1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Anders_AC
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af Anders_AC » 18. jun 2016, 12:52

Hej.

Min mors Polo 1,2TSI 105hk med DSG7 har i længere tid haft en mislyd i forbindelse med skift fra 2. til 3. gear.

Hun har haft den på værksted, da den stadig er omfattet af garanti, men de mener ikke at der er noget galt. Jeg vil lige høre, om der er nogle herinde, som har en anden holdning :).

Lyden kommer kun når bilen har kørt en god lang tur, og altså er blevet gennemvarm. Når den er kold opstår lyden ikke.

Jeg kan kun høre den når bilen skifter fra 2. til 3. gear.

Der er kun lyden jeg er betænksom ved, bilen kører upåklageligt, og der er ikke nogle rystelser eller noget, når lyden er der.

Her er 2 videoer, hvor jeg tror i kan høre hvad jeg mener. ( i kan se i displayet, hvornår den skifter gear.)

https://youtu.be/L9IHedGwj-s

https://youtu.be/CxmoT74hWEU

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: 1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af erlingvj » 18. jun 2016, 13:01

Kan se, at det er en 6R, så den må have kørt en del km?

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: 1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af Ztrejfer » 18. jun 2016, 13:27

Anders_AC skrev:Hej.

Min mors Polo 1,2TSI 105hk med DSG7 har i længere tid haft en mislyd i forbindelse med skift fra 2. til 3. gear.

Hun har haft den på værksted, da den stadig er omfattet af garanti, men de mener ikke at der er noget galt. Jeg vil lige høre, om der er nogle herinde, som har en anden holdning :).

Lyden kommer kun når bilen har kørt en god lang tur, og altså er blevet gennemvarm. Når den er kold opstår lyden ikke.

Jeg kan kun høre den når bilen skifter fra 2. til 3. gear.

Der er kun lyden jeg er betænksom ved, bilen kører upåklageligt, og der er ikke nogle rystelser eller noget, når lyden er der.

Her er 2 videoer, hvor jeg tror i kan høre hvad jeg mener. ( i kan se i displayet, hvornår den skifter gear.)

https://youtu.be/L9IHedGwj-s

https://youtu.be/CxmoT74hWEU
Endelig en lidelsesfælle! ;)

Jeg har præcis det samme problem på min Audi A3 med DSG7, og haft bilen inde til eftersyn tre gange, før der fremkom et rimeligt bud på problemets årsag - se denne tråd:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=120731

Også på min er det i gearskiftet, at lyden fremkommer. Jeg får at vide, at bilen skal have ny kobling isat, på garantien heldigvis. Det sker d. 28. juni.så må vi se om det hjælper. Jeg vender tilbage med resultatet i ovennævnte tråd, når koblingen er skiftet....
Audi A3

Anders_AC
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af Anders_AC » 18. jun 2016, 14:21

Ztrejfer skrev:
Anders_AC skrev:
Endelig en lidelsesfælle! ;)

Jeg har præcis det samme problem på min Audi A3 med DSG7, og haft bilen inde til eftersyn tre gange, før der fremkom et rimeligt bud på problemets årsag - se denne tråd:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=120731

Også på min er det i gearskiftet, at lyden fremkommer. Jeg får at vide, at bilen skal have ny kobling isat, på garantien heldigvis. Det sker d. 28. juni.så må vi se om det hjælper. Jeg vender tilbage med resultatet i ovennævnte tråd, når koblingen er skiftet....
Ja, det lyder da til at det er præcis samme problem, ud fra fin lydfil!

Har de fortalt dig noget om, hvad problemet består i? Udover at de vil skifte koblingen.

Bilen har kørt omkring 50.000km, og problemet har været der længe. Det lader dog ikke til at blive værre.

Jeg glæder mig til at høre, hvad de finder ud af med din Audi :)

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: 1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af Ztrejfer » 18. jun 2016, 14:28

Min har kørt ca. 22.000, men også her har problemet været der siden omkring 10.000 kilometersalderen. Hos mig er lyden dog gradvist blevet forværret, lidt højere og mere crash-agtigt med tiden. Hvilket naturligvis afgiver den "betryggende" melding, at problemet bliver værre og værre :cry:

Så nu må vi se i næste uge - jeg vender tilbage i ovennævnte tråd.
Audi A3

tdn
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 20. maj 2016, 16:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af tdn » 26. mar 2017, 10:19

Jeg har oplevet det et nogle gange nu, på samme måde at bilen har kørt omkring et par timer og det er skiftet i mellem 2 og 3 passer meget godt. Min er en Octavia 1.4 TSI fra maj 2016 150 hk. DSG kørt knapt 30.000 km. Den giver et piv når den skifter. Til dagligt når jeg pendler godt 30 km. hver vej har jeg ikke lagt mærke til noget.

Skal have min til 30.000 km første service snart så må jeg tale med dem.

Har du fået løst problemet?

Mvh. Thomas

tdn
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 20. maj 2016, 16:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af tdn » 13. jun 2017, 16:31

Min Octavia fik dømt ny kobling da de testede den ved 30 tkm. service. pga. pive lyden ved gearskift.

Den er lige kommet i har kørt ca. 50 km. med den nye kobling og det er en fornøjelse, skifter helt blødt nu :-)

Andreaskyndesen
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. dec 2015, 18:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af Andreaskyndesen » 17. aug 2017, 18:42

Lige fået skiftet koblingen i min Passat fra 2016 med 34000km på tælleren.
Den kom kun ved en mellem hård acceleration fra 2-3 gear og fra 4-5 gear, når den var varm
Hørte som sagt heller intet til det ved normal kørsel til og fra arbejde, meget sjældent.
Er jeres holdt op med at sige den lyd ?
Mvh

tdn
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 20. maj 2016, 16:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af tdn » 17. aug 2017, 18:46

Andreaskyndesen skrev:Lige fået skiftet koblingen i min Passat fra 2016 med 34000km på tælleren.
Den kom kun ved en mellem hård acceleration fra 2-3 gear og fra 4-5 gear, når den var varm
Hørte som sagt heller intet til det ved normal kørsel til og fra arbejde, meget sjældent.
Er jeres holdt op med at sige den lyd ?
Mvh
Min havde fuldstændig det samme som du nævner og den fik en ny kobling på garantien og jeg har ikke hørt nogen mislyde siden.

henningdalgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27. nov 2015, 09:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.2 TSI DSG7 - Mislyd ved gearskift (med video)

Indlæg af henningdalgaard » 19. mar 2019, 10:18

Den lyd har min bil også!
Og det er også mellem 2 og 3 gear. Det er en Touran 2016 og den har haft det længe uden at jeg har tænkt nærmere over det. Garantien er udløbet, men da bilen er købt brugt sidste år har jeg 24 md reklamation. Burde sælgeren VW Hjørring Brdr Møll ikke dække det, da det er en kendt fejl?

Besvar

Tilbage til "Transmission"