DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 13. okt 2017, 07:27

King_Neumann skrev:Hvad koster den software installeret på din bil?
Jeg gav 2800,- Cash.

Kan lige tilføje at her til morgen var jo første Rigtige koldstart. Den skifter bare som en drøm, ingen forskel på varm og kold. den skifter til først til 5. ved 50 km/t og først til 7. ved ca. 81 km/t. Og så har man jo fået et 1. gear. den starter ALTID i 1. når man har holdt stille. og den skal op i fart før den skifter til 2. gear.

Det er sådan den skal køre, og så er skiftene umærkelige nu. man mærker stortset ikke den skifter. Lidt vildt.

Prøver at kyle den i sport på hjemturen i eftermiddag. bare for at se om der er en forskel der også.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 13. okt 2017, 08:42

Kæmpefirma, ha ha. Det er på størrelse med et mindre jysk Auto værksted.
/Søren.

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 13. okt 2017, 09:08

Aknedude har ret.

Min bil har fået et helt andet skifte mønster. Det føles som at alle parametre er blevet "justeret"
- Ved køkørsel bliver den længere tid i 1 gear
- Den skal over 65 kmt for at skifte til 6 gear
- Den har generelt et gear højere end før, ved nedbremsning og sving til højre f.eks.
- Igangsætning er længere tid i 1 gear, og skifter ikke med det samme til 2 gear
- osv osv.
Den nye software er langt hurtigere, hvilket Per også nævnte var en af årsagerne i VAG softwaren.
Efter Pers udsagn, kører VW i Holland til TSV og får lagt deres software i de biler som har problemer. Det fortæller de bare ikke til kunden. Måske VW er ved at prøve noget af der.

Min bil kører langt bedre end før. Den kører nok som egentlig tiltænkt på tegnebrættet.
Fik også lidt mere olie i gearkassen 300ml plus additiv. Så holder lejerne øverst i gearkassen bedre, fordi de får olie ved lav hastighed. Om det så også hjælper på min svag hylen fra gearkassen ved 110 kmt, har jeg ikke haft tid til at undersøge. Det er på todo listen.

Når det så er sagt, tadaaaaa "glider den så stadig i koblingen i 3 gear??? JA, det gør den. Skal ikke kloge i om det er det ene eller det anden årsag lige nu, men skal i dialog med Per igen.
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Kjeld Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 30. maj 2013, 09:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kjeld Hansen » 13. okt 2017, 09:44

aknedude skrev: Kan lige tilføje at her til morgen var jo første Rigtige koldstart. Den skifter bare som en drøm, ingen forskel på varm og kold. den skifter til først til 5. ved 50 km/t og først til 7. ved ca. 81 km/t. Og så har man jo fået et 1. gear. den starter ALTID i 1. når man har holdt stille. og den skal op i fart før den skifter til 2. gear.

Det er sådan den skal køre, og så er skiftene umærkelige nu. man mærker stortset ikke den skifter. Lidt vildt.

Prøver at kyle den i sport på hjemturen i eftermiddag. bare for at se om der er en forskel der også.
Selvom jeg mener at have læst hele (eller det meste af) tråden kan jeg desværre ikke huske det hele (meget lang tråd) så jeg skal lige høre om skifte-mønsteret ikke var OK da bilen var ny ?
Spørger fordi jeg har en Leon FR 1.4 tsi DSG (kørt ca 6000 Km) som altid først skifter til D6 ved ca 65 km/t og til D7 ved knap 80 Km/t - og har jo ikke fået skiftet software .
(Starter også altid i D1 efter stop )

Har dog bemærket at omdrejningstælleren ofte lige kortvarigt stiger ca 500 omdr ved gearskifte - er dette normalt ? - altså ikke en af de 'fejl', der beskrives i tråden ?

