Side 34 af 136

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 14. dec 2016, 19:47
af madsobh
Her står der hvorfor vw har lavet microslip (= 10 omdr)

https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... aKSyPnQXcw

Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 17. dec 2016, 13:16
af dumpo
Så blev problem bilen skiftet ud. Er gået tilbage til Mazda. Det har været noget af en oplevelse at eje en VW. Tror jeg er kureret det næste stykke tid. Nåede at få skiftet koblinger 3 gange, mechatronic 1 gang, Turbo 2 gange, servo pumpe, tændrørskabler da de var iret. Har været yderst heldig selv at slippe med omkring 12000kr. I udgifter. Rest har været på kulance. Og stor hjælp fra forhandler.

Roger out......

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 17. dec 2016, 23:42
af ITemplate
dumpo skrev:Så blev problem bilen skiftet ud. Er gået tilbage til Mazda.
Mazda med automatik? Hvilken, og hvordan kører de gear?

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 17. dec 2016, 23:52
af dumpo
ITemplate skrev:
dumpo skrev:Så blev problem bilen skiftet ud. Er gået tilbage til Mazda.
Mazda med automatik? Hvilken, og hvordan kører de gear?

Manuelt. Og skifter fuldstændig som jeg ønsker ;)

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 00:39
af claussor
Another one bites the dust. Hvornår mon der er et medie der skriver om det her? Det har efterhånden stået på i et par år og tråden vokser og vokser. Det burde da være en god gang clickbait.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 08:00
af Jakob J
Jeg har lige et opklarende spørgsmål.

Mange af jer har skiftet kobling 1, 2, 3.... gange i forløbet. Evt mechatronic også. Skyldes det udelukkende holdbarheden eller de ryk, glidende kobling, osv. som I oplever?

Jeg kigger pt pendlerbil og vil rigtig gerne have automatgear. Jeg tror godt at jeg kunne leve med de gener der er forbundet med dsg, hvis det udelukkende er gener og ikke nødvendige udskiftninger. Som jeg læser det er udskiftningerne som oftest nytteløse eller flytter bare problemet.

I Polo klassen synes jeg bare det er svært at finde at finde reelle alternativer med fungerende automatgear. Her tænker jeg pris (maks ca 100k), brændstoføkonomi, påhængsvægt, design, osv.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 08:52
af Zwonkie
Syntes aut. gearkassen i mazda 3 var udemærket.

Jakob, ved min erfaring indtil videre (1 års kørsel med problemet; haft bilen fra ny), så begynder koblingerne at udvise slidproblemer efter 10-20kkm, alt efter kørselsmønster.
Hos mig mærkes det som forværring af gearskiftende, rusken i koblingerne ved igangsættelse og ved "krypning" (køkørsel). Der begyndte også at komme flere mærkelig skift, hvor man troede at noget var gået i stykker. læs. relative store klonk lyde og hug i bilen (lad os sige for hver 500 kørt km).

Lige nu er jeg på mit 2. sæt koblinger og kørt ca. 7-8kkm. Indtil videre ikke udbredt nedslidning af koblingerne, som nævnt ovenover. Men den glider 100-200 RPM under accelerationer og har svært ved at finde gearet ved u-lige gearskifte (mærkes som om den fedter og computere ikke har styr på hvor koblingerne er) - til stort irritations moment for mig.

Kan måske godt forstille mig at nogle kan leve med det, men efter min mening, så kan jeg ikke forstille mig andre aut. gearkasse gøre det dårligere - set som en helheds oplevelse.

Jeg ville hellere køre rundt med min gamle Honda Accord fra '81 autogearkasse end denne DSG. Du kunne tydelig mærke når den gamle skiftede gear og var ikke særlig raffineret, men du mærkede ikke en konstant ændring af trækkraft gennem drivlinjen, og de mærkelige gearskifte som ved min DSG.

Hvilket er synd for 1.4 TSI motoren er en "smooth" motor, men du får slet ikke denne opfattelse ved kørsel, når den hugger frem og tilbage.

Du må ud og prøve bilen. Chancen for at den har problemet, er relativ høj. For mig har 75% af de DSG biler jeg har prøvet haft problemet, i mindre eller større grade.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 09:04
af Jakob J
For mit vedkommende vil det blive i kombination med 1,6 tdi. Problemet omkring gearkassen er formentlig identisk med TSI. Jeg er helt med på at der er irritationsmomenter, men jeg ønsker at skelne imellem irritation og deciderede nedbrud. Min daglige rute går fra sydøstfyn til Esbjerg. Dvs. 90 % motorvej, hvor antallet af skift er stærkt begrænset. Derfor tænker jeg, at det måske er noget jeg kunne leve med. Pt. kører jeg Lupo 3L med de glæder det nu bringer. Jeg ved da godt, at der ikke er tale om lækre og hurtige skift, men omvendt havde jeg jo også afstemt dette med mig selv inden køb af bilen. I stedet for at gøre det til et problem, glæder jeg mig over, at den trods alt formår at skifte på egen hånd. Havde jeg købt en ny Polo, Golf, etc. med DSG havde forventningerne været helt anderledes, som der også diskuteres i denne tråd.

Jeg tænker bare, at jeg måske med min viden omkring de knaster der er med DSG godt kunne leve med det og så have en ok pendlerbil klassen over Lupo'en, som skifter selv, nogen gange med et ryk eller lidt gliden til følge, men trods alt fungerer og ikke mindst holder på den lange bane. Jeg kører immervæk 70 kkm om året. Alternativet er selvfølgelig en med manuel. Evt golf 6.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 09:06
af HansH
Jakob J skrev:Min daglige rute går fra sydøstfyn til Esbjerg. Dvs. 90 % motorvej, hvor antallet af skift er stærkt begrænset.
Det kørselsmønster kunne vel lige så godt tale for at vælge manuel ?

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 09:08
af Jakob J
I princippet ja og det overvejer jeg naturligvis også. Der hvor det er lækkert, vil være ifm køen på vestfyn, når jeg kører hjemad om eftermiddagen.

Men ja. Klart en pointe. Jeg er jo bare blevet forvænt med at den skifter selv i Lupo'en.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 09:08
af Kristian_H
Ville vælge manuelt gear! Der er en konstant uro i bilen ved konstant hastighed, lidt som hvis man kører på let ujævn vej, og det opleves også på motorvejen med 120-130 km/t...

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 09:10
af Jakob J
Ok. Det er klart nogetsteds der trækker ned, hvis det er tilfældet.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 09:12
af Zwonkie
Hvis du er ligeglad med kvaliteten af gearskiftende/gearkassen. Hvorfor så lige DSG/VW? Hvorfor ikke vælge en Peugeot eller Opel, Mazda ?
Det er dumt at vælge noget som er "fejlbehæftet" og må lade sig "nøje" når der er andre alternativer?? forstår ikke lige tanke gangen.

når du laver en overhaling eller bare accelerere mildt på motorvejen, vil du opleve træk kraften kommer og går som var der en elastik vedhæftet.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 09:19
af Jakob J
Jeg synes bare ikke at jeg hører godt om de øvrige mærkes automatgear heller. Men hvis I har reelle alternativer er jeg meget lydhør. Krav. Min påhængsvægt er 1000 kg med bremser.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 09:27
af Zwonkie
Jakob J skrev:Jeg synes bare ikke at jeg hører godt om de øvrige mærkes automatgear heller. Men hvis I har reelle alternativer er jeg meget lydhør. Krav. Min påhængsvægt er 1000 kg med bremser.
Der har været store og små problemer med næsten alle typer dobbelt-koblings gearkasse. Nok grundet det er en relativ ny teknologi de skal lære den at kende.
Du skal nok oprette en ny tråd omkring spørgsmålet om alternative gearkasser, men her er hvad jeg ville anbefale når det kom til holdbarheden:
BMW (1xx serien - 8 gear) + V40 (5 cylinder diesel - brug "gammel" torque converter tek.) eller de nye Mazda'er .
Hvis det skal være en dobbeleltkobling, så bare sørg for at det er en vådkobling. De har færrer fejl og kan klare mere end vores fejlbehæftede tørkoblings type.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 10:12
af Jakob J
Tak. Vi holder os til DSG i denne tråd :) Mit formål var at afklare holdbarhed. Generne er alle vist efterhånden klar over.

Grundet dette forum (og fornemmelsen i en VAG bil) vil jeg helst holde mig til Polo/Golf, men der er selvfølgelig en grænse for alting.

Håber I får en snarlig afklaring på jeres udfordringer!


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 12:30
af GaSelle
Nu er det jo ikke alle, der har problemet - og ikke alle, der har store problemer. Min har haft problemer når bilen var kold, og kun der. Der er ingen rysten, uro eller andre unoder, kun lidt slup ved skift til 3. gear. Når bilen er varm er der intet.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 13:23
af EsbenJ
Ligger den gearkasse også i den nye superb med 2,0 benzin dsg? Hvis ikke - er det så en god gearkasse der ligger i den?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 13:29
af GaSelle
Nej, det er DSG6. 7'eren er kun i 1.4/1.8 TSI og 1.6TDI i Superb.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 14:27
af EsbenJ
Mange tak


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 15:59
af Sace
Jakob J skrev:Ok. Det er klart nogetsteds der trækker ned, hvis det er tilfældet.
Min har kørt 35k og fik skiftet kobling ved 30 (som ikke har ændret noget). Men den har ikke og har heller ikke haft andre problemer end de små ryk når den er kold. Den skifter som den skal og der er ikke uro i bilen.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 16:43
af Backfixer
@Zwonkie:

Jeg har en tråd kørende her der måske kan bruges

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=126379

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 17:28
af Jakob J
Sace skrev:
Jakob J skrev:Ok. Det er klart nogetsteds der trækker ned, hvis det er tilfældet.
Min har kørt 35k og fik skiftet kobling ved 30 (som ikke har ændret noget). Men den har ikke og har heller ikke haft andre problemer end de små ryk når den er kold. Den skifter som den skal og der er ikke uro i bilen.
Og det ville jeg sagtens kunne leve med, hvis ellers levetiden på kobling og gearkasse er på niveau med en manuel...

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 18:19
af Kristian_H
Jakob J skrev:
Sace skrev:
Jakob J skrev:Ok. Det er klart nogetsteds der trækker ned, hvis det er tilfældet.
Min har kørt 35k og fik skiftet kobling ved 30 (som ikke har ændret noget). Men den har ikke og har heller ikke haft andre problemer end de små ryk når den er kold. Den skifter som den skal og der er ikke uro i bilen.
Og det ville jeg sagtens kunne leve med, hvis ellers levetiden på kobling og gearkasse er på niveau med en manuel...
Syntes bare du skulle prøve, og drage egne erfaringer? Der er mange som åbenbart syntes lidt 'småfedteri' er helt OK - jeg gør ikke!!!

God fornøjelse Billede Billede

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 18:25
af Jakob J
Svært at drage 200 kkm erfaring på en prøvetur :)

Jeg har prøvet en dsg7 og regustrerede ingen fejl. Bilen havde kørt godt 30 kkm. Hvis jeg ender med en dsg7 vil jeg være forberedt på, at der kan være ryk/gliden/etc.,men så er mine forventninger også anderledes end hvis jeg som flere af jer har købt en helt ny bil.

Som sagt et det holdbarheden jeg fisker efter. Hvis den kan køre 500 kkm med ryk/gliden/etc. en gang imellem er det ok for mig.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 18:43
af Kristian_H
Jakob J skrev:Svært at drage 200 kkm erfaring på en prøvetur :)

Jeg har prøvet en dsg7 og regustrerede ingen fejl. Bilen havde kørt godt 30 kkm. Hvis jeg ender med en dsg7 vil jeg være forberedt på, at der kan være ryk/gliden/etc.,men så er mine forventninger også anderledes end hvis jeg som flere af jer har købt en helt ny bil.

Som sagt et det holdbarheden jeg fisker efter. Hvis den kan køre 500 kkm med ryk/gliden/etc. en gang imellem er det ok for mig.
Importøren har på skrift overfor mig garanteret, at der ikke er ekstra slid på koblingerne, på trods af den friktion det ubetinget er, ved glidende koblinger, så der skulle du jo være sikker (hvis du tror på den historie!) Billede

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 19:03
af Jakob J
Indtil videre har importøren jo handlet professionelt og reelt nok

Erfaringer fra de egentlige brugere var dog at foretrække

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 19:14
af madsobh
Jakob J skrev:Indtil videre har importøren jo handlet professionelt og reelt nokBillede

Erfaringer fra de egentlige var dog at foretrække Billede Billede
Jeg synes de trækker det i langdrag... der næst har de ikke informeret sælgerne og om fejlen..... som de selv siger er en "serie standard" altså noget alle biler har... hvis du spørger når du kigger på ny bil hævder de at den er fejlfri

Tapatalk

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 19:16
af Jakob J
Det var ironisk Mads. Jeg synes I er meget tålmodige med importøren.

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

: 18. dec 2016, 19:26
af Kristian_H
Jakob J skrev:Indtil videre har importøren jo handlet professionelt og reelt nokBillede

Erfaringer fra de egentlige brugere var dog at foretrække Billede Billede
Er glad for den blinkende smiley i første sætning, jeg troede sgu næsten at du var faldet i gryden! Billede Billede Billede