DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af _Jensen » 29. jul 2018, 17:49

Må indrømme at jeg har svært ved at se, hvorfor 2.0 TDI, ligepludselig skal blandes ind i diskutionen for og imod DQ200?

Jeg ved godt at Skoda er verdens bedste bil, 1.4 TSI er verdens bedste motor, også er DQ 200 vel også verdens bedste DSG?
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af pwh » 29. jul 2018, 17:52

Jeg elsker at følge denne tråd :-)

Indrømmet - jeg har kun kørt to biler med DQ200, men begge havde en del tusinde km (ca. 10.000) på tælleren, og begge kørte ganske fortrinligt.

Jeg har netop bestilt min første bil med DQ200, og satser på at mit "ejerskab" (privatleasing) bliver lykkeligt.

Der er utvivlsomt gearkasser med seriøse problemer, men tilsyneladende også en del hvor det skal fremprovokeres. Jeg er spændt på om jeg over ca. 75.000 km kommer til at bemærke noget, men jeg vurderer at jeg er så tæt på den gennemsnitlige VW ejer, at jeg ikke vil være generet af DQ200.
Fremtiden vil vise om min hypotese holder stik.

VAG har sprøjtet tusindevis af biler med DQ200, og selvom nogle (mange?) klager, så er den en kæmpe succes.

Men som kunde er det selvfølgelig ikke fedt når man bliver vraget af ens yndlingsbilmærke, men ud fra et forretningsmæssigt perspektiv er jeg overbevist om at DQ200 er en stor succes.
At en promille vælger at søge andre veje skal VAG nok overleve, og jeg kan se at mange med fejlramte DQ200 herude blot vælger en ny VAG (men med en anden gearkasse)...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af SkodiaqDK » 29. jul 2018, 17:53

_Jensen skrev:
29. jul 2018, 17:49
Må indrømme at jeg har svært ved at se, hvorfor 2.0 TDI, ligepludselig skal blandes ind i diskutionen for og imod DQ200?

Jeg ved godt at Skoda er verdens bedste bil, 1.4 TSI er verdens bedste motor, også er DQ 200 vel også verdens bedste DSG?
1 ud af 3 rigtige.

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af larsfv » 29. jul 2018, 17:54

Har lige købt Octavia 1,5 tsi sidder nu i Frankrig og glæder mig bestemt ikke til at køre hjem i den, håber på en tilbage levering, men de vil vel gerne have et par forsøg til at udbedre “fejlene” bilen har kørt små 8000km og glad for den er jeg sgu ikke, det sutter fandme røv når man endelig har købt ny bil (demo)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 29. jul 2018, 17:55

_Jensen skrev:Må indrømme at jeg har svært ved at se, hvorfor 2.0 TDI, ligepludselig skal blandes ind i diskutionen for og imod DQ200?

Jeg ved godt at Skoda er verdens bedste bil, 1.4 TSI er verdens bedste motor, også er DQ 200 vel også verdens bedste DSG?
Der er åbenbart nogle der syntes at DQ200 er fantastisk, jeg syntes det er en frygtelig gearkasse, ville til hver en tid tage en anden type motor for at slippe for DQ200, har haft en bil med det og det kan på ingen måde sammenlignes med DQ250 osv, de virker så meget bedre


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author gudhjem for the post (total 2):
i-s_Jensen

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 29. jul 2018, 17:58

GaSelle skrev:
29. jul 2018, 16:53
i-s skrev:
29. jul 2018, 16:25
GaSelle skrev:
29. jul 2018, 16:01
Jeg synes bare den er drønkedelig. Der er ikke meget hug i den (kræfterne kommer meget flydende, så den føles ikke ret kvik - synes jeg) Og i en Superb koster den 45K mere end en 1.4 TSI.
Nej beklager, men det er altså ikke rigtigt.
1.4 TSi virker lidt kvikere ved lave hastigheder op til ca. 80 kmt. Om den reelt er det, kan være svært at sige for på uret giver det samme tider - men det er nok forskellen hvordan de tager fat der giver følesen. Mellem 80 og 110 kmt føles de ens og over 110 kmt vinder 2.0 TDI helt uden tvivl. Prøv f.eks at ligge på motorvej med 160 og giv gas, der sker ikke meget i 1.4 TSi, mens TDI'en bare accelerer.
Smag og behag - den er ikke 45K mere værd IMHO.
Det kommer da an på hvor mange km man kører om året.
/Søren.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 29. jul 2018, 18:13

Var det ikke dig, der havde lavet et regneark til at udregne det? Med en merpris på 45K, dyrere vedligehold og dyrere ejerafgift skal der køres en god slat, for det giver mening (økonomisk).

