Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
: 28. apr 2019, 08:55
Nej jeg er heller ikke vildt tilfreds med den, men tænker vi holder den snak i det andet indlæg om dq381.
disse tal er meget simple, den pågældende vag forhandler, en af de helt store har solgt x antal biler med DQ200 og der er "solgt" x antal koblinger til DQ200 = >1% ( det er en ret god "bekendt" så er temmelig sikker på det stemmer )King_Neumann skrev: ↑29. apr 2019, 16:24Lur mig om ikke importøren står for de regninger og koblinger leveres ab fabrik... det kan ikke passe at det kun er under 1% med fejl. Man kan få et regneark til at fremstå så hvidt man ønsker det, og netop forsøger de jo alt muligt inden de erkender problemet. Min var på værkstedet 13 gange i alt, og fik flere forklaringer, grundindstillet flere gange inden hele gearkassen blev skiftet...
Jeg tror ikke en døjt på deres forklaringer og begrundes i deres uvidenhed og henholdenhed, og så fik vi udleveret en lånebil med flere problemer end vores egen, uagtet km-tallet var noget lavere.
Påfaldende så “uheldig” man kan være!!!
Det er jo fuldstændig ligegyldig når man står med en servicerådgiver der påstår, at bilen er designet fra fabrikken så den kører mega dårlig.HHKP skrev: ↑30. apr 2019, 10:23disse tal er meget simple, den pågældende vag forhandler, en af de helt store har solgt x antal biler med DQ200 og der er "solgt" x antal koblinger til DQ200 = >1% ( det er en ret god "bekendt" så er temmelig sikker på det stemmer )King_Neumann skrev: ↑29. apr 2019, 16:24Lur mig om ikke importøren står for de regninger og koblinger leveres ab fabrik... det kan ikke passe at det kun er under 1% med fejl. Man kan få et regneark til at fremstå så hvidt man ønsker det, og netop forsøger de jo alt muligt inden de erkender problemet. Min var på værkstedet 13 gange i alt, og fik flere forklaringer, grundindstillet flere gange inden hele gearkassen blev skiftet...
Jeg tror ikke en døjt på deres forklaringer og begrundes i deres uvidenhed og henholdenhed, og så fik vi udleveret en lånebil med flere problemer end vores egen, uagtet km-tallet var noget lavere.
Påfaldende så “uheldig” man kan være!!!
Hver gang koblingerne glider, så slider det på koblingerne. Så jeg vil da anbefale dig at tage kontakt til forhandleren så hurtigt som muligt. I første omgang vil de nok prøve en grundjustering. Prøv det og se om det hjælper. Ellers må de jo skifte koblinger igen... eller skifte hele gearkassen.PMM skrev: ↑8. maj 2019, 08:30Vi har nu efterhånden været igennem en lille mølle hos VW. Jeg synes vi er blevet behandlet meget pænt af vores VW-forhandler - men konklusionen fra VW Tyskland efter sidste værkstedsbesøg er åbenbart, det ikke er en fejl (efter softwareopdatering og skift af koblinger hos den lokale forhandler).
Jeg er nu der, hvor jeg skal gøre op med mig selv, om jeg skal forsøge at få bilen solgt eller jeg skal leve med det. Jeg ved minimalt om bilmekanik og -teknik, så jeg har absolut ingen kompetencer ud i at vurdere hvilke riscici, der er forbundet med det her. Når den er kold glider 150-200 omdr. med jævne mellemrum og meget sjældent 1000+ omdr. (sket et par gange).
Er der noget ekstra slidtage forbundet med det her, som jeg skal have in mente, når jeg skal vurdere hvilket tab jeg skal acceptere ved et evt. salg? Og evt. på hvad risikere jeg, at skulle skifte?
Det gjorde jeg, og den blev ikke grundjusteret. Bad endda om det, men fik svaret at det gjorde de ikke, at jeg skulle vente på ny software i stedet for.GranTurismo skrev: ↑8. maj 2019, 13:08Hver gang koblingerne glider, så slider det på koblingerne. Så jeg vil da anbefale dig at tage kontakt til forhandleren så hurtigt som muligt. I første omgang vil de nok prøve en grundjustering. Prøv det og se om det hjælper. Ellers må de jo skifte koblinger igen... eller skifte hele gearkassen.PMM skrev: ↑8. maj 2019, 08:30Vi har nu efterhånden været igennem en lille mølle hos VW. Jeg synes vi er blevet behandlet meget pænt af vores VW-forhandler - men konklusionen fra VW Tyskland efter sidste værkstedsbesøg er åbenbart, det ikke er en fejl (efter softwareopdatering og skift af koblinger hos den lokale forhandler).
