Side 35 af 136

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 19:38
af Jakob J
Bare rolig. Jeg er helt med på at det er et ikke fejlfrit produkt. Det er der bare mange andre automatgear der heller ikke er. I den sammenligning tror jeg ikke dsg er så ringe. Spørg bare E6G ejere...

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 20. dec 2016, 07:54
af CJ2110
strandgaard skrev:
CJ2110 skrev:Det er en 1.6 TDI med DSG7.
Jeg gad godt være en flue på væggen, når du siger at din A3 har DSG7 henne i Audi butikken ;-)
Audi bruger S-Tronic, som ikke kan sammenlignes med DSG...... Selv om det er samme samlebånd der producerer dem.
Men du kan lige så godt øve dig i at sige: "Det er ikke en fejl - det er en egenskab"

Er det i øvrigt ikke første gang der er en Audi ejer, der har problemet?
Jeg har lige checket bilens konfiguration, og der står gearkassen benævnt som "DQ200", så den får de da lidt svært ved at løbe fra..........
0EG Einbau Differenzierung für Getriebe"DQ 200"

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 21. dec 2016, 22:45
af Sander2300
Til jer som kører med en problemfri gearkasse:

Oplever i slet ikke af nogen art det her microslip under acceleration?

Og ligeledes, når gearkassen skifter gear, oplever i heller ikke at den hopper 2/300 rpm, inden den laver skiftet, hvor det lige giver et lille ryk i bilen?

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 21. dec 2016, 22:59
af GranTurismo
Sander2300 skrev:Til jer som kører med en problemfri gearkasse:

Oplever i slet ikke af nogen art det her microslip under acceleration?

Og ligeledes, når gearkassen skifter gear, oplever i heller ikke at den hopper 2/300 rpm, inden den laver skiftet, hvor det lige giver et lille ryk i bilen?
Nej og nej.

Min kører bare (indtil videre). Har kørt ca. 26.000 km.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 08:12
af GaSelle
Min stiger heller ikke i omdrejninger inden skift.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 08:23
af Jaku
Tak til alle der har bidraget med info på tråden. Efter en prøvetur i genboens golf+ 1,6 DSG7 som havde samme problem som min, måtte jeg bare indse at gearkassen er designet til at glide i koblingen. Jeg ser ikke nogen kommende løsning på problemet og har derfor solgt bilen. Kan kun udtrykke min dybeste skuffelse over at VAG sender sådan noget på gaden, hvad enten det er efter design eller en fejl de ikke kan rette.

KØB IKKE EN BIL MED DSG 7, HVIS DU ER DET MINDSTE FØLSOM OVERFOR HVORDAN TING I EN BIL SKAL FUNGERE.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 10:13
af kims2
Min laver ikke microslip under acceleration, men den stiger i omdrejninger umiddelbart inden skift. Jeg havde en mekaniker med ude og køre i min og i en ny Golf, og de opførte sig ens. Dermed var konklusionen, at sådan skulle det være :roll:

Er der forøvrigt nogen der ved hvilken gearkasse Golf GTE kører med, og kommer facelift GTE til at køre med den samme?

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 10:50
af Kristian_H
Jaku skrev:Tak til alle der har bidraget med info på tråden. Efter en prøvetur i genboens golf+ 1,6 DSG7 som havde samme problem som min, måtte jeg bare indse at gearkassen er designet til at glide i koblingen. Jeg ser ikke nogen kommende løsning på problemet og har derfor solgt bilen. Kan kun udtrykke min dybeste skuffelse over at VAG sender sådan noget på gaden, hvad enten det er efter design eller en fejl de ikke kan rette.

KØB IKKE EN BIL MED DSG 7, HVIS DU ER DET MINDSTE FØLSOM OVERFOR HVORDAN TING I EN BIL SKAL FUNGERE.
+1...

Fik beskeden pr telefon fra mit værksted forleden, og ALLE DQ200 har den 'egenskab' vi oplever, og der kommer IKKE nogen løsning på det!

Deal with it, eller kom videre - tak for lort VAG, og rigtig glædelig jul...

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 12:18
af 8278
kims2 skrev:Min laver ikke microslip under acceleration, men den stiger i omdrejninger umiddelbart inden skift. Jeg havde en mekaniker med ude og køre i min og i en ny Golf, og de opførte sig ens. Dermed var konklusionen, at sådan skulle det være :roll:

Er der forøvrigt nogen der ved hvilken gearkasse Golf GTE kører med, og kommer facelift GTE til at køre med den samme?

Golf og Passat GTE kører med DQ400E - min har kørt 19000 km nu og kører perfekt!

Den har jo 3 koblinger der kører i oliebad

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 13:16
af GranTurismo
3 koblinger?!?

