Dato og tid er 20. feb 2017, 00:22




Svar p√• emne  [ 1145 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  N√¶ste
 DSG q200 glider/hakker ved acceleration 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Indlæg: 689
Geografisk sted: Fredericia
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Nej
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Hehe ja maxislip passer meget godt.....

Det kan være forhandleren tror/troede at det var microslip, hvilket jo er ok og han derfor kunne feje dig af

Tapatalk

_________________
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy


9. jan 2017, 10:02
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Indlæg: 58
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Efter at have talt med mekanikeren hos VW i g√•r, da de havde min bil inde for gud ved hvilken gang, tror jeg desv√¶rre heller ikke p√• at der kommer en l√łsning p√• de problemer jeg/vi oplever.

P√• en trods af en optimistisk udmelding fra servicer√•dgiveren i sidste uge, hvor jeg kunne forst√• man havde flere ting i spil ift. en fremtidig l√łsning, kunne jeg forst√• p√• mekanikeren i g√•r at de ikke forventer der kommer nogen l√łsning og at de "f√¶nomener" som VW mener det er, er by design. Han fortalte at VW siden lanceringen har arbejdet med 3 generationer af koblinger. f√łrste generation var den hvor mange oplevede at koblingerne blev slidt ned p√• rekordtid, men hvor der ikke var tendenser til gliden osv.
Anden generation var den man lancerede for √•r tilbage ifbm. den aktion der ogs√• var p√• olieskift. Her √¶ndrede man i materialerne i koblingsbel√¶gningen, s√•ledes at de bestod af 20% organiske materialer. det forl√¶ngede levetiden, men gav nye problemer. Efterf√łlgende kom 3. generation, hvilket er den flere af os har f√•et skiftet til, her best√•r koblingen af 50% organiske materialer. Desv√¶rre er en organisk bel√¶gning yderst modtagelig over for fugtigt vejr (hvilket vi jo har i Danmark samt i Holland) som er de to lande i Europa med flest registrerede problemer. Det at koblingen glider og at den laver micro/maxislip skyldes at koblingen ikke bliver varmet op til en tilstr√¶kkelig driftstemperatur s√•ledes at fugten forsvinder.
Mit undrende sp√łrgsm√•l var s√•, at det virkede meget besynderligt at koblingen ikke bliver driftsvarm nok, af at k√łrer 80 km motorvej hver dag (er hvad jeg k√łrer hver dag). I f√łlge mekanikeren opn√•r koblingerne ikke den rette og n√łdvendige driftstemperatur ved kun at k√łrer motorvej og derfor er problemerne fortsat tilstede, selv efter s√• lange ture, hvor alting i bilen ellers burde v√¶re gennemvarmt. :?
Jeg er dog blevet lovet at koblingerne ikke bliver "ekstra" slidte ved at den glider og laver maxislip....
Han kunne dog ikke forklare hvorfor der s√• k√łrer s√• mange problemfrie gearkasser rundt, n√•r man ikke kan l√łse dem der har problemer.

Alt ovenstående var hvad jeg fik af vide efter en længere snak med mekanikeren i går.
Igen har servicen v√¶ret fin hos forhandleren og de er meget im√łdekommende ift. at de gerne vil l√łse problemerne - De forventer bare ikke at der kommer en l√łsning, for VW ved ikke hvad de skal g√łre.

Jeg må sku nok bare erkende ligesom flere af jer andre har gjort, at det i bund og grund er en skodkasse og enten så må man leve med det eller os må man sælge lortet :(


12. jan 2017, 21:39
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Indlæg: 799
Geografisk sted: Struer/Thisted
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Sander2300 skrev:
Mit undrende sp√łrgsm√•l var s√•, at det virkede meget besynderligt at koblingen ikke bliver driftsvarm nok, af at k√łrer 80 km motorvej hver dag (er hvad jeg k√łrer hver dag). I f√łlge mekanikeren opn√•r koblingerne ikke den rette og n√łdvendige driftstemperatur ved kun at k√łrer motorvej og derfor er problemerne fortsat tilstede, selv efter s√• lange ture, hvor alting i bilen ellers burde v√¶re gennemvarmt. :?(

Umiddelbart burde byk√łrsel jo ogs√• give mere varme i koblingen end motorvej.

