Jeg fik samme besked hos Skoda Danmarks tekniske afdeling i dag. Han mente også at den brummelyd/vibration der kan høres når koblingen tager ved, bare er motoren der bliver presset lidt ekstra.GaSelle skrev:Nu skriver min forhandler følgende:
Kobling der glider ved kold motor:
Koblingsbelægning optager fugt Efter nogen tids kørsel når belægningen er varmet op forsvinder fænomenet. Optimalt er at opnå en koblingstemperatur på omkring 90-100 C. Det kan nås ret hurtigt ved bykørsel med mange start stop.
Biler med kraftige motorer opvarmer koblingsbelægningen hurtigere end biler med små mororer.
Der er ikke tale om en defekt del og der er ikke øget slid på koblingen.
Det er tydeligevis klippet ud fra et eller andet skriv, sikkert fra importøren. Jeg fastholder dog, at det ikke er mikroslip, da den hopper over 100 o/min, og der dermed er et lejlighedsvist problem på min bil.
Jeg har også talt med en teknisk konsulent hos FDM, som er i dialog med VW import og som har fået at vide, at der er en løsning - formodentligt en nyere kobling - på vej. Det afviste Skoda manden på det kraftigste. De fastholder at det ikke er en fejl, jeg oplever, men en "egenskab som kun jeg kan mærke"
Jeg blev så paf over den totale arrogance, at jeg glemte at spørge, hvorfor de så har skiftet koblinger hele to gange på min bil, hvis de godt ved at det ikke hjælper....