DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 38 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er også den konklusion jeg kommer til, så det er da lidt spændende om jeg nu skal til at døje med glidende koblinger. Jeg skal nok melde tilbage når jeg får kørt lidt mere.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja, det kunne være fedt at følge dine erfaringer, da din jo umiddelbart har kørt uden problemer, inden opdatering...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
.
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg kører med org 2015 software..... altså den med højt tryk..... og den fejler jo alligevel....Kristian_H skrev:Det giver i min lille verden, rigtig god mening, og er nok det der er sket, fra 2015 til 2016 modellerne - altså en ændring i software/tryk!kims2 skrev:Min har aldrig gledet i koblingen under acceleration, men "kun" steget ca. 100 omdrejninger lige inden hvert gearskift.
Jeg har ikke nået at køre så meget endnu, så kan ikke komme med nogen konklusion. Det jeg først lagde mærke til var, at det virker som om omdrejningstælleren kører i slowmotion. Før faldt den meget kontant når der blev skiftet gear, men nu er det som om den bliver hængende i længere tid. Ved ikke om det giver mening.
Desuden er igangsætning både fremad og bak meget anderledes. Umiddelbart værre end før, men nu havde jeg jo også vænnet mig til den måde at sætte i gang på.
Sandsynligvis derfor vi døjer med glidende koblinger, og derfor der ikke umiddelbart findes en løsning, da de jo ikke kan hæve det tryk, som lige er sænket, for at undgå fejl/skader på mekanikken.
Det er en uheldig konstruktion, og der er bare ikke noget at gøre ved det...
Jeg håber virkelig på, at det bliver løst med den nye kobling, men ærligt talt, så tror jeg ikke på det, da jeg ikke kan se hvordan den skulle kunne gøre det meget anderledes, end de to andre revisioner, som er blevet skiftet siden maj sidste år!
Desuden bruger koblingen kun 60-70% af Max trykket.... så fordi de sænker Max lidt burde der ikke rykke ved det store
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Pointe taken...madsobh skrev:Jeg kører med org 2015 software..... altså den med højt tryk..... og den fejler jo alligevel....Kristian_H skrev:Det giver i min lille verden, rigtig god mening, og er nok det der er sket, fra 2015 til 2016 modellerne - altså en ændring i software/tryk!kims2 skrev:Min har aldrig gledet i koblingen under acceleration, men "kun" steget ca. 100 omdrejninger lige inden hvert gearskift.
Jeg har ikke nået at køre så meget endnu, så kan ikke komme med nogen konklusion. Det jeg først lagde mærke til var, at det virker som om omdrejningstælleren kører i slowmotion. Før faldt den meget kontant når der blev skiftet gear, men nu er det som om den bliver hængende i længere tid. Ved ikke om det giver mening.
Desuden er igangsætning både fremad og bak meget anderledes. Umiddelbart værre end før, men nu havde jeg jo også vænnet mig til den måde at sætte i gang på.
Sandsynligvis derfor vi døjer med glidende koblinger, og derfor der ikke umiddelbart findes en løsning, da de jo ikke kan hæve det tryk, som lige er sænket, for at undgå fejl/skader på mekanikken.
Det er en uheldig konstruktion, og der er bare ikke noget at gøre ved det...
Jeg håber virkelig på, at det bliver løst med den nye kobling, men ærligt talt, så tror jeg ikke på det, da jeg ikke kan se hvordan den skulle kunne gøre det meget anderledes, end de to andre revisioner, som er blevet skiftet siden maj sidste år!
Desuden bruger koblingen kun 60-70% af Max trykket.... så fordi de sænker Max lidt burde der ikke rykke ved det store
Tapatalk
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Fandt denne lille perle i den nye Golf brochure - desværre... Så DQ200 ser ikke ud til at blive udskiftet. De holder stædigt fast ved, at den ikke fejler noget - åbenbart. Jeg kommer dog ikke til at købe den gearkasse igen. Selvom jeg er begyndt at kunne leve med det, så nægter jeg at købe en ny bil til 300.000 kr, som jeg ved brummer og maxi-slipper, når den skal trække lidt.
Fil vedhæftet.
Fil vedhæftet.
- Vedhæftede filer
-
- VW Golf brochure.PNG (116.08 KiB) Vist 3952 gange
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Dvs at hvis man skulle blive pokkers fristet af den nye Golf med DSG 7 gear (TSI), så kan man fortsat risikere disse problemer?