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 13. okt 2017, 09:49

Kjeld Hansen skrev:
aknedude skrev: Kan lige tilføje at her til morgen var jo første Rigtige koldstart. Den skifter bare som en drøm, ingen forskel på varm og kold. den skifter til først til 5. ved 50 km/t og først til 7. ved ca. 81 km/t. Og så har man jo fået et 1. gear. den starter ALTID i 1. når man har holdt stille. og den skal op i fart før den skifter til 2. gear.

Det er sådan den skal køre, og så er skiftene umærkelige nu. man mærker stortset ikke den skifter. Lidt vildt.

Prøver at kyle den i sport på hjemturen i eftermiddag. bare for at se om der er en forskel der også.
Selvom jeg mener at have læst hele (eller det meste af) tråden kan jeg desværre ikke huske det hele (meget lang tråd) så jeg skal lige høre om skifte-mønsteret ikke var OK da bilen var ny ?
Spørger fordi jeg har en Leon FR 1.4 tsi DSG (kørt ca 6000 Km) som altid først skifter til D6 ved ca 65 km/t og til D7 ved knap 80 Km/t - og har jo ikke fået skiftet software .
(Starter også altid i D1 efter stop )



Har dog bemærket at omdrejningstælleren ofte lige kortvarigt stiger ca 500 omdr ved gearskifte - er dette normalt ? - altså ikke en af de 'fejl', der beskrives i tråden ?
Ja det er der vw software fejler, den er simpelthen for langsom. og tøver

Kjeld Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 30. maj 2013, 09:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kjeld Hansen » 13. okt 2017, 10:00

aknedude skrev:
Kjeld Hansen skrev:
Selvom jeg mener at have læst hele (eller det meste af) tråden kan jeg desværre ikke huske det hele (meget lang tråd) så jeg skal lige høre om skifte-mønsteret ikke var OK da bilen var ny ?
Spørger fordi jeg har en Leon FR 1.4 tsi DSG (kørt ca 6000 Km) som altid først skifter til D6 ved ca 65 km/t og til D7 ved knap 80 Km/t - og har jo ikke fået skiftet software .
(Starter også altid i D1 efter stop )

Har dog bemærket at omdrejningstælleren ofte lige kortvarigt stiger ca 500 omdr ved gearskifte - er dette normalt ? - altså ikke en af de 'fejl', der beskrives i tråden ?
Ja det er der vw software fejler, den er simpelthen for langsom. og tøver
OK, men var skiftemønsteret på din bil også fejlagtig (for tidlig skift) da den var ny eller er problemet kommet snigende ?

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 13. okt 2017, 10:52

Nu har jeg lige været ude og køre i min, (har ikke tvs software)
Den skifter til 5. gear ved 48km/t og 7. gear ved 78km/t,
så det er ikke så meget den nye software har rykket på det udover 1. gear
aknedude
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 13. okt 2017, 11:46

Kjeld Hansen skrev:
Har dog bemærket at omdrejningstælleren ofte lige kortvarigt stiger ca 500 omdr ved gearskifte - er dette normalt ? - altså ikke en af de 'fejl', der beskrives i tråden ?
Jeg oplevede også periodisk at den steg 2-500 rpm ved skift fra 6. til 7. gear og fik derfor gearkassen grundjusteret. Det har umiddelbart hjulpet.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 13. okt 2017, 12:17

TVS halløj kan selvf. ikke afhjælpe et problem der højst sandsynligt er et mekanisk problem. Dårlige koblinger, der skal være varme, før de griber ordentligt.

Men bare det at undgå det der latterligt hurtige skift fra 1. til 2. gear må da være en drøm. 2800 kr for at få det er NÆSTEN pengene værd imo.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 13. okt 2017, 12:19

AndersRH skrev:Nu har jeg lige været ude og køre i min, (har ikke tvs software)
Den skifter til 5. gear ved 48km/t og 7. gear ved 78km/t,
så det er ikke så meget den nye software har rykket på det udover 1. gear
aknedude
jo det kan slet ikke sammenlignes, det er hele måden den kører på der er forandret, gearskift er helt anderledes.

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 13. okt 2017, 12:58

aknedude skrev:
AndersRH skrev:Nu har jeg lige været ude og køre i min, (har ikke tvs software)
Den skifter til 5. gear ved 48km/t og 7. gear ved 78km/t,
så det er ikke så meget den nye software har rykket på det udover 1. gear
aknedude
jo det kan slet ikke sammenlignes, det er hele måden den kører på der er forandret, gearskift er helt anderledes.
Okay, og hvad med det, med at den lige stiger ca 500omdr når den skifter, er den holdt op med det nu?
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

lionking
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 31. jul 2015, 18:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 23 times
Been thanked: 15 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lionking » 13. okt 2017, 13:20

Er der nogen der oplever de samme problemer på de helt nye biler... Altså 2017 og 2018 modeller?
Eller er problemet løst på de nye?

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jan67 » 13. okt 2017, 13:26

så har jeg også fået lagt den nye software ind..
sikken en foreskel. min bil har kørt 207.000 og koplingen er selvfølgelig derfor lidt slidt, (nede på 85 % iflg Per fra dansk bilservice).
nu har jeg fået et 1.st gear. bilen er mere livlig da det virker som det hele bare spiller bedre sammen nu. jeg kan ikke mærke gearskifte hverken op eller ned. det virker som gearkassen er meget bedre til at finde det rigtige gear til kørselen.

Jan
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 13. okt 2017, 13:44

lionking skrev:Er der nogen der oplever de samme problemer på de helt nye biler... Altså 2017 og 2018 modeller?
Eller er problemet løst på de nye?
Hvilke problemer?? Men svaret er nej.. softwaren er stadig med til at ødelægge gearkassen, hvis du spørger mig. Med nuværende software er bilerne kun egnet til kørsel på landeveje eller motorvej.. i tæt trafik og køkørsel dør dsg over tid.. 1.2 tsi fra i år

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 13. okt 2017, 13:49

Aknedude, Janke og Jan67 i er pionerer:-).. fedt med nogle updates jævnligt. Milepælene må vel være omkring 1800-3000 kørte km om DQ200 stadig føles og kører som nu med TVS softwaren ;-)

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 13. okt 2017, 14:05

hrjonas skrev:TVS halløj kan selvf. ikke afhjælpe et problem der højst sandsynligt er et mekanisk problem. Dårlige koblinger, der skal være varme, før de griber ordentligt.

Men bare det at undgå det der latterligt hurtige skift fra 1. til 2. gear må da være en drøm. 2800 kr for at få det er NÆSTEN pengene værd imo.
Har du læst tråden Hvad tråden rent faktisk handler om ?

Det er bla. Koblinger der glider..... nye som gamle.....

Men janke har vist ikke fået den rigtige tvs software endnu da deres programmerings hardware ikke virkede eller hvad Janke???

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 13. okt 2017, 14:51

madsobh skrev:
hrjonas skrev:TVS halløj kan selvf. ikke afhjælpe et problem der højst sandsynligt er et mekanisk problem. Dårlige koblinger, der skal være varme, før de griber ordentligt.

Men bare det at undgå det der latterligt hurtige skift fra 1. til 2. gear må da være en drøm. 2800 kr for at få det er NÆSTEN pengene værd imo.
Har du læst tråden Hvad tråden rent faktisk handler om ?

Det er bla. Koblinger der glider..... nye som gamle.....

Men janke har vist ikke fået den rigtige tvs software endnu da deres programmerings hardware ikke virkede eller hvad Janke???

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Jo han har fået den opdaterede vers. men den skal nok tweakes lidt.