Jeg er nu der, hvor jeg skal gøre op med mig selv, om jeg skal forsøge at få bilen solgt eller jeg skal leve med det. Jeg ved minimalt om bilmekanik og -teknik, så jeg har absolut ingen kompetencer ud i at vurdere hvilke riscici, der er forbundet med det her. Når den er kold glider 150-200 omdr. med jævne mellemrum og meget sjældent 1000+ omdr. (sket et par gange).
Er der noget ekstra slidtage forbundet med det her, som jeg skal have in mente, når jeg skal vurdere hvilket tab jeg skal acceptere ved et evt. salg? Og evt. på hvad risikere jeg, at skulle skifte?
Min har kørt over 10.000 km siden grundjustering og glider endnu ikke igen.
Jeg har også en lånebil, Golf 1.5 TSI DQ200, den glider også med maxislip.
GranTurismo skrev: ↑10. maj 2019, 13:03Jeg overvejer at få installeret tredjeparts software til DSG'en, nu hvor min garanti på bilen er udløbet.
Er der nogen som har erfaringer med andre udgaver end TVS-softwaren. f.eks. Landberg eller Scantune?
Ok, den Octavia jeg havde var lidt svær at sætte blødt i gang med. Det var ligesom der var tidsforsinkelse på speederen og så tog DQ200 hårdt fat. Virkede meget lidt harmonisk - jeg ved ikke om det er et 1.5TSI eller et DQ200 problem, men gør Golf'en også det ?
Jep og det gjorde min tidligere golf 7.5 1,4 tsi nu også - man skal starte med en fjer på speederen, med mindre man vil lave hjulspin ved hver i gangsætning. Dq250 er i den helt anden boldgade, den virker meget converter-gearkasse agtig ifht.i-s skrev: ↑10. maj 2019, 17:24
Ok, den Octavia jeg havde var lidt svær at sætte blødt i gang med. Det var ligesom der var tidsforsinkelse på speederen og så tog DQ200 hårdt fat. Virkede meget lidt harmonisk - jeg ved ikke om det er et 1.5TSI eller et DQ200 problem, men gør Golf'en også det ?
Det var en lettelse at komme tilbage i diesel-lokomotivet
Så det var ikke den nye software, han reklamerer som værende lig TVS-softwaren med bl.a. øget koblingstryk, du fik i?claussor skrev: ↑10. maj 2019, 15:45GranTurismo skrev: ↑10. maj 2019, 13:03Jeg overvejer at få installeret tredjeparts software til DSG'en, nu hvor min garanti på bilen er udløbet.
Er der nogen som har erfaringer med andre udgaver end TVS-softwaren. f.eks. Landberg eller Scantune?
Jeg har prøvet Landberg men det er ikke for at få fikset clutch problemer. Han ændrede skiftemønster så den kører længere ud i 1. Gear. Det var ganske fornuftigt.
Nej det var det ikke. Jeg bryder mig ikke om at ændre på den slags. Bare mere pres på systemet.GranTurismo skrev: ↑11. maj 2019, 00:45Så det var ikke den nye software, han reklamerer som værende lig TVS-softwaren med bl.a. øget koblingstryk, du fik i?claussor skrev: ↑10. maj 2019, 15:45GranTurismo skrev: ↑10. maj 2019, 13:03Jeg overvejer at få installeret tredjeparts software til DSG'en, nu hvor min garanti på bilen er udløbet.
Er der nogen som har erfaringer med andre udgaver end TVS-softwaren. f.eks. Landberg eller Scantune?
Jeg har prøvet Landberg men det er ikke for at få fikset clutch problemer. Han ændrede skiftemønster så den kører længere ud i 1. Gear. Det var ganske fornuftigt.
Måske lettere off topic at jeg fortsætter denne qoute, men min der iøvrigt efter 31K ikke er ramt, sætter uden forsinkelse ganske blødt i gang, og er ganske harmonisk. Så DQ200 kan godt, når den dur.i-s skrev: ↑10. maj 2019, 17:24Ok, den Octavia jeg havde var lidt svær at sætte blødt i gang med. Det var ligesom der var tidsforsinkelse på speederen og så tog DQ200 hårdt fat. Virkede meget lidt harmonisk - jeg ved ikke om det er et 1.5TSI eller et DQ200 problem, men gør Golf'en også det ?