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Op til 250nm trækkraft og DSG, er stadig DQ200...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er jo alligevel bare piv-ærgerligt - for det er da en dejlig køremaskine - hvis det ville virke uden bøvl
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Stor skuffelse Havde lidt håbet på sådan en 1.5 stationcar med DSG.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg tager chancen, igen, med en ny Golf monteret med DQ200
Jeg er så en af dem, der ikke lærer af sine fejl
Jeg er så en af dem, der ikke lærer af sine fejl
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Samme her, men jeg nægter sgu at købe noget med DQ200. Kan måske overtales til at lease, for så slipper jeg da for den efter max 3 år...claussor skrev:Stor skuffelse Havde lidt håbet på sådan en 1.5 stationcar med DSG.
Det er lidt øv, for Leon ST/Ateca eller Ny golf variant står højt på ønskelisten. Det gør maxislip bare ikke :/
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Må jeg spørge hvorfor? Overvejer selv ny bil fra VAG. Og altså jeg kan da sagtens leve med DQ200's helt unikke "egenskaber", men ville hele tiden have det i baghovedet, at jeg havde gjort et dumt køb :/Peder skrev:Jeg tager chancen, igen, med en ny Golf monteret med DQ200
Jeg er så en af dem, der ikke lærer af sine fejl
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kunne man forestille sig en købes kontakt hvor der stod at hvis der opstod problemer med dsg gearkassen som består i glidende koblinger så går handlen til tilbage.....
Sælgeren er jo ikke sen til at love at den er 100% problem fri
Tapatalk
Sælgeren er jo ikke sen til at love at den er 100% problem fri
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvis de går med til det, så ender du bare med at aflevere den tilbage efter 2000 km, og så står du med problemet igen: Hvilken bil skal jeg vælge?madsobh skrev:Kunne man forestille sig en købes kontakt hvor der stod at hvis der opstod problemer med dsg gearkassen som består i glidende koblinger så går handlen til tilbage.....
Sælgeren er jo ikke sen til at love at den er 100% problem fri
Tapatalk
Hvis man køber DQ200, så skal man være indstillet på, at den glider/brummer/maxislipper.
Jeg tror ikke, der findes én eneste af de kasser, der kører problemfrit. HVIS der gør, så må ejermanden gerne poste en video af omdrejningstælleren i forskellige scenarier (kvart gas, halv gas, 3/4 gas/fuld gas) i kold/semi-varm/driftsvarm tilstand.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvor tit tror du det skal ske før sælgeren holder op med sige at de er fejlfri ?
Tapatalk
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg tror det er et fåtal af DQ200 der er ramt af de problemer som denne tråd omhandler.hrjonas skrev:Hvis de går med til det, så ender du bare med at aflevere den tilbage efter 2000 km, og så står du med problemet igen: Hvilken bil skal jeg vælge?madsobh skrev:Kunne man forestille sig en købes kontakt hvor der stod at hvis der opstod problemer med dsg gearkassen som består i glidende koblinger så går handlen til tilbage.....
Sælgeren er jo ikke sen til at love at den er 100% problem fri
Tapatalk
Hvis man køber DQ200, så skal man være indstillet på, at den glider/brummer/maxislipper.
Jeg tror ikke, der findes én eneste af de kasser, der kører problemfrit. HVIS der gør, så må ejermanden gerne poste en video af omdrejningstælleren i forskellige scenarier (kvart gas, halv gas, 3/4 gas/fuld gas) i kold/semi-varm/driftsvarm tilstand.
Der er jo solgt mange tusinde biler herhjemme med DQ200, så hvis de alle var ramt, så ville denne tråd nok være på mange flere sider og med mange flere som gav udtryk for deres utilfredshed.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er pudsigt så forskelligt man kan se på det mht. hvor mange der er ramt. Det er nok forskellen mellem at have en fejlfri gearkasse og at være ramt. Man forsvarer / angriber produktet ud fra hvor kan selv står. Sandheden er nok et sted midt i mellem. Men jeg vil i hvert fald (igen) modargumentere Granturismos påstand og sige jeg tror du undervurderet vagcars.dk udbredelse i dk. Det er et rigtig godt site for os Vag elskere der gider nørde på et forum, men det store flertal af vag ejere gider altså ikke sidde sidde her og diskutere (min påstand). De har andre interesser. Så jeg finder det derimod foruroligende så mange der har meldt sig her i tråden med problemer. Derudover var der ikke en der tidligere nævnte FDM fik 10 anmeldelser om ugen ang. DQ200? Det er da sygt mange. FDM er jo endestation når alle muligheder hos værksted er udtømte samt at man orker at tage kampen op derefter via FDM.
