Side 114 af 136

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 28. apr 2019, 08:55
af Omes
Nej jeg er heller ikke vildt tilfreds med den, men tænker vi holder den snak i det andet indlæg om dq381.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 29. apr 2019, 16:24
af King_Neumann
Lur mig om ikke importøren står for de regninger og koblinger leveres ab fabrik... det kan ikke passe at det kun er under 1% med fejl. Man kan få et regneark til at fremstå så hvidt man ønsker det, og netop forsøger de jo alt muligt inden de erkender problemet. Min var på værkstedet 13 gange i alt, og fik flere forklaringer, grundindstillet flere gange inden hele gearkassen blev skiftet...
Jeg tror ikke en døjt på deres forklaringer og begrundes i deres uvidenhed og henholdenhed, og så fik vi udleveret en lånebil med flere problemer end vores egen, uagtet km-tallet var noget lavere.
Påfaldende så “uheldig” man kan være!!!

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 30. apr 2019, 10:23
af HHKP
King_Neumann skrev:
29. apr 2019, 16:24
Lur mig om ikke importøren står for de regninger og koblinger leveres ab fabrik... det kan ikke passe at det kun er under 1% med fejl. Man kan få et regneark til at fremstå så hvidt man ønsker det, og netop forsøger de jo alt muligt inden de erkender problemet. Min var på værkstedet 13 gange i alt, og fik flere forklaringer, grundindstillet flere gange inden hele gearkassen blev skiftet...
Jeg tror ikke en døjt på deres forklaringer og begrundes i deres uvidenhed og henholdenhed, og så fik vi udleveret en lånebil med flere problemer end vores egen, uagtet km-tallet var noget lavere.
Påfaldende så “uheldig” man kan være!!!
disse tal er meget simple, den pågældende vag forhandler, en af de helt store har solgt x antal biler med DQ200 og der er "solgt" x antal koblinger til DQ200 = >1% ( det er en ret god "bekendt" så er temmelig sikker på det stemmer )

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 30. apr 2019, 14:53
af i-s
HHKP skrev:
30. apr 2019, 10:23
King_Neumann skrev:
29. apr 2019, 16:24
Lur mig om ikke importøren står for de regninger og koblinger leveres ab fabrik... det kan ikke passe at det kun er under 1% med fejl. Man kan få et regneark til at fremstå så hvidt man ønsker det, og netop forsøger de jo alt muligt inden de erkender problemet. Min var på værkstedet 13 gange i alt, og fik flere forklaringer, grundindstillet flere gange inden hele gearkassen blev skiftet...
Jeg tror ikke en døjt på deres forklaringer og begrundes i deres uvidenhed og henholdenhed, og så fik vi udleveret en lånebil med flere problemer end vores egen, uagtet km-tallet var noget lavere.
Påfaldende så “uheldig” man kan være!!!
disse tal er meget simple, den pågældende vag forhandler, en af de helt store har solgt x antal biler med DQ200 og der er "solgt" x antal koblinger til DQ200 = >1% ( det er en ret god "bekendt" så er temmelig sikker på det stemmer )
Det er jo fuldstændig ligegyldig når man står med en servicerådgiver der påstår, at bilen er designet fra fabrikken så den kører mega dårlig.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 2. maj 2019, 19:51
af King_Neumann
Er i princippet også ret ligeglad med hvor mange koblinger der står anført som solgt eller ej. Med alle de forklaringer vi fik på vores bil, så har vi givet op i forhold til VW. Lige fra vores kørselsmønster til bilen intet fejlede, og til forklaring om seriestandard og til bilen skal lige lære jeres måde at køre den på :shock:
Til 4000km (ved km.10.000)senere og på værksteds besøg nr. 12 fik besked om at der skulle ny gearkasse på, og kun efter en større diskussion om tilbagekøb og FDM. Herefter fik bilen ny ejer, og vi har vel aldrig været mere tilfredse efter skift til andet mærke med tørkobling og efter 33.000 fejlfri kørte km.
Så længe VAG kommer med nye TPI til DQ200, og de forklaringer man kan læse herinde, så er det en konstruktion med udfordringer og kan ikke passe med under 1% med fejl!!
Alle burde have problemet på den ene eller anden måde... bilerne er jo producerer fuldstændig ens. Så hvor svært er det at få lortet til at virke???

