Side 94 af 137

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 20. jul 2018, 08:40
af larsfv
Nu kan jeg se at der nogen der referere til Dansk Bilservice kan de bruges under garanti.
For jeg har en Octavia 1,5 dsg der har kørt 5000 km og den skifter som vinden blæser, nu skal skoda Gladsaxe lige have en chance.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 20. jul 2018, 09:43
af Halvleg
larsfv skrev:
20. jul 2018, 08:40
Nu kan jeg se at der nogen der referere til Dansk Bilservice kan de bruges under garanti.
For jeg har en Octavia 1,5 dsg der har kørt 5000 km og den skifter som vinden blæser, nu skal skoda Gladsaxe lige have en chance.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Held og lykke derude. Jeg har bestemt ikke gode erfaringer med dem, heller ikke i forhold til fejlsøgning på DSG (De deler værksted med VW) De har kalde det en seriestandard, fortalt at sådan skal den skifte og opføre sig....

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 21. jul 2018, 00:40
af larsfv
Men så bliver det hurtigt en tilbage levering af bilen for det kan fjerne en hver køreglæde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 21. jul 2018, 09:01
af lamia
Halvleg skrev:
20. jul 2018, 09:43
larsfv skrev:
20. jul 2018, 08:40
Nu kan jeg se at der nogen der referere til Dansk Bilservice kan de bruges under garanti.
For jeg har en Octavia 1,5 dsg der har kørt 5000 km og den skifter som vinden blæser, nu skal skoda Gladsaxe lige have en chance.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Held og lykke derude. Jeg har bestemt ikke gode erfaringer med dem, heller ikke i forhold til fejlsøgning på DSG (De deler værksted med VW) De har kalde det en seriestandard, fortalt at sådan skal den skifte og opføre sig....


Hvad mener du med at de deler værksted med vw ??

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 21. jul 2018, 09:06
af Halvleg
At VWs og Skodas værksted i Gladsaxe (som Larsfv vil bruge) er under samme tag, modsat salgsafdelingen, som forefindes i en bygning ved siden af. Men værkstedet håndteres af de samme mennesker.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 21. jul 2018, 09:17
af lamia
Ahh ok fik bare opfattelsen af at dansk bilservice delte værksted med vw

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 26. jul 2018, 12:44
af Novilux
Jeg har fået TVS software i min DSG7..

Den køre fint nok nu (Ikke fantastisk, men kan leve med det)

Men oplever ved alm hård opbremsning (Uden alt flyver rundt i bilen) at gearkassen laver noget underlige lyde.

Lyder faktisk som om det hele er raslet fra hinanden inden i.. Nogen der oplever det samme?

Ærger mig meget over at have købt en ny bil med den gearkasse. Det her er sidste VAG bil jeg nogensinde skal eje igen, automat gear er et must for os. Men ikke DSG eller S-tronic eller lign. det er seriøst noget latterligt lort..

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 27. jul 2018, 18:13
af i-s
Novilux skrev:
26. jul 2018, 12:44
Jeg har fået TVS software i min DSG7..

Den køre fint nok nu (Ikke fantastisk, men kan leve med det)

Men oplever ved alm hård opbremsning (Uden alt flyver rundt i bilen) at gearkassen laver noget underlige lyde.

Lyder faktisk som om det hele er raslet fra hinanden inden i.. Nogen der oplever det samme?

Ærger mig meget over at have købt en ny bil med den gearkasse. Det her er sidste VAG bil jeg nogensinde skal eje igen, automat gear er et must for os. Men ikke DSG eller S-tronic eller lign. det er seriøst noget latterligt lort..
Lyder det ikke også lidt for fantastisk når TVS hævder de kan forbedre dit og dat, som en udviklingsafd. på mange mand har kæmpet i lang tid på at optimere.
Så det er nok en af minus siderne du oplever. Jeg håber ikke det rasper af levetiden på din gearkasse.
Basalt set er DQ200 en god idé på papiret, men i den virkelige verden vil den gearkasse altid være noget crap uanset hvilken SW der ligger i den.
Er helt på bølgelængde med dig, jeg skippede også min DQ200 bil af ved første og bedste lejlighed og jeg skal ALDRIG have en DQ200 bil igen.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 27. jul 2018, 18:17
af Novilux
i-s skrev:
Novilux skrev:
26. jul 2018, 12:44
Jeg har fået TVS software i min DSG7..