Derudover vil jeg blot henvise til min egen statistik. 7 ud af 10 DQ200 biler jeg har prøvet har problemet.
Derudover vil jeg blot henvise til min egen statistik. 7 ud af 10 DQ200 biler jeg har prøvet har problemet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nej, for fejlen er periodisk og varierer i omfang. Og ofte kræver det, at man lægger mærke til det, for (i hvert fald for min bils vedkommende) er det ikke vildt tydeligt. Min kæreste bemærker det fx ikke.GranTurismo skrev:Jeg tror det er et fåtal af DQ200 der er ramt af de problemer som denne tråd omhandler.hrjonas skrev:Hvis de går med til det, så ender du bare med at aflevere den tilbage efter 2000 km, og så står du med problemet igen: Hvilken bil skal jeg vælge?madsobh skrev:Kunne man forestille sig en købes kontakt hvor der stod at hvis der opstod problemer med dsg gearkassen som består i glidende koblinger så går handlen til tilbage.....
Sælgeren er jo ikke sen til at love at den er 100% problem fri
Tapatalk
Hvis man køber DQ200, så skal man være indstillet på, at den glider/brummer/maxislipper.
Jeg tror ikke, der findes én eneste af de kasser, der kører problemfrit. HVIS der gør, så må ejermanden gerne poste en video af omdrejningstælleren i forskellige scenarier (kvart gas, halv gas, 3/4 gas/fuld gas) i kold/semi-varm/driftsvarm tilstand.
Der er jo solgt mange tusinde biler herhjemme med DQ200, så hvis de alle var ramt, så ville denne tråd nok være på mange flere sider og med mange flere som gav udtryk for deres utilfredshed.
Men hvis du har ret i, at det kun er et fåtal af gearkasserne, så bør der jo være en masse her på VAGcars, der har en DQ200, der kan smide en video op med en omdrejningstæller, der opfører sig helt normalt. Dvs. ikke nogen "ryk"/"slip".
Vi kan starte med en video af en bil, der bliver kørt stille og roligt indtil den er driftsvarm, og så sat i 3. gear og speederen trykket i bund fra ca. 1500 rev/min op til +4000 rev/min.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg kan da også fortælle, at da jeg fik en Octavia 1.4 TSI som lånebil, så maxislippede den også. Det kan bedst beskrives som en slags skurren/bittesmå ryk. Den havde kørt 3000 km!
Anden gang jeg fik lånebil fik jeg den samme Octavia - nu havde den blot kørt en del mere - over 10.000 km og det var blevet meget værre.
Hvis problemerne med DQ200 er så små, er det sgu da pudsigt, at jeg får en "spritny" lånebil med problemet. Nu har jeg tilfældigvis 2 venner, som også har DSG7, så jeg må lige få en tur i deres. Hhv. en Seat (1.0 TSI) og en anden Skoda (1.4 TSI).
To be continued.
Anden gang jeg fik lånebil fik jeg den samme Octavia - nu havde den blot kørt en del mere - over 10.000 km og det var blevet meget værre.
Hvis problemerne med DQ200 er så små, er det sgu da pudsigt, at jeg får en "spritny" lånebil med problemet. Nu har jeg tilfældigvis 2 venner, som også har DSG7, så jeg må lige få en tur i deres. Hhv. en Seat (1.0 TSI) og en anden Skoda (1.4 TSI).
To be continued.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nemlig hrjonas. Man mister lidt troen på det ikke er andet end meningen at bilerne skal køre sådan AB fabrik når ens lånebil har samme problem som sin egen.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Små kan man vel ikke kalde problemerne - og da slet ikke små for de involverede. Og uanset om det er 1, 5 eller 10% af gearkasserne som enten maxislipper eller kan fremprovokeres til at gilde, så er det sgu ikke godt nok. DSG er jo bare en kompliseret computerstyret udgave med dobbeltkoblinger af en traditionel manuel gearkasse og dem kan de forskellige producenter jo sagtens lave med en betydeligt mindre fejlrate.hrjonas skrev:Jeg kan da også fortælle, at da jeg fik en Octavia 1.4 TSI som lånebil, så maxislippede den også. Det kan bedst beskrives som en slags skurren/bittesmå ryk. Den havde kørt 3000 km!