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 8. maj 2019, 08:30
af PMM
Vi har nu efterhånden været igennem en lille mølle hos VW. Jeg synes vi er blevet behandlet meget pænt af vores VW-forhandler - men konklusionen fra VW Tyskland efter sidste værkstedsbesøg er åbenbart, det ikke er en fejl (efter softwareopdatering og skift af koblinger hos den lokale forhandler).

Jeg er nu der, hvor jeg skal gøre op med mig selv, om jeg skal forsøge at få bilen solgt eller jeg skal leve med det. Jeg ved minimalt om bilmekanik og -teknik, så jeg har absolut ingen kompetencer ud i at vurdere hvilke riscici, der er forbundet med det her. Når den er kold glider 150-200 omdr. med jævne mellemrum og meget sjældent 1000+ omdr. (sket et par gange).

Er der noget ekstra slidtage forbundet med det her, som jeg skal have in mente, når jeg skal vurdere hvilket tab jeg skal acceptere ved et evt. salg? Og evt. på hvad risikere jeg, at skulle skifte?

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 8. maj 2019, 08:55
af onslow
Tror du vil få flere konkrete svar hvis du lige skrive lidt om model og km


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 8. maj 2019, 12:13
af PMM
Det er en Touran 1,4 TSI fra juni '18, kørt 13.700 km. Koblingerne blev skiftet for et par tusinde siden.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 8. maj 2019, 13:08
af GranTurismo
PMM skrev:
8. maj 2019, 08:30
Vi har nu efterhånden været igennem en lille mølle hos VW. Jeg synes vi er blevet behandlet meget pænt af vores VW-forhandler - men konklusionen fra VW Tyskland efter sidste værkstedsbesøg er åbenbart, det ikke er en fejl (efter softwareopdatering og skift af koblinger hos den lokale forhandler).

Jeg er nu der, hvor jeg skal gøre op med mig selv, om jeg skal forsøge at få bilen solgt eller jeg skal leve med det. Jeg ved minimalt om bilmekanik og -teknik, så jeg har absolut ingen kompetencer ud i at vurdere hvilke riscici, der er forbundet med det her. Når den er kold glider 150-200 omdr. med jævne mellemrum og meget sjældent 1000+ omdr. (sket et par gange).

Er der noget ekstra slidtage forbundet med det her, som jeg skal have in mente, når jeg skal vurdere hvilket tab jeg skal acceptere ved et evt. salg? Og evt. på hvad risikere jeg, at skulle skifte?
Hver gang koblingerne glider, så slider det på koblingerne. Så jeg vil da anbefale dig at tage kontakt til forhandleren så hurtigt som muligt. I første omgang vil de nok prøve en grundjustering. Prøv det og se om det hjælper. Ellers må de jo skifte koblinger igen... eller skifte hele gearkassen.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 8. maj 2019, 13:11
af onslow
Har en touran magen til. Synes det kører lidt bedre med gearstang i sport ( træk en ekstra gang bagud i gearstangen).
Jeg har heldigvis leaset min så jeg kan komme ud af skidtet hvis det bliver for meget.
Min fik symptomer lige før 3000km
Synes dog ikke det er blevet meget værre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 8. maj 2019, 19:16
af fepagolf
GranTurismo skrev:
8. maj 2019, 13:08
PMM skrev:
8. maj 2019, 08:30
Vi har nu efterhånden været igennem en lille mølle hos VW. Jeg synes vi er blevet behandlet meget pænt af vores VW-forhandler - men konklusionen fra VW Tyskland efter sidste værkstedsbesøg er åbenbart, det ikke er en fejl (efter softwareopdatering og skift af koblinger hos den lokale forhandler).

Jeg er nu der, hvor jeg skal gøre op med mig selv, om jeg skal forsøge at få bilen solgt eller jeg skal leve med det. Jeg ved minimalt om bilmekanik og -teknik, så jeg har absolut ingen kompetencer ud i at vurdere hvilke riscici, der er forbundet med det her. Når den er kold glider 150-200 omdr. med jævne mellemrum og meget sjældent 1000+ omdr. (sket et par gange).