_________________
Mvh
KMDTHY
Superb TDI DSG Elegance
Lupo 3L
NEtechVCDS - Vestjylland


12. jan 2017, 21:43
Profil Hjemmeside
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Indlæg: 58
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
KMDTHY skrev:
Sander2300 skrev:
Mit undrende sp√łrgsm√•l var s√•, at det virkede meget besynderligt at koblingen ikke bliver driftsvarm nok, af at k√łrer 80 km motorvej hver dag (er hvad jeg k√łrer hver dag). I f√łlge mekanikeren opn√•r koblingerne ikke den rette og n√łdvendige driftstemperatur ved kun at k√łrer motorvej og derfor er problemerne fortsat tilstede, selv efter s√• lange ture, hvor alting i bilen ellers burde v√¶re gennemvarmt. :?(

Umiddelbart burde byk√łrsel jo ogs√• give mere varme i koblingen end motorvej.


Jeg kan ogs√• sagtens se at det giver mening at koblingerne opn√•r en h√łjere temperatur ved byk√łrsel... jeg oplever dog bare stadig samme problemer selv hvis jeg har k√łrt indre by i K√łbenhavn tyndt.
Skal dog siges at jeg ogs√• k√łrer meget by og landevejsk√łrsel udover det daglige motorvej og problemerne er stadig lige identiske :(


12. jan 2017, 21:53
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Indlæg: 434
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Det der er tilbage er s√• at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvf√łlgelig.

_________________
A4 Cabriolet 3,2 FSI MT * Golf Sportsvan 2,0 TDI DSG


12. jan 2017, 22:45
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Indlæg: 58
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
claussor skrev:
Det der er tilbage er s√• at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvf√łlgelig.


Enig, min egen k√łrte ogs√• helt perfekt de f√łrste 2.000 km efter grundindstilling. Jeg spurgte ogs√• mekanikeren omkring det, der var svaret at ved en grundindstilling bliver koblingerne indstillet s√•ledes at der opn√•es et andet olietryk hvilket resultere i silkebl√łde skift. N√•r gearkassen s√• lagre ens k√łrselsstil √¶ndre koblingerne og olietrykket sig s√•. Derfor mente han ikke at man kunne bruge det som modargument, dog mente han at en evt. softwareupdate m√•ske kunne √¶ndre p√• olietrykket s√• det blev a la efter en grundindstilling.


12. jan 2017, 23:01
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Indlæg: 3313
Geografisk sted: Struer
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Sander2300 skrev:
claussor skrev:
Det der er tilbage er s√• at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvf√łlgelig.


Enig, min egen k√łrte ogs√• helt perfekt de f√łrste 2.000 km efter grundindstilling. Jeg spurgte ogs√• mekanikeren omkring det, der var svaret at ved en grundindstilling bliver koblingerne indstillet s√•ledes at der opn√•es et andet olietryk hvilket resultere i silkebl√łde skift. N√•r gearkassen s√• lagre ens k√łrselsstil √¶ndre koblingerne og olietrykket sig s√•. Derfor mente han ikke at man kunne bruge det som modargument, dog mente han at en evt. softwareupdate m√•ske kunne √¶ndre p√• olietrykket s√• det blev a la efter en grundindstilling.


DSG gearet lagre eller l√¶rer ikke ens k√łrestil. Det er en skr√łne. Det k√łrer efter et fuldst√¶ndig fast program. Det har Gigel og andre bekr√¶ftet flere gange.

_________________
/S√łren.
Passat Variant DSG 2017 + Skoda Citigo AUT 2013


12. jan 2017, 23:07
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem

Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Indlæg: 1516
Geografisk sted: Hj√łrring
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Det er fisme underligt.

Jeg har lige pr√łvek√łrt en Skoda Fabia 1.2 tsi 110 hk og her var der "micro"slip og generelt ikke s√¶rligt bl√łde eller rare gearskift.
For f√• dage siden pr√łvek√łrte jeg en Golf 7 allstar 1.4 tsi 125 hk, og der var INTET at komme efter, den k√łrte perfekt.

Men min erfaring er også at bilerne har fået nye problemer, med de nye koblinger. Det er ikke de samme ting, som jeg stod tilbage med i 2011-2012 i min Golf 6.