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 15:01
af Sace
GranTurismo skrev:3 koblinger?!?
Jep, GTE modellerne har 3 koblinger fordi der kan kobles en elmotor til også ;)

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 16:48
af i-s
Sace skrev:
GranTurismo skrev:3 koblinger?!?
Jep, GTE modellerne har 3 koblinger fordi der kan kobles en elmotor til også ;)
Elmotoren er nu koblet ind hele tiden. Den 3'ede kobling er modsat de 2 andre en "afbryder" kobling, som afbryder benzinmotoren fra gearkassen.

http://articles.sae.org/13535/

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 19:45
af madsobh
Kristian_H skrev:
Jaku skrev:Tak til alle der har bidraget med info på tråden. Efter en prøvetur i genboens golf+ 1,6 DSG7 som havde samme problem som min, måtte jeg bare indse at gearkassen er designet til at glide i koblingen. Jeg ser ikke nogen kommende løsning på problemet og har derfor solgt bilen. Kan kun udtrykke min dybeste skuffelse over at VAG sender sådan noget på gaden, hvad enten det er efter design eller en fejl de ikke kan rette.

KØB IKKE EN BIL MED DSG 7, HVIS DU ER DET MINDSTE FØLSOM OVERFOR HVORDAN TING I EN BIL SKAL FUNGERE.
+1...

Fik beskeden pr telefon fra mit værksted forleden, og ALLE DQ200 har den 'egenskab' vi oplever, og der kommer IKKE nogen løsning på det!

Deal with it, eller kom videre - tak for lort VAG, og rigtig glædelig jul...
Mon der er noget i teksten der beskriver dsg gearkassen i de kataloger skoda Seat vw har sendt ud.... eksempelvis her hvor de skriver "fordelene ved manuel gear med automatisk gear"

Manuel gear glider ikke fjollet rundt og laver mærkelige skift.... måske kan vi sagsøge dem ??

Billede

Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 21:06
af Sace
i-s skrev:
Sace skrev:
GranTurismo skrev:3 koblinger?!?
Jep, GTE modellerne har 3 koblinger fordi der kan kobles en elmotor til også ;)
Elmotoren er nu koblet ind hele tiden. Den 3'ede kobling er modsat de 2 andre en "afbryder" kobling, som afbryder benzinmotoren fra gearkassen.

http://articles.sae.org/13535/
My bad :)

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 22. dec 2016, 21:51
af GaSelle
Jeg er nu stadig tilfreds med det. Specielt sammen med ACC.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 06:20
af ITemplate
GaSelle skrev:Jeg er nu stadig tilfreds med det. Specielt sammen med ACC.
Altså det forstår jeg slet ikke. Man mærker tydeligt ACC ved alm kørsel både i rat og speeder. Små ryk når den slår til at fra (ikke altid men fx ved lav acceleration). Læg dertil at den lyder værre end gammel Lada der tænder forkert. Og jo, min fungerer indenfor hvad VAG betegner som normalt.

Da systemet fungerer efter moment, slår den også til og fra alt efter hvordan DSG glider. Jeg græmmes, kombinationen gør min VW til den mindst komfortable bil jeg nogensinde har haft.

Men åbenbart smag og behag.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 06:30
af Mr Galli
ITemplate skrev:
GaSelle skrev:Jeg er nu stadig tilfreds med det. Specielt sammen med ACC.
Altså det forstår jeg slet ikke. Man mærker tydeligt ACC ved alm kørsel både i rat og speeder. Små ryk når den slår til at fra (ikke altid men fx ved lav acceleration). Læg dertil at den lyder værre end gammel Lada der tænder forkert. Og jo, min fungerer indenfor hvad VAG betegner som normalt.

Da systemet fungerer efter moment, slår den også til og fra alt efter hvordan DSG glider. Jeg græmmes, kombinationen gør min VW til den mindst komfortable bil jeg nogensinde har haft.

Men åbenbart smag og behag.
Det du snakker om er ACT som er cylinderfrakobling.

Det GaSelle skriver om er ACC som er adaptiv fartpilot. Billede

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 06:59
af Kristian_H
Ja, det er ikke helt det samme! Men bortset fra det, er jeg fuldstændig enig med IT Template - det er ganske simpelt ikke muligt, at nyde en køretur på mindre end 200+ km - derefter har man vænnet sig til det værste!

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 09:23
af GaSelle
ACT mærker jeg slet ikke. Min bil må fungere bedre, jeg glæder mig stadig til hver tur.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 10:20
af Moulder
Min Golf var igår en tur på værkstedet, hvor de skulle prøve at få styr på kobling/gearkasse problemerne..
hvad de har gjort ud over grundjusteringen, det ved jeg endnu ikke, men bilen kørte igår bedre end den nogensinde har gjort før.
Ingen hakken, ingen brummen i hele bilen, ingen glidning i koblingen, meget blødere gearskift
Hvor længe det holder, det må tiden vise.. Sidst gik der 2 dage, så var den gal igen..