Er der noget ekstra slidtage forbundet med det her, som jeg skal have in mente, når jeg skal vurdere hvilket tab jeg skal acceptere ved et evt. salg? Og evt. på hvad risikere jeg, at skulle skifte?
Hver gang koblingerne glider, så slider det på koblingerne. Så jeg vil da anbefale dig at tage kontakt til forhandleren så hurtigt som muligt. I første omgang vil de nok prøve en grundjustering. Prøv det og se om det hjælper. Ellers må de jo skifte koblinger igen... eller skifte hele gearkassen.
Det gjorde jeg, og den blev ikke grundjusteret. Bad endda om det, men fik svaret at det gjorde de ikke, at jeg skulle vente på ny software i stedet for.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 9. maj 2019, 12:15
af claussor
En grundjustering virker jo sjældent. Spild af penge. Kan godt være der er promille af promillerne der har held med det. Men for de fleste er effekten af grundjustering væk er 500-1000km. Så glider det igen.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 9. maj 2019, 12:54
af GranTurismo
claussor skrev:
9. maj 2019, 12:15
En grundjustering virker jo sjældent. Spild af penge. Kan godt være der er promille af promillerne der har held med det. Men for de fleste er effekten af grundjustering væk er 500-1000km. Så glider det igen.
Min har kørt over 10.000 km siden grundjustering og glider endnu ikke igen.

Men hvis man har kørt så længe med glidende koblinger, at de er blevet slidt, så hjælper det selvfølgelig ikke en skid.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 9. maj 2019, 19:20
af i-s
Havde lånebil i går og i dag. Octavia 1.5 TSI DQ200 med 90 km på tælleren da jeg fik den udleveret. Så den var lige indreg.
Den hakkede og gled under acceleration i 3 gear. Ufattelig det bare fortsætter ...

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 10. maj 2019, 08:43
af Peder
i-s skrev:
9. maj 2019, 19:20
Havde lånebil i går og i dag. Octavia 1.5 TSI DQ200 med 90 km på tælleren da jeg fik den udleveret. Så den var lige indreg.
Den hakkede og gled under acceleration i 3 gear. Ufattelig det bare fortsætter ...
Jeg har også en lånebil, Golf 1.5 TSI DQ200, den glider også med maxislip.
Den har dog gået 3500 km.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 10. maj 2019, 13:03
af GranTurismo
Jeg overvejer at få installeret tredjeparts software til DSG'en, nu hvor min garanti på bilen er udløbet.

Er der nogen som har erfaringer med andre udgaver end TVS-softwaren. f.eks. Landberg eller Scantune?

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 10. maj 2019, 15:45
af claussor
GranTurismo skrev:
10. maj 2019, 13:03
Jeg overvejer at få installeret tredjeparts software til DSG'en, nu hvor min garanti på bilen er udløbet.

Er der nogen som har erfaringer med andre udgaver end TVS-softwaren. f.eks. Landberg eller Scantune?

Jeg har prøvet Landberg men det er ikke for at få fikset clutch problemer. Han ændrede skiftemønster så den kører længere ud i 1. Gear. Det var ganske fornuftigt.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 10. maj 2019, 17:24
af i-s
Peder skrev:
10. maj 2019, 08:43
i-s skrev:
9. maj 2019, 19:20
Havde lånebil i går og i dag. Octavia 1.5 TSI DQ200 med 90 km på tælleren da jeg fik den udleveret. Så den var lige indreg.
Den hakkede og gled under acceleration i 3 gear. Ufattelig det bare fortsætter ...
Jeg har også en lånebil, Golf 1.5 TSI DQ200, den glider også med maxislip.
Den har dog gået 3500 km.
Ok, den Octavia jeg havde var lidt svær at sætte blødt i gang med. Det var ligesom der var tidsforsinkelse på speederen og så tog DQ200 hårdt fat. Virkede meget lidt harmonisk - jeg ved ikke om det er et 1.5TSI eller et DQ200 problem, men gør Golf'en også det ?
Det var en lettelse at komme tilbage i diesel-lokomotivet 8-)

