DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
kosmic
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kosmic » 27. jan 2018, 15:09

Jeg har prøvet rigtig mange forskellige mærker og modeller med benzin motor og Dsg7 DQ200.

De har kørt alt i mellem 100-38000 km, og har kun oplevet 1 der skiftede lidt dårlig, selvfølgelig er der nogen der har problemer, men hvor mange enheder bliver der solgt, kontra dem med fejl på?

De skifter alle sammen hurtigt fra 1-2 gear, sådan er softwaret vel programmeret og det kan jo heldigvis ændres hvis det generer en. 8-)
2018 Passat B8 variant highline 1.4 TSI DSG7

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 27. jan 2018, 16:57

Og nogen har prøvet 10 biler, hvoraf 8 gled og skiftede mærkeligt.. problemet er nok bare at VW m.fl kommer med skiftende forklaringer på dem som oplever problemet..

kosmic
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kosmic » 27. jan 2018, 21:18

King_Neumann skrev:
27. jan 2018, 16:57
Og nogen har prøvet 10 biler, hvoraf 8 gled og skiftede mærkeligt.. problemet er nok bare at VW m.fl kommer med skiftende forklaringer på dem som oplever problemet..
Jeg har mindst prøvet 15 forskellige.

Selvfølgelig er det skidt at der ikke er ens forklaringer, men heldigvis findes der også mange tilfredse kunder, kommer også meget an på hvor meget man nørder det.

nogen der ved om nye biler leveres med de nye opdateringer?

Kigger man tråden igennem, er det meget de samme personer som skriver, ikke at de ikke har fejl på deres biler.

Hvad er jeres bud, hvor mange DSG7 DQ200 bliver der solgt/leaset om året i DK ?
2018 Passat B8 variant highline 1.4 TSI DSG7

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 28. jan 2018, 12:00

claussor skrev:
27. jan 2018, 01:57
aknedude skrev:
26. jan 2018, 19:35
claussor skrev:
26. jan 2018, 18:41


Tja lad os nu bare sige vi Ikke bliver enige mht. gearkasse. Der er jo en grund til VW bevidst lader den glide. Jeg er med på at TVS er en mulighed når nu man har håret i postkassen. Om man bør benytte den er så en anden sag.
når vw i Holland har kunder der ikke er tilfredse så bruger de TVS software. Med VWs velsignelse. så det er da en kraftig indikation at softwaren i gearkassen er noget lort.
Ha ha ha ja... netop softwaren er noget lort. Men hvorfor mon den er det? Tror du virkelig VW er så uduelige at de laver en perfekt gearkasse og så en gang biks af en software? Næppe. Der er jo en grund. Der er også en grund til tunere kan hive flere hypper ud af en motor :) Man går tættere på grænsen - eller over. VW har konstrueret en dårlig gearkasse og prøver at redde den via software.
Helt forkert, Vw har underleverandører der laver gearkasse og software, LUK er hovedleverandør på koblinger, et andet firma laver software, de arbejder bare ikke sammen om det. derfor fejler softwaren. TVS laver deres egen software som arbejder hurtigere og de flytter nogle parametre så gearkassen ikke sejtrækker (skifter til 2. gear bare bilen ruller med 5 kmt.) Og så skifter gearkassen hurtigere ned istedet for at blive hængene i for højt gear. Hvis man ikke er overbevist, kan man evt. ringe til TVS i Farum og få en snak med Per. Istedet for at blive ved mad at fastholde argumenter der ikke har noget på sig.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 28. jan 2018, 16:49

Selvfølgelig har de mange leverandører af de samme dele. Intet nyt under solen. Det har bilfabrikanter generelt. Du baserer så din viden på TVS udmeldinger. Jeg forholder mig kritisk til den del hvor VW eller deres leverandør så åbenbart laver makværk mht. software. Mit postulat er at softwaren er bevidst lavet som den er for at få gearkassen til at holde.

Lad os blive enige om vi ikke bliver enige :)

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 28. jan 2018, 18:17

tænker faktisk at gearkassen bør holde lige meget hvad TVS har omgjort. Men når man nu engang har sagt at det er klima bestemt, så skal VW ikke have lavet om på noget software..
Hvis de erkender at det er fejl i softwaren, så kan der med rette komme kæmpe erstatningssager fra 2012 og frem.. ud over at det teknisk volder VW nogle problemer, så er der nok rigtig mange som accepterer gearkassen som den er, hvilket gør at de kan holde øvrige hen med at grundindstille i et væk.. plus skifte koblinger efter behov.

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Halvleg » 30. jan 2018, 09:42

Jeg ved ikke om jeg er ramt (Iflg. VW Gladsaxe er jeg ikke) men nu har jeg forsøgt at optage en sekvens af hvad jeg mener er et problem.

Ved skift fra 4. til 5. gear ved omkring 2000 RPM, så stiger omdrejningerne en del og desuden stiger trykket i motoren lyder det til. Ville I mene der er tale om en fejl?

These users thanked the author Halvleg for the post:
highline
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 30. jan 2018, 13:04

Halvleg skrev:
30. jan 2018, 09:42
Jeg ved ikke om jeg er ramt (Iflg. VW Gladsaxe er jeg ikke) men nu har jeg forsøgt at optage en sekvens af hvad jeg mener er et problem.

Ved skift fra 4. til 5. gear ved omkring 2000 RPM, så stiger omdrejningerne en del og desuden stiger trykket i motoren lyder det til. Ville I mene der er tale om en fejl?

Det der er ikke den fejl som denne tråd omhandler. Min lavede det samme, bare ikke nær så slemt. De grundjusterede gearkassen og siden har den kørt perfekt - ligesom de første 2½ år iøvrigt.

Fejlen med glidende koblinger er ikke under gearskifte, men i de enkelte gear.
These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
claussorjencka
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 30. jan 2018, 17:00

claussor skrev:
28. jan 2018, 16:49
Selvfølgelig har de mange leverandører af de samme dele. Intet nyt under solen. Det har bilfabrikanter generelt. Du baserer så din viden på TVS udmeldinger. Jeg forholder mig kritisk til den del hvor VW eller deres leverandør så åbenbart laver makværk mht. software. Mit postulat er at softwaren er bevidst lavet som den er for at få gearkassen til at holde.

Lad os blive enige om vi ikke bliver enige :)
Nej baserer min VIDEN på fakta, jeg kører med softwaren, du gætter bare. Men du kunne gøre din stædighed en tjeneste ved at tage tlf. Og kontakte dem der roder med de her problemer på daglig basis. Det gør ingen gavn at lægge armene over kors og fastholde at jorden er flad..... og nej den software vw anvender er skyld i langt de fleste problemer med dsg. Så at tro at den noget godt for holdbarheden er helt sort.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. jan 2018, 17:20

Hvem har patent på sandheden? TVS? Hvad skulle det nytte at ringe, du har jo allerede fortalt hvad de har at sige. Jeg stiller mig bare kritisk. Lad os se om din bil om 200.000 km har tilbagelagt det uden knas. Det bliver interessant:)

Jeg er sådan set enig i at VWs software er skyld i problemerne. Præmissen for hvorfor er der hvor vi ser forskelligt på det.

Jeg mener det er med vilje, du/TVS mener det er uduelighed. Skal vi prøve at ringe til VW? Lad os gætte på de har et andet svar 😉
These users thanked the author claussor for the post (total 3):
allannissengudhjemVWuser

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 30. jan 2018, 23:44

Halvleg skrev:
30. jan 2018, 09:42
Jeg ved ikke om jeg er ramt (Iflg. VW Gladsaxe er jeg ikke) men nu har jeg forsøgt at optage en sekvens af hvad jeg mener er et problem.

Ved skift fra 4. til 5. gear ved omkring 2000 RPM, så stiger omdrejningerne en del og desuden stiger trykket i motoren lyder det til. Ville I mene der er tale om en fejl?

Sådan gør min Polo også! og det er både fra 4->5 og 6->7 gear. Til tider er det så voldsomt, så det giver et mærkbart ryk i bilen. Det hjælper dog på hvis koblingerne bliver varmet godt op, dvs. hvis man kører MEGET bykørsel med MANGE gearskift..

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 30. jan 2018, 23:48

Som tidligere skrevet i denne tråd har jeg opgivet kampen med Skoda før den egentligt er startet, og har solgt min Octavia 1.6 TDI DSG fra 2017. Er skiftet til en Mercedes A200d med 7-trins automatgear. Den gearkasse/kobling kører som en drøm, og VAGs DSG kommer ikke i nærheden af den kvalitet. Og det siges at Mercedes’ 9-trins automatgear skulle være endnu bedre....


Sent from my iPhone using Tapatalk

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af highline » 31. jan 2018, 06:57

Halvleg skrev:
30. jan 2018, 09:42
Jeg ved ikke om jeg er ramt (Iflg. VW Gladsaxe er jeg ikke) men nu har jeg forsøgt at optage en sekvens af hvad jeg mener er et problem.

Ved skift fra 4. til 5. gear ved omkring 2000 RPM, så stiger omdrejningerne en del og desuden stiger trykket i motoren lyder det til. Ville I mene der er tale om en fejl?

Har sendt dig en PB ;)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 31. jan 2018, 07:10

Ullerdk skrev:
30. jan 2018, 23:48
Som tidligere skrevet i denne tråd har jeg opgivet kampen med Skoda før den egentligt er startet, og har solgt min Octavia 1.6 TDI DSG fra 2017. Er skiftet til en Mercedes A200d med 7-trins automatgear. Den gearkasse/kobling kører som en drøm, og VAGs DSG kommer ikke i nærheden af den kvalitet. Og det siges at Mercedes’ 9-trins automatgear skulle være endnu bedre....


Sent from my iPhone using Tapatalk
De to A’er jeg har haft som lejebiler har begge skiftet markant hårdere og dårligere end min egen DSG7 - så jeg er ikke helt enig i den observationer :-)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 31. jan 2018, 08:09

Hvis det er samme 7 trins som der er i en CLA (DCT?) Så må jeg sige den skifter bedre end noget DSG jeg har prøvet. Måske DQ500 som undtagelse.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 31. jan 2018, 09:20

claussor skrev:
31. jan 2018, 08:09
Hvis det er samme 7 trins som der er i en CLA (DCT?) Så må jeg sige den skifter bedre end noget DSG jeg har prøvet. Måske DQ500 som undtagelse.
Jeg har ikke prøvet en CLA, men i de to lejebiler var det også noget dobbeltkoblingsværk.

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 31. jan 2018, 09:23

claussor skrev:Hvis det er samme 7 trins som der er i en CLA (DCT?) Så må jeg sige den skifter bedre end noget DSG jeg har prøvet. Måske DQ500 som undtagelse.
Mon ikke at gearkassemodel hos Mercedes også afhænger af motorstørrelse/moment. Er ret sikker på at en CLA med samme motorstørrelse som A-modellen har samme gearkasse. Min A200d kører i hvert fald MEGET bedre end Octaviaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 31. jan 2018, 09:28

Ullerdk skrev:
31. jan 2018, 09:23
claussor skrev:Hvis det er samme 7 trins som der er i en CLA (DCT?) Så må jeg sige den skifter bedre end noget DSG jeg har prøvet. Måske DQ500 som undtagelse.
Mon ikke at gearkassemodel hos Mercedes også afhænger af motorstørrelse/moment. Er ret sikker på at en CLA med samme motorstørrelse som A-modellen har samme gearkasse. Min A200d kører i hvert fald MEGET bedre end Octaviaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det vigtigste er jo også, at DU er tilfreds :)

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Martin1986 » 31. jan 2018, 09:49

Gearkassen i Mercedes firmabilen skifter også lysår bedre end den i passaten.

Det kan i særdeleshed mærkes ved manuel nedgearing, hvor du ikke mærker ryk ved indkobling osv, hvor i passaten rykker det meget, og man er ikke i tvivl om skiftet.

Det eneste er, at mercedesen er langsom fra R til D når der skal gå hurtigt.
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 31. jan 2018, 10:00

Martin1986 skrev:
31. jan 2018, 09:49
Gearkassen i Mercedes firmabilen skifter også lysår bedre end den i passaten.

Det kan i særdeleshed mærkes ved manuel nedgearing, hvor du ikke mærker ryk ved indkobling osv, hvor i passaten rykker det meget, og man er ikke i tvivl om skiftet.

Det eneste er, at mercedesen er langsom fra R til D når der skal gå hurtigt.
Det er dog to helt andre gearkasser, end de der tales om her :) (Mig bekendt er PanserSat´erne TDI´er, og dermed ikke med DQ200, ligesom C´erne er med konventionelt automatgear, mig bekendt)

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 31. jan 2018, 10:05

Da jeg prøvede Mercedes DCT i sin tid da den nye A-klasse kom ud, var DSG klart bedre. Det kunne så tyde på at Mercedes til forskel fra VW faktisk bruger deres tid på at forbedre deres produkter istedet for at gøre dem værre :)
2023 Polestar 2 LRSM Plus

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 31. jan 2018, 11:57

claussor skrev:
30. jan 2018, 17:20
Hvem har patent på sandheden? TVS? Hvad skulle det nytte at ringe, du har jo allerede fortalt hvad de har at sige. Jeg stiller mig bare kritisk. Lad os se om din bil om 200.000 km har tilbagelagt det uden knas. Det bliver interessant:)

Jeg er sådan set enig i at VWs software er skyld i problemerne. Præmissen for hvorfor er der hvor vi ser forskelligt på det.

Jeg mener det er med vilje, du/TVS mener det er uduelighed. Skal vi prøve at ringe til VW? Lad os gætte på de har et andet svar 😉
Ja selvfølgelig har vw et andet svar. men de ved godt at det er softwaren det er problemet, og nogen har taget kontakt til TVS. netop pga. de her problemer. Rigtig mange gearkasser rasler og skramler efter få tusinde km. pga. af for tidlige gearskift. og det gør intet godt for holdbarheden, og det er jo bla. andet det TVS fixer. så holdbarheden med TVS er jeg på ingen måde nervøs for, Tværtimod.

kosmic
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kosmic » 31. jan 2018, 14:50

Har også prøvet en b klasse med Dct, den skiftede dårligere end Dsg7, gled nærmest over i næste gear ved hvert gear skifte.

Per fra Farum sagde at det var meget sjældent, han oplevede problemer med passat og Dsg7.
2018 Passat B8 variant highline 1.4 TSI DSG7

PaulRLarsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. okt 2017, 11:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Humlebæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PaulRLarsen » 31. jan 2018, 16:09

GranTurismo skrev:
30. jan 2018, 13:04
Halvleg skrev:
30. jan 2018, 09:42
Jeg ved ikke om jeg er ramt (Iflg. VW Gladsaxe er jeg ikke) men nu har jeg forsøgt at optage en sekvens af hvad jeg mener er et problem.

Ved skift fra 4. til 5. gear ved omkring 2000 RPM, så stiger omdrejningerne en del og desuden stiger trykket i motoren lyder det til. Ville I mene der er tale om en fejl?

Det der er ikke den fejl som denne tråd omhandler. Min lavede det samme, bare ikke nær så slemt. De grundjusterede gearkassen og siden har den kørt perfekt - ligesom de første 2½ år iøvrigt.

Fejlen med glidende koblinger er ikke under gearskifte, men i de enkelte gear.
Min GTI fra 2010 gør det samme, så den skal bare grundjusteres og så kører det helt fint og flydende igen? :)
VW Polo 1.4 GTI DSG - 2010
VW Polo 1.2 105 TSI Highline - 2011
Ford Mondeo 2.0 SCTI 203 AUT. - 2010
Hyundai I30 1.6 CRDI ECO - 2011

wessman
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. apr 2014, 22:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af wessman » 31. jan 2018, 16:23

Var lige ud og prøvekører en demo Passat 1,4 Tsi, DGS7, 2018. Hvad sker der lige med det gearskifte? Bilen var driftsvarm og underlaget tør. GoPro er monteret på passersædet, se lige det "klonk" der kommer i bilen i skiftet fra 1. til 2. gear. Er det en gearkasse/koblings fejl eller?
https://youtu.be/KPIpbcLmHfU
Vh. Jack Wessman

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Halvleg » 31. jan 2018, 16:47

Halvleg skrev:
30. jan 2018, 09:42
Jeg ved ikke om jeg er ramt (Iflg. VW Gladsaxe er jeg ikke) men nu har jeg forsøgt at optage en sekvens af hvad jeg mener er et problem.

Ved skift fra 4. til 5. gear ved omkring 2000 RPM, så stiger omdrejningerne en del og desuden stiger trykket i motoren lyder det til. Ville I mene der er tale om en fejl?

Nå..... Iflg. VW i Gladsaxe, så er ovennævnte helt normalt. Faktisk ser de intet galt i den måde den skifter på, sådan skal den gøre siger de :(
De benægtede endda at DSG7 q200 gearkassen er kendt for fejl :? Jeg gad ikke diskutere mere med dem og valgte at gå. Har i forvejen haft flere dårlige erfaringer med Gladsaxe afdelingen, at jeg ikke sætter mine ben derude mere.

Komisk er det dog, at jeg på vej hjem i bilen ringede til VW i Birkerød. De kunne udfra regnr. oplyse mig om, at fabrikken godt kender til problematikken og at der arbejdes på den. Men pt. er der desværre ingen løsninger, andet end de er klar over at DSG7 q200 fejler i forskellig grad og det ikke hjælper at skifte div. dele.

Men tag gerne et kig på min video - er det normalt at den skal skifte sådan?
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jan VJ » 31. jan 2018, 19:40

Der er ikke noget galt, hvis du havde problemet ville du se hop på 50-100 omdr. af gangen imens du kører op igennem gearene, ikke når der skiftes gear.
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Halvleg » 31. jan 2018, 20:38

Jan VJ skrev:
31. jan 2018, 19:40
Der er ikke noget galt, hvis du havde problemet ville du se hop på 50-100 omdr. af gangen imens du kører op igennem gearene, ikke når der skiftes gear.
Ok det er muligt min ikke er ramt af glidende
Koblinger og lign men jeg synes stadig ikke skiftet er korrekt/som normalen. Har prøvekørt en anden magen til men den hopper ikke de par hundrede omdrejninger ved gearskift? Og hvis det er meningen, bør den så ikke gøre det ved alle gearskift og ikke kun mellem 4. og 5.?

Måske min ikke er ramt af jeres fejl med de glidende koblinger men jeg synes altså den præstere under forventet.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 1. feb 2018, 00:09

PaulRLarsen skrev:
31. jan 2018, 16:09
GranTurismo skrev:
30. jan 2018, 13:04
Det der er ikke den fejl som denne tråd omhandler. Min lavede det samme, bare ikke nær så slemt. De grundjusterede gearkassen og siden har den kørt perfekt - ligesom de første 2½ år iøvrigt.

Fejlen med glidende koblinger er ikke under gearskifte, men i de enkelte gear.
Min GTI fra 2010 gør det samme, så den skal bare grundjusteres og så kører det helt fint og flydende igen? :)
Det er da et forsøg værd. Hvis det bare er synkroniseringen mellem speeder og kobling som ikke er iorden, burde det kunne løse problemet. Men der kan jeg selvfølgelig være noget andet galt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 1. feb 2018, 01:35

King_Neumann skrev:
28. jan 2018, 18:17
tænker faktisk at gearkassen bør holde lige meget hvad TVS har omgjort.
Så du mener at alt med software i skal være umuligt at ødelægge hvis man putter noget andet software i? Jeg har lavet software til machatronik i en del år efterhånden, og i langt de fleste tilfælde er det muligt at gøre skade med forkert software. Af samme årsag er jeg helt enig med claussor i at der nok er en grund til at softwaren gør som den gør.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Besvar

Tilbage til "Transmission"