Emisionskrav er måske årsagen til at de er tvunget til at sende noget på markedet, de ikke kan få til at virke. (De kunne ikke hitte ud af at lave snydesoftware ) Det er ikke årsagen til at de ikke kan få det til at virke. Det ligger nok nærmere i de forklaringer der kommer fra TVS ...madsobh skrev: Lone Otto har naturligvis også svar på det..... Det skyldes emission krav..... altså gearkassen kører som den gør pga den skal overholde emission krav
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 14. aug 2016, 17:07
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har bestilt tid til tvs software den 31 og er så spændt! Ved samme lejlighed bliver gearkasse-olien også skiftet.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Super, Hør dem evt. lige ad vedr. for lidt olie i gearkassen, mener nogen påstår at der mangler 30 ML. som skulle ødelægge lejerne ved meget bykørsel... Ja det lyder tosset at vw ikke engang ved hvor meget olie der skal på, men den skulle være godt nok.Thomasborch skrev:Jeg har bestilt tid til tvs software den 31 og er så spændt! Ved samme lejlighed bliver gearkasse-olien også skiftet.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.madsobh skrev:Lone Otto har naturligvis også svar på det..... Det skyldes emission krav..... altså gearkassen kører som den gør pga den skal overholde emission kravtemsen skrev:Det må være en svær kamel at sluge for Lone og Co. Samt Selmer. At et andet firma kan lave en sw som virker som vag havde drømt om må da være noget øv.
Personligt tror jeg på TVS har knækket koden som vag og deres leverandører ikke formår eller VIL da det vil være endnu et nederlag. Tænk hvor mange der er spist af med serie standart, fugt og andre røvere.
Jeg gad godt høre hvad Selmer og FDM har af svar til den mail fra TVS på hvad deres forklarer er til alle de problemer der opleves med DQ200
Havde jeg ikke skilt mig af med poloen. Så havde jeg ikke tøver med at ofre 3000kr på TVS sw og så fået den bil tilbage som kørte som da jeg fik den og ikke som L . . . Med ufattelig mange værksted besøg med svinghjul, koblinger får så få besked på det var normalt og de ikke kunne gøre mere.
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
..
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:30, rettet i alt 2 gange.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:30, rettet i alt 1 gang.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:31, rettet i alt 1 gang.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.aknedude skrev:FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.madsobh skrev:Lone Otto har naturligvis også svar på det..... Det skyldes emission krav..... altså gearkassen kører som den gør pga den skal overholde emission kravtemsen skrev:Det må være en svær kamel at sluge for Lone og Co. Samt Selmer. At et andet firma kan lave en sw som virker som vag havde drømt om må da være noget øv.
Personligt tror jeg på TVS har knækket koden som vag og deres leverandører ikke formår eller VIL da det vil være endnu et nederlag. Tænk hvor mange der er spist af med serie standart, fugt og andre røvere.
Jeg gad godt høre hvad Selmer og FDM har af svar til den mail fra TVS på hvad deres forklarer er til alle de problemer der opleves med DQ200
Havde jeg ikke skilt mig af med poloen. Så havde jeg ikke tøver med at ofre 3000kr på TVS sw og så fået den bil tilbage som kørte som da jeg fik den og ikke som L . . . Med ufattelig mange værksted besøg med svinghjul, koblinger får så få besked på det var normalt og de ikke kunne gøre mere.
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
CrAzY-HoRsE skrev:Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.aknedude skrev:FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.madsobh skrev: Lone Otto har naturligvis også svar på det..... Det skyldes emission krav..... altså gearkassen kører som den gør pga den skal overholde emission krav
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
aknedude skrev:CrAzY-HoRsE skrev:Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.aknedude skrev: FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.