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 10. maj 2019, 20:36
af Peder
i-s skrev:
10. maj 2019, 17:24

Ok, den Octavia jeg havde var lidt svær at sætte blødt i gang med. Det var ligesom der var tidsforsinkelse på speederen og så tog DQ200 hårdt fat. Virkede meget lidt harmonisk - jeg ved ikke om det er et 1.5TSI eller et DQ200 problem, men gør Golf'en også det ?
Det var en lettelse at komme tilbage i diesel-lokomotivet 8-)
Jep og det gjorde min tidligere golf 7.5 1,4 tsi nu også - man skal starte med en fjer på speederen, med mindre man vil lave hjulspin ved hver i gangsætning. Dq250 er i den helt anden boldgade, den virker meget converter-gearkasse agtig ifht.
Jeg ville nok helst have en mellemting.

Min dq250 bil skal iøvrigt have skiftet svinghjulet, så ikke alt i drivlinjen på en diesel med den gode gearkasse er ren lykke 😂

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 11. maj 2019, 00:45
af GranTurismo
claussor skrev:
10. maj 2019, 15:45
GranTurismo skrev:
10. maj 2019, 13:03
Jeg overvejer at få installeret tredjeparts software til DSG'en, nu hvor min garanti på bilen er udløbet.

Er der nogen som har erfaringer med andre udgaver end TVS-softwaren. f.eks. Landberg eller Scantune?

Jeg har prøvet Landberg men det er ikke for at få fikset clutch problemer. Han ændrede skiftemønster så den kører længere ud i 1. Gear. Det var ganske fornuftigt.
Så det var ikke den nye software, han reklamerer som værende lig TVS-softwaren med bl.a. øget koblingstryk, du fik i?

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 11. maj 2019, 05:43
af claussor
GranTurismo skrev:
11. maj 2019, 00:45
claussor skrev:
10. maj 2019, 15:45
GranTurismo skrev:
10. maj 2019, 13:03
Jeg overvejer at få installeret tredjeparts software til DSG'en, nu hvor min garanti på bilen er udløbet.

Er der nogen som har erfaringer med andre udgaver end TVS-softwaren. f.eks. Landberg eller Scantune?

Jeg har prøvet Landberg men det er ikke for at få fikset clutch problemer. Han ændrede skiftemønster så den kører længere ud i 1. Gear. Det var ganske fornuftigt.
Så det var ikke den nye software, han reklamerer som værende lig TVS-softwaren med bl.a. øget koblingstryk, du fik i?
Nej det var det ikke. Jeg bryder mig ikke om at ændre på den slags. Bare mere pres på systemet.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 11. maj 2019, 08:16
af jencka
i-s skrev:
10. maj 2019, 17:24
Peder skrev:
10. maj 2019, 08:43
i-s skrev:
9. maj 2019, 19:20
Havde lånebil i går og i dag. Octavia 1.5 TSI DQ200 med 90 km på tælleren da jeg fik den udleveret. Så den var lige indreg.
Den hakkede og gled under acceleration i 3 gear. Ufattelig det bare fortsætter ...
Jeg har også en lånebil, Golf 1.5 TSI DQ200, den glider også med maxislip.
Den har dog gået 3500 km.
Ok, den Octavia jeg havde var lidt svær at sætte blødt i gang med. Det var ligesom der var tidsforsinkelse på speederen og så tog DQ200 hårdt fat. Virkede meget lidt harmonisk - jeg ved ikke om det er et 1.5TSI eller et DQ200 problem, men gør Golf'en også det ?
Det var en lettelse at komme tilbage i diesel-lokomotivet 8-)
Måske lettere off topic at jeg fortsætter denne qoute, men min der iøvrigt efter 31K ikke er ramt, sætter uden forsinkelse ganske blødt i gang, og er ganske harmonisk. Så DQ200 kan godt, når den dur.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 11. maj 2019, 09:15
af HHKP
Jeg har også kørt i mange der køre super godt, har faktisk kun kørt i en' der var "dårlig" ( har selv haft en octavia 1.8tsi 160 hk dsg ,kørte ca. 50.000 km i den, uden en eneste fejl)

