høres når koblingen tager ved, bare er motoren der bliver presset lidt ekstra.

Jeg har også talt med en teknisk konsulent hos FDM, som er i dialog med VW import og som har fået at vide, at der er en løsning - formodentligt en nyere kobling - på vej. Det afviste Skoda manden på det kraftigste. De fastholder at det ikke er en fejl, jeg oplever, men en "egenskab som kun jeg kan mærke"

Jeg blev så paf over den totale arrogance, at jeg glemte at spørge, hvorfor de så har skiftet koblinger hele to gange på min bil, hvis de godt ved at det ikke hjælper....
Du har sikkert snakket med Ivan, han er en rigtig Københavner :lol:
Han har aldrig hørt ordet "kundeservice"
2007 Skoda Octavia 1,9 TDI Elegance (solgt)
2010 Skoda Superb 1,8 TSI Combi Elegance (solgt)
2016 Skoda Superb 1,4 TSI DSG Style http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122229 (solgt)
2020 Volvo V60 R-Design D4 190 Hk (solgt)
2022 Volvo C40 P8 AWD ReCharge Ultimate

Minaldo
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 10. feb 2013, 13:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Minaldo » 30. nov 2016, 22:17

Så fik jeg løst mine problemer med glidende koblinger.

Bilen er solgt til forhandleren. Som andre har konstateret tidligere i denne tråd, så er livet for kort til at slås med vw om hvordan den gearkasse skal fungere.

Jeg er blevet behandlet fuldt tilfredstillende af forhandleren, og jeg har fuld forståelse for at forhandleren ikke kan gøre meget når importøren og VW-koncernen ikke for alvor anerkender problemet eller for den sags skyld har en løsning på problemet.

FDM har jeg ikke meget til over for. Jeg har en klar fornemmelse af at de ikke ønsker at lægge sig ud med VW. Jeg melder mig ud af FDM af samme grund.

Jeg har købt mig en gammel Opel Astra og afventer at vw kommer med en gearkasse til de mindre motorer, der fungerer. Den eneste grund til at jeg ikke afviser at købe vw igen, er at forhandleren har behandlet mig så pænt.

Mvh
Mikkel
Opel Corsa-E 50kWh 2020
VW Passat 1,5 tsi - 2020

Basforvalter
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 1. jun 2012, 22:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Basforvalter » 30. nov 2016, 23:43

Min er også røget retur til forhandleren, da jeg ikke ville blive ved med at være forsøgskanin. Det skal også siges, at jeg har fået en rigtig fin behandling af forhandleren gennem hele forløbet, og de virkede, på mig, lige så frustrerede over problemet. Vi fandt en god løsning, og jeg er snart godt kørende igen. Importøren har jeg ikke noget til overs for. De har ageret særdeleshed uprofessionelt. FDM.... tjaaaa. Jeg melder mig også ud!
Det bliver nok aldrig DSG igen, med mindre der sker mirakler (det er jo snart jul), men mon ikke der findes en automatisk gearkasse der virker.
11 mdrs forløb er slut... Livet går videre (også uden DSG)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1885 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 1. dec 2016, 07:40

Ja, jeg drømmer om at have råd til en A6 eller en 5-serie af nyere dato med noget andet end DSG, men lige for nu beholder jeg Superb´en. De har ret i én ting, og det er, at på tørre dage og når den generelt er varm, fungerer det, som det skal. Og problemet er stadig minimalt med den nye kobling. Men kampen stopper ikke her.

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af malern » 1. dec 2016, 08:00

Hvor er det bare pisse ærgeligt at VW ikke er deres ansvar voksent i den dq200 sag(og lignende sager). Sørgeligt.

Vi har kigget på Bluegt til fruen og som familie vogn, de sidste par år eller tre. Uden DSG er den ikke attraktiv for os.
Det kommer så desværre nok ikke til at ske med den måde VW/Semler holder deres kunder for nar, jævnfør denne tråd. Magen til løgnhistorier og søforklaringer de stikker ud. Sidder og krummer tæer hver gang man læser de forskellige udmeldinger.
Nu gider vi ihvertfald snart ikke vente på en løsning mere, som nok alligevel aldrig kommer.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1885 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 1. dec 2016, 08:05

Men alligevel farer folk ud og køber en ny VW/Seat/whatever, selvom servicen er så ringe... Det er jo også lidt spøjst :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 1. dec 2016, 08:14

GaSelle skrev:Men alligevel farer folk ud og køber en ny VW/Seat/whatever, selvom servicen er så ringe... Det er jo også lidt spøjst :)
Personligt har jeg det bare svært med at se mig selv i en Peugeot / Citroen / Opel whatever. De biler siger mig ingenting rent oplevelsesmæssigt.
/Søren.