Det var en lettelse at komme tilbage i diesel-lokomotivet
Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.claussor skrev: ↑11. maj 2019, 05:43Nej det var det ikke. Jeg bryder mig ikke om at ændre på den slags. Bare mere pres på systemet.GranTurismo skrev: ↑11. maj 2019, 00:45Så det var ikke den nye software, han reklamerer som værende lig TVS-softwaren med bl.a. øget koblingstryk, du fik i?
Jeg er ikke mekaniker, men jeg har den holdning at hvis VW selv mente det løste problemet havde de selv øget presset. Gætter på grunden til de ikke gør det er at det presser systemet for megetGranTurismo skrev: ↑11. maj 2019, 12:11Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.claussor skrev: ↑11. maj 2019, 05:43Nej det var det ikke. Jeg bryder mig ikke om at ændre på den slags. Bare mere pres på systemet.GranTurismo skrev: ↑11. maj 2019, 00:45
Så det var ikke den nye software, han reklamerer som værende lig TVS-softwaren med bl.a. øget koblingstryk, du fik i?
VW har da ikke noget problem.claussor skrev: ↑11. maj 2019, 12:24Jeg er ikke mekaniker, men jeg har den holdning at hvis VW selv mente det løste problemet havde de selv øget presset. Gætter på grunden til de ikke gør det er at det presser systemet for megetGranTurismo skrev: ↑11. maj 2019, 12:11Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.
Jeg er fuldstændig enig med dig. Min pointe var blot hvis de selv mente det løste det så havde de nok øget presset. Men det ødelægger nok bare andre ting. Som før 2013 hvor den ikke gled men ødelagde koblinger. Mon ikke bare de har skruet ned for det.Omes skrev: ↑11. maj 2019, 14:18VW har da ikke noget problem.claussor skrev: ↑11. maj 2019, 12:24Jeg er ikke mekaniker, men jeg har den holdning at hvis VW selv mente det løste problemet havde de selv øget presset. Gætter på grunden til de ikke gør det er at det presser systemet for megetGranTurismo skrev: ↑11. maj 2019, 12:11
Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.
Inden jeg kom af med min octavia 1,5, så havde jeg den på 2 forskellige værksteder, hvor både mekanikere og værkfører fortalte mig, at den kørte som den skulle.
Brækker mig over deres dsg, det har jo ikke noget med nutidens smarte biler at gøre. Burde at være det meste simple i en bil i 2019, at den kan skifte gear. Hvad bliver det næste... at dørene ikke kan lukke i bilerne.
I min verden, så sætter man sig ind i sin bil, drejer nøglen og kører, uden at det rusker/ryster/hakker/hopper og glider i koblingerne.
Dårligere mekanisk konstruktion, skal man lede længe efter.
Er også helt enig med dig, som mange andre også har skrevet flere gange, så kender de helt sikkert til problemstillingen, men har åbenbart ikke nogen god løsning på det. Min tanke er tolerance fejl på nogle komponenter.claussor skrev: ↑11. maj 2019, 15:18Jeg er fuldstændig enig med dig. Min pointe var blot hvis de selv mente det løste det så havde de nok øget presset. Men det ødelægger nok bare andre ting. Som før 2013 hvor den ikke gled men ødelagde koblinger. Mon ikke bare de har skruet ned for det.Omes skrev: ↑11. maj 2019, 14:18VW har da ikke noget problem.
Inden jeg kom af med min octavia 1,5, så havde jeg den på 2 forskellige værksteder, hvor både mekanikere og værkfører fortalte mig, at den kørte som den skulle.
Brækker mig over deres dsg, det har jo ikke noget med nutidens smarte biler at gøre. Burde at være det meste simple i en bil i 2019, at den kan skifte gear. Hvad bliver det næste... at dørene ikke kan lukke i bilerne.
I min verden, så sætter man sig ind i sin bil, drejer nøglen og kører, uden at det rusker/ryster/hakker/hopper og glider i koblingerne.
Dårligere mekanisk konstruktion, skal man lede længe efter.
Så valgte jeg sgu at få installeret anden software idag. Så må jeg jo bare håbe på at der ikke er noget andet som bukker under...claussor skrev: ↑11. maj 2019, 12:24Jeg er ikke mekaniker, men jeg har den holdning at hvis VW selv mente det løste problemet havde de selv øget presset. Gætter på grunden til de ikke gør det er at det presser systemet for megetGranTurismo skrev: ↑11. maj 2019, 12:11Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.