DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kims2 » 14. mar 2017, 17:35

Det er også den konklusion jeg kommer til, så det er da lidt spændende :oops: om jeg nu skal til at døje med glidende koblinger. Jeg skal nok melde tilbage når jeg får kørt lidt mere.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 14. mar 2017, 17:47

Ja, det kunne være fedt at følge dine erfaringer, da din jo umiddelbart har kørt uden problemer, inden opdatering...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 14. mar 2017, 17:55

.
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 14. mar 2017, 17:58

Kristian_H skrev:
kims2 skrev:Min har aldrig gledet i koblingen under acceleration, men "kun" steget ca. 100 omdrejninger lige inden hvert gearskift.
Jeg har ikke nået at køre så meget endnu, så kan ikke komme med nogen konklusion. Det jeg først lagde mærke til var, at det virker som om omdrejningstælleren kører i slowmotion. Før faldt den meget kontant når der blev skiftet gear, men nu er det som om den bliver hængende i længere tid. Ved ikke om det giver mening.
Desuden er igangsætning både fremad og bak meget anderledes. Umiddelbart værre end før, men nu havde jeg jo også vænnet mig til den måde at sætte i gang på.
Det giver i min lille verden, rigtig god mening, og er nok det der er sket, fra 2015 til 2016 modellerne - altså en ændring i software/tryk!

Sandsynligvis derfor vi døjer med glidende koblinger, og derfor der ikke umiddelbart findes en løsning, da de jo ikke kan hæve det tryk, som lige er sænket, for at undgå fejl/skader på mekanikken.

Det er en uheldig konstruktion, og der er bare ikke noget at gøre ved det...

Jeg håber virkelig på, at det bliver løst med den nye kobling, men ærligt talt, så tror jeg ikke på det, da jeg ikke kan se hvordan den skulle kunne gøre det meget anderledes, end de to andre revisioner, som er blevet skiftet siden maj sidste år!
Jeg kører med org 2015 software..... altså den med højt tryk..... og den fejler jo alligevel....


Desuden bruger koblingen kun 60-70% af Max trykket.... så fordi de sænker Max lidt burde der ikke rykke ved det store

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 14. mar 2017, 18:03

madsobh skrev:
Kristian_H skrev:
kims2 skrev:Min har aldrig gledet i koblingen under acceleration, men "kun" steget ca. 100 omdrejninger lige inden hvert gearskift.
Jeg har ikke nået at køre så meget endnu, så kan ikke komme med nogen konklusion. Det jeg først lagde mærke til var, at det virker som om omdrejningstælleren kører i slowmotion. Før faldt den meget kontant når der blev skiftet gear, men nu er det som om den bliver hængende i længere tid. Ved ikke om det giver mening.
Desuden er igangsætning både fremad og bak meget anderledes. Umiddelbart værre end før, men nu havde jeg jo også vænnet mig til den måde at sætte i gang på.
Det giver i min lille verden, rigtig god mening, og er nok det der er sket, fra 2015 til 2016 modellerne - altså en ændring i software/tryk!

Sandsynligvis derfor vi døjer med glidende koblinger, og derfor der ikke umiddelbart findes en løsning, da de jo ikke kan hæve det tryk, som lige er sænket, for at undgå fejl/skader på mekanikken.

Det er en uheldig konstruktion, og der er bare ikke noget at gøre ved det...

Jeg håber virkelig på, at det bliver løst med den nye kobling, men ærligt talt, så tror jeg ikke på det, da jeg ikke kan se hvordan den skulle kunne gøre det meget anderledes, end de to andre revisioner, som er blevet skiftet siden maj sidste år!
Jeg kører med org 2015 software..... altså den med højt tryk..... og den fejler jo alligevel....


Desuden bruger koblingen kun 60-70% af Max trykket.... så fordi de sænker Max lidt burde der ikke rykke ved det store

Tapatalk
Pointe taken...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 15. mar 2017, 20:17

Fandt denne lille perle i den nye Golf brochure - desværre... Så DQ200 ser ikke ud til at blive udskiftet. De holder stædigt fast ved, at den ikke fejler noget - åbenbart. Jeg kommer dog ikke til at købe den gearkasse igen. Selvom jeg er begyndt at kunne leve med det, så nægter jeg at købe en ny bil til 300.000 kr, som jeg ved brummer og maxi-slipper, når den skal trække lidt.