Hvorfor skulle den dumpe????? og er det ikke komplet ligegyldigt. Nok det sidste jeg gider at gå op i. Den er jo ikke tunet på nogen måde, den har fået "livsforlængende software" thats it. og hvis din påstand skulle passe på nogen måde, så ville vi alle komme i gevaldige problemer. Emissionen vil jo også være forandret hvis jeg monterer andre hjul på bilen. Eller fylder bagagerummet....
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tror du blander NOx/diesel problematikken ind i det.CrAzY-HoRsE skrev:Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.
Kan ikke se at en benzin bil skulle forurene mere i denne sammenhæng.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:31, rettet i alt 1 gang.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 180
- Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
aknedude skrev:Sidder her i mit stille sind og overvejer at skrive til Morten Spiegelhauer fra Operation X. Der er jo begyndt at være beviser for at VW er fulde af Løgn og holder deres kunder hen med snak. Hvis der sidder nogen overvejer at Få den TVS software på bilen. så slå til, jo flere der kommer ud at køre med TVS jo større mulighed har vi for at kunne dokumentere at VW (igen) har løjet over for kunderne.
Hvad siger panelet/forummet.
Kunne være fedt, Er 99.9% sikker på de vil lave et program ud af det,
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic
Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic
Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombordaknedude skrev:CrAzY-HoRsE skrev:Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.aknedude skrev: FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.
Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.
Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
+1 herfraCrAzY-HoRsE skrev:Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombordaknedude skrev:CrAzY-HoRsE skrev: Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.
Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.
Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jamen hvis du vil have "mere sikkerhed" så ring dog til Danskbilservice eller TVS i Holland, du vil jo alligevel ikke blive overbevist med det du læser her. Os der har taget "skridtet" Melder jo kun det tilbage vi oplever, Og så længe det er positivt, så ja, Så er alt jo " lyserødt " Vi kan jo ikke rigtig beskrive andet. Det er helt super at være skeptisk, Men så gå til "hovedet" og få stillet de spørgsmål du brænder inde med. Det er da klart det nemmeste.CrAzY-HoRsE skrev:Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombordaknedude skrev:CrAzY-HoRsE skrev: Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.
Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.
Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
+1CrAzY-HoRsE skrev:Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombord
Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.
Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
+1. Enig og godt skrevet.ITemplate skrev:+1CrAzY-HoRsE skrev:Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombord
Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.
Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
2000 biler lavet om året er RIGTIG mange sådan et lokalt sted. Har læst op på flere tråde de sidste dage og siden 2011 har TVS fået gode skudsmål fra især tyskere og englændere, som anbefaler at få lavet sin bil via TVS.. både chiptuning og DSG software. Jeg har ledt efter negative indlæg omkring TVS, og har endnu ikke stødt på andet end en enkelt, som ikke har været tilfreds.
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:32, rettet i alt 1 gang.
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er tråden ikke kørt en anelse af sporet ifht. glidende koblinger? Så vidt jeg kan læse mig til har softwaren ikke løst netop det problem. De andre ting der tales om er jo en lidt anden snak - Måske en tråd dedikeret til TVS software var på sin plads?
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
CrAzY-HoRsE skrev:Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombordaknedude skrev:CrAzY-HoRsE skrev: Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.
Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.
Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring
Er sikker på TVS har fundet ud af noget som på en eller anden måde virker, men som der også er flere andre som skriver skal de heller ikke tage hensyn til diverse miljøkrav m.m. Som sagt står vi i den situation at vi snart får vores nye bil med DSG 7. Den er bestilt med DSG da min bedre halvdel mangler den ene arm og derfor skal køre med aut gear. Den er bestilt med 4 års garanti. Jeg tør simpelthen ikke få lagt ny softvare ind på gearkassen, da vw helt sikkert vil henholde sig til at bilen ikke er standard, hvis der på en eller anden måde skal garanti ind over. Måske opdager de det ikke, men chancen er der da de temlig sikkert ikke fortæller mig hvis de ligger en ny sofware ind ifb med service. Gør de det opdager de også den uorginale software.
Hvis jeg havde en brugt bil med dsg 7 hvor garantien er udløbet ville jeg ikke, have nogen skrubler og ville helt klart forsøge. Men jeg synes nu altså heller ikke vi skal glemme at der kører rigtig mange biler rundt derude som ikke har nogen problemer overhovedet. Jeg kender et par stykker med dsg 7 som har kørt på den anden side af 150.000 uden problemer.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
lamia skrev:CrAzY-HoRsE skrev:Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombordaknedude skrev:
Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.
Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring
Er sikker på TVS har fundet ud af noget som på en eller anden måde virker, men som der også er flere andre som skriver skal de heller ikke tage hensyn til diverse miljøkrav m.m. Som sagt står vi i den situation at vi snart får vores nye bil med DSG 7. Den er bestilt med DSG da min bedre halvdel mangler den ene arm og derfor skal køre med aut gear. Den er bestilt med 4 års garanti. Jeg tør simpelthen ikke få lagt ny softvare ind på gearkassen, da vw helt sikkert vil henholde sig til at bilen ikke er standard, hvis der på en eller anden måde skal garanti ind over. Måske opdager de det ikke, men chancen er der da de temlig sikkert ikke fortæller mig hvis de ligger en ny sofware ind ifb med service. Gør de det opdager de også den uorginale software.
Hvis jeg havde en brugt bil med dsg 7 hvor garantien er udløbet ville jeg ikke, have nogen skrubler og ville helt klart forsøge. Men jeg synes nu altså heller ikke vi skal glemme at der kører rigtig mange biler rundt derude som ikke har nogen problemer overhovedet. Jeg kender et par stykker med dsg 7 som har kørt på den anden side af 150.000 uden problemer.
Og heller ikke fået skiftet koblingerne? Eller bare indfundet sig med forklaringen om “fugt og sådan skal det køre”??
Men bortset fra det, så er dit valg om 4 års garanti da snusfornuftigt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Efter 7000km er det igen tid til ny koblingsskift
https://youtu.be/V75iY7KlLdQ
Dette bliver min 3. I rækken. Får at vide af forhandler den “nye” kobling har samme reservedelsnummer, som den der sidder i bilen nu.
Dette synes jeg ikke er gode tegn, og så er der ca. 1 måneds ventetid, hvilket de mener er pga. Den helt sikkert er blevet forbedret på visse punkter.
Håber de en dag finder en holdbar løsning. 4 forskellige koblinger på 30.000km, det flot klaret!
https://youtu.be/V75iY7KlLdQ
Dette bliver min 3. I rækken. Får at vide af forhandler den “nye” kobling har samme reservedelsnummer, som den der sidder i bilen nu.
Dette synes jeg ikke er gode tegn, og så er der ca. 1 måneds ventetid, hvilket de mener er pga. Den helt sikkert er blevet forbedret på visse punkter.
Håber de en dag finder en holdbar løsning. 4 forskellige koblinger på 30.000km, det flot klaret!
Senest rettet af Bjerregaard 19. okt 2017, 18:21, rettet i alt 1 gang.
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 421 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Dit link virker ikke.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det virker stadig ikkeBjerregaard skrev:https://youtu.be/V75iY7KlLdQ
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Doh! Havde sat den til privat tilgængelig. måske det er bedre nu
https://m.youtube.com/watch?v=V75iY7KlLdQ
https://m.youtube.com/watch?v=V75iY7KlLdQ
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nu nu virker det.... Det lyder som om du har en syg and med på turBjerregaard skrev:Doh! Havde sat den til privat tilgængelig. måske det er bedre nu
https://m.youtube.com/watch?v=V75iY7KlLdQ
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
madsobh skrev:Nu nu virker det.... Det lyder som om du har en syg and med på turBjerregaard skrev:Doh! Havde sat den til privat tilgængelig. måske det er bedre nu
https://m.youtube.com/watch?v=V75iY7KlLdQ
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Ja præcis, og den er meget syg den and.