DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så kom min Octavia desværre også på værksted, for at få kigget til dsg gearkassen.
Som udgangspunkt, havde de nævnt, at det lød meget som koblingerne, men da jeg stod hos Skoda Herning i går, fik jeg fortalt, at Skoda har trukket den anden type koblinger tilbage, så det er ikke en mulighed lige for tiden
Så er spændt på, hvad de så kan gøre i dag.
Desuden så fik jeg fortalt, at de i Herning kun havde haft en håndfuld 1.5tsi dsg7 biler inde, med problemer og dem som de havde set flest problemer med, var dsg6 hvilket jeg undrer mig meget over, for så havde jeg været meget heldig med min tidligere bil, med dsg6 og 150.000 km
Hvad har andre med 1.5 tsi og dsg fået lavet ved deres biler? Og har det været en holdbar løsning?
Som udgangspunkt, havde de nævnt, at det lød meget som koblingerne, men da jeg stod hos Skoda Herning i går, fik jeg fortalt, at Skoda har trukket den anden type koblinger tilbage, så det er ikke en mulighed lige for tiden
Så er spændt på, hvad de så kan gøre i dag.
Desuden så fik jeg fortalt, at de i Herning kun havde haft en håndfuld 1.5tsi dsg7 biler inde, med problemer og dem som de havde set flest problemer med, var dsg6 hvilket jeg undrer mig meget over, for så havde jeg været meget heldig med min tidligere bil, med dsg6 og 150.000 km
Hvad har andre med 1.5 tsi og dsg fået lavet ved deres biler? Og har det været en holdbar løsning?
2021 Skoda enyaq 80
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Velkommen i promilleklubben
Efterhånden tegner der sig et mønster af søforklaringer omkring den DSG skrammelkasse.
VW kommer aldrig til at erkende at de har et seriøst problem. Man kan kun befrygte alle dem der også har udfordringer, som aldrig vil se dette forum... uden at blinke tror jeg godt vi kan afgøre at det nok nærmere er procent frem for promiller.. øv
Efterhånden tegner der sig et mønster af søforklaringer omkring den DSG skrammelkasse.
VW kommer aldrig til at erkende at de har et seriøst problem. Man kan kun befrygte alle dem der også har udfordringer, som aldrig vil se dette forum... uden at blinke tror jeg godt vi kan afgøre at det nok nærmere er procent frem for promiller.. øv
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 61 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvad med at lave en afstemning i dette forum for dem som har en DQ200
1. Jeg har ingen problem
2. Den glider
3. Den ryster
etc.
Hvis en har lidt overblik over fejltyperne.
Det vil nok ikke være hel retvisende. Da nogen måske kun er blevet medlem af dette forum pga af deres DSG.
1. Jeg har ingen problem
2. Den glider
3. Den ryster
etc.
Hvis en har lidt overblik over fejltyperne.
Det vil nok ikke være hel retvisende. Da nogen måske kun er blevet medlem af dette forum pga af deres DSG.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 94
- Tilmeldt: 16. jan 2015, 12:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har 2 + 3tintin skrev: ↑29. nov 2018, 10:38Hvad med at lave en afstemning i dette forum for dem som har en DQ200
1. Jeg har ingen problem
2. Den glider
3. Den ryster
etc.
Hvis en har lidt overblik over fejltyperne.
Det vil nok ikke være hel retvisende. Da nogen måske kun er blevet medlem af dette forum pga af deres DSG.
VW Passat Variant 1.4 TSi 150 Comfortline DSG ACT 2016 (solgt)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1787
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det vil ikke være retvisende med en afstemning da dem der fejler typisk er fra 2013 og frem.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 61 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så skal det jo bare gælde fra 2013. Ved godt det ikke giver hele sandheden men det giver en indikation. Nogen siger promiller andre procenter.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ind til jeg satte bilen hos Skoda i går, så havde jeg også 2 og 3. Satser meget på, at jeg får bilen igen i dag og kun står tilbage med nr 1
2021 Skoda enyaq 80
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har fået min bil tilbage.
Jeg har fået en kort forklaring på, hvad der er blevet lavet.
De har efter Skodas retningslinjer udført en software opdatering og "brændt" koblingerne rene, som Skodas forskrifter er pt.
Bilen kørte som en ny bil skal, da jeg kørte fra værkstedet og jeg håber at det varer ved de næste mange km.
Jeg får en mail fra dem i morgen, hvor de uddyber det lidt mere.
Jeg har fået en kort forklaring på, hvad der er blevet lavet.
De har efter Skodas retningslinjer udført en software opdatering og "brændt" koblingerne rene, som Skodas forskrifter er pt.