Fil vedhæftet.
Vedhæftede filer
VW Golf brochure.PNG
VW Golf brochure.PNG (116.08 KiB) Vist 3952 gange

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Rdaldlk » 16. mar 2017, 14:54

Dvs at hvis man skulle blive pokkers fristet af den nye Golf med DSG 7 gear (TSI), så kan man fortsat risikere disse problemer?
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 16. mar 2017, 14:59

Yup!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 16. mar 2017, 15:00

Op til 250nm trækkraft og DSG, er stadig DQ200...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Rdaldlk » 16. mar 2017, 15:34

Det er jo alligevel bare piv-ærgerligt - for det er da en dejlig køremaskine - hvis det ville virke uden bøvl
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 16. mar 2017, 21:22

Stor skuffelse :( Havde lidt håbet på sådan en 1.5 stationcar med DSG.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 17. mar 2017, 09:45

Jeg tager chancen, igen, med en ny Golf monteret med DQ200 :mrgreen:
Jeg er så en af dem, der ikke lærer af sine fejl :D
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 18. mar 2017, 19:04

claussor skrev:Stor skuffelse :( Havde lidt håbet på sådan en 1.5 stationcar med DSG.
Samme her, men jeg nægter sgu at købe noget med DQ200. Kan måske overtales til at lease, for så slipper jeg da for den efter max 3 år...

Det er lidt øv, for Leon ST/Ateca eller Ny golf variant står højt på ønskelisten. Det gør maxislip bare ikke :/

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 18. mar 2017, 19:07

Peder skrev:Jeg tager chancen, igen, med en ny Golf monteret med DQ200 :mrgreen:
Jeg er så en af dem, der ikke lærer af sine fejl :D
Må jeg spørge hvorfor? Overvejer selv ny bil fra VAG. Og altså jeg kan da sagtens leve med DQ200's helt unikke "egenskaber", men ville hele tiden have det i baghovedet, at jeg havde gjort et dumt køb :/

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 18. mar 2017, 19:08

Kunne man forestille sig en købes kontakt hvor der stod at hvis der opstod problemer med dsg gearkassen som består i glidende koblinger så går handlen til tilbage.....

Sælgeren er jo ikke sen til at love at den er 100% problem fri

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 18. mar 2017, 19:19

madsobh skrev:Kunne man forestille sig en købes kontakt hvor der stod at hvis der opstod problemer med dsg gearkassen som består i glidende koblinger så går handlen til tilbage.....

Sælgeren er jo ikke sen til at love at den er 100% problem fri

Tapatalk
Hvis de går med til det, så ender du bare med at aflevere den tilbage efter 2000 km, og så står du med problemet igen: Hvilken bil skal jeg vælge?

Hvis man køber DQ200, så skal man være indstillet på, at den glider/brummer/maxislipper.

Jeg tror ikke, der findes én eneste af de kasser, der kører problemfrit. HVIS der gør, så må ejermanden gerne poste en video af omdrejningstælleren i forskellige scenarier (kvart gas, halv gas, 3/4 gas/fuld gas) i kold/semi-varm/driftsvarm tilstand.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 18. mar 2017, 19:24

Hvor tit tror du det skal ske før sælgeren holder op med sige at de er fejlfri ?

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 18. mar 2017, 20:59

hrjonas skrev:
madsobh skrev:Kunne man forestille sig en købes kontakt hvor der stod at hvis der opstod problemer med dsg gearkassen som består i glidende koblinger så går handlen til tilbage.....

Sælgeren er jo ikke sen til at love at den er 100% problem fri

Tapatalk
Hvis de går med til det, så ender du bare med at aflevere den tilbage efter 2000 km, og så står du med problemet igen: Hvilken bil skal jeg vælge?

Hvis man køber DQ200, så skal man være indstillet på, at den glider/brummer/maxislipper.

Jeg tror ikke, der findes én eneste af de kasser, der kører problemfrit. HVIS der gør, så må ejermanden gerne poste en video af omdrejningstælleren i forskellige scenarier (kvart gas, halv gas, 3/4 gas/fuld gas) i kold/semi-varm/driftsvarm tilstand.
Jeg tror det er et fåtal af DQ200 der er ramt af de problemer som denne tråd omhandler.