Den køre fint nok nu (Ikke fantastisk, men kan leve med det)

Men oplever ved alm hård opbremsning (Uden alt flyver rundt i bilen) at gearkassen laver noget underlige lyde.

Lyder faktisk som om det hele er raslet fra hinanden inden i.. Nogen der oplever det samme?

Ærger mig meget over at have købt en ny bil med den gearkasse. Det her er sidste VAG bil jeg nogensinde skal eje igen, automat gear er et must for os. Men ikke DSG eller S-tronic eller lign. det er seriøst noget latterligt lort..
Lyder det ikke også lidt for fantastisk når TVS hævder de kan forbedre dit og dat, som en udviklingsafd. på mange mand har kæmpet i lang tid på at optimere.
Så det er nok en af minus siderne du oplever. Jeg håber ikke det rasper af levetiden på din gearkasse.
Basalt set er DQ200 en god idé på papiret, men i den virkelige verden vil den gearkasse altid være noget crap uanset hvilken SW der ligger i den.
Er helt på bølgelængde med dig, jeg skippede også min DQ200 bil af ved første og bedste lejlighed og jeg skal ALDRIG have en DQ200 bil igen.

Jeg har bedt om at få softwaren ud igen. Den “siger” mest i 1 gear. Måske har den gjort det hele tiden for inden tvs software havde vi intet 1 gear det hoppede den let og elegant over. Så snart softwaren er ude så vil jeg forbi Seat så må vi tage hele møllen. Den virker som det er skifte armene der ikke kan følge med når den “gear” ned.

Hvad med dsg6 på de nye biler idag er det noget som virker?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 27. jul 2018, 18:20
af claussor
Dsg6 har altid været en sikker vinder. Den er solid.

Heldigt for VAG de ikke introducerede DQ200 først så havde DSG ikke slået igennem.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 27. jul 2018, 18:33
af NicoCH
Novilux skrev:
26. jul 2018, 12:44
Jeg har fået TVS software i min DSG7..

Den køre fint nok nu (Ikke fantastisk, men kan leve med det)

Men oplever ved alm hård opbremsning (Uden alt flyver rundt i bilen) at gearkassen laver noget underlige lyde.

Lyder faktisk som om det hele er raslet fra hinanden inden i.. Nogen der oplever det samme?

Ærger mig meget over at have købt en ny bil med den gearkasse. Det her er sidste VAG bil jeg nogensinde skal eje igen, automat gear er et must for os. Men ikke DSG eller S-tronic eller lign. det er seriøst noget latterligt lort..
Jeg kan nikke genkendende til sådan en lyd, men det er mest når den skifter tilbage til 1. gear jeg har oplevet det. Jeg har ikke TVS i min.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 27. jul 2018, 18:45
af Novilux
NicoCH skrev:
Novilux skrev:
26. jul 2018, 12:44
Jeg har fået TVS software i min DSG7..

Den køre fint nok nu (Ikke fantastisk, men kan leve med det)

Men oplever ved alm hård opbremsning (Uden alt flyver rundt i bilen) at gearkassen laver noget underlige lyde.

Lyder faktisk som om det hele er raslet fra hinanden inden i.. Nogen der oplever det samme?

