Hejsa.
Er der nogle her inde der har erfaringer med gearkasse og trækaksel fra golf 2 / 3 syncro.
hvor mange hk kan det holde til. vil evt, ombygge min rally bil en golf 2 gti til syncro.
den har ca. 200 hk, og jeg er itvivl om det kan holde.
Håber i kan hjælpe.
syncro kan det holde. ??
- Skyggen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1587
- Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: syncro kan det holde. ??
Jeg havde en G60 Pishat med en 180/190hk og den holdt sq fint.
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: syncro kan det holde. ??
Det afhænger vel også lidt af, hvilken gearkasse du har tænkt dig at kombinere det med. Gearkassen fra en 90 hk syncro, og gearkassen fra G60/VR6 syncro er jo ikke den samme. De to sidste holder i hvert fald fint til et godt stykke over 300 hk. Men hvis det er 200 suge hk, så skal du nok ikke bekymre dig så meget, da det jo primært er nm som splitter gearkassen. Om trækaksler, viskose kobling og differentialer er ens på de omtalte modeller ved jeg ikke, men jeg tvivler på det.
Jeg ved ikke, hvor meget den type 4x4 egner sig til rally. Følgende er sakset fra wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(all_wheel_drive_system" onclick="window.open(this.href);return false;)
Jeg ved ikke, hvor meget den type 4x4 egner sig til rally. Følgende er sakset fra wikipedia:
Resten kan du læse her:Disadvantages of this four wheel drive system are related to actuation time of the viscous coupling. 1: When cornering under acceleration on a slippery surface, rear axle is engaged with delay causing sudden change in the car's behaviour (from understeer to oversteer). 2: When starting on a sandy surface, front wheels can dig into the sand before all wheel drive is engaged.
http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(all_wheel_drive_system" onclick="window.open(this.href);return false;)