Der er jo solgt mange tusinde biler herhjemme med DQ200, så hvis de alle var ramt, så ville denne tråd nok være på mange flere sider og med mange flere som gav udtryk for deres utilfredshed.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 19. mar 2017, 00:04

Det er pudsigt så forskelligt man kan se på det mht. hvor mange der er ramt. Det er nok forskellen mellem at have en fejlfri gearkasse og at være ramt. Man forsvarer / angriber produktet ud fra hvor kan selv står. Sandheden er nok et sted midt i mellem. Men jeg vil i hvert fald (igen) modargumentere Granturismos påstand og sige jeg tror du undervurderet vagcars.dk udbredelse i dk. Det er et rigtig godt site for os Vag elskere der gider nørde på et forum, men det store flertal af vag ejere gider altså ikke sidde sidde her og diskutere (min påstand). De har andre interesser. Så jeg finder det derimod foruroligende så mange der har meldt sig her i tråden med problemer. Derudover var der ikke en der tidligere nævnte FDM fik 10 anmeldelser om ugen ang. DQ200? Det er da sygt mange. FDM er jo endestation når alle muligheder hos værksted er udtømte samt at man orker at tage kampen op derefter via FDM.

Derudover vil jeg blot henvise til min egen statistik. 7 ud af 10 DQ200 biler jeg har prøvet har problemet.

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 19. mar 2017, 00:13

GranTurismo skrev:
hrjonas skrev:
madsobh skrev:Kunne man forestille sig en købes kontakt hvor der stod at hvis der opstod problemer med dsg gearkassen som består i glidende koblinger så går handlen til tilbage.....

Sælgeren er jo ikke sen til at love at den er 100% problem fri

Tapatalk
Hvis de går med til det, så ender du bare med at aflevere den tilbage efter 2000 km, og så står du med problemet igen: Hvilken bil skal jeg vælge?

Hvis man køber DQ200, så skal man være indstillet på, at den glider/brummer/maxislipper.

Jeg tror ikke, der findes én eneste af de kasser, der kører problemfrit. HVIS der gør, så må ejermanden gerne poste en video af omdrejningstælleren i forskellige scenarier (kvart gas, halv gas, 3/4 gas/fuld gas) i kold/semi-varm/driftsvarm tilstand.
Jeg tror det er et fåtal af DQ200 der er ramt af de problemer som denne tråd omhandler.

Der er jo solgt mange tusinde biler herhjemme med DQ200, så hvis de alle var ramt, så ville denne tråd nok være på mange flere sider og med mange flere som gav udtryk for deres utilfredshed.
Nej, for fejlen er periodisk og varierer i omfang. Og ofte kræver det, at man lægger mærke til det, for (i hvert fald for min bils vedkommende) er det ikke vildt tydeligt. Min kæreste bemærker det fx ikke.

Men hvis du har ret i, at det kun er et fåtal af gearkasserne, så bør der jo være en masse her på VAGcars, der har en DQ200, der kan smide en video op med en omdrejningstæller, der opfører sig helt normalt. Dvs. ikke nogen "ryk"/"slip".

Vi kan starte med en video af en bil, der bliver kørt stille og roligt indtil den er driftsvarm, og så sat i 3. gear og speederen trykket i bund fra ca. 1500 rev/min op til +4000 rev/min.

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 19. mar 2017, 00:20

Jeg kan da også fortælle, at da jeg fik en Octavia 1.4 TSI som lånebil, så maxislippede den også. Det kan bedst beskrives som en slags skurren/bittesmå ryk. Den havde kørt 3000 km!

Anden gang jeg fik lånebil fik jeg den samme Octavia - nu havde den blot kørt en del mere - over 10.000 km og det var blevet meget værre.

Hvis problemerne med DQ200 er så små, er det sgu da pudsigt, at jeg får en "spritny" lånebil med problemet. Nu har jeg tilfældigvis 2 venner, som også har DSG7, så jeg må lige få en tur i deres. Hhv. en Seat (1.0 TSI) og en anden Skoda (1.4 TSI).

To be continued. :-)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 19. mar 2017, 00:27

Nemlig hrjonas. Man mister lidt troen på det ikke er andet end meningen at bilerne skal køre sådan AB fabrik når ens lånebil har samme problem som sin egen.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 19. mar 2017, 00:49

hrjonas skrev:Jeg kan da også fortælle, at da jeg fik en Octavia 1.4 TSI som lånebil, så maxislippede den også. Det kan bedst beskrives som en slags skurren/bittesmå ryk. Den havde kørt 3000 km!

Anden gang jeg fik lånebil fik jeg den samme Octavia - nu havde den blot kørt en del mere - over 10.000 km og det var blevet meget værre.