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 29. jul 2018, 18:50

GaSelle skrev:
29. jul 2018, 18:13
Var det ikke dig, der havde lavet et regneark til at udregne det? Med en merpris på 45K, dyrere vedligehold og dyrere ejerafgift skal der køres en god slat, for det giver mening (økonomisk).
Fuldstændig rigtigt. Alt afhængig af hvor optimistisk man er (DQ200 problemer eller fyldte DPF'er), så skal man køre optimistisk 28000 km/år, eller pessimistisk 34000 km/år, før det giver gevinst.
I år lander jeg nok omkring de 48000 km, så både økonomi og køreglæde taler for 2.0TDI med DQ381.

Men skulle jeg tilbage i en benziner med god økonomi og aut.gear, så valgte jeg hellere et andet mærke end noget VAG med DQ200.
/Søren.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. jul 2018, 14:31

Jeg har OBDeleven (en VCDS agtig bluetooth dongle med app til Android), så prøvede i dag lige at lave en DSG reset. Den tænkte lidt i et par minutter og så var den færdig. Uha gearkassen kører smooth. Det varer nok kun 500-1000 km. men det er sq det værd.

Jeg har ingen problemer med min som sådan, men som DQ200 nu engang er, så er den bare ikke den mest "lækre" gearkasse. Når den er reset så skifter den bare bedre. Og det burde jo også hjælpe med glideriet for dem af jer der døjer med det, da det jo typisk forsvinder i et stykke tid efter en grundjustering.

En OBDeleven koster omkring 60 euro.
These users thanked the author claussor for the post:
Sunny

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jencka » 30. jul 2018, 15:08

Og hvad "laver"/gør sådan en reset så helt præcist?
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 30. jul 2018, 15:17

jencka skrev:
30. jul 2018, 15:08
Og hvad "laver"/gør sådan en reset så helt præcist?
Den kører en routine hvor den finder de præcise koblingspunkter.
Efter reset justerer den løbende koblingspunkterne ud fra en formel der ligger i gearkassen (bla. antal tilkoblinger og antal km siden reset indgår). Så med en DSG reset bliver koblingspunkterne helt spot on. På DQ250 indgår DSG reset i serviceplanen for hver 60.000 km. Ved ikke hvad intervallet er for DQ200.
These users thanked the author i-s for the post:
jencka
/Søren.

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jan67 » 30. jul 2018, 16:43

hvordan laver du dette med Obdeleven ?

Hilsen Jan
claussor skrev:
30. jul 2018, 14:31
Jeg har OBDeleven (en VCDS agtig bluetooth dongle med app til Android), så prøvede i dag lige at lave en DSG reset. Den tænkte lidt i et par minutter og så var den færdig. Uha gearkassen kører smooth. Det varer nok kun 500-1000 km. men det er sq det værd.

Jeg har ingen problemer med min som sådan, men som DQ200 nu engang er, så er den bare ikke den mest "lækre" gearkasse. Når den er reset så skifter den bare bedre. Og det burde jo også hjælpe med glideriet for dem af jer der døjer med det, da det jo typisk forsvinder i et stykke tid efter en grundjustering.

En OBDeleven koster omkring 60 euro.
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. jul 2018, 16:47

Bare vælg din bil så apps og transmission/dag reset.
Koster 10 credits.

Kan også gøres manuelt under adaptation mener jeg.

Brugeravatar
Novilux
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Novilux » 30. jul 2018, 17:32

DQ250 er det så 6 trins med vådkobling? Er den ok? Overvejer at skifte vores nuværende Leon ud med en 2.0 TDI 150hk excellence med dq250 kasse på.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. jul 2018, 18:19

DQ250 er den gode gamle vådkobling sekstrins.

Brugeravatar
Novilux
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Novilux » 30. jul 2018, 18:21

claussor skrev:DQ250 er den gode gamle vådkobling sekstrins.
Så er det et GO til den gearkasse :) bilen har gået 6000km


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dennis2k » 30. jul 2018, 18:23

Kan man også lave en grundjustering med vcds?
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. jul 2018, 18:46

Dennis2k skrev:
30. jul 2018, 18:23
Kan man også lave en grundjustering med vcds?
Ja det kan man.

Jeg har købt obdeleven da det virker til min mobil. Den sidder i bilen hele tiden og så kan jeg monitor når som helst kørsel. Pt. er jeg ved at logge om VPower giver ekstra power. Engine torque under engine. Den genererer så en tabel som kan sendes som regneark via mail etc.

Vcds er den professionelle løsning til bærbar. Obdeleven er opkomling.

Her er et skærmbillede af obdeleven:
Vedhæftede filer
Screenshot_20180730-194610.jpg
Screenshot_20180730-194610.jpg (59.63 KiB) Vist 1585 gange

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 30. jul 2018, 21:12

claussor skrev:
30. jul 2018, 18:46
Dennis2k skrev:
30. jul 2018, 18:23
Kan man også lave en grundjustering med vcds?
Ja det kan man.

