Skift nu bare den gearolie!

Alt vedr. gear, kobling mv.
Mibir
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 4. mar 2012, 14:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af Mibir » 15. jan 2017, 00:48

Jeg er godt klar over at VW ikke producere gearolie - at der er tale om et rebrandtet produkt.

Men når det sagt; så er min point, at deres produkt er helt anderledes end de øvrige almindelige 75W/80 olier.
Det er på konsistens, farve og lugt. Og derfor ikke mage til de gængse gearolier.

Og har man ikke problemer med sin gearkasse, hvorfor så ikke hælde det på, som du bliver tilrådet-til samme pris.

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af Tor Morrison » 15. jan 2017, 03:09

Bandit skrev:Mener der var noget med at VW til væk fra fuldsyntetisk, da det gav nogle problemer med DSG kasserne
De gik fra syntetisk til mineralsk på DSG7, fordi syntetisk gav problemer. https://ing.dk/artikel/vw-erkender-prob ... ted-164281
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af N » 15. jan 2017, 11:42

Mibir skrev:Jeg er godt klar over at VW ikke producere gearolie - at der er tale om et rebrandtet produkt.

Men når det sagt; så er min point, at deres produkt er helt anderledes end de øvrige almindelige 75W/80 olier.
Det er på konsistens, farve og lugt. Og derfor ikke mage til de gængse gearolier.

Og har man ikke problemer med sin gearkasse, hvorfor så ikke hælde det på, som du bliver tilrådet-til samme pris.
"deres produkt er helt anderledes end de øvrige almindelige 75W/80 olier"
Jamen vil du så ikke fremlægge noget dokumentation for hvordan VW's egen olie adskiller sig kemisk fra "øvrige almindelige 75W/80 olier"?
Tilsat farve og lugt i olieprodukter har kun to funktioner - lettere visuel identifikation og salgsgejl. Intet andet.
På hvilken måde er konsistensen anderledes?

Tor Morrison skrev:
Bandit skrev:Mener der var noget med at VW til væk fra fuldsyntetisk, da det gav nogle problemer med DSG kasserne
De gik fra syntetisk til mineralsk på DSG7, fordi syntetisk gav problemer. https://ing.dk/artikel/vw-erkender-prob ... ted-164281
Muligvis den tyndeste artikel, jeg nogensinde har set på ing... Så jeg fandt i stedet en indkaldelsesform, hvor de i det mindste skriver lidt om grundlaget for olieskiftet: http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/ja ... 8-9034.pdf Bemærk at dokumentet er modtaget blot 21 dage efter, at ing.dk bringer nyheden om, at skiftet fra syntetisk til mineralsk olie er løsningen.

Over time, the internal gearbox lead frame may corrode due to certain gearbox fluid additives used in original gearbox filling.
Additiv... Så det har altså ikke noget med olies type at gøre, men derimod en tilsat komponent, der lige så let kan tilsættes en mineralsk olie som en syntetisk olie.
At der i samme omgang skiftes til en mineralsk baseret olie, tror jeg nærmere har noget at gøre med, at VW har erfaret at det er "godt nok". De har formentlig valgt fuldsyntetisk i første omgang, for at give den nye DSG7 konstruktion bedst mulige vilkår, indtil at de havde samlet erfaring med hvordan den trives ude i den virkelige verden.

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af ReneBo » 31. jan 2017, 12:58

Fik skyllet gearkasse i går. 140.000km og olien var sort som kul. Til trods for det skulle være lifetime olie. Det en helt anden bil bagefter.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af Ztrejfer » 31. jan 2017, 13:10

ReneBo skrev:Fik skyllet gearkasse i går. 140.000km og olien var sort som kul. Til trods for det skulle være lifetime olie. Det en helt anden bil bagefter.
Lyder spændende. Vil du ikke fortælle, hvor du fik dette gjort - altså skyllet gearkassen igennem med olie.

Og hvilken konkret oplevelse ligger der i udtrykket "en helt anden bil"?

På forhånd tak :)
Audi A3

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af Play4Fun » 31. jan 2017, 16:55

ReneBo skrev:Fik skyllet gearkasse i går. 140.000km og olien var sort som kul. Til trods for det skulle være lifetime olie. Det en helt anden bil bagefter.
Fordi olie er sort er det ikke ensbetydende med at den er færdig og ikke kan holde.
F.eks motor olier der er long life holder da meget længere end de 30000km som der forskrives.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af ReneBo » 31. jan 2017, 17:19

Ztrejfer skrev:
ReneBo skrev:Fik skyllet gearkasse i går. 140.000km og olien var sort som kul. Til trods for det skulle være lifetime olie. Det en helt anden bil bagefter.
Lyder spændende. Vil du ikke fortælle, hvor du fik dette gjort - altså skyllet gearkassen igennem med olie.

Og hvilken konkret oplevelse ligger der i udtrykket "en helt anden bil"?

På forhånd tak :)
Det er et lokalt værksted der hedder KP auto i 4450 Jyderup, et lille et. BOS i Hillerød gør det også.

Samme apparat som filmen her
https://www.youtube.com/watch?v=QvmRBse7apE

Gearskiftet er silkeblødt, og den tager bedre fat i de lave gear. Synes egentlig den kørte fint før, men der var tydelig forskel.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af HHKP » 31. jan 2017, 20:28

ReneBo skrev:
Ztrejfer skrev:
ReneBo skrev:Fik skyllet gearkasse i går. 140.000km og olien var sort som kul. Til trods for det skulle være lifetime olie. Det en helt anden bil bagefter.
Lyder spændende. Vil du ikke fortælle, hvor du fik dette gjort - altså skyllet gearkassen igennem med olie.

Og hvilken konkret oplevelse ligger der i udtrykket "en helt anden bil"?

På forhånd tak :)
Det er et lokalt værksted der hedder KP auto i 4450 Jyderup, et lille et. BOS i Hillerød gør det også.

Samme apparat som filmen her
https://www.youtube.com/watch?v=QvmRBse7apE

Gearskiftet er silkeblødt, og den tager bedre fat i de lave gear. Synes egentlig den kørte fint før, men der var tydelig forskel.
tør man spørge hvad det koster :oops:
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af ReneBo » 31. jan 2017, 20:36

HHKP skrev: tør man spørge hvad det koster :oops:
4500 måtte jeg bløde :geek:
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af HHKP » 31. jan 2017, 20:49

ReneBo skrev:
HHKP skrev: tør man spørge hvad det koster :oops:
4500 måtte jeg bløde :geek:
tja ... 20L olie+filter og udstyr samt løn, så er det vel ok
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af ReneBo » 31. jan 2017, 21:07

HHKP skrev:
ReneBo skrev:
HHKP skrev: tør man spørge hvad det koster :oops:
4500 måtte jeg bløde :geek:
tja ... 20L olie+filter og udstyr samt løn, så er det vel ok
Ja absolut, det olien der er synderen her.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af Ztrejfer » 31. jan 2017, 22:34

Tusind tak for info, will do! ;)
Audi A3

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af AAMS » 5. feb 2017, 11:23

Play4Fun skrev:
ReneBo skrev:Fik skyllet gearkasse i går. 140.000km og olien var sort som kul. Til trods for det skulle være lifetime olie. Det en helt anden bil bagefter.
Fordi olie er sort er det ikke ensbetydende med at den er færdig og ikke kan holde.
F.eks motor olier der er long life holder da meget længere end de 30000km som der forskrives.

Lidt basalt om olie. Dens opgave er at smøre og køle. Den bliver forurenet. Blandt andet af forbrændingsrester fra motoren. blandt andet derfor er motoren udstyret med et oliefilter, der skal filtrere disse partikler væk fra motorolien. Som en konsekvens af oliens opgave, bliver den over tid både mørk og ændrer egenskaber.

Olien i en gearkasse har til opgave at smøre og køle. Men den bliver ikke varm eller forurenet på samme måde som olien i en forbrændings motor. Derfor skal den heller ikke være kulsort når den kommer ud af gearkassen.

Så motorolie og gearkasseolie kan på ingen måde sammenlignes. Hverken før eller efter brug.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af Realtor » 5. feb 2017, 11:54

men det er vel også kun på en konventionel tiptronic gearkasse med converter en skylning kan betale sig?

men prisen er noget billigere i tyskland. ca. 300 euro koster det de fleste steder. se bl.a. ebay.

søg på Automatik Getriebespülung
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af Ztrejfer » 5. feb 2017, 12:04

AAMS skrev:Olien i en gearkasse har til opgave at smøre og køle. Men den bliver ikke varm eller forurenet på samme måde som olien i en forbrændings motor. Derfor skal den heller ikke være kulsort når den kommer ud af gearkassen.

Så motorolie og gearkasseolie kan på ingen måde sammenlignes. Hverken før eller efter brug.
Det lyder jo fornuftigt.

Jeg tænker dog, at gearolien specielt på en ny bil hurtigt må blive mørkere, fordi delene inde i gearkassen helt naturligt bliver slidt til i starten. Det medfører vel ret hurtigt mørkt (og skadeligt) metalstøv i gearolien på en helt ny bil/gearkasse?