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 13. okt 2017, 14:59

Jeg har den nye version TVS software i min.
Kun positivt at tilføje, bortset fra at den glider stadig væk.
Per er i tænkeboks sammen med TVS.
Aknedude, glider din stadig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 13. okt 2017, 15:47

Janke skrev:Jeg har den nye version TVS software i min.
Kun positivt at tilføje, bortset fra at den glider stadig væk.
Per er i tænkeboks sammen med TVS.
Aknedude, glider din stadig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nope overhovedet ikke, kun positivt herfra. men min har jo kun kørt 7000 km. så for mig er det ren forebyggelse og fordi jeg blev sindsyg af at bilen skiftede alt for hurtigt op i gear, og så oplevede jeg et par gange hvor bilen ligesom tøvede ved gearskift, men vil nok sige at jeg ikke fatter hvorfor bilen ikke kører sådan her fra ny. det giver ingen mening.

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 13. okt 2017, 23:45

aknedude skrev:
Janke skrev:Jeg har den nye version TVS software i min.
Kun positivt at tilføje, bortset fra at den glider stadig væk.
Per er i tænkeboks sammen med TVS.
Aknedude, glider din stadig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nope overhovedet ikke, kun positivt herfra. men min har jo kun kørt 7000 km. så for mig er det ren forebyggelse og fordi jeg blev sindsyg af at bilen skiftede alt for hurtigt op i gear, og så oplevede jeg et par gange hvor bilen ligesom tøvede ved gearskift, men vil nok sige at jeg ikke fatter hvorfor bilen ikke kører sådan her fra ny. det giver ingen mening.
Der er sikkert nok en grund til det jo så,
Enten fordi den bruger en del mere brændstof nu, og så kan den ikke gå så langt literen = folk vil ikke købe den og den bliver dyre, både i drift og i grønafgift,
Eller fordi der sker noget helt andet og lortet står af,

Det finder vi ud af når du har kørt lidt tid ;)
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 14. okt 2017, 08:08

Det er lige præcis modsat. Den går faktisk længere på ltr. Nu, så dette er også skudt til hjørne. Har man en bil med DSG så se at komme afsted. Det gælder alle. Også sprit nye biler de går I stykker som alle andre.

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lamia » 14. okt 2017, 08:44

Vi får snart leveret vores nye bil 1.0 TSI 115 DSG 7
Bilen er tegnet med 2års ekstra garanti dvs 4 år.
VW kan vel se hvis der ligges nyt software ind på gearkassen. Og skal man køre garantien ud inden man gør noget, eller render vw fra ansvaret når det kommer til stykket så garantien ender med at være falsk tryghed
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 14. okt 2017, 08:54

Det er jo også det som FDM tidligere har skrevet: af hensyn til miljøet= salg/kørte km pr liter. Så tænker den software VW har udviklet har haft fuld fokus på max udnyttelse pr liter brændstof, men de glemte så lige langtidsholdbarheds testen! Salgstal i en presset koncern overskygger så tålmodighed og gennemtestning af et produkt.
TVS softwaren virker formentlig fuldt ud efter hensigten, og måske bruger den mere brændstof end nu. Men spørgsmålet er så om koblingerne holder til det på den længere bane?? Men lejerne får en hård medfart ved nuværende VW software :-(

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 14. okt 2017, 09:14

Selvfølgelig vil VW kunne lave det samme og nok også bedre. De har trods alt udviklet skidtet og det giver altså nogle fordele frem for en tilfældig troldmand i Holland.
At de ikke gør det kan blot undre rigtigt meget.
Kunne de ikke gøre det samme som med TDI. Lave noget software der kun kører skidt når den bliver testet af miljø myndighederne, men godt når almindelige mennesker bruger den :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 14. okt 2017, 10:36

Så det bare lige hvad grunden er til at vw ikke har gjordt det? ;)
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af onslow » 14. okt 2017, 10:57

At de ikke gør det kan blot undre rigtigt meget.
Nææ mener jeg ikke. En så presset koncern efter dieselgate, der har været nød til at effektivisere / spare for at rette op på aktiekursen.
Jeg tror at det vi ser nu er kun begyndelsen på en nedad gående spiral for VAG, med dårligere kvalitet og nedsat / manglende kulance etc.

Jeg har sagt farvel til VAG

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 14. okt 2017, 11:21

onslow skrev:
At de ikke gør det kan blot undre rigtigt meget.
Nææ mener jeg ikke. En så presset koncern efter dieselgate, der har været nød til at effektivisere / spare for at rette op på aktiekursen.
Jeg tror at det vi ser nu er kun begyndelsen på en nedad gående spiral for VAG, med dårligere kvalitet og nedsat / manglende kulance etc.

Jeg har sagt farvel til VAG
Meget enig, det handler om at få solgt så meget så muligt så aktiekursen kan stige. Der er der milliarder i, reparationer koster millioner. De har intet lært af deres mange fejl i 2001 og frem, hvor underleverandører blev presset så meget, så kvaliteten var under pres. Jeg havde to Passat 1.8T, som begge smed bærearme, turbo, centrallåse systemet på den ene. Klima kompressoren på den anden.. plus den tynde olie, som fik oliesien til at stoppe til, så motoren kom med underlige lyde og trak elendigt. Samtidigt blev man mødt med arrogance på salgsstedet når man kom ned og reklamerede. I dag spiller de totalt uvidende og lægger ansigtet i folder så man skulle tro Helligånden havde overtaget deres sind.. meget flinke, og forsøger da at yde service som man forventer, men når så bilen først er inde på værkstedet så skal computeren sige fejl, gør den ikke det, så fejler bilen ikke noget :-?

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 14. okt 2017, 11:27

farouche skrev:Selvfølgelig vil VW kunne lave det samme og nok også bedre. De har trods alt udviklet skidtet og det giver altså nogle fordele frem for en tilfældig troldmand i Holland.
At de ikke gør det kan blot undre rigtigt meget.
Kunne de ikke gøre det samme som med TDI. Lave noget software der kun kører skidt når den bliver testet af miljø myndighederne, men godt når almindelige mennesker bruger den :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Tysk industri er stolte af deres produkter, og så kan du være nok så dygtig troldmand. Men ingen skal komme og spille klogere, med mindre du er ansat hos VW. Stoltheden kan jo risikere et voldsomt knæk! :-?

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 14. okt 2017, 11:29

King_Neumann skrev:
farouche skrev:Selvfølgelig vil VW kunne lave det samme og nok også bedre. De har trods alt udviklet skidtet og det giver altså nogle fordele frem for en tilfældig troldmand i Holland.
At de ikke gør det kan blot undre rigtigt meget.
Kunne de ikke gøre det samme som med TDI. Lave noget software der kun kører skidt når den bliver testet af miljø myndighederne, men godt når almindelige mennesker bruger den :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Tysk industri er stolte af deres produkter, og så kan du være nok så dygtig troldmand. Men ingen skal komme og spille klogere, med mindre du er ansat hos VW. Stoltheden kan jo risikere et voldsomt knæk! :-?
Man kan nogle gange blive låst i en virksomhed, og nogle gange er der brug for friske pust ude fra. Men ja stolthed og gamle dyder står de nok højt på dernede

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 14. okt 2017, 13:29

Man kan se Med dieselgate at VW er presset, skal de så oveni nu stå med en DSG skandale??? Nej vel. I Holland Ryger de Problematiske VW kundebiler direkte til TVS for at få fixet fejlene, og får en anden software. Dette er ikke noget man skilter med. Da kunden jo ikke ser at en “fremmed” kommer med en Pc under armen og fixer det VW ikke selv kan overkomme.

Havde de nu været tyskere dem der havde knækket “koden” Havde det måske været nemmere at sluge kamelen. MEN nu er det altså Hollændere.

Besvar

Tilbage til "Transmission"