_________________
Venligst Peder

2015 VW moveUP! / 60 hk / dk-pakke / fartpilot


13. jan 2017, 08:50
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 5. apr 2009, 19:12
Indlæg: 102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Har pr√łvet en Seat ateca 1,4 med dsg ingen problemer overhovedet.
K√łrt ca1000


Sent from my iPhone using Tapatalk


13. jan 2017, 15:11
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Indlæg: 115
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Backfixer skrev:
Har pr√łvet en Seat ateca 1,4 med dsg ingen problemer overhovedet.
K√łrt ca1000


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det skal nok komme, specielt ved rolig k√łrsel gennem l√¶ngere tid. Tror ikke folk der k√łrer prim√¶rt by og k√ł-k√łrsel, har problemet i s√• voldsom grad, som dem der bor p√• landet, og k√łrer prim√¶rt 20+ km str√¶kninger p√• landevej med 80 Km/t, og ikke har s√¶rligt mange stop undervejs.

Ogs√• derfor at der i f√łlge min overbevisning, ikke er mange der m√¶rker til det i demobiler, som jo er k√łrt meget varieret.

_________________
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG


13. jan 2017, 15:19
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 5. apr 2009, 19:12
Indlæg: 102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
@kristian-h:
Ja tror jeg også.
S√¶lger kunne slet ikke tro der var noget galt med DSG da jeg sagde at det var √•rsagen til at jeg ogs√• pr√łvede andre biler end VAG


Sent from my iPhone using Tapatalk


13. jan 2017, 15:34
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Indlæg: 434
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
i-s skrev:
Sander2300 skrev:
claussor skrev:
Det der er tilbage er s√• at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvf√łlgelig.


Enig, min egen k√łrte ogs√• helt perfekt de f√łrste 2.000 km efter grundindstilling. Jeg spurgte ogs√• mekanikeren omkring det, der var svaret at ved en grundindstilling bliver koblingerne indstillet s√•ledes at der opn√•es et andet olietryk hvilket resultere i silkebl√łde skift. N√•r gearkassen s√• lagre ens k√łrselsstil √¶ndre koblingerne og olietrykket sig s√•. Derfor mente han ikke at man kunne bruge det som modargument, dog mente han at en evt. softwareupdate m√•ske kunne √¶ndre p√• olietrykket s√• det blev a la efter en grundindstilling.


DSG gearet lagre eller l√¶rer ikke ens k√łrestil. Det er en skr√łne. Det k√łrer efter et fuldst√¶ndig fast program. Det har Gigel og andre bekr√¶ftet flere gange.


Hvad er det s√• en grundjustering g√łr som kan forklare at gearkassen k√łrer som en dr√łm de f√łrste dage?

_________________
A4 Cabriolet 3,2 FSI MT * Golf Sportsvan 2,0 TDI DSG


13. jan 2017, 19:37
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Indlæg: 48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Kristian_H skrev:
Backfixer skrev:
Det skal nok komme, specielt ved rolig k√łrsel gennem l√¶ngere tid. Tror ikke folk der k√łrer prim√¶rt by og k√ł-k√łrsel, har problemet i s√• voldsom grad, som dem der bor p√• landet, og k√łrer prim√¶rt 20+ km str√¶kninger p√• landevej med 80 Km/t, og ikke har s√¶rligt mange stop undervejs.

Ogs√• derfor at der i f√łlge min overbevisning, ikke er mange der m√¶rker til det i demobiler, som jo er k√łrt meget varieret.


Har k√łrt 70.000km i min Fabia 1.2 110 DSG og m√• desv√¶rre melde, at der ikke er problemer med den.
Sidste for√•r hvor der var en kombination af temp. lige over frysepunktet og h√łj luftfugtighed, var der microslip fra neutral til 1 gear - men kun een gang lige da jeg startede p√• k√łreturen.
Samme dag var der ogs√• problemer med reduceret bremseevne, ligeledes kun een gang - indtil fugten var k√łrt/bremset v√¶k.

Kan se, at der er brugere der har alvorlige problemer, som VAG b√łr tage alvorligt, med det gear - men det g√¶lder alts√• ikke alle.

ps: K√łrer 2x90 km hver dag; 67 km motorvej og resten by/landevej.


13. jan 2017, 19:43
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Indlæg: 115
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
claussor skrev:
i-s skrev:
Sander2300 skrev:
claussor skrev:
Det der er tilbage er s√• at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvf√łlgelig.


Enig, min egen k√łrte ogs√• helt perfekt de f√łrste 2.000 km efter grundindstilling. Jeg spurgte ogs√• mekanikeren omkring det, der var svaret at ved en grundindstilling bliver koblingerne indstillet s√•ledes at der opn√•es et andet olietryk hvilket resultere i silkebl√łde skift. N√•r gearkassen s√• lagre ens k√łrselsstil √¶ndre koblingerne og olietrykket sig s√•. Derfor mente han ikke at man kunne bruge det som modargument, dog mente han at en evt. softwareupdate m√•ske kunne √¶ndre p√• olietrykket s√• det blev a la efter en grundindstilling.


DSG gearet lagre eller l√¶rer ikke ens k√łrestil. Det er en skr√łne. Det k√łrer efter et fuldst√¶ndig fast program. Det har Gigel og andre bekr√¶ftet flere gange.


Hvad er det s√• en grundjustering g√łr som kan forklare at gearkassen k√łrer som en dr√łm de f√łrste dage?

Min skiftede anderledes og v√¶sentligt mere kontant efter grundjustering, men den gled pr√¶cis lige s√• lystigt, som f√łr grundjusteringen, s√• for mit vedkommende hjalp det ikke p√• den del.

Men jeg er ogs√• af den overbevisning at der m√• v√¶re noget adaptivt software i forbindelse med gearkassen, for giver jeg den prygl med taktstokken, √¶ndrer det skiftem√łnsteret, omend kun for en kort periode, som regel 25-50 km ved normal k√łrsel...

_________________
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG


13. jan 2017, 19:45
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Indlæg: 689
Geografisk sted: Fredericia
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Torslunde skrev:
Kristian_H skrev:
Backfixer skrev:
Det skal nok komme, specielt ved rolig k√łrsel gennem l√¶ngere tid. Tror ikke folk der k√łrer prim√¶rt by og k√ł-k√łrsel, har problemet i s√• voldsom grad, som dem der bor p√• landet, og k√łrer prim√¶rt 20+ km str√¶kninger p√• landevej med 80 Km/t, og ikke har s√¶rligt mange stop undervejs.

Ogs√• derfor at der i f√łlge min overbevisning, ikke er mange der m√¶rker til det i demobiler, som jo er k√łrt meget varieret.


Har k√łrt 70.000km i min Fabia 1.2 110 DSG og m√• desv√¶rre melde, at der ikke er problemer med den.
Sidste for√•r hvor der var en kombination af temp. lige over frysepunktet og h√łj luftfugtighed, var der microslip fra neutral til 1 gear - men kun een gang lige da jeg startede p√• k√łreturen.
Samme dag var der ogs√• problemer med reduceret bremseevne, ligeledes kun een gang - indtil fugten var k√łrt/bremset v√¶k.

Kan se, at der er brugere der har alvorlige problemer, som VAG b√łr tage alvorligt, med det gear - men det g√¶lder alts√• ikke alle.

ps: K√łrer 2x90 km hver dag; 67 km motorvej og resten by/landevej.

Har du pr√łvet den "test" som ofte viser om den fejler....?

Tapatalk

_________________
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy


13. jan 2017, 19:45
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Indlæg: 48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Citat:
Har du pr√łvet den "test" som ofte viser om den fejler....?

Tapatalk


Har observeret om den fluktuerer i omdrejninger ved acceleration ved gear/udkobling/indkobling-nyt-gear - ingen problemer.
Har pr√łvet fuldt kick-down p√• motorvej hvor den skifter 3 gear ned - stadig ingen problemer - pr√¶cis ud- og indkobling.
Har pr√łvet "halv" kick-down hvor den skifter et gear ned - do.

Skal man nu til at bevise at lortet virker??


13. jan 2017, 20:01
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Indlæg: 5471
Geografisk sted: S√łnderjylland
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Torslunde skrev:
Citat:
Har du pr√łvet den "test" som ofte viser om den fejler....?

Tapatalk


Har observeret om den fluktuerer i omdrejninger ved acceleration ved gear/udkobling/indkobling-nyt-gear - ingen problemer.
Har pr√łvet fuldt kick-down p√• motorvej hvor den skifter 3 gear ned - stadig ingen problemer - pr√¶cis ud- og indkobling.
Har pr√łvet "halv" kick-down hvor den skifter et gear ned - do.

Skal man nu til at bevise at lortet virker??

Pr√łv at k√łr i 3. (manuel) og giv fuld gas fra lige over tomgang ;)

Selvf√łlgelig findes der eksemplarer der funger - ovenst√•ende er den metode, der lettest p√•viser slip.