Hvis problemerne med DQ200 er så små, er det sgu da pudsigt, at jeg får en "spritny" lånebil med problemet. Nu har jeg tilfældigvis 2 venner, som også har DSG7, så jeg må lige få en tur i deres. Hhv. en Seat (1.0 TSI) og en anden Skoda (1.4 TSI).

To be continued. :-)
Små kan man vel ikke kalde problemerne - og da slet ikke små for de involverede. Og uanset om det er 1, 5 eller 10% af gearkasserne som enten maxislipper eller kan fremprovokeres til at gilde, så er det sgu ikke godt nok. DSG er jo bare en kompliseret computerstyret udgave med dobbeltkoblinger af en traditionel manuel gearkasse og dem kan de forskellige producenter jo sagtens lave med en betydeligt mindre fejlrate.

Jeg har prøvet 7-8 biler med DQ200 og ingen af dem maxislippede eller gled i koblingerne. Min egen gør det heller ikke. Det er ikke noget jeg har sønderligt lyst til at filme for at dokumentere. 1500 rpm med speederen i bund er uden for hvordan min motors arbejdsområde normalt er, og efter denne tråd er jeg sgu egentlig lidt "bange" for at prøve at fremprovokere en fejl som jeg endnu ikke har oplevet - og ikke ønsker at opleve.

Men der er jo nogle af de videoer som er blevet lagt op som er så katastrofale, at man ikke kan undgå at bemærke det. Så der er selvfølgelig ingen tvivl om at der er problemer med DQ200 som er udbredte til en vis grad, men ikke generelle.

Jeg krydser i hvert fald fingre for at VAG finder en løsning på problemet, for jeg har da planer om at beholde min DQ200 i mange år og med de beløbsstørrelser det koster at reparere på DSG, så vil jeg jo nok være betænkelig ved at beholde bilen i mere end de 6 år som kulancen dækker, hvis der ikke er udsigt til en billig løsning (f.eks. en ventil, en oliepumpe, softwareopdatering)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af larslyn » 19. mar 2017, 07:42

en kammi er på jagt efter en 3c 2.0 140hk diesel med dsg. dem han kigger på er fra '09-'10 har de den q200 kasse?

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af malern » 19. mar 2017, 08:02

larslyn skrev:en kammi er på jagt efter en 3c 2.0 140hk diesel med dsg. dem han kigger på er fra '09-'10 har de den q200 kasse?
Nej! Så ingen panik.
Den kører med den dejlige trofaste dq250 med 6gear
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 19. mar 2017, 08:33

Ok, så en video fra 1500 rpm i 3. gear, hvor du trykker speederen 3/4 del ned. Jeg tror du har problemet, men dit kørselsmønster fremprovokerer bare ikke fejlen i tilstrækkelig grad til du opdager det. Jeg kan også sagtens køre i min uden det fremprovokeres. Men i ny og næ, så sker det, og det kræver måske man VED hvordan det mærkes, for der er da andre der har prøvet min bil, der ikke kan mærke det. ☺️

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 19. mar 2017, 09:37

GranTurismo skrev: så vil jeg jo nok være betænkelig ved at beholde bilen i mere end de 6 år som kulancen dækker
Du er optimist.

Hvis du har fire års garanti, skal du ikke forvente ret meget efter 4 år og 1 dag ;-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 19. mar 2017, 12:32

Tror dette problem relaterer sig til nyeste generation af DQ200. De har brugt andre koblinger for at løse et andet problem, men har skabt et nyt der imo. er meget værre..

Min G7 140 TSI DSG havde ikke denne fejl. Til gengæld er ACT i Passat'en meget mere velfungerende end den første generation i G7
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af larslyn » 19. mar 2017, 20:34

malern skrev:
larslyn skrev:en kammi er på jagt efter en 3c 2.0 140hk diesel med dsg. dem han kigger på er fra '09-'10 har de den q200 kasse?
Nej! Så ingen panik.
Den kører med den dejlige trofaste dq250 med 6gear
super, tak :)

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 20. mar 2017, 18:59

Kristian_H skrev:Jeg har fået tid på værkstedet i næste uge, hvor der bliver monteret en sprit neues, totalt ny-udviklet kobling (siges der!), og så skal jeg nok orientere om udfaldet, efterfølgende...
Hvornår har du fået en tid? Min skal ind i næste uge til samme omgang, men de vidste ikke om det var en ny kobling ifht. den jeg har. Jeg gider bare ikke rigtigt have dem til at skifte til den samme igen, det er jo rent spild når det ikke virker alligevel.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Besvar

Tilbage til "Transmission"