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 11. maj 2019, 12:11
af GranTurismo
claussor skrev:
11. maj 2019, 05:43
GranTurismo skrev:
11. maj 2019, 00:45
claussor skrev:
10. maj 2019, 15:45



Jeg har prøvet Landberg men det er ikke for at få fikset clutch problemer. Han ændrede skiftemønster så den kører længere ud i 1. Gear. Det var ganske fornuftigt.
Så det var ikke den nye software, han reklamerer som værende lig TVS-softwaren med bl.a. øget koblingstryk, du fik i?
Nej det var det ikke. Jeg bryder mig ikke om at ændre på den slags. Bare mere pres på systemet.
Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 11. maj 2019, 12:24
af claussor
GranTurismo skrev:
11. maj 2019, 12:11
claussor skrev:
11. maj 2019, 05:43
GranTurismo skrev:
11. maj 2019, 00:45

Så det var ikke den nye software, han reklamerer som værende lig TVS-softwaren med bl.a. øget koblingstryk, du fik i?
Nej det var det ikke. Jeg bryder mig ikke om at ændre på den slags. Bare mere pres på systemet.
Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.
Jeg er ikke mekaniker, men jeg har den holdning at hvis VW selv mente det løste problemet havde de selv øget presset. Gætter på grunden til de ikke gør det er at det presser systemet for meget

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 11. maj 2019, 14:18
af Omes
claussor skrev:
11. maj 2019, 12:24
GranTurismo skrev:
11. maj 2019, 12:11
claussor skrev:
11. maj 2019, 05:43

Nej det var det ikke. Jeg bryder mig ikke om at ændre på den slags. Bare mere pres på systemet.
Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.
Jeg er ikke mekaniker, men jeg har den holdning at hvis VW selv mente det løste problemet havde de selv øget presset. Gætter på grunden til de ikke gør det er at det presser systemet for meget
VW har da ikke noget problem.
Inden jeg kom af med min octavia 1,5, så havde jeg den på 2 forskellige værksteder, hvor både mekanikere og værkfører fortalte mig, at den kørte som den skulle.
Brækker mig over deres dsg, det har jo ikke noget med nutidens smarte biler at gøre. Burde at være det meste simple i en bil i 2019, at den kan skifte gear. Hvad bliver det næste... at dørene ikke kan lukke i bilerne.
I min verden, så sætter man sig ind i sin bil, drejer nøglen og kører, uden at det rusker/ryster/hakker/hopper og glider i koblingerne.
Dårligere mekanisk konstruktion, skal man lede længe efter.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 11. maj 2019, 15:18
af claussor
Omes skrev:
11. maj 2019, 14:18
claussor skrev:
11. maj 2019, 12:24
GranTurismo skrev:
11. maj 2019, 12:11

Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.
Jeg er ikke mekaniker, men jeg har den holdning at hvis VW selv mente det løste problemet havde de selv øget presset. Gætter på grunden til de ikke gør det er at det presser systemet for meget
VW har da ikke noget problem.
Inden jeg kom af med min octavia 1,5, så havde jeg den på 2 forskellige værksteder, hvor både mekanikere og værkfører fortalte mig, at den kørte som den skulle.
Brækker mig over deres dsg, det har jo ikke noget med nutidens smarte biler at gøre. Burde at være det meste simple i en bil i 2019, at den kan skifte gear. Hvad bliver det næste... at dørene ikke kan lukke i bilerne.
I min verden, så sætter man sig ind i sin bil, drejer nøglen og kører, uden at det rusker/ryster/hakker/hopper og glider i koblingerne.
Dårligere mekanisk konstruktion, skal man lede længe efter.
Jeg er fuldstændig enig med dig. Min pointe var blot hvis de selv mente det løste det så havde de nok øget presset. Men det ødelægger nok bare andre ting. Som før 2013 hvor den ikke gled men ødelagde koblinger. Mon ikke bare de har skruet ned for det.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 11. maj 2019, 16:10
af Omes
claussor skrev:
11. maj 2019, 15:18
Omes skrev:
11. maj 2019, 14:18
claussor skrev:
11. maj 2019, 12:24


Jeg er ikke mekaniker, men jeg har den holdning at hvis VW selv mente det løste problemet havde de selv øget presset. Gætter på grunden til de ikke gør det er at det presser systemet for meget
VW har da ikke noget problem.
Inden jeg kom af med min octavia 1,5, så havde jeg den på 2 forskellige værksteder, hvor både mekanikere og værkfører fortalte mig, at den kørte som den skulle.
Brækker mig over deres dsg, det har jo ikke noget med nutidens smarte biler at gøre. Burde at være det meste simple i en bil i 2019, at den kan skifte gear. Hvad bliver det næste... at dørene ikke kan lukke i bilerne.
I min verden, så sætter man sig ind i sin bil, drejer nøglen og kører, uden at det rusker/ryster/hakker/hopper og glider i koblingerne.
Dårligere mekanisk konstruktion, skal man lede længe efter.
Jeg er fuldstændig enig med dig. Min pointe var blot hvis de selv mente det løste det så havde de nok øget presset. Men det ødelægger nok bare andre ting. Som før 2013 hvor den ikke gled men ødelagde koblinger. Mon ikke bare de har skruet ned for det.
Er også helt enig med dig, som mange andre også har skrevet flere gange, så kender de helt sikkert til problemstillingen, men har åbenbart ikke nogen god løsning på det. Min tanke er tolerance fejl på nogle komponenter.
Det er mildest talt sørgeligt, at så stor en koncern ikke formår, at levere et tilfredsstillende produkt. I min optik, så er der for mange, som har problemer. Men det kommer VW ikke til at indrømme, før værestederne vil indrømme det.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 17. maj 2019, 21:11
af _DC
jeg kan kun sige en ting, vi har en DEL hos os i firmaet, der har 2017-2018 Passat 1.4 TSI DSG comfortline / Highline premium modeller, de har ALLE Koblings problemer i mere eller mindre grad, nogle får det lavet (jeg er en af dem, det har dog ikke fikset problemet) andre er i diskussion med VW, og de sidste, er ligeglade, da det er firma biler, så går det helt galt så hænger man ikke på regningen.

men procentdelen hos os er tættere på 60% end 1% det er selvfølelig bare et udsnit..

som tidligere nævnt, så skrider min kobling, fik skiftet til den sidste nye revision, som jeg ventede på, den er meget hårdere i skift, og kan også give lidt "mellem gas" den skrider igen i fugtigt vejr op til 30 minutter efter start..

Men det er dog mindre end den første, dog stadig irriterende, men nu er det .. sådan vibrering, hvor den anden kunne skride 200-500RPM eller helt opgive at accelerere i en overhaling.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 17. maj 2019, 23:24
af GranTurismo
claussor skrev:
11. maj 2019, 12:24
GranTurismo skrev:
11. maj 2019, 12:11
claussor skrev:
11. maj 2019, 05:43

Nej det var det ikke. Jeg bryder mig ikke om at ændre på den slags. Bare mere pres på systemet.
Jeg har det lidt på samme måde. Men omvendt så er jeg også bange for at micro-slip styringen igen vil blive til macro-slip og dermed slide på koblingerne. Så jeg overvejer kraftigt at få tredjeparts software i, nu hvor der ikke længere er garanti på koblingerne.
Jeg er ikke mekaniker, men jeg har den holdning at hvis VW selv mente det løste problemet havde de selv øget presset. Gætter på grunden til de ikke gør det er at det presser systemet for meget
Så valgte jeg sgu at få installeret anden software idag. Så må jeg jo bare håbe på at der ikke er noget andet som bukker under... :D

Umiddelbart synes jeg sgu det kører rigtig godt. Skiftene føles hurtigere og mere smooth og den skifter på en lidt anden måde ved forskellige mængder delgas. Bedst af alt er umiddelbart at den nu bruger første gear som et reelt gear og ikke filer på koblingen i 2.gear, hvis man skal accelerere fra 5 km/t.