DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 18. okt 2017, 06:50

madsobh skrev: Lone Otto har naturligvis også svar på det..... Det skyldes emission krav..... altså gearkassen kører som den gør pga den skal overholde emission krav

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Emisionskrav er måske årsagen til at de er tvunget til at sende noget på markedet, de ikke kan få til at virke. (De kunne ikke hitte ud af at lave snydesoftware :) ) Det er ikke årsagen til at de ikke kan få det til at virke. Det ligger nok nærmere i de forklaringer der kommer fra TVS ...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Thomasborch
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. aug 2016, 17:07
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Thomasborch » 18. okt 2017, 07:34

Jeg har bestilt tid til tvs software den 31 og er så spændt! Ved samme lejlighed bliver gearkasse-olien også skiftet.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 18. okt 2017, 07:46

Thomasborch skrev:Jeg har bestilt tid til tvs software den 31 og er så spændt! Ved samme lejlighed bliver gearkasse-olien også skiftet.
Super, Hør dem evt. lige ad vedr. for lidt olie i gearkassen, mener nogen påstår at der mangler 30 ML. som skulle ødelægge lejerne ved meget bykørsel... Ja det lyder tosset at vw ikke engang ved hvor meget olie der skal på, men den skulle være godt nok.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 18. okt 2017, 07:53

madsobh skrev:
temsen skrev:Det må være en svær kamel at sluge for Lone og Co. Samt Selmer. At et andet firma kan lave en sw som virker som vag havde drømt om må da være noget øv.
Personligt tror jeg på TVS har knækket koden som vag og deres leverandører ikke formår eller VIL da det vil være endnu et nederlag. Tænk hvor mange der er spist af med serie standart, fugt og andre røvere.
Jeg gad godt høre hvad Selmer og FDM har af svar til den mail fra TVS på hvad deres forklarer er til alle de problemer der opleves med DQ200
Havde jeg ikke skilt mig af med poloen. Så havde jeg ikke tøver med at ofre 3000kr på TVS sw og så fået den bil tilbage som kørte som da jeg fik den og ikke som L . . . Med ufattelig mange værksted besøg med svinghjul, koblinger får så få besked på det var normalt og de ikke kunne gøre mere.
Lone Otto har naturligvis også svar på det..... Det skyldes emission krav..... altså gearkassen kører som den gør pga den skal overholde emission krav

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 18. okt 2017, 07:58

..
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:30, rettet i alt 2 gange.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 18. okt 2017, 07:59

:-)
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:30, rettet i alt 1 gang.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 18. okt 2017, 08:01

:-)
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:31, rettet i alt 1 gang.

CrAzY-HoRsE
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af CrAzY-HoRsE » 18. okt 2017, 10:24

aknedude skrev:
madsobh skrev:
temsen skrev:Det må være en svær kamel at sluge for Lone og Co. Samt Selmer. At et andet firma kan lave en sw som virker som vag havde drømt om må da være noget øv.
Personligt tror jeg på TVS har knækket koden som vag og deres leverandører ikke formår eller VIL da det vil være endnu et nederlag. Tænk hvor mange der er spist af med serie standart, fugt og andre røvere.
Jeg gad godt høre hvad Selmer og FDM har af svar til den mail fra TVS på hvad deres forklarer er til alle de problemer der opleves med DQ200
Havde jeg ikke skilt mig af med poloen. Så havde jeg ikke tøver med at ofre 3000kr på TVS sw og så fået den bil tilbage som kørte som da jeg fik den og ikke som L . . . Med ufattelig mange værksted besøg med svinghjul, koblinger får så få besked på det var normalt og de ikke kunne gøre mere.
Lone Otto har naturligvis også svar på det..... Det skyldes emission krav..... altså gearkassen kører som den gør pga den skal overholde emission krav

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.
Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 18. okt 2017, 14:42

CrAzY-HoRsE skrev:
aknedude skrev:
madsobh skrev: Lone Otto har naturligvis også svar på det..... Det skyldes emission krav..... altså gearkassen kører som den gør pga den skal overholde emission krav

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.
Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.

Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 18. okt 2017, 14:54

aknedude skrev:
CrAzY-HoRsE skrev:
aknedude skrev: FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.
Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.

Hvorfor skulle den dumpe????? og er det ikke komplet ligegyldigt. Nok det sidste jeg gider at gå op i. Den er jo ikke tunet på nogen måde, den har fået "livsforlængende software" thats it. og hvis din påstand skulle passe på nogen måde, så ville vi alle komme i gevaldige problemer. Emissionen vil jo også være forandret hvis jeg monterer andre hjul på bilen. Eller fylder bagagerummet....

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 18. okt 2017, 15:44

CrAzY-HoRsE skrev:Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.
Tror du blander NOx/diesel problematikken ind i det.
Kan ikke se at en benzin bil skulle forurene mere i denne sammenhæng.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 18. okt 2017, 18:58

Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:31, rettet i alt 1 gang.