13. jan 2017, 20:04
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Indlæg: 689
Geografisk sted: Fredericia
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Speederen helt i bund -kickdown.... start ved 1500omdr 3 gear manuelt

Tapatalk

_________________
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy


13. jan 2017, 20:23
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Indlæg: 48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Citat:
=
Pr√łv at k√łr i 3. (manuel) og giv fuld gas fra lige over tomgang ;)

Selvf√łlgelig findes der eksemplarer der funger - ovenst√•ende er den metode, der lettest p√•viser slip.



Hej Gazelle :)

Jow, har pr√łvet alt; men det virker som det skal - uden slip.
Det kan jeg sqisme da ikke brokke mig over ...

Har tidligere n√¶vnt en teori om, at motorer med st√łrre torque end den lille benzin 1.2 110, kan have problemer med DSG7.


13. jan 2017, 20:25
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Indlæg: 115
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Torslunde skrev:
Citat:
=
Pr√łv at k√łr i 3. (manuel) og giv fuld gas fra lige over tomgang ;)

Selvf√łlgelig findes der eksemplarer der funger - ovenst√•ende er den metode, der lettest p√•viser slip.



Hej Gazelle :)

Jow, har pr√łvet alt; men det virker som det skal - uden slip.
Det kan jeg sqisme da ikke brokke mig over ...

Har tidligere n√¶vnt en teori om, at motorer med st√łrre torque end den lille benzin 1.2 110, kan have problemer med DSG7.

I mit konkrete tilfælde, er det mere udpræget ved meget let til moderat acceleration - altså svagt moment.

Det virker √¶rligt talt som om, at der sidder en timer, som reducerer trykket p√• pladerne hvert 2. sekund, hvor man kan h√łre rumlen og samtidig smutter den 2-300 omdrejninger...

_________________
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG


13. jan 2017, 20:29
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Indlæg: 48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Har ikke rumlen og omdrejningsændringer på mit automobil.
den er fra maj 2015 - ved ikke om der er ændret noget siden.


13. jan 2017, 20:41
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Indlæg: 5471
Geografisk sted: S√łnderjylland
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
madsobh skrev:
Speederen helt i bund -kickdown.... start ved 1500omdr 3 gear manuelt

Tapatalk

S√• lad mig b√łje det i neon: s√• meget fuld gas, s√• du ikke rammer kick-down punktet.


13. jan 2017, 20:41
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Indlæg: 77
Geografisk sted: K√łge
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Har en BlueGT '16 med DSG og har ikke m√¶rket noget til dette, selvom jeg har fors√łgt at kigge efter. K√łrer prim√¶rt by k√łrsel p√• 10 km hver dag pr vej. Har ikke l√¶st Heel tr√•den igennem, s√• undskylder p√• forh√•nd hvis det er et dumt sp√łrgsm√•l.

Hvis nu jeg imorgen pr√łver ovenst√•ende kick-Down metode, og kan se problemet, hvad skal jeg jeg s√• g√łre? G√• til forhandleren, som kan fort√¶lle de ikke kan g√łre noget, eller hvad? Garanti indtil 2020...

_________________
Polo BlueGT DSG '16


13. jan 2017, 20:43
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Indlæg: 115
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Du skal netop IKKE lave kick-down, men presse den lige til grænsen, da den jo gerne vil geare ned, hvis du presser for hårdt, ved lave omdrejninger.

Garanti??? Jeg har udvidet med +3 år/150.000km, men kan ikke få dem til på skrift, at garantere at jeg ikke på et tidspunkt, kan komme til at stå med en eller anden form for nedbrud, hvor den ikke dækker, og der bliver tale om kulance - altså en udgift fra min side...

Tror ikke du vil bem√¶rke det p√• din, da du k√łrer meget by k√łrsel, og derfor har mange stop, og koblingen derfor bliver varmet hurtigt op...

_________________
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG


13. jan 2017, 20:47
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Indlæg: 48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Det er jo sådan, at de af os der ikke har problemer med DSG7 IKKE kan projicere det til dem som har problemer.
OG omvendt.


13. jan 2017, 20:51
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Indlæg: 689
Geografisk sted: Fredericia
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Der var ellers smart.... for lille m√•neds tid siden havde vi en lignende snak p√• Facebook og der var en som mente at det var noget pjat..... det viste sig at hans bil faktisk fejlede..... han var noget overrasket over at han ikke havde bem√¶rket det f√łr

Tapatalk

_________________
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy


13. jan 2017, 21:01
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Indlæg: 115
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
madsobh skrev:
Der var ellers smart.... for lille m√•neds tid siden havde vi en lignende snak p√• Facebook og der var en som mente at det var noget pjat..... det viste sig at hans bil faktisk fejlede..... han var noget overrasket over at han ikke havde bem√¶rket det f√łr

Tapatalk

Der er rigtigt mange, som bare ikke betragter det som en fejl, eller i hvert fald ikke har spekuleret over, at den lige rykker lidt mere i de ulige gear, og rusker i de lige

_________________
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG


13. jan 2017, 21:04
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Indlæg: 58
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Kristian_H skrev:
claussor skrev:
i-s skrev:
Sander2300 skrev:
claussor skrev:
Det der er tilbage er s√• at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvf√łlgelig.