Jeg har købt obdeleven da det virker til min mobil. Den sidder i bilen hele tiden og så kan jeg monitor når som helst kørsel. Pt. er jeg ved at logge om VPower giver ekstra power. Engine torque under engine. Den genererer så en tabel som kan sendes som regneark via mail etc.

Vcds er den professionelle løsning til bærbar. Obdeleven er opkomling.

Her er et skærmbillede af obdeleven:
OBD11 bruger en del strøm, så jeg vil ikke anbefale du lader den sidde i hele tiden. Det er så meget, at du kan få startproblemer, hvis din bil står et par dage uden at blive brugt til vinter.
These users thanked the author i-s for the post:
claussor
/Søren.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. jul 2018, 21:16

i-s skrev:
30. jul 2018, 21:12
claussor skrev:
30. jul 2018, 18:46
Dennis2k skrev:
30. jul 2018, 18:23
Kan man også lave en grundjustering med vcds?
Ja det kan man.

Jeg har købt obdeleven da det virker til min mobil. Den sidder i bilen hele tiden og så kan jeg monitor når som helst kørsel. Pt. er jeg ved at logge om VPower giver ekstra power. Engine torque under engine. Den genererer så en tabel som kan sendes som regneark via mail etc.

Vcds er den professionelle løsning til bærbar. Obdeleven er opkomling.

Her er et skærmbillede af obdeleven:
OBD11 bruger en del strøm, så jeg vil ikke anbefale du lader den sidde i hele tiden. Det er så meget, at du kan få startproblemer, hvis din bil står et par dage uden at blive brugt til vinter.
Vildt nok :) Jeg har haft den i i ca. 5 dage hvor bilen ikke har været startet det gik nu ok. Men noted.

Brugeravatar
Novilux
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Novilux » 31. jul 2018, 08:18

2.0TDI 150hk med DQ250 kigger jeg på. 2018 model kørt 0km...
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... sg/3546232

Hvad siger i til den?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Halvleg » 31. jul 2018, 08:31

Min B8 med dq200 kørte fint de første 15-20.000 km men siden da - hold nu kæft den bliver værre og værre (og ikke kun med gearkassen!) Trods adskillige besøg hos div VW forhandlere, gik der over 6 måneder, før en mekaniker indrømmede, at der faktisk var en fejl på den men de ikke kunne fikse den. Med bagtanke på alle de andre fejl bilen havde og som ikke var blevet afhjulpet, var der ingen anden udvej end at afhænde lortet.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jan67 » 31. jul 2018, 08:53

det lader til at der er forskel på hvilke biler / gearkasser man har.
jeg har ikke den apps der hedder transmission, I min udgave af Obdeelven (det er Pro versionen)

Hilsen Jan
claussor skrev:
30. jul 2018, 16:47
Bare vælg din bil så apps og transmission/dag reset.
Koster 10 credits.

Kan også gøres manuelt under adaptation mener jeg.
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 31. jul 2018, 09:47

Novilux skrev:
31. jul 2018, 08:18
2.0TDI 150hk med DQ250 kigger jeg på. 2018 model kørt 0km...
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... sg/3546232

Hvad siger i til den?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nu da det er en 2018, så burde den være med DQ381-DSG7 (gør det bare bedre).
Men der er ret mange VAG biler årg. 2018 på bilbasen, som er oprettet forkert - altså som DQ250 og ikke korrekt som DQ381. Det er lidt en blanding af Bilbasens database ikke er opdateret og forhandlere der bare er vant til at taste DSG6.
Så jeg tror det kunne være smart at tage ud og checke om det ikke er en DQ381 - tvivler på det hjælper at ringe til dem.

Men nu er der lige et andet problem. Hvis jeg slår nummerpladen op, så er det en 1.4 TSi ... !?!
/Søren.

Brugeravatar
Novilux
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Novilux » 31. jul 2018, 10:29

i-s skrev:
Novilux skrev:
31. jul 2018, 08:18
2.0TDI 150hk med DQ250 kigger jeg på. 2018 model kørt 0km...
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... sg/3546232

Hvad siger i til den?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nu da det er en 2018, så burde den være med DQ381-DSG7 (gør det bare bedre).
Men der er ret mange VAG biler årg. 2018 på bilbasen, som er oprettet forkert - altså som DQ250 og ikke korrekt som DQ381. Det er lidt en blanding af Bilbasens database ikke er opdateret og forhandlere der bare er vant til at taste DSG6.
Så jeg tror det kunne være smart at tage ud og checke om det ikke er en DQ381 - tvivler på det hjælper at ringe til dem.