Men når en grundjustering kan fjerne alle problemer, så fatter jeg ikke at de ikke kan fjerne det permanent.. :o

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 12:09
af Kristian_H
Moulder skrev:Min Golf var igår en tur på værkstedet, hvor de skulle prøve at få styr på kobling/gearkasse problemerne..
hvad de har gjort ud over grundjusteringen, det ved jeg endnu ikke, men bilen kørte igår bedre end den nogensinde har gjort før.
Ingen hakken, ingen brummen i hele bilen, ingen glidning i koblingen, meget blødere gearskift
Hvor længe det holder, det må tiden vise.. Sidst gik der 2 dage, så var den gal igen..

Men når en grundjustering kan fjerne alle problemer, så fatter jeg ikke at de ikke kan fjerne det permanent.. :o
Fik grundjusteret min for 2 mdr siden, og det gav nada forskel, så noget har de åbenbart lavet ved din! Billede

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 16:33
af madsobh
Er der nogen der er med på at sagsøge ?

De lover ved køb at det virker perfekt..... de forsøger at fixe det, det kan de ikke og nu er det lige pludselig en "serie standard " og alt er som det skal være.....

Bort set fra de har lovet noget som de ikke kan holde. DET VIRKER IKKE PERFEKT. Og de vil/kan ikke lave det

Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 16:35
af claussor
Underligt Kristian min kørte altid perfekt efter grundjustering. Derfor jeg overhovedet ikke tror på det med fugt. Der foregår noget adaptivt pis i den gearkasse. Det er jeg overbevist om.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 16:40
af madsobh
Fra golf 7 variant
Juli 2014

Billede

Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 16:42
af Moulder
Min plejer at være værst, når jeg fra helt kold kører 5-10 min. og sætter bilen..
Når den så har stået en times tid, og jeg kører igen, er den helt tosset, med brummen og rysten i hele bilen ved hvert gearskift, og kobling der glider, og i det hele taget mega dårlige gearskift..
Men idag har der intet været, så jeg håber det holder ;)

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 16:42
af madsobh
Tysk golf 7 variant
Maj 2014

Billede

Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 16:50
af farouche
Moulder skrev:Min Golf var igår en tur på værkstedet, hvor de skulle prøve at få styr på kobling/gearkasse problemerne..
hvad de har gjort ud over grundjusteringen, det ved jeg endnu ikke, men bilen kørte igår bedre end den nogensinde har gjort før.
Ingen hakken, ingen brummen i hele bilen, ingen glidning i koblingen, meget blødere gearskift
Hvor længe det holder, det må tiden vise.. Sidst gik der 2 dage, så var den gal igen..

Men når en grundjustering kan fjerne alle problemer, så fatter jeg ikke at de ikke kan fjerne det permanent.. :o
Kan man ikke bare lave det så den grundjusterer når man starter bilen :)

Det kunne jo tyde på at der er noget avanceret software der forsøger at tilpasse sig kørestil etc. men som fejler og laver ged i det.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 16:55
af madsobh
farouche skrev:
Moulder skrev:Min Golf var igår en tur på værkstedet, hvor de skulle prøve at få styr på kobling/gearkasse problemerne..
hvad de har gjort ud over grundjusteringen, det ved jeg endnu ikke, men bilen kørte igår bedre end den nogensinde har gjort før.
Ingen hakken, ingen brummen i hele bilen, ingen glidning i koblingen, meget blødere gearskift
Hvor længe det holder, det må tiden vise.. Sidst gik der 2 dage, så var den gal igen..

Men når en grundjustering kan fjerne alle problemer, så fatter jeg ikke at de ikke kan fjerne det permanent.. :o
Kan man ikke bare lave det så den grundjusterer når man starter bilen :)

Det kunne jo tyde på at der er noget avanceret software der forsøger at tilpasse sig kørestil etc. men som fejler og laver ged i det.
Hmm måske skulle du sætter dig ind i hvad der skal ske i forbindelse med en grund justering Billede

Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 16:57
af farouche
madsobh skrev: Hmm måske skulle du sætter dig ind i hvad der skal ske i forbindelse med en grund justering Billede

Tapatalk
Det er vel bare at trykke på en knap :)

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 23. dec 2016, 17:01
af madsobh
farouche skrev:
madsobh skrev: Hmm måske skulle du sætter dig ind i hvad der skal ske i forbindelse med en grund justering Billede

Tapatalk
Det er vel bare at trykke på en knap :)
Nu har jeg Google det for dig Billede

http://mhhauto.com/Thread-VW-Touran-7-s ... alibration

Tapatalk