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af malern » 1. dec 2016, 08:23

Vil til dels give gasellen ret.
Jeg bliver dog nok stadig i stalden. Dog ikke fabriksnyt.
Er bare godt knotten over at vente flere år på noget så banalt som en koblings løsning til en lille gearkasse, som de har solgt mange mange tusinder af.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1885 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 1. dec 2016, 09:23

i-s skrev:
GaSelle skrev:Men alligevel farer folk ud og køber en ny VW/Seat/whatever, selvom servicen er så ringe... Det er jo også lidt spøjst :)
Personligt har jeg det bare svært med at se mig selv i en Peugeot / Citroen / Opel whatever. De biler siger mig ingenting rent oplevelsesmæssigt.
Til dels enig. Hvis Toyota fik fingeren ud af hvad end den nu sidder fast i, og fik lavet en større Avensis med noget turbo, så kunne sådan noget være realistisk - for mig. Alternativt noget brugt A6 eller 5-serie. Fransk, Opel, Ford osv. siger mig heller ikke det fjerneste.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 1. dec 2016, 11:20

Vi må jo bare erkende at VAG koncernen rammer noget i os danskere med deres design og interiør finish. Jeg kan ikke komme i tanke om noget andet bilmærke, der kan tillade sig så mange problemer som de har haft de sidste 10 år for så alligevel at vokse i omsætning.

Jeg er helt enig med Gaselle mht. Avensis. Se nu at få lavet en der er en tand større og med noget ordentlig turboværk. Jeg kan simpelthen ikke døje Toyotas billige interiør, jeg synes næsten det bliver værre for hver generation. Derudover så er jeg dog fan af Opel Astra, den vogn kan jeg lide på rigtig mange måder, og så har den et fint automatgear. Det er ikke dobbeltkobling, men det skifter nu godt på gammeldags maner, og bilen kører fremragende. Men det blev alligevel en Golf Sportsvan og derfor igen VAG...

Ford er et andet mærke som jeg synes kun mangler en lille smule interiør lækkerhed for at være nogle rigtig fede biler. De har motorerne samt køreegenskaber, og nogle rigtige fine rummelige modeller. C-Max og S-Max er jo næsten de bedste i deres klasse. Alene det at lave en "rigtig" familiebil (S-Max) baseret på en Mondeo platform og derfor STOR størrelse gør den jo rigtig attraktiv... Nå jeg kører offtopic nu, beklager :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 1. dec 2016, 18:39

Har i prøvet en Avensis ? Kedelig langsom plastik bil med mejetærskergear (AUT), som ikke må trække noget + dårlig brændstoføkonomi. Adskillige designdetalje øjebæ'er. Nu må i styre jer ...

Jeg ved ikke rigtig om der kan være et generelt problem med Dobbeltkoblingskasser med tørkoblinger, for Ford's Powershift med tørkoblinger har samme slipproblem som VW's. Synes det er lidt påfaldende at det er galt hos flere mærker - tyder mere på, det er et mere omfattende problem.
/Søren.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1885 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 1. dec 2016, 19:33

Jeg synes Avensis er flot ude som inde, men den er for lille og fås ikke med benzinturbo. Til gengæld ved Toyota hvad kulance, kvalitet og kundeservice er. Det er dog smag og behag, og ikke det, denne tråd skulle handle om :)

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 3. dec 2016, 19:48

Minaldo skrev:Jeg melder mig ud af FDM af samme grund.
Ditto...

Raaert
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 6. dec 2014, 21:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Raaert » 3. dec 2016, 22:24

i-s skrev:
GaSelle skrev:Ja, gid den hed Toyota Superb i stedet. Så var kvaliteten og servicen nok en anden :lol:
Så kan ihverfald stille dig i Avensis klagerækken over dårlige dårhængsler. De holder præcis 1 år ud over garantien. Er en lille rep til 20.000 kr, for der skal en ny A-stolpe i bilen. Der er ihverfald mange klager over det.

Ikke fordi jeg synes Toyota bilerne er bedre, men jeg giver jer ret i, at værkstederne er bedre. Der forstår man da, at gøre kunden tilfreds.
Har kun været på 1 Toyota værksted, men det var det mest kunde fjendske sted med decideret elendig service..

Toyota Brøndby (VIA Biler)

Raaert
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 6. dec 2014, 21:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Raaert » 3. dec 2016, 22:32

i-s skrev:Har i prøvet en Avensis ? Kedelig langsom plastik bil med mejetærskergear (AUT), som ikke må trække noget + dårlig brændstoføkonomi. Adskillige designdetalje øjebæ'er. Nu må i styre jer ...

Jeg ved ikke rigtig om der kan være et generelt problem med Dobbeltkoblingskasser med tørkoblinger, for Ford's Powershift med tørkoblinger har samme slipproblem som VW's. Synes det er lidt påfaldende at det er galt hos flere mærker - tyder mere på, det er et mere omfattende problem.
Jeg har bla en Ford med tørkoblings PowerShift, ingen problemer her, heller ikke mikro-slip uanset vejr. Den har kørt 10k.

Har godt set at der i udlandet opleves de samme problemer som I oplever med DSG DQ200.