Bilen kørte som en ny bil skal, da jeg kørte fra værkstedet og jeg håber at det varer ved de næste mange km.
Jeg får en mail fra dem i morgen, hvor de uddyber det lidt mere.
2021 Skoda enyaq 80
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Spændende at høre, det lyder lidt som det de lavede på min Passat. Den kørte også meget bedre end før. Men efter 500-700 km er alt ligesom før igenOmes skrev:Jeg har fået min bil tilbage.
Jeg har fået en kort forklaring på, hvad der er blevet lavet.
De har efter Skodas retningslinjer udført en software opdatering og "brændt" koblingerne rene, som Skodas forskrifter er pt.
Bilen kørte som en ny bil skal, da jeg kørte fra værkstedet og jeg håber at det varer ved de næste mange km.
Jeg får en mail fra dem i morgen, hvor de uddyber det lidt mere.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er seriestandard, kun brugt af en eneste koncern... fandme trist læsning, at det her er ustoppeligt åbenbart og de får lov at sælge bilerne til kunder uden på noget tidspunkt at skilte med, at der kan opleves seriestandard på dq200 gearkasserne!!
Ingen lader til at tage ansvar.... hverken FDM, Motor, eller anden instans lader røre på sig
Ingen lader til at tage ansvar.... hverken FDM, Motor, eller anden instans lader røre på sig
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 29. nov 2018, 23:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har fulgt meget med i dette indlæg efter jeg selv har købt en Octavia med 10000 km på klokken. En 1,4 tsi dsg.
Må indrømme jeg er noget rystet over den behandling mange har fået. Jeg fik min bil for en md siden, og den kørte som en drøm - den første uge.
Så begyndte den at ruske og glide i koblingen. Jeg kontaktede straks forhandleren, og var i sidste uge inde for at få den tjekket. Mekaniker og jeg kørte 35 km i den med mekaniker ved rattet. Allerede da vi kørte ud fra forhandlerens p-plads ruskede den i koblingen, og han bemærkede det straks. Den gled også ivrigt under prøveturen. Tilbage på værkstedet udlæste han data, som han ville sende til fabrikken. Samtidig fandt han den sidst nye tpi som var fra primo november 2018 vedr glid i koblingen. Resultat er, at den skal have skiftet kobling til 142 f og opdateret software d. 17.12. Dette forskrev tpi. Samtidig bad jeg om en mail, hvor de bekræftede problemet, og hvordan det skulle udbedres. Så har jeg da en bekræftelse på skrift, hvor de bekræfter der er problemer. Hvis de ikke kan løse problemet, så kan de altid holdes op på denne mail.
Men nu håber jeg det bliver løst, men trist at dette problem opstår med så ny en bil.
Må indrømme jeg er noget rystet over den behandling mange har fået. Jeg fik min bil for en md siden, og den kørte som en drøm - den første uge.
Så begyndte den at ruske og glide i koblingen. Jeg kontaktede straks forhandleren, og var i sidste uge inde for at få den tjekket. Mekaniker og jeg kørte 35 km i den med mekaniker ved rattet. Allerede da vi kørte ud fra forhandlerens p-plads ruskede den i koblingen, og han bemærkede det straks. Den gled også ivrigt under prøveturen. Tilbage på værkstedet udlæste han data, som han ville sende til fabrikken. Samtidig fandt han den sidst nye tpi som var fra primo november 2018 vedr glid i koblingen. Resultat er, at den skal have skiftet kobling til 142 f og opdateret software d. 17.12. Dette forskrev tpi. Samtidig bad jeg om en mail, hvor de bekræftede problemet, og hvordan det skulle udbedres. Så har jeg da en bekræftelse på skrift, hvor de bekræfter der er problemer. Hvis de ikke kan løse problemet, så kan de altid holdes op på denne mail.
Men nu håber jeg det bliver løst, men trist at dette problem opstår med så ny en bil.
2017 Octavia Combi Style Business Line 1,4 TSI DSG7 - Afleveret retur grundet gearkasse problemer
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er din også en 1.5 tsi?Sunny skrev: ↑29. nov 2018, 22:18Spændende at høre, det lyder lidt som det de lavede på min Passat. Den kørte også meget bedre end før. Men efter 500-700 km er alt ligesom før igenOmes skrev:Jeg har fået min bil tilbage.
Jeg har fået en kort forklaring på, hvad der er blevet lavet.
De har efter Skodas retningslinjer udført en software opdatering og "brændt" koblingerne rene, som Skodas forskrifter er pt.
Bilen kørte som en ny bil skal, da jeg kørte fra værkstedet og jeg håber at det varer ved de næste mange km.
Jeg får en mail fra dem i morgen, hvor de uddyber det lidt mere.
Min kørte fint her til morgen, så krydser da fingre for, at det er bedre nu og forbliver sådan.
2021 Skoda enyaq 80
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10863
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1887 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg fik en 142F i min Superb i 2016. Den blev skiftet, da forhandleren solgte bilen videre i sommers. Min nye Superb (05/2018) var født med samme kobling som den gamle (04/2016). Den begyndte at glide efter 8000km, og de kunne ikke gøre andet end at sætte en 142F i den også. Så det afslog jeg, og solgte bilen i stedet.Footloose skrev: ↑29. nov 2018, 23:37Jeg har fulgt meget med i dette indlæg efter jeg selv har købt en Octavia med 10000 km på klokken. En 1,4 tsi dsg.
Må indrømme jeg er noget rystet over den behandling mange har fået. Jeg fik min bil for en md siden, og den kørte som en drøm - den første uge.
Så begyndte den at ruske og glide i koblingen. Jeg kontaktede straks forhandleren, og var i sidste uge inde for at få den tjekket. Mekaniker og jeg kørte 35 km i den med mekaniker ved rattet. Allerede da vi kørte ud fra forhandlerens p-plads ruskede den i koblingen, og han bemærkede det straks. Den gled også ivrigt under prøveturen. Tilbage på værkstedet udlæste han data, som han ville sende til fabrikken. Samtidig fandt han den sidst nye tpi som var fra primo november 2018 vedr glid i koblingen. Resultat er, at den skal have skiftet kobling til 142 f og opdateret software d. 17.12. Dette forskrev tpi. Samtidig bad jeg om en mail, hvor de bekræftede problemet, og hvordan det skulle udbedres. Så har jeg da en bekræftelse på skrift, hvor de bekræfter der er problemer. Hvis de ikke kan løse problemet, så kan de altid holdes op på denne mail.
Men nu håber jeg det bliver løst, men trist at dette problem opstår med så ny en bil.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vw må da have erkendt problemet nu, da man ikke kan få Touran f.eks med DQ200 mere
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Touran 1,5 TSI og 1,6 TDi leveres med DQ200.Dsj skrev:Vw må da have erkendt problemet nu, da man ikke kan få Touran f.eks med DQ200 mere
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Når nu i snakker om 142fmadsobh skrev:Ny og gammel kobling.... De 142f kan ikke bruges som ref. for hvilken version der er tale om.
Den der ender på CC er den gamle og BN er den nye
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Se også her ang. 142fmadsobh skrev:Nej 142D er bare repset til at anden årgang.... Det står der faktisk ret tydeligt....gkev skrev:Imponerende at de lader dig se emnet inden installation. Typisk kalder de blot kunden ind når bilen er klar til afhentning.
Tjekkede lige med TPI 2050318/3 - der står kobling OAM 198 142 D - tænker på om det er den nye alle snakker om i April mdr...
Men hvorom alting er, hvordan er den nye at køre med? Er fejlen rettet?
Ud fra de billeder jeg har taget burde der ikke være tvivl om hvad den nye kobling som eftersigende udkom som med TPI 2050318/2 (3)
Min den gamle kobling 0AM.141.17.CC
Den nye kobling hedder 0AM.141.17.BN
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 11. mar 2018, 08:38
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- Vedhæftede filer
-
- IMG_9806.jpg (238.15 KiB) Vist 1423 gange
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det lyder ærlig talt lidt som noget vrøvl og som om de blander ting sammen. Hvad er det for et blad?
Det er korrekt at 2.0 TDI på det seneste er opgraderet med en 7-trins gearkasse fremfor den gamle 6-trins, det er også gældende på fx Octavia osv., men de har mig bekendt aldrig før kørt med tørkobling i den motor.
Ligeledes tror jeg heller ikke et sekund på at DQ200 skulle være udgået helt, og erstattet med noget andet på fx 1.5 TSI, 1.6 TDI m.fl. - så havde man da hørt om det forlængst.
Det er korrekt at 2.0 TDI på det seneste er opgraderet med en 7-trins gearkasse fremfor den gamle 6-trins, det er også gældende på fx Octavia osv., men de har mig bekendt aldrig før kørt med tørkobling i den motor.
Ligeledes tror jeg heller ikke et sekund på at DQ200 skulle være udgået helt, og erstattet med noget andet på fx 1.5 TSI, 1.6 TDI m.fl. - så havde man da hørt om det forlængst.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 11. mar 2018, 08:38
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har lige læst det i det nye bilrevy....BrianB skrev: ↑2. dec 2018, 11:40Det lyder ærlig talt lidt som noget vrøvl og som om de blander ting sammen. Hvad er det for et blad?
Det er korrekt at 2.0 TDI på det seneste er opgraderet med en 7-trins gearkasse fremfor den gamle 6-trins, det er også gældende på fx Octavia osv., men de har mig bekendt aldrig før kørt med tørkobling i den motor.
Ligeledes tror jeg heller ikke et sekund på at DQ200 skulle være udgået helt, og erstattet med noget andet på fx 1.5 TSI, 1.6 TDI m.fl. - så havde man da hørt om det forlængst.
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er en fejl. Jeg har en MY2019 Touran 1,6 TDi med DQ200, så det er 100% sikkert ikke korrekt.Dolly skrev:Har lige læst det i det nye bilrevy....BrianB skrev: ↑2. dec 2018, 11:40Det lyder ærlig talt lidt som noget vrøvl og som om de blander ting sammen. Hvad er det for et blad?
Det er korrekt at 2.0 TDI på det seneste er opgraderet med en 7-trins gearkasse fremfor den gamle 6-trins, det er også gældende på fx Octavia osv., men de har mig bekendt aldrig før kørt med tørkobling i den motor.
Ligeledes tror jeg heller ikke et sekund på at DQ200 skulle være udgået helt, og erstattet med noget andet på fx 1.5 TSI, 1.6 TDI m.fl. - så havde man da hørt om det forlængst.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Efter det seneste værkstedsbesøg, så har de foretaget følgende på min octavia 1.5 tsi dsg
Kontrolleret for opdateringer til gearkassen
Grundindstillet
Koblinger opvarmet
Grundindstillet.
Som den kører lige nu, efter 400 km, så er der meget lidt når den er kold, men bliver bedre, når bilen bliver varm. Krydser fingre for, at det er holdbart
Kontrolleret for opdateringer til gearkassen
Grundindstillet
Koblinger opvarmet
Grundindstillet.
Som den kører lige nu, efter 400 km, så er der meget lidt når den er kold, men bliver bedre, når bilen bliver varm. Krydser fingre for, at det er holdbart
2021 Skoda enyaq 80
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kryds dem rigtig godt... Du bliver desværre nok ret meget klogere indenfor en lille måneds tidOmes skrev:Efter det seneste værkstedsbesøg, så har de foretaget følgende på min octavia 1.5 tsi dsg
Kontrolleret for opdateringer til gearkassen
Grundindstillet
Koblinger opvarmet
Grundindstillet.
Som den kører lige nu, efter 400 km, så er der meget lidt når den er kold, men bliver bedre, når bilen bliver varm. Krydser fingre for, at det er holdbart
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: 25. feb 2015, 13:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvor har du info fra mht. Touran og nye gear? Ser jo unægteligt sådan ud ift. 2.0 TDI, kan jeg se. Måske kun de store TDIer?
Får personligt leveret en 1.5 TSI i december - og var nu også af opfattelsen, at jeg havde risikoen for en DSG7 med evt. ringe DQ200, men da kun glædeligt, hvis det ikke skulle vise sig at blive tilfældet?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1787
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ingen grund til at glæde dig. Den kommer med den"gode gamle" DQ200. Jeg er ret overbevist om forum her ved en del mere om vag end bilrevy der skriver om 500 biler.Ekmann78 skrev: ↑3. dec 2018, 23:14Hvor har du info fra mht. Touran og nye gear? Ser jo unægteligt sådan ud ift. 2.0 TDI, kan jeg se. Måske kun de store TDIer?
Får personligt leveret en 1.5 TSI i december - og var nu også af opfattelsen, at jeg havde risikoen for en DSG7 med evt. ringe DQ200, men da kun glædeligt, hvis det ikke skulle vise sig at blive tilfældet?
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er kun de store som tidligere har brugt DSG6. Det samme er allerede sket de fleste af de andre modeller også. 2.0TDI og 2.0 TSI har den nye med vådkobling.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Medlem
- Indlæg: 831
- Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 43 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kan det skade at køre grundjustering for hver f.eks 1000-2000km?? Via vcds.
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3205 times
- Been thanked: 4540 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg tror du kan foretage grundjustering så tit du har lyst, uden at det skader noget.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Michaelds
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.
Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.
Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Grundjustering gav ingenting på min tidligere DQ200-Passat. Det eneste der hjalp sådan halvt, var at slibe overfladen ved at trække håndbremsen og slibe koblingen i R og D med fuld gas i 3-5 sekunder. Det fik nok lige frisket overfladen op på koblingspladerne.
/Søren.