Ærger mig meget over at have købt en ny bil med den gearkasse. Det her er sidste VAG bil jeg nogensinde skal eje igen, automat gear er et must for os. Men ikke DSG eller S-tronic eller lign. det er seriøst noget latterligt lort..
Jeg kan nikke genkendende til sådan en lyd, men det er mest når den skifter tilbage til 1. gear jeg har oplevet det. Jeg har ikke TVS i min.
Nemlig, gør min brors Leon 1.8 Tsi med dsg7 også.. især på løst underlag.. mener heller ikke det har noget med tvs at gøre. Men mener at fordi den intet 1 gear havde før så er det synligt nu når den skifter ved 12-14km/t til 2 gear. Det mærkelige er bare at bilen køre godt med tvs software i!!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 28. jul 2018, 08:23
af 9had
På min ferie havde jeg en lejebil med dsg7, magen til min. Eller tæt på. Lejebilen havde bmt, mens min er uden.

Lejebil havde en hel anden gearing end min. Og gearkassen var kontant hvergang. Den vidste ingen tegn på slip eller tøven.

Gearingen var så anderledes at bilen kørte 60-70km/t i 5 gear. Først der skiftede den til 6.
Og over 100km/t i 7.

Min skifter i 7. Ved 70-80.

Når man skiftede til N eller P så kunne man mærke også en ryk i bremsepedalen. Som om noget koblede fra. Det gør min bil stort set aldrig.

Om det er den tørre luft og varmen der har gjort gearskifte solide/kontante ved jeg ikke. Meget muligt.

Den lejede bil havde dog en negativ side, motor/gearkassen larmede og hyllede en del. Larmen var til stede på forskellige køreoverflader og ikke ændrede lyden.
Så enten var det gearkassen eller noget omkring motoren. Og mener ikke det kan være dæk. Da disse vil jo ændre sangen på de forskellige overflader eller hastigheder.
Man kunne godt høre en lidt anderledes frekvens i larmen, når man slap speederen.

Det skal siges at min bil kører godt nu, og har gjort det i lang tid. Men jeg kunne godt tænke mig min var så kontant og blød i gearskifte, hele tiden.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 28. jul 2018, 13:59
af i-s
Novilux skrev:
27. jul 2018, 18:17
i-s skrev:
Novilux skrev:
26. jul 2018, 12:44
Jeg har fået TVS software i min DSG7..

Den køre fint nok nu (Ikke fantastisk, men kan leve med det)

Men oplever ved alm hård opbremsning (Uden alt flyver rundt i bilen) at gearkassen laver noget underlige lyde.

Lyder faktisk som om det hele er raslet fra hinanden inden i.. Nogen der oplever det samme?

Ærger mig meget over at have købt en ny bil med den gearkasse. Det her er sidste VAG bil jeg nogensinde skal eje igen, automat gear er et must for os. Men ikke DSG eller S-tronic eller lign. det er seriøst noget latterligt lort..
Lyder det ikke også lidt for fantastisk når TVS hævder de kan forbedre dit og dat, som en udviklingsafd. på mange mand har kæmpet i lang tid på at optimere.
Så det er nok en af minus siderne du oplever. Jeg håber ikke det rasper af levetiden på din gearkasse.
Basalt set er DQ200 en god idé på papiret, men i den virkelige verden vil den gearkasse altid være noget crap uanset hvilken SW der ligger i den.
Er helt på bølgelængde med dig, jeg skippede også min DQ200 bil af ved første og bedste lejlighed og jeg skal ALDRIG have en DQ200 bil igen.

Jeg har bedt om at få softwaren ud igen. Den “siger” mest i 1 gear. Måske har den gjort det hele tiden for inden tvs software havde vi intet 1 gear det hoppede den let og elegant over. Så snart softwaren er ude så vil jeg forbi Seat så må vi tage hele møllen. Den virker som det er skifte armene der ikke kan følge med når den “gear” ned.