Enig, min egen k√łrte ogs√• helt perfekt de f√łrste 2.000 km efter grundindstilling. Jeg spurgte ogs√• mekanikeren omkring det, der var svaret at ved en grundindstilling bliver koblingerne indstillet s√•ledes at der opn√•es et andet olietryk hvilket resultere i silkebl√łde skift. N√•r gearkassen s√• lagre ens k√łrselsstil √¶ndre koblingerne og olietrykket sig s√•. Derfor mente han ikke at man kunne bruge det som modargument, dog mente han at en evt. softwareupdate m√•ske kunne √¶ndre p√• olietrykket s√• det blev a la efter en grundindstilling.


DSG gearet lagre eller l√¶rer ikke ens k√łrestil. Det er en skr√łne. Det k√łrer efter et fuldst√¶ndig fast program. Det har Gigel og andre bekr√¶ftet flere gange.


Hvad er det s√• en grundjustering g√łr som kan forklare at gearkassen k√łrer som en dr√łm de f√łrste dage?

Min skiftede anderledes og v√¶sentligt mere kontant efter grundjustering, men den gled pr√¶cis lige s√• lystigt, som f√łr grundjusteringen, s√• for mit vedkommende hjalp det ikke p√• den del.

Men jeg er ogs√• af den overbevisning at der m√• v√¶re noget adaptivt software i forbindelse med gearkassen, for giver jeg den prygl med taktstokken, √¶ndrer det skiftem√łnsteret, omend kun for en kort periode, som regel 25-50 km ved normal k√łrsel...


Fuldst√¶ndig det samme med min. Hvis jeg k√łrer meget meget sporty, og virkelig trykker klampen i bund, s√• k√łrer den rigtig godt en kort periode efterf√łlgende. men bl√łde og pr√¶cis skift. Dagen efter er den s√• tilbage til de vanlige problemer igen


13. jan 2017, 21:14
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Indlæg: 58
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
DanielBahn skrev:
Har en BlueGT '16 med DSG og har ikke m√¶rket noget til dette, selvom jeg har fors√łgt at kigge efter. K√łrer prim√¶rt by k√łrsel p√• 10 km hver dag pr vej. Har ikke l√¶st Heel tr√•den igennem, s√• undskylder p√• forh√•nd hvis det er et dumt sp√łrgsm√•l.

Hvis nu jeg imorgen pr√łver ovenst√•ende kick-Down metode, og kan se problemet, hvad skal jeg jeg s√• g√łre? G√• til forhandleren, som kan fort√¶lle de ikke kan g√łre noget, eller hvad? Garanti indtil 2020...


Jep, du f√•r af vide at de ikke kan g√łre noget og at det heller ikke er et problem som slider p√• koblingerne. I stedet vil du f√• at vide at det er helt normalt og en del af oplevelsen.
Kunne dog forstå på mekanikeren at man har udvidet garantien til 6 år på koblingerne. Kunne være jeg skulle have fået det på skrift


13. jan 2017, 21:18
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Indlæg: 3313
Geografisk sted: Struer
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Indl√¶g Re: DSG q200 glider/hakker ved acceleration
Kristian_H skrev:
Men jeg er ogs√• af den overbevisning at der m√• v√¶re noget adaptivt software i forbindelse med gearkassen, for giver jeg den prygl med taktstokken, √¶ndrer det skiftem√łnsteret, omend kun for en kort periode, som regel 25-50 km ved normal k√łrsel...


Der er ikke noget adaptiv i softwaren. Slut prut.
Grundjustering er kalibrering af gear/kobling. K√łre-programmet bruger grundjusteringen. Det er ikke mere avanceret end det.

_________________
/S√łren.
Passat Variant DSG 2017 + Skoda Citigo AUT 2013


13. jan 2017, 22:10
Profil Hjemmeside
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 1145 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  N√¶ste

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Danish translation & support by Olympus DK Team
DLX.DK