Anden gang jeg fik lånebil fik jeg den samme Octavia - nu havde den blot kørt en del mere - over 10.000 km og det var blevet meget værre.
Hvis problemerne med DQ200 er så små, er det sgu da pudsigt, at jeg får en "spritny" lånebil med problemet. Nu har jeg tilfældigvis 2 venner, som også har DSG7, så jeg må lige få en tur i deres. Hhv. en Seat (1.0 TSI) og en anden Skoda (1.4 TSI).
To be continued.
Jeg har prøvet 7-8 biler med DQ200 og ingen af dem maxislippede eller gled i koblingerne. Min egen gør det heller ikke. Det er ikke noget jeg har sønderligt lyst til at filme for at dokumentere. 1500 rpm med speederen i bund er uden for hvordan min motors arbejdsområde normalt er, og efter denne tråd er jeg sgu egentlig lidt "bange" for at prøve at fremprovokere en fejl som jeg endnu ikke har oplevet - og ikke ønsker at opleve.
Men der er jo nogle af de videoer som er blevet lagt op som er så katastrofale, at man ikke kan undgå at bemærke det. Så der er selvfølgelig ingen tvivl om at der er problemer med DQ200 som er udbredte til en vis grad, men ikke generelle.
Jeg krydser i hvert fald fingre for at VAG finder en løsning på problemet, for jeg har da planer om at beholde min DQ200 i mange år og med de beløbsstørrelser det koster at reparere på DSG, så vil jeg jo nok være betænkelig ved at beholde bilen i mere end de 6 år som kulancen dækker, hvis der ikke er udsigt til en billig løsning (f.eks. en ventil, en oliepumpe, softwareopdatering)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
en kammi er på jagt efter en 3c 2.0 140hk diesel med dsg. dem han kigger på er fra '09-'10 har de den q200 kasse?
- malern
- Medlem
- Indlæg: 1072
- Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: køge
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 33 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nej! Så ingen panik.larslyn skrev:en kammi er på jagt efter en 3c 2.0 140hk diesel med dsg. dem han kigger på er fra '09-'10 har de den q200 kasse?
Den kører med den dejlige trofaste dq250 med 6gear
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ok, så en video fra 1500 rpm i 3. gear, hvor du trykker speederen 3/4 del ned. Jeg tror du har problemet, men dit kørselsmønster fremprovokerer bare ikke fejlen i tilstrækkelig grad til du opdager det. Jeg kan også sagtens køre i min uden det fremprovokeres. Men i ny og næ, så sker det, og det kræver måske man VED hvordan det mærkes, for der er da andre der har prøvet min bil, der ikke kan mærke det.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Du er optimist.GranTurismo skrev: så vil jeg jo nok være betænkelig ved at beholde bilen i mere end de 6 år som kulancen dækker
Hvis du har fire års garanti, skal du ikke forvente ret meget efter 4 år og 1 dag
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tror dette problem relaterer sig til nyeste generation af DQ200. De har brugt andre koblinger for at løse et andet problem, men har skabt et nyt der imo. er meget værre..
Min G7 140 TSI DSG havde ikke denne fejl. Til gengæld er ACT i Passat'en meget mere velfungerende end den første generation i G7
Min G7 140 TSI DSG havde ikke denne fejl. Til gengæld er ACT i Passat'en meget mere velfungerende end den første generation i G7
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
super, takmalern skrev:Nej! Så ingen panik.larslyn skrev:en kammi er på jagt efter en 3c 2.0 140hk diesel med dsg. dem han kigger på er fra '09-'10 har de den q200 kasse?
Den kører med den dejlige trofaste dq250 med 6gear
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvornår har du fået en tid? Min skal ind i næste uge til samme omgang, men de vidste ikke om det var en ny kobling ifht. den jeg har. Jeg gider bare ikke rigtigt have dem til at skifte til den samme igen, det er jo rent spild når det ikke virker alligevel.Kristian_H skrev:Jeg har fået tid på værkstedet i næste uge, hvor der bliver monteret en sprit neues, totalt ny-udviklet kobling (siges der!), og så skal jeg nok orientere om udfaldet, efterfølgende...
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09