Hvad med dsg6 på de nye biler idag er det noget som virker?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mener du hybriderne ? For i min nye Passat sidder efterfølgeren, som også er en DSG7 bare med vådkoblinger. I forhold til den DSG6 jeg havde før katastrofe-DSG7-DQ200, så er der plus og minus. Dog langt mest plus og der er ikke noget som glider eller hakker og den opfører sig også ens om den er kold eller varm eller det er tørvejr eller regnvejr.
Eneste minus jeg faktisk har fundet ved DSG7-DQ381 i forhold til DSG6-DQ250, er at den kan godt finde på at koble lidt agressivt til i 1 gear hvis man slipper bremsen hurtigt og giver gas.
Ellers er DQ381 rigtig rolig. Vi har lige været i Østrig og cruisede med auto-fartpilot sat på 160 kmt hvor der var fri hastighed (ca. 2000 omdr/min), ellers fulgte vi hastighedsbegrænsningerne og der gik den alligevel 19,8 km/l.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 28. jul 2018, 22:12
af cnp-vag
i-s skrev:
27. jul 2018, 18:13
Basalt set er DQ200 en god idé på papiret, men i den virkelige verden vil den gearkasse altid være noget crap uanset hvilken SW der ligger i den.
[/quote]

Er du venlig at uddybe det og gerne med nogle fakta. Jeg vil gerne forstå hvad du mener, men et sådan ikke-underbygget udsagn har ikke rigtig nogen værdi.

Prøv igen, jeg vil gerne høre noget andet end løse påstande.

Mvh
cnp-vag

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 00:49
af claussor
cnp-vag skrev:
28. jul 2018, 22:12
i-s skrev:
27. jul 2018, 18:13
Basalt set er DQ200 en god idé på papiret, men i den virkelige verden vil den gearkasse altid være noget crap uanset hvilken SW der ligger i den.
Er du venlig at uddybe det og gerne med nogle fakta. Jeg vil gerne forstå hvad du mener, men et sådan ikke-underbygget udsagn har ikke rigtig nogen værdi.

Prøv igen, jeg vil gerne høre noget andet end løse påstande.

Mvh
cnp-vag
Hvad vil du gerne han uddyber? At det er en god ide på papiret eller noget crap?

Hvis det sidste er det vist bare at læse denne tråd igennem og derefter andre vagforuns samt Facebook hvor de forskellige grupper for Golf, Polo mv. har masser af uheldige sjæle.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 10:27
af GaSelle
Ja, men det er vel stadig kun 0,x% der er uheldige, selvom det stadig er for mange. Folk brokker sig, når der er bøvl - folk deler sjældent de gode historier, når noget fungerer.

Jeg fik selv skiftet koblinger i min tidligere bil med DSG7. Så fungerede den. Nu har jeg købt en ny med samme konfiguration, og den fungerer også. Hellere ‘spille i lotteriet’ med en DQ200 end en 2.0 TDI.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 11:04
af claussor
GaSelle skrev:
29. jul 2018, 10:27
Ja, men det er vel stadig kun 0,x% der er uheldige, selvom det stadig er for mange. Folk brokker sig, når der er bøvl - folk deler sjældent de gode historier, når noget fungerer.

Jeg fik selv skiftet koblinger i min tidligere bil med DSG7. Så fungerede den. Nu har jeg købt en ny med samme konfiguration, og den fungerer også. Hellere ‘spille i lotteriet’ med en DQ200 end en 2.0 TDI.
Ja jeg vil jo mene der slet ikke skal være et komma i 0,x og nok nærmere et 3-5 tal med et nul bagefter:)

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 12:02
af i-s
cnp-vag skrev:
28. jul 2018, 22:12
i-s skrev:
27. jul 2018, 18:13
Basalt set er DQ200 en god idé på papiret, men i den virkelige verden vil den gearkasse altid være noget crap uanset hvilken SW der ligger i den.
Er du venlig at uddybe det og gerne med nogle fakta. Jeg vil gerne forstå hvad du mener, men et sådan ikke-underbygget udsagn har ikke rigtig nogen værdi.

Prøv igen, jeg vil gerne høre noget andet end løse påstande.

Mvh
cnp-vag
[/quote]

Nu har jeg haft en DQ200 bil som gled og hakkede helt vildt, så træls at jeg ikke gad den. VW ville ikke gøre noget, for det var normalt (seriestandard). Det skal man vist være ansat i VAG regi, for at påstå er god kvalitet. Samtidig har jeg endnu ikke prøvet en DQ200 bil (dags dato ca. 10 forskellige biler efter årg. 2014), som ikke i en eller anden grad gled og hakkede i koblingen. Det er ca. 100% hitrate på 10 biler. Jeg giver ikke et hak for at det er 0,x % der har problemet. Når jeg kan plukke 10 tilfældige biler der alle har det, så vil påstå at det er nok mere 50% der har problemet. At det nok kun er under 10% der er så slemme at folk klager, er så noget andet.
Men basalt set er gearkassen designet, så den ikke kan køre med det tryk, som vil gøre at den ikke glider og hakker. Det er da en crap konstruktion.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 15:17
af _Jensen
Jeg er 100% enig!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 15:18
af Novilux
_Jensen skrev:Jeg er 100% enig!Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Samme her


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 15:24
af GaSelle
Jeg har haft et par 1.4 TSI lejebiler, hvor DSG fungerede fint. Ligeså på min egen. Jeg var ude og se på en CC 2.0 TDI, der skiftede træls og ‘klonkede’ ved nedgearing.

Jeg ville ikke være så skræmt, og som sagt, hellere en DQ200 end en 2.0 TDI.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 15:28
af Novilux
GaSelle skrev:Jeg har haft et par 1.4 TSI lejebiler, hvor DSG fungerede fint. Ligeså på min egen. Jeg var ude og se på en CC 2.0 TDI, der skiftede træls og ‘klonkede’ ved nedgearing.

Jeg ville ikke være så skræmt, og som sagt, hellere en DQ200 end en 2.0 TDI.
Hvad har 2.0 TDI gjort? DQ200 skulle have været stoppet inden de begyndte at sprøjte dem ud. Direkte pinligt af dem


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 15:56
af i-s
GaSelle skrev:
29. jul 2018, 15:24
Jeg har haft et par 1.4 TSI lejebiler, hvor DSG fungerede fint. Ligeså på min egen. Jeg var ude og se på en CC 2.0 TDI, der skiftede træls og ‘klonkede’ ved nedgearing.

Jeg ville ikke være så skræmt, og som sagt, hellere en DQ200 end en 2.0 TDI.
Hvad snakker du om ? 2.0 TDI er da en super nice maskine. Jeg elskede min gamle 1.4TSi, men 2.0 TDI er da et hak sprødere.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 16:01
af GaSelle
Jeg synes bare den er drønkedelig. Der er ikke meget hug i den (kræfterne kommer meget flydende, så den føles ikke ret kvik - synes jeg) Og i en Superb koster den 45K mere end en 1.4 TSI.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 16:25
af i-s
GaSelle skrev:
29. jul 2018, 16:01
Jeg synes bare den er drønkedelig. Der er ikke meget hug i den (kræfterne kommer meget flydende, så den føles ikke ret kvik - synes jeg) Og i en Superb koster den 45K mere end en 1.4 TSI.
Nej beklager, men det er altså ikke rigtigt.
1.4 TSi virker lidt kvikere ved lave hastigheder op til ca. 80 kmt. Om den reelt er det, kan være svært at sige for på uret giver det samme tider - men det er nok forskellen hvordan de tager fat der giver følesen. Mellem 80 og 110 kmt føles de ens og over 110 kmt vinder 2.0 TDI helt uden tvivl. Prøv f.eks at ligge på motorvej med 160 og giv gas, der sker ikke meget i 1.4 TSi, mens TDI'en bare accelerer.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 16:48
af SkodiaqDK
i-s skrev:
29. jul 2018, 16:25
GaSelle skrev:
29. jul 2018, 16:01
Jeg synes bare den er drønkedelig. Der er ikke meget hug i den (kræfterne kommer meget flydende, så den føles ikke ret kvik - synes jeg) Og i en Superb koster den 45K mere end en 1.4 TSI.
Nej beklager, men det er altså ikke rigtigt.
1.4 TSi virker lidt kvikere ved lave hastigheder op til ca. 80 kmt. Om den reelt er det, kan være svært at sige for på uret giver det samme tider - men det er nok forskellen hvordan de tager fat der giver følesen. Mellem 80 og 110 kmt føles de ens og over 110 kmt vinder 2.0 TDI helt uden tvivl. Prøv f.eks at ligge på motorvej med 160 og giv gas, der sker ikke meget i 1.4 TSi, mens TDI'en bare accelerer.
... Og der er vel bare diesel vs. benzin i en nøddeskal. Benzineren har træk fra omkring 1500 omdrejninger og trækker jævnt til ca. 3600, og diesel er nok fra 1800-3000.

