Mekatronik skift efter gearolieskift

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Mette
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. apr 2024, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Mekatronik skift efter gearolieskift

Indlæg af Mette » 12. apr 2024, 17:20

Jeg er helt ny herinde, men jeg har brug for hjælp.

Jeg har en Audi a3 e-tron fra 2017, som kort tid efter gearolieskift, har haft problemer med at kunne måle benzinmængde og derved ikke kunne starte. Hvis jeg slukkede bilen og startede op igen så var der ikke problemer.

Desuden begyndte motorlampen samtidigt at lyse gult.

Den er nu fejludlæst hos Audi som fortæller at mekatronik skal udskiftes og at motorlampen lyser da styreenheden til højspændingsbatteri også er defekt.

For mig lyder det mærkeligt at begge fejl opstår samtidigt og kort efter gearolieskift.

Jeg har læst herinde at hvis man skal skifte gearoliefilter så skal men netop afmontere styreenheden til højspændingsbatteri.

Kan værkstedet der udførte gearolieskiftet være skyld i begge fejl?

Markhh
Medlem
Indlæg: 627
Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
Has thanked: 0
Been thanked: 32 times

Re: Mekatronik skift efter gearolieskift

Indlæg af Markhh » 12. apr 2024, 17:59

Hej. der skal ikke skiftes gearolie på den model med mindre der er spåner i olien. vil lige tjekke op på om der er blevet skiftet filter på din faktura. der ud over lyder det mærkeligt hvis det er nogle fejl som skulle være forårsaget af gearolie skift.

Mette
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. apr 2024, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Mekatronik skift efter gearolieskift

Indlæg af Mette » 12. apr 2024, 18:28

Tak for hurtigt svar.
Der skal i følge service skiftes gearolie ved bl.a. 60.000km. Det undrer mig bare at styreenheden går i stykker lige efter gearolieskift. Kan man forestille sig at de bare ikke har sat det rigtigt til hvis de har skilt det ad.
Ved du om mekatronik kan medvirke at benzinmåler ikke altid kan måle rigtigt? Og er den eneste løsning en ny mekatronik? Det er to dyre udskiftninger Audi mener at der skal til.
Kan man mon få hjælp gennem FDM?

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Mekatronik skift efter gearolieskift

Indlæg af Tor Morrison » 12. apr 2024, 19:15

Markhh skrev:
12. apr 2024, 17:59
Hej. der skal ikke skiftes gearolie på den model med mindre der er spåner i olien. vil lige tjekke op på om der er blevet skiftet filter på din faktura. der ud over lyder det mærkeligt hvis det er nogle fejl som skulle være forårsaget af gearolie skift.
Den kører med en DQ400 gearkasse som skal have skiftet olie.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Mette
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. apr 2024, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Mekatronik skift efter gearolieskift

Indlæg af Mette » 13. apr 2024, 05:24

Hvor mange liter olie skal der på ved skift? Og vælger nogle mekanikere at afmontere styreenhed til højvoltsbatteri imens pga sikkerhed?

Markhh
Medlem
Indlæg: 627
Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
Has thanked: 0
Been thanked: 32 times

Re: Mekatronik skift efter gearolieskift

Indlæg af Markhh » 13. apr 2024, 18:14

mente også filter. der skal ca 6-6,5 på og nej det gør man ikke bare lige

Besvar

Tilbage til "Transmission"