syncro kan det holde. ??

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
groenholt
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. jan 2009, 23:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

syncro kan det holde. ??

Indlæg af groenholt » 15. feb 2009, 18:44

Hejsa.
Er der nogle her inde der har erfaringer med gearkasse og trækaksel fra golf 2 / 3 syncro.

hvor mange hk kan det holde til. vil evt, ombygge min rally bil en golf 2 gti til syncro.
den har ca. 200 hk, og jeg er itvivl om det kan holde.

Håber i kan hjælpe.

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: syncro kan det holde. ??

Indlæg af Skyggen » 15. feb 2009, 19:33

Jeg havde en G60 Pishat med en 180/190hk og den holdt sq fint.
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: syncro kan det holde. ??

Indlæg af ICON » 15. feb 2009, 22:54

Det afhænger vel også lidt af, hvilken gearkasse du har tænkt dig at kombinere det med. Gearkassen fra en 90 hk syncro, og gearkassen fra G60/VR6 syncro er jo ikke den samme. De to sidste holder i hvert fald fint til et godt stykke over 300 hk. Men hvis det er 200 suge hk, så skal du nok ikke bekymre dig så meget, da det jo primært er nm som splitter gearkassen. Om trækaksler, viskose kobling og differentialer er ens på de omtalte modeller ved jeg ikke, men jeg tvivler på det.
Jeg ved ikke, hvor meget den type 4x4 egner sig til rally. Følgende er sakset fra wikipedia:
Disadvantages of this four wheel drive system are related to actuation time of the viscous coupling. 1: When cornering under acceleration on a slippery surface, rear axle is engaged with delay causing sudden change in the car's behaviour (from understeer to oversteer). 2: When starting on a sandy surface, front wheels can dig into the sand before all wheel drive is engaged.
Resten kan du læse her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(all_wheel_drive_system" onclick="window.open(this.href);return false;)
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Besvar

Tilbage til "Transmission"