Vi er forskellige. Nogle er til moderen jeg er til datteren. Lad os alle være venner og nyde når aab vinder over fck.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 16:53
af GaSelle
i-s skrev:
29. jul 2018, 16:25
GaSelle skrev:
29. jul 2018, 16:01
Jeg synes bare den er drønkedelig. Der er ikke meget hug i den (kræfterne kommer meget flydende, så den føles ikke ret kvik - synes jeg) Og i en Superb koster den 45K mere end en 1.4 TSI.
Nej beklager, men det er altså ikke rigtigt.
1.4 TSi virker lidt kvikere ved lave hastigheder op til ca. 80 kmt. Om den reelt er det, kan være svært at sige for på uret giver det samme tider - men det er nok forskellen hvordan de tager fat der giver følesen. Mellem 80 og 110 kmt føles de ens og over 110 kmt vinder 2.0 TDI helt uden tvivl. Prøv f.eks at ligge på motorvej med 160 og giv gas, der sker ikke meget i 1.4 TSi, mens TDI'en bare accelerer.
Smag og behag - den er ikke 45K mere værd IMHO.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 16:59
af claussor
i-s skrev:
29. jul 2018, 12:02
cnp-vag skrev:
28. jul 2018, 22:12
i-s skrev:
27. jul 2018, 18:13

Basalt set er DQ200 en god idé på papiret, men i den virkelige verden vil den gearkasse altid være noget crap uanset hvilken SW der ligger i den.
Er du venlig at uddybe det og gerne med nogle fakta. Jeg vil gerne forstå hvad du mener, men et sådan ikke-underbygget udsagn har ikke rigtig nogen værdi.

Prøv igen, jeg vil gerne høre noget andet end løse påstande.

Mvh
cnp-vag
Nu har jeg haft en DQ200 bil som gled og hakkede helt vildt, så træls at jeg ikke gad den. VW ville ikke gøre noget, for det var normalt (seriestandard). Det skal man vist være ansat i VAG regi, for at påstå er god kvalitet. Samtidig har jeg endnu ikke prøvet en DQ200 bil (dags dato ca. 10 forskellige biler efter årg. 2014), som ikke i en eller anden grad gled og hakkede i koblingen. Det er ca. 100% hitrate på 10 biler. Jeg giver ikke et hak for at det er 0,x % der har problemet. Når jeg kan plukke 10 tilfældige biler der alle har det, så vil påstå at det er nok mere 50% der har problemet. At det nok kun er under 10% der er så slemme at folk klager, er så noget andet.
Men basalt set er gearkassen designet, så den ikke kan køre med det tryk, som vil gøre at den ikke glider og hakker. Det er da en crap konstruktion.
Kan ikke være mere enig. Min fejlrate ligger dog mere på ca. 8 ud af 13. Det hjalp at teste A3. 3 på stribe ingen gled.

Dog er jeg også mere til 1,4 TSI over 2,0 TDI. Har dem begge. Begge rigtig gode motorer. Foretrækker bare den kultiverede opførsel 1,4 har. Men det er en anden snak. Det vigtige er at AaB vinder :)

Jeg gad godt vide hvad forskellen er på A3 og resten af VAG siden den lader til at have meget færre problemer mht. DQ200.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. jul 2018, 17:31
af SkodiaqDK
AaB har haft en stærk 2. halvleg i denne sæson. Ser ud til det også er nødvendigt i den her kamp... Damn. :cry: