Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Alt vedr. gear, kobling mv.
erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af erlingvj » 27. jun 2016, 08:48

Andersjensen skrev:
erlingvj skrev:
KBoesen skrev:DSG og S-tronic er nøjagtigt det samme. Ingen forskel der, udover hvilken motor osv de kombineres med, men i praksis 100 % det samme.
;)
Dog har Audi S-tronic gearkasser der KUN anvendes af Audi. Fx i den nye A4.
Hvilke?
DL501

DQ200 7 gear 250Nm Tør
DQ250 6 gear 400Nm Våd
DQ380 7 gear 380Nm Våd
DQ500 7 gear 600Nm Våd
DL501 7 gear 600Nm Våd

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af i-s » 27. jun 2016, 09:20

erlingvj skrev:
Andersjensen skrev:
erlingvj skrev: Dog har Audi S-tronic gearkasser der KUN anvendes af Audi. Fx i den nye A4.
Hvilke?
DL501

DQ200 7 gear 250Nm Tør
DQ250 6 gear 400Nm Våd
DQ380 7 gear 380Nm Våd
DQ500 7 gear 600Nm Våd
DL501 7 gear 600Nm Våd
DL501 bruges da også i VW Transporter / California / Caravelle.
/Søren.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af i-s » 27. jun 2016, 09:21

TorbenRasmussen skrev:Det er muligt, men jeg opponerede blot imod at en A4er blev sammenlignet med en Octavia...
Det er vel rimeligt nok, når de er samme størrelse. Faktisk er A4 pladsmæssigt mindre end Octavia.
/Søren.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af AU-R8 » 27. jun 2016, 09:31

erlingvj skrev: DQ200 7 gear 250Nm Tør
DQ250 6 gear 400Nm Våd
DQ380 7 gear 380Nm Våd
DQ500 7 gear 600Nm Våd
DL501 7 gear 600Nm Våd
Hvilken sidder i R8, kan ikke lige finde det.
DQ 380 er jo ret ny eller ?

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af erlingvj » 27. jun 2016, 10:09

i-s skrev:DL501 bruges da også i VW Transporter / California / Caravelle.
Nej det er ikke den samme. A4 har fx "Park by wire".
Senest rettet af erlingvj 27. jun 2016, 12:57, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af GranTurismo » 27. jun 2016, 10:20

i-s skrev:
TorbenRasmussen skrev: Hvis du VIL sammenligne, så er Octavia jo også baseret på en Golf, hvor du skal op i Superb før den deler platform med A4.
Det er ligemeget. Selv om du sammenligner med en Superb 2.0 TDI DSG, så er den stadig hurtigere end en A4 2.0 TDI Multigear.
Det er den faktisk kun hvis du kigger på den nye Superb - som også er lettere end A4, 100-150 kg.

Kigger man på den udgåede Superb, så er A4 med Multitronic faktisk hurtigere. Den gamle Superb har dog også 10 Hk mindre. Begge årgang 2015:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... tr/2649256

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... sg/2882696
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af TorbenRasmussen » 27. jun 2016, 10:47

i-s skrev:
TorbenRasmussen skrev:Det er muligt, men jeg opponerede blot imod at en A4er blev sammenlignet med en Octavia...
Det er vel rimeligt nok, når de er samme størrelse. Faktisk er A4 pladsmæssigt mindre end Octavia.
De har ikke samme akselafstand.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af erlingvj » 27. jun 2016, 13:21

TorbenRasmussen skrev: Hvis du VIL sammenligne, så er Octavia jo også baseret på en Golf, hvor du skal op i Superb før den deler platform med A4.
Golf, Octavia og Superb er alle bygget på en MQB-platform (der første gang så dagens lys da den nuværende A3 kom). En A4 (8W) er bygget på en MLB-platform.
En Superb og en A4 (8W) har næsten ingen komponenter til fælles.

MQB= tvæliggende motor, op til R5.
MLB = langsliggende motor, helt andre hjulophæng, helt andre gearkasser, mulighed for V6 - W12, mulighed for 8-trins automatik.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af i-s » 27. jun 2016, 15:15

GranTurismo skrev:
i-s skrev:
TorbenRasmussen skrev: Hvis du VIL sammenligne, så er Octavia jo også baseret på en Golf, hvor du skal op i Superb før den deler platform med A4.
Det er ligemeget. Selv om du sammenligner med en Superb 2.0 TDI DSG, så er den stadig hurtigere end en A4 2.0 TDI Multigear.
Det er den faktisk kun hvis du kigger på den nye Superb - som også er lettere end A4, 100-150 kg.

Kigger man på den udgåede Superb, så er A4 med Multitronic faktisk hurtigere. Den gamle Superb har dog også 10 Hk mindre. Begge årgang 2015:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... tr/2649256

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... sg/2882696
Det giver kun mening at sammenligne gear med den samme motor foran.
/Søren.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af i-s » 27. jun 2016, 15:18

TorbenRasmussen skrev:
i-s skrev:
TorbenRasmussen skrev:Det er muligt, men jeg opponerede blot imod at en A4er blev sammenlignet med en Octavia...
Det er vel rimeligt nok, når de er samme størrelse. Faktisk er A4 pladsmæssigt mindre end Octavia.
De har ikke samme akselafstand.
Kan ikke se forskellen i akselafstand skulle give anledning til forskel i 0-100 km/t tid.
/Søren.

Brugeravatar
ApFolmer
Medlem
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af ApFolmer » 29. jun 2016, 16:26

Hvad med chip og sådan en A5 170 TDI multitronic ?
Hvad siger gearkassen til +400nm ?
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af GranTurismo » 29. jun 2016, 16:46

i-s skrev:
GranTurismo skrev:
i-s skrev: Det er ligemeget. Selv om du sammenligner med en Superb 2.0 TDI DSG, så er den stadig hurtigere end en A4 2.0 TDI Multigear.
Det er den faktisk kun hvis du kigger på den nye Superb - som også er lettere end A4, 100-150 kg.

Kigger man på den udgåede Superb, så er A4 med Multitronic faktisk hurtigere. Den gamle Superb har dog også 10 Hk mindre. Begge årgang 2015:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... tr/2649256

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... sg/2882696
Det giver kun mening at sammenligne gear med den samme motor foran.
Det giver da mindst lige så meget mening at sammenligne to motorer som kun afviger med 7% i effektforskel som at sammenligne to biler som har en vægtforskel på 20%.

Jeg tror ikke der vil være den store forskel i 0-100 tiderne på to biler med samme vægt og samme effekt/moment - udover de brøkdele af et sekund som der er i skiftetid på hhv. Multitronic og DSG. Så jeg vil gætte på at det ligger nok på 0,1-0,2 sekund.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af i-s » 29. jun 2016, 16:53

GranTurismo skrev:
i-s skrev:
GranTurismo skrev: Det er den faktisk kun hvis du kigger på den nye Superb - som også er lettere end A4, 100-150 kg.

Kigger man på den udgåede Superb, så er A4 med Multitronic faktisk hurtigere. Den gamle Superb har dog også 10 Hk mindre. Begge årgang 2015:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... tr/2649256

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... sg/2882696
Det giver kun mening at sammenligne gear med den samme motor foran.
Det giver da mindst lige så meget mening at sammenligne to motorer som kun afviger med 7% i effektforskel som at sammenligne to biler som har en vægtforskel på 20%.

Jeg tror ikke der vil være den store forskel i 0-100 tiderne på to biler med samme vægt og samme effekt/moment - udover de brøkdele af et sekund som der er i skiftetid på hhv. Multitronic og DSG. Så jeg vil gætte på at det ligger nok på 0,1-0,2 sekund.
Det ser vi nok lidt forskelligt på.
/Søren.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af GranTurismo » 29. jun 2016, 17:05

i-s skrev: Det ser vi nok lidt forskelligt på.
Mener du dybt seriøst at to biler med samme motor og gearkasse vil accellerere lige hurtigt, selvom den ene vejer meget mere end den anden?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af i-s » 29. jun 2016, 17:10

GranTurismo skrev:
i-s skrev: Det ser vi nok lidt forskelligt på.
Mener du dybt seriøst at to biler med samme motor og gearkasse vil accellerere lige hurtigt, selvom den ene vejer meget mere end den anden?
Nej selvfølgelig ikke, det vil du også se hvis du læste hvad jeg skrev tidligere. Og nu er under 10% altså ikke "meget mere" hvis vi snakker octavia. Superb'en som jeg skrev vejer ca det samme og er stadig 10% hurtigere. Alle sportsprægede biler har dobbetkoblings gearkasser og ikke CVT. Det ville nok ikke være sådan, hvis CVT har hurtigst.
/Søren.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af GranTurismo » 29. jun 2016, 17:22

i-s skrev:
GranTurismo skrev:
i-s skrev: Det ser vi nok lidt forskelligt på.
Mener du dybt seriøst at to biler med samme motor og gearkasse vil accellerere lige hurtigt, selvom den ene vejer meget mere end den anden?
Nej selvfølgelig ikke, det vil du også se hvis du læste hvad jeg skrev tidligere. Og nu er under 10% altså ikke "meget mere" hvis vi snakker octavia. Superb'en som jeg skrev vejer ca det samme og er stadig 10% hurtigere. Alle sportsprægede biler har dobbetkoblings gearkasser og ikke CVT. Det ville nok ikke være sådan, hvis CVT har hurtigst.
Nej både Octavia og den nye Superb er lettere end en A4. Derfor er de selvfølgelig også hurtigere fra 0-100 km/t. Så derfor kan du ikke bruge dem som eksempel til at dokumentere at Multitronic er meget langsommere end DSG.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Abdullah
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 24. jan 2013, 11:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af Abdullah » 29. jun 2016, 17:37

Jeg kører også i en Audi A5 Multitronic, og den får min anbefaling herfra :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af i-s » 29. jun 2016, 17:45

GranTurismo skrev:
i-s skrev:
GranTurismo skrev: Mener du dybt seriøst at to biler med samme motor og gearkasse vil accellerere lige hurtigt, selvom den ene vejer meget mere end den anden?
Nej selvfølgelig ikke, det vil du også se hvis du læste hvad jeg skrev tidligere. Og nu er under 10% altså ikke "meget mere" hvis vi snakker octavia. Superb'en som jeg skrev vejer ca det samme og er stadig 10% hurtigere. Alle sportsprægede biler har dobbetkoblings gearkasser og ikke CVT. Det ville nok ikke være sådan, hvis CVT har hurtigst.
Nej både Octavia og den nye Superb er lettere end en A4. Derfor er de selvfølgelig også hurtigere fra 0-100 km/t. Så derfor kan du ikke bruge dem som eksempel til at dokumentere at Multitronic er meget langsommere end DSG.
Jeg prøver lige igen. Tror bare vi stopper diskussionen her, for af en eller anden grund vil du ikke forstå der ikke er 20% i forskel i vægt. Men derimod mener du det er relevant at sammenligne med 2 forskellige motorer foran.
/Søren.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af GranTurismo » 29. jun 2016, 17:57

i-s skrev:
GranTurismo skrev:
i-s skrev: Nej selvfølgelig ikke, det vil du også se hvis du læste hvad jeg skrev tidligere. Og nu er under 10% altså ikke "meget mere" hvis vi snakker octavia. Superb'en som jeg skrev vejer ca det samme og er stadig 10% hurtigere. Alle sportsprægede biler har dobbetkoblings gearkasser og ikke CVT. Det ville nok ikke være sådan, hvis CVT har hurtigst.
Nej både Octavia og den nye Superb er lettere end en A4. Derfor er de selvfølgelig også hurtigere fra 0-100 km/t. Så derfor kan du ikke bruge dem som eksempel til at dokumentere at Multitronic er meget langsommere end DSG.
Jeg prøver lige igen. Tror bare vi stopper diskussionen her, for af en eller anden grund vil du ikke forstå der ikke er 20% i forskel i vægt. Men derimod mener du det er relevant at sammenligne med 2 forskellige motorer foran.
Jamen bilerne vejer jo ikke det samme. Derfor kan du ikke sammenligne accelerationstiderne. Sammenligningen vil altså give mindst lige så forkert resultat som hvis det havde være 2,0 TDI med 140 Hk vs. 150 Hk man sammenlignede.

Hvis du endelig vil sammenligne præstationerne for Multitronic med DSG, så skal det jo være i to ens biler med samme motor. Og det eksempel findes vist ikke. Det næstbedste alternativ imo er så at sammenligne de to gearkasser op mod en manuel gearkasse i en tilsvarende bil. F.eks. A4 Multitronic vs. Manuel og Superb DSG vs. Manuel:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... tr/2815927
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... nt/2855608

og

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... sg/2858487
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... bi/2804618

Ifølge ovenstående eksempler er både Multitronic og DSG lige så hurtige som en manuel gearkasse indenfor et tiendedel sekund.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af i-s » 29. jun 2016, 18:02

Du kunne også sammenligne en A4 150 HK TDI Multi avant med en Passat 150 HK TDI DSG variant.
Passat'en er 0,7 sek hurtigere (7%). Der er 9 kg imellem dem.

CVT gear vil altid være langsommere end et tandhjulsgear. Sådan har det været siden DAF brugte det i 1960'erne.

Det kan være man bedre kan lide den måde CVT gear kører på, men det er noget andet og det er en smagssag.
/Søren.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af GranTurismo » 29. jun 2016, 18:10

i-s skrev:Du kunne også sammenligne en A4 150 HK TDI Multi avant med en Passat 150 HK TDI DSG variant.
Passat'en er 0,7 sek hurtigere (7%). Der er 9 kg imellem dem.

CVT gear vil altid være langsommere end et tandhjulsgear. Sådan har det været siden DAF brugte det i 1960'erne.

Det kan være man bedre kan lide den måde CVT gear kører på, men det er noget andet og det er en smagssag.
Igen er det to forskellige biler, så der kan være nogle andre faktorer end vægt, motor og gearkasse som påvirker forskellen.

Prøv i stedet at forklare hvorfor tiderne er så ens i forhold til en manuel gearkasse som i mit sidste eksempel...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af i-s » 29. jun 2016, 18:16

GranTurismo skrev:
i-s skrev:Du kunne også sammenligne en A4 150 HK TDI Multi avant med en Passat 150 HK TDI DSG variant.
Passat'en er 0,7 sek hurtigere (7%). Der er 9 kg imellem dem.

CVT gear vil altid være langsommere end et tandhjulsgear. Sådan har det været siden DAF brugte det i 1960'erne.

Det kan være man bedre kan lide den måde CVT gear kører på, men det er noget andet og det er en smagssag.
Igen er det to forskellige biler, så der kan være nogle andre faktorer end vægt, motor og gearkasse som påvirker forskellen.

Prøv i stedet at forklare hvorfor tiderne er så ens i forhold til en manuel gearkasse som i mit sidste eksempel...
Det er omstændigt at svare på. Så skal man til at sætte sig ind i de 2 manuelle gearkasser og vurdere dem op mod de 2 andre. Det kan man hurtigt bruge en aften på - du er velkommen til at sætte tallene op, så vi har noget at diskutere ud fra.
/Søren.

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af Allanxx » 29. jun 2016, 18:22

Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

Brugeravatar
ApFolmer
Medlem
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af ApFolmer » 30. jun 2016, 06:46

Da det er min tråd, så beder jeg jer stoppe jeres diskussion omkring acc-tider.

Jeg spørger ind til de forskellige gearkasser samt tuning og holdbarhed.

Ikke om akselafstand og hastighed på A4, Octavia og alt muligt andet.

Og admins , lad nu være med at slette mitnindlæg denne gang. !
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***

Brugeravatar
ApFolmer
Medlem
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af ApFolmer » 30. jun 2016, 09:16

Kan man, i fx A4 2010-2013 se en forskel på selve gearstangen ?

Jeg er sikker på at mange forhandlere fucker op i om det er s-tronic eller multitronic nemlig :)
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Forskel på dsg , multitronic, s-tronic

Indlæg af AU-R8 » 30. jun 2016, 09:24

ApFolmer skrev:Kan man, i fx A4 2010-2013 se en forskel på selve gearstangen ?

Jeg er sikker på at mange forhandlere fucker op i om det er s-tronic eller multitronic nemlig :)
Det gør de ja.

Besvar

Tilbage til "Transmission"