CJ2110
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af CJ2110 » 7. dec 2016, 17:37

Jeg har nu haft min Audi A3 8V fra feb. 16 i en måned nu, og kørt ca. 2.000 km - den har i alt kørt 11.000. Det er en 1.6 TDI med DSG7.
Jeg har bemærket at den glider i koblingen når den er helt kold, dvs. de første 2-3 km.
Det er helt tydeligt at den fortsætter med at stige i omdr. ca. 1 sekund, inden hvert gearskifte - skal jeg være bekymret, eller er det normalt ?
Så snart den er varmere, er der ingen problemer. Jeg har læst noget om fugt på koblingerne og jeg tænker det kan være årsagen........
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981

Brugeravatar
strandgaard
Medlem
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 28. jul 2008, 11:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ebeltoft
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af strandgaard » 7. dec 2016, 23:08

CJ2110 skrev:Det er en 1.6 TDI med DSG7.
Jeg gad godt være en flue på væggen, når du siger at din A3 har DSG7 henne i Audi butikken ;-)
Audi bruger S-Tronic, som ikke kan sammenlignes med DSG...... Selv om det er samme samlebånd der producerer dem.
Men du kan lige så godt øve dig i at sige: "Det er ikke en fejl - det er en egenskab"

Er det i øvrigt ikke første gang der er en Audi ejer, der har problemet?
Jan Strandgaard
The only real wisdom is knowing you know nothing
2022 Skoda Enyaq iV 80
2020 VW eGolf

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 8. dec 2016, 01:39

Det er første gang jeg ser en Audi ejer også. Velkommen i klubben.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 8. dec 2016, 04:35

strandgaard skrev:
CJ2110 skrev:Det er en 1.6 TDI med DSG7.
Jeg gad godt være en flue på væggen, når du siger at din A3 har DSG7 henne i Audi butikken ;-)
Audi bruger S-Tronic, som ikke kan sammenlignes med DSG...... Selv om det er samme samlebånd der producerer dem.
Men du kan lige så godt øve dig i at sige: "Det er ikke en fejl - det er en egenskab"

Er det i øvrigt ikke første gang der er en Audi ejer, der har problemet?
Nu tror jeg ikke der er tale om to separate gearkasser. Måske kun terminologi. A3 er ikke en High end bil. Det er blot golf med Audi logo. Billede derfor er der også dsg7 i den.

"After originally using the DSG moniker, Audi subsequently renamed their direct-shift gearbox to S tronic."
-- https://en.m.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

CJ2110
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af CJ2110 » 8. dec 2016, 08:02

claussor skrev:Det er første gang jeg ser en Audi ejer også. Velkommen i klubben.
Så tror jeg bare jeg læner mig tilbage og slapper af igen........ :D
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 8. dec 2016, 08:17

strandgaard skrev: Audi bruger S-Tronic, som ikke kan sammenlignes med DSG...... Selv om det er samme samlebånd der producerer dem.
Jeg skal lige være sikker: du ironiserer... ik ?
I min bog er S-Tronic og DSG *prik* det samme.
Men belær mig gerne hvis der er forskelle :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
strandgaard
Medlem
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 28. jul 2008, 11:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ebeltoft
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af strandgaard » 8. dec 2016, 09:41

HansH skrev:
strandgaard skrev: Audi bruger S-Tronic, som ikke kan sammenlignes med DSG...... Selv om det er samme samlebånd der producerer dem.
Jeg skal lige være sikker: du ironiserer... ik ?
I min bog er S-Tronic og DSG *prik* det samme.
Men belær mig gerne hvis der er forskelle :)
Jo - det er tyk ironi, men et ordret citat fra en Audi sælger.
De går i skole for at lære at sige det ;-)
Jan Strandgaard
The only real wisdom is knowing you know nothing
2022 Skoda Enyaq iV 80
2020 VW eGolf

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 8. dec 2016, 10:29

eh... den fangede jeg ikke kl 04 om morgen... :D
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 13. dec 2016, 16:48

Jeg har gravet lidt i programmet til dsg7 gearkassen

Jeg har fundet 3 steder hvor setpunkt(sollwert) for microslip er sat.
Den er sat til 10 omdr. Men som en hver anden regulering kan det være svært at holde setpunktet.

Hvis man nu ændrede det til 0 eller 1 omdr. Men hvem kan og hvem er frisk på at være test kanin

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 13. dec 2016, 16:56

20161213_165405.jpg
20161213_165405.jpg (152.64 KiB) Vist 2607 gange
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 13. dec 2016, 16:57

Billede

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 13. dec 2016, 16:58

20161213_165444.jpg
20161213_165444.jpg (110.87 KiB) Vist 2548 gange
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 14. dec 2016, 18:14

Wd tuning har udstyr til at programmere dsg7 gearkassen.... er der nogen der har en bil hvor der evt ikke er garanti på længere?

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Besvar

Tilbage til "Transmission"