Men nu er der lige et andet problem. Hvis jeg slår nummerpladen op, så er det en 1.4 TSi ... !?!

Er du sikker? Min lillebror arbejder ved en automester (som i samarbejde med Seat sælger nye Seater også) men de tager måske vores nuværende Leon i bytte og finder en anden til os fra 0km til max 15.000km.. 2.0 TDI 150hk med
Dsg.. så ny som muligt om det lige bliver den der ved jeg ikke helt.. mærkeligt den siger 1,4?



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 31. jul 2018, 17:21

i-s skrev:
31. jul 2018, 09:47

Nu da det er en 2018, så burde den være med DQ381-DSG7 (gør det bare bedre).
Men der er ret mange VAG biler årg. 2018 på bilbasen, som er oprettet forkert - altså som DQ250 og ikke korrekt som DQ381. Det er lidt en blanding af Bilbasens database ikke er opdateret og forhandlere der bare er vant til at taste DSG6.
Så jeg tror det kunne være smart at tage ud og checke om det ikke er en DQ381 - tvivler på det hjælper at ringe til dem.

Men nu er der lige et andet problem. Hvis jeg slår nummerpladen op, så er det en 1.4 TSi ... !?!
Jeg mener ikke seat er skiftet endnu - der står også DSG6 på deres egen hjemmeside.
Senest rettet af Sace 31. jul 2018, 17:23, rettet i alt 1 gang.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
Novilux
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Novilux » 31. jul 2018, 17:23

Sace skrev:
i-s skrev:
31. jul 2018, 09:47
Novilux skrev:
31. jul 2018, 08:18
2.0TDI 150hk med DQ250 kigger jeg på. 2018 model kørt 0km...
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... sg/3546232

Hvad siger i til den?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg mener ikke seat er skiftet endnu - der står også DSG6 på deres egen hjemmeside.

Nu da det er en 2018, så burde den være med DQ381-DSG7 (gør det bare bedre).
Men der er ret mange VAG biler årg. 2018 på bilbasen, som er oprettet forkert - altså som DQ250 og ikke korrekt som DQ381. Det er lidt en blanding af Bilbasens database ikke er opdateret og forhandlere der bare er vant til at taste DSG6.
Så jeg tror det kunne være smart at tage ud og checke om det ikke er en DQ381 - tvivler på det hjælper at ringe til dem.

Men nu er der lige et andet problem. Hvis jeg slår nummerpladen op, så er det en 1.4 TSi ... !?!

Også det jeg kom frem til.. men så længe den virker og er langt fra dsg7 så er jeg glad ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 31. jul 2018, 17:26

Novilux skrev:
Sace skrev:
i-s skrev:
31. jul 2018, 09:47
Jeg mener ikke seat er skiftet endnu - der står også DSG6 på deres egen hjemmeside.

Nu da det er en 2018, så burde den være med DQ381-DSG7 (gør det bare bedre).
Men der er ret mange VAG biler årg. 2018 på bilbasen, som er oprettet forkert - altså som DQ250 og ikke korrekt som DQ381. Det er lidt en blanding af Bilbasens database ikke er opdateret og forhandlere der bare er vant til at taste DSG6.
Så jeg tror det kunne være smart at tage ud og checke om det ikke er en DQ381 - tvivler på det hjælper at ringe til dem.

Men nu er der lige et andet problem. Hvis jeg slår nummerpladen op, så er det en 1.4 TSi ... !?!

Også det jeg kom frem til.. men så længe den virker og er langt fra dsg7 så er jeg glad ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Du mener vel dq200

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dakota » 31. jul 2018, 17:38

Vi er enige om at der ingen forskel er på hvilken bil/mærke, en DQ200 ligger i, right? En bekendt har kig på en Audi A1 fra 2012'ish og den har svjv også en DQ200 - hvilket jo får alarmklokkerne til at ringe.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 31. jul 2018, 17:48

Dakota skrev:
31. jul 2018, 17:38
Vi er enige om at der ingen forskel er på hvilken bil/mærke, en DQ200 ligger i, right? En bekendt har kig på en Audi A1 fra 2012'ish og den har svjv også en DQ200 - hvilket jo får alarmklokkerne til at ringe.
Fysisk bør de være ens. Men som jeg før har nævnt så har det været næsten lort på lort alle de dq200 jeg har prøvet. Lidt over 10 styk. Indtil jeg prøvede A3. Alle 3 jeg prøvede kørte "perfekt". Jeg endte med at hoppe på den 3. Så har igen DQ200. Den skifter anderledes end en Golf. Der er helt sikkert anden software i. Måske det samme er tilfældet for A1.

Besvar

Tilbage til "Transmission"