Hvis dette er et korrekt ræsonnement, så må det da være mest fornuftigt at skifte sin gearolie efter måske 2.000 km (eller måske 5.000, 10.000 eller 20.000 afhængigt af hvor lang tid det tager for delene i en gearkasse at blive kørt til).

Er det i virkeligheden ikke sådan, det forholder sig - og bør man derfor ikke skifte sin gearolie første gang ret tidligt?
Audi A3

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af HamSjelv » 5. feb 2017, 13:28

Ztrejfer skrev:Er det i virkeligheden ikke sådan, det forholder sig - og bør man derfor ikke skifte sin gearolie første gang ret tidligt?
Jo - også min tese.

Jeg kan også kun skrive: Skifte nu bare det gearolie, uanset gearkassetype!

Jeg har lige skiftet på min egen vogn med manuelt gear, første gang efter ca. 25.000 km. Den opsugede olie var sort, lugtede 'brændt' og tydelige spor af vand. Jeg blev noget muggen da jeg kun kunne suge 1,7 liter olie af den kasse, hvor der egentlig skulle have været 2,3 liter på og gav egentlig oliesugeren skylden. Det viste sig imidlertid at der kunne hældes 2,3 liter ny og frisk olie på, så gearkassen _har_ været suget tør.

Så bilproducenterne sparer hvor de kan, også på gearkasseolien. Skammeligt når første skifte jf. servicebogen er ved 150.000km....

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af AAMS » 10. feb 2017, 06:40

Ztrejfer skrev:
AAMS skrev:Olien i en gearkasse har til opgave at smøre og køle. Men den bliver ikke varm eller forurenet på samme måde som olien i en forbrændings motor. Derfor skal den heller ikke være kulsort når den kommer ud af gearkassen.

Så motorolie og gearkasseolie kan på ingen måde sammenlignes. Hverken før eller efter brug.
Det lyder jo fornuftigt.

Jeg tænker dog, at gearolien specielt på en ny bil hurtigt må blive mørkere, fordi delene inde i gearkassen helt naturligt bliver slidt til i starten. Det medfører vel ret hurtigt mørkt (og skadeligt) metalstøv i gearolien på en helt ny bil/gearkasse?

Hvis dette er et korrekt ræsonnement, så må det da være mest fornuftigt at skifte sin gearolie efter måske 2.000 km (eller måske 5.000, 10.000 eller 20.000 afhængigt af hvor lang tid det tager for delene i en gearkasse at blive kørt til).

Er det i virkeligheden ikke sådan, det forholder sig - og bør man derfor ikke skifte sin gearolie første gang ret tidligt?

Det bliver meget teoretisk nu, og bygget på antagelser - men I princippet bør gearkassen ikke blive slidt specielt hårdt i starten.

Tolerancer bør være lavet således at der er det spillerum mellem komponenterne der tillader varmeudvidelse og alligevel giver de rigtige trædeflader mellem tandhjulene. Jeg ville ikke mene at en gearkasse behøver at blive "kørt til", når den er samlet fra fabrikken. Ikke dermed sagt at "alt eller intet" speederposition fra dag ét vil være gavnligt.

Det er lidt anderledes med en motor, da der sker forbrænding og dermed en varmeudvidelse. Dette betyder også at skraberinge og olieringe på stemplerne skal sætte sig. Rillerne i cylindervæggen, der transporterer olien og laver en smørefilm, skal også lige slides sammen med stempelringene. En smørefilm mellem cylindervæg er ganske få my. Der har der trods alt været større tolerancer i de gearkasser jeg har samlet.

Men igen - det er meget teoretisk. Og bygger på antagelser om at alt er samlet 110% korrekt. Og selvom det er sat i system, og der er mange maskiner indblandet, så er det i sidste ende mennesker der står med tingene mellem hænderne.

Jeg "synes og mener" bare ikke at olien i en gearkasse bør være sort.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af Ztrejfer » 10. feb 2017, 06:55

AAMS skrev:Men igen - det er meget teoretisk. Og bygger på antagelser om at alt er samlet 110% korrekt. Og selvom det er sat i system, og der er mange maskiner indblandet, så er det i sidste ende mennesker der står med tingene mellem hænderne.

Jeg "synes og mener" bare ikke at olien i en gearkasse bør være sort.
Din udredning om tolerancer etc. er jo sådan set sagen i en nøddeskal, fint nok. Problemet er jo blot, at så vidt jeg kan se på div. videoer her og der om gearolie-skift, kan denne olie faktisk ofte blive helt sort, men jeg arbejder jo ikke i den branche, så hvad ved jeg. Sort gear-olie må der naturligvis være en teknisk forklaring på, det er klart.

Som en bekendt engang sagde: "I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der." :lol:
Audