VW Polo gti 2010 dsg

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
KaKa_
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 18. nov 2008, 09:10
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af KaKa_ » 8. jun 2016, 10:39

Hej.

Går lidt og overvejer en Polo GTI med Dsg, da den nye model kun fås med denne gearkasse. Har bare hørt at DSG 7 ikke skulle være så holdbar.

Ligeledes siges det, at den ikke kan tåle at blive chippet, pga. gearkassen ikke kan tåle mere end de 250nm den er født med.

Nogle der kan afkræfte/bekræfte dette?

Dem jeg har kigget på, har kørt omkring 100.000km - ergo er der ikke garanti på gearkassen mere, og derfor er jeg lidt nervøs for om jeg får nogle grimme udgifter ved dette.

Mvh.
Kasper
Golf 3 GTI 16v 94' (G4 front)
Audi A4 B5 Avant Tdi 96' (Komplet S4)
VW Lupo 3L 01'
Audi A4 B5 Sedan 1.8T 00'

VW Golf 6 GTI 2010

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af Peder » 8. jun 2016, 10:44

GTI i de årgange er vel også med en 1,4 TSI 180 HK, en skrækkelig motor.
Jeg havde gået i en lang bue uden om.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af Peder » 8. jun 2016, 10:45

Når det er sagt er DSG7 et had/kærlighedsforhold.

Når det kører, så kører det godt - rigtig godt.
Når den er træls, så er den mega belastende.

Den kan godt tåle lidt mere end de 250 nm, mener jeg har set flere der gerne giver den 300+
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
KaKa_
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 18. nov 2008, 09:10
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af KaKa_ » 8. jun 2016, 10:49

Peder skrev:GTI i de årgange er vel også med en 1,4 TSI 180 HK, en skrækkelig motor.
Jeg havde gået i en lang bue uden om.
Yes, det er en 180 hk - Har den ikke både turbo og kompressor?

Hvad gør denne motor så dårlig? :)

En Polo GT 1.4TSI har 150hk - er det er bedre motor?
Golf 3 GTI 16v 94' (G4 front)
Audi A4 B5 Avant Tdi 96' (Komplet S4)
VW Lupo 3L 01'
Audi A4 B5 Sedan 1.8T 00'

VW Golf 6 GTI 2010

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af GranTurismo » 8. jun 2016, 12:52

KaKa_ skrev:
Peder skrev:GTI i de årgange er vel også med en 1,4 TSI 180 HK, en skrækkelig motor.
Jeg havde gået i en lang bue uden om.
Yes, det er en 180 hk - Har den ikke både turbo og kompressor?

Hvad gør denne motor så dårlig? :)

En Polo GT 1.4TSI har 150hk - er det er bedre motor?
180'eren er med kæde og som du nævner har den både turbo og kompressor.

GT med 140/150 er med kæde og har kun turbo. Den har langt bedre brændstoføkonomi og er derfor også billigere i afgift.

En chippet GT får lidt mere moment, men lidt færre heste end en chippet 6R GTI.

Skulle jeg have en GTI så SKULLE det være den nye 1,8'er. Og de skal jo parallelimporteres. Ellers ville jeg vælge en GT (som jeg har og er VILDT glad for).

JD Engineering begrænser en 6C GTI til 330 Nm med DSG, hvor de får 370 med manuelt gear.

http://www.jdengineering.nl/1-8-tfsi-180pk/

Jeg er ikke sikker på at jeg ville turde at give min GT med DSG 330 Nm. Jeg ville nok vælge et custom map hvor momentet er begrænset lidt uden at det går ud over hestene i toppen.

Vær opmærksom på at DSG7 (DQ200) blev opgraderet i 2012 med bl.a. kraftigere koblinger.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af gudhjem » 8. jun 2016, 15:04

GranTurismo skrev:
KaKa_ skrev:
Peder skrev:GTI i de årgange er vel også med en 1,4 TSI 180 HK, en skrækkelig motor.
Jeg havde gået i en lang bue uden om.
Yes, det er en 180 hk - Har den ikke både turbo og kompressor?

Hvad gør denne motor så dårlig? :)

En Polo GT 1.4TSI har 150hk - er det er bedre motor?
180'eren er med kæde og som du nævner har den både turbo og kompressor.

GT med 140/150 er med kæde og har kun turbo. Den har langt bedre brændstoføkonomi og er derfor også billigere i afgift.

En chippet GT får lidt mere moment, men lidt færre heste end en chippet 6R GTI.

Skulle jeg have en GTI så SKULLE det være den nye 1,8'er. Og de skal jo parallelimporteres. Ellers ville jeg vælge en GT (som jeg har og er VILDT glad for).

JD Engineering begrænser en 6C GTI til 330 Nm med DSG, hvor de får 370 med manuelt gear.

http://www.jdengineering.nl/1-8-tfsi-180pk/

Jeg er ikke sikker på at jeg ville turde at give min GT med DSG 330 Nm. Jeg ville nok vælge et custom map hvor momentet er begrænset lidt uden at det går ud over hestene i toppen.

Vær opmærksom på at DSG7 (DQ200) blev opgraderet i 2012 med bl.a. kraftigere koblinger.
Hmmm 140/150hk er altså med tandrem og ikke kæde

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af claussor » 8. jun 2016, 15:34

Jeg vil så modsat sige jeg synes twinchargeren (turbo og kompressor) er en FED motor, med bundtræk HELT nede takket være kompressor, og træk HELT op til 6500 takket være turbo. Den har ikke den nye 1,4 TSI 140/150 hk's økonomi, men synes den er lidt sjovere, men begge motorer er rigtig fine. Har intet negativt at sige om twincharger - tværtimod. Har ejet en i et lille år i en Golf 6. Den savner jeg :-)

Nogle ser dens avancerede opbygning som en ulempe pga. udgifter til vedligeholdelse, men det kræver så lige den går i stykker først.

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af peter_dk25 » 8. jun 2016, 15:53

gudhjem skrev:
GranTurismo skrev:
KaKa_ skrev: Yes, det er en 180 hk - Har den ikke både turbo og kompressor?

Hvad gør denne motor så dårlig? :)

En Polo GT 1.4TSI har 150hk - er det er bedre motor?
180'eren er med kæde og som du nævner har den både turbo og kompressor.

GT med 140/150 er med kæde og har kun turbo. Den har langt bedre brændstoføkonomi og er derfor også billigere i afgift.

En chippet GT får lidt mere moment, men lidt færre heste end en chippet 6R GTI.

Skulle jeg have en GTI så SKULLE det være den nye 1,8'er. Og de skal jo parallelimporteres. Ellers ville jeg vælge en GT (som jeg har og er VILDT glad for).

JD Engineering begrænser en 6C GTI til 330 Nm med DSG, hvor de får 370 med manuelt gear.

http://www.jdengineering.nl/1-8-tfsi-180pk/

Jeg er ikke sikker på at jeg ville turde at give min GT med DSG 330 Nm. Jeg ville nok vælge et custom map hvor momentet er begrænset lidt uden at det går ud over hestene i toppen.

Vær opmærksom på at DSG7 (DQ200) blev opgraderet i 2012 med bl.a. kraftigere koblinger.
Hmmm 140/150hk er altså med tandrem og ikke kæde
+1

Brugeravatar
KaKa_
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 18. nov 2008, 09:10
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af KaKa_ » 8. jun 2016, 20:17

Økonomien spiller ikke den største rolle her. Er vandt til 10km/l i min B5 1.8T - så alt over er bare win Billede

Hvorfor fan har de ikke lavet Polo GTI i manuel :/ ved ikke om jeg tør satse på den DSG kasse :(
Ellers må det måske blive en Polo GT med manuel gear.


Er sidespring - en Audi a3 sedan fra 12' 1.8tfsi med aut gear. Er det samme dsg kasse der ligger i den som i Polo GTI? Nogle der ved dette
Golf 3 GTI 16v 94' (G4 front)
Audi A4 B5 Avant Tdi 96' (Komplet S4)
VW Lupo 3L 01'
Audi A4 B5 Sedan 1.8T 00'

VW Golf 6 GTI 2010

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af Andersjensen » 8. jun 2016, 21:15

KaKa_ skrev:Økonomien spiller ikke den største rolle her. Er vandt til 10km/l i min B5 1.8T - så alt over er bare win Billede

Hvorfor fan har de ikke lavet Polo GTI i manuel :/ ved ikke om jeg tør satse på den DSG kasse :(
Ellers må det måske blive en Polo GT med manuel gear.


Er sidespring - en Audi a3 sedan fra 12' 1.8tfsi med aut gear. Er det samme dsg kasse der ligger i den som i Polo GTI? Nogle der ved dette
Som udgangspunkt er alle motorer, som har DSG inddelt således:
<250NM DQ200 Altså 7-trins med tørkobling, som du har i en Polo GTI
>250NM DQ250 Altså 6-trins med vådkobling.

Der kan være enkelte undtagelser, i større biler med højere egenvægt.

Jeg er overbevist om at alle 1.8 TFSI/TSI-motorer har været solgt med DQ200. Medmindre nogen af dem fåes med multitronic, men det tror jeg ikke.

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af GranTurismo » 8. jun 2016, 22:43

gudhjem skrev: Hmmm 140/150hk er altså med tandrem og ikke kæde
Ja selvfølgelig. Ved ikke hvorfor jeg skrev kæde. Jeg ved jo ganske udemærket at min er med rem.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af GranTurismo » 8. jun 2016, 22:44

Andersjensen skrev:
KaKa_ skrev:Økonomien spiller ikke den største rolle her. Er vandt til 10km/l i min B5 1.8T - så alt over er bare win Billede

Hvorfor fan har de ikke lavet Polo GTI i manuel :/ ved ikke om jeg tør satse på den DSG kasse :(
Ellers må det måske blive en Polo GT med manuel gear.


Er sidespring - en Audi a3 sedan fra 12' 1.8tfsi med aut gear. Er det samme dsg kasse der ligger i den som i Polo GTI? Nogle der ved dette
Som udgangspunkt er alle motorer, som har DSG inddelt således:
<250NM DQ200 Altså 7-trins med tørkobling, som du har i en Polo GTI
>250NM DQ250 Altså 6-trins med vådkobling.

Der kan være enkelte undtagelser, i større biler med højere egenvægt.

Jeg er overbevist om at alle 1.8 TFSI/TSI-motorer har været solgt med DQ200. Medmindre nogen af dem fåes med multitronic, men det tror jeg ikke.
Hvis det er en Quattro så har den vist heller ikke DQ200.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af Peder » 9. jun 2016, 06:58

Jeg har også haft 1.4 TSI 160, den kørte pisse godt - men den er en tikkende bombe under ens privatøkonomi.
Kæder, olieforbrug, totalt havari :-D
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af LAKGT » 10. jun 2016, 07:55

1.4 med turbo og kompressor er noget bras.
Jeg følger nogle engelske forums, det er vildt hvad de oplever.

Any Way, læs lidt her.

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=407682




/ *L*

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af Rdaldlk » 11. jun 2016, 16:13

Jeg er nu glad for min twincharger og den har ikke været dyr i reparationer indtil nu. Ud over service og bremser har jeg fået skiftet kæden på kulance og det er alt. Oliefirbrug er der ikke noget af.
Bilen har masser af øjeblikkelig kraft og moment fra lavt til højt på omdrejningskurven.
Jeg har haft min bil fra ny og den er nu snart 7 år. Ved ikke helt om jeg turde købe motoren i en GTI udgave, hvor man ikke ved hvordan motor er behandlet.
Der skal i hvert fald være en komplet servicehistorik og meget gerne årlige olieskift.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Brugeravatar
KaKa_
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 18. nov 2008, 09:10
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Polo gti 2010 dsg

Indlæg af KaKa_ » 13. jun 2016, 06:51

Tak for alle jeres input :)

Jeg tror jeg hopper over gti'eren og ser en anden vej. Gider ikke tage chancen, og håbe på det bedste. Så må finde en anden i stedet :)
Golf 3 GTI 16v 94' (G4 front)
Audi A4 B5 Avant Tdi 96' (Komplet S4)
VW Lupo 3L 01'
Audi A4 B5 Sedan 1.8T 00'

VW Golf 6 GTI 2010

Besvar

Tilbage til "Transmission"