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 18. okt 2017, 21:00

aknedude skrev:Sidder her i mit stille sind og overvejer at skrive til Morten Spiegelhauer fra Operation X. Der er jo begyndt at være beviser for at VW er fulde af Løgn og holder deres kunder hen med snak. Hvis der sidder nogen overvejer at Få den TVS software på bilen. så slå til, jo flere der kommer ud at køre med TVS jo større mulighed har vi for at kunne dokumentere at VW (igen) har løjet over for kunderne.

Hvad siger panelet/forummet.

Kunne være fedt, Er 99.9% sikker på de vil lave et program ud af det,
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

CrAzY-HoRsE
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af CrAzY-HoRsE » 19. okt 2017, 07:25

aknedude skrev:
CrAzY-HoRsE skrev:
aknedude skrev: FDM har meldt ud i denne sag og de er totalt til grin. De burde være på forbrugerens side, men her har de pisset helt ved siden af spanden. Sjovt nok kører TVS software opdaterede biler længere på ltr.
Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.

Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombord :twisted:

Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.

Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring ;)

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 19. okt 2017, 07:52

CrAzY-HoRsE skrev:
aknedude skrev:
CrAzY-HoRsE skrev: Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.

Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombord :twisted:

Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.

Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring ;)
+1 herfra


Sent from my iPhone using Tapatalk

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 19. okt 2017, 08:54

CrAzY-HoRsE skrev:
aknedude skrev:
CrAzY-HoRsE skrev: Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.

Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombord :twisted:

Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.

Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring ;)
Jamen hvis du vil have "mere sikkerhed" så ring dog til Danskbilservice eller TVS i Holland, du vil jo alligevel ikke blive overbevist med det du læser her. Os der har taget "skridtet" Melder jo kun det tilbage vi oplever, Og så længe det er positivt, så ja, Så er alt jo " lyserødt " Vi kan jo ikke rigtig beskrive andet. Det er helt super at være skeptisk, Men så gå til "hovedet" og få stillet de spørgsmål du brænder inde med. Det er da klart det nemmeste.

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 19. okt 2017, 12:02

CrAzY-HoRsE skrev:Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombord :twisted:

Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.

Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring ;)
+1

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 19. okt 2017, 12:11

ITemplate skrev:
CrAzY-HoRsE skrev:Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombord :twisted:

Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.

Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring ;)
+1
+1. Enig og godt skrevet.
/Søren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 19. okt 2017, 13:03

2000 biler lavet om året er RIGTIG mange sådan et lokalt sted. Har læst op på flere tråde de sidste dage og siden 2011 har TVS fået gode skudsmål fra især tyskere og englændere, som anbefaler at få lavet sin bil via TVS.. både chiptuning og DSG software. Jeg har ledt efter negative indlæg omkring TVS, og har endnu ikke stødt på andet end en enkelt, som ikke har været tilfreds.
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:32, rettet i alt 1 gang.

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 19. okt 2017, 14:46

Er tråden ikke kørt en anelse af sporet ifht. glidende koblinger? Så vidt jeg kan læse mig til har softwaren ikke løst netop det problem. De andre ting der tales om er jo en lidt anden snak - Måske en tråd dedikeret til TVS software var på sin plads?
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lamia » 19. okt 2017, 15:01

CrAzY-HoRsE skrev:
aknedude skrev:
CrAzY-HoRsE skrev: Helt enig i at FDM har spillet fallit, men lige omkring emissionskrav så har de ret, de høje emissionskrav påvirker typisk km/l i negativ retning, så at du kører længere på literen betyder ikke at du også forurener mindre, nok nærmere lidt mere end før. Det kunne være sjovt at høre TVS om de har nogle emissionstest fra før og efter, og endelig også om en "TVS" vil dumpe til syn når de begynder at teste efter de nye regler hvor bilen måles under kørsel.

Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombord :twisted:

Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.

Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring ;)

Er sikker på TVS har fundet ud af noget som på en eller anden måde virker, men som der også er flere andre som skriver skal de heller ikke tage hensyn til diverse miljøkrav m.m. Som sagt står vi i den situation at vi snart får vores nye bil med DSG 7. Den er bestilt med DSG da min bedre halvdel mangler den ene arm og derfor skal køre med aut gear. Den er bestilt med 4 års garanti. Jeg tør simpelthen ikke få lagt ny softvare ind på gearkassen, da vw helt sikkert vil henholde sig til at bilen ikke er standard, hvis der på en eller anden måde skal garanti ind over. Måske opdager de det ikke, men chancen er der da de temlig sikkert ikke fortæller mig hvis de ligger en ny sofware ind ifb med service. Gør de det opdager de også den uorginale software.
Hvis jeg havde en brugt bil med dsg 7 hvor garantien er udløbet ville jeg ikke, have nogen skrubler og ville helt klart forsøge. Men jeg synes nu altså heller ikke vi skal glemme at der kører rigtig mange biler rundt derude som ikke har nogen problemer overhovedet. Jeg kender et par stykker med dsg 7 som har kørt på den anden side af 150.000 uden problemer.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 19. okt 2017, 15:24

lamia skrev:
CrAzY-HoRsE skrev:
aknedude skrev:
Hvorfor skulle den dumpe????? det er gearkasse software. Er begyndt og undre mig lidt over at du i stort set alle indlæg kaster med grus......
Kaster skam ikke med grus, jeg prøver bare at finde ud af hvad ændringerne betyder ifm. service, syn og grøn afgift/forurening, du maler jo det hele så lyserødt med et lille Hollandsk firma man ikke har hørt om, og en endnu mindre dansk forhandler som udfører "the one and only DSG fix" fordi VW ikke ved hvad de laver. Det skal man da stille spørgsmål ved, inden man hopper med ombord :twisted:

Hvis man kigger lidt på TVS egen forklaring rundt omkring (tror det var nogle facebook indlæg), så siger de selv at TCU'en bestemmer mere eller mindre over ECU'en og at de ændrer på nogle parameter i TCU'en så motoren opfører sig anderledes, indirekte piller de derfor også ved din motor, så derfor er det jo også interessant at vide om den så forurener mere end før specielt når den er kold, for det er nok her at VW har måtte foretage nogle kedelig hensyn for at overholde alle mulige miljø krav som TVS ikke behøver. Det er da også ret interessant at vide hvad VW vil sige til en motorskade på en bil med anden DSG software, er ret sikker på at den vil blive betragtet som chiptunet hvad enten du har fået flere HK eller ej.

Jeg overvejer skam selv at få kigget på min DSG og søger blot fakta nok til at vide hvad min beslutning betyder fremad. Den måde man skamroser TVS på lige nu i flere tråde med "TVS software fixer alt" det er lidt usagligt syntes jeg, og tænker at nogle kunne jo finde på at hoppe på vognen uden at kende konsekvenserne af deres beslutning. Din "livsforlængende software" kunne jo ende med at give op før du regner med det og så er vi jo tilbage hvor du selv startede....nemlig at DQ200 var noget lort, nu bare med det ekstra tvist at VW ikke vil betale for udbedring ;)

Er sikker på TVS har fundet ud af noget som på en eller anden måde virker, men som der også er flere andre som skriver skal de heller ikke tage hensyn til diverse miljøkrav m.m. Som sagt står vi i den situation at vi snart får vores nye bil med DSG 7. Den er bestilt med DSG da min bedre halvdel mangler den ene arm og derfor skal køre med aut gear. Den er bestilt med 4 års garanti. Jeg tør simpelthen ikke få lagt ny softvare ind på gearkassen, da vw helt sikkert vil henholde sig til at bilen ikke er standard, hvis der på en eller anden måde skal garanti ind over. Måske opdager de det ikke, men chancen er der da de temlig sikkert ikke fortæller mig hvis de ligger en ny sofware ind ifb med service. Gør de det opdager de også den uorginale software.
Hvis jeg havde en brugt bil med dsg 7 hvor garantien er udløbet ville jeg ikke, have nogen skrubler og ville helt klart forsøge. Men jeg synes nu altså heller ikke vi skal glemme at der kører rigtig mange biler rundt derude som ikke har nogen problemer overhovedet. Jeg kender et par stykker med dsg 7 som har kørt på den anden side af 150.000 uden problemer.

Og heller ikke fået skiftet koblingerne? Eller bare indfundet sig med forklaringen om “fugt og sådan skal det køre”??
Men bortset fra det, så er dit valg om 4 års garanti da snusfornuftigt :-)

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 19. okt 2017, 15:52

Efter 7000km er det igen tid til ny koblingsskift :evil:

https://youtu.be/V75iY7KlLdQ


Dette bliver min 3. I rækken. Får at vide af forhandler den “nye” kobling har samme reservedelsnummer, som den der sidder i bilen nu.
Dette synes jeg ikke er gode tegn, og så er der ca. 1 måneds ventetid, hvilket de mener er pga. Den helt sikkert er blevet forbedret på visse punkter.

Håber de en dag finder en holdbar løsning. 4 forskellige koblinger på 30.000km, det flot klaret!
Senest rettet af Bjerregaard 19. okt 2017, 18:21, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af _Jensen » 19. okt 2017, 17:52

Dit link virker ikke.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 19. okt 2017, 18:20


Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 19. okt 2017, 18:23

Det virker stadig ikke Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Blackfinger » 19. okt 2017, 18:35


Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 19. okt 2017, 18:44

Doh! Havde sat den til privat tilgængelig. :roll: måske det er bedre nu :D

https://m.youtube.com/watch?v=V75iY7KlLdQ

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 19. okt 2017, 18:50

Bjerregaard skrev:Doh! Havde sat den til privat tilgængelig. :roll: måske det er bedre nu :D

https://m.youtube.com/watch?v=V75iY7KlLdQ
Nu nu virker det.... Det lyder som om du har en syg and med på tur

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 19. okt 2017, 18:54

madsobh skrev:
Bjerregaard skrev:Doh! Havde sat den til privat tilgængelig. :roll: måske det er bedre nu :D

https://m.youtube.com/watch?v=V75iY7KlLdQ
Nu nu virker det.... Det lyder som om du har en syg and med på tur

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Ja præcis, og den er meget syg den and.

Besvar

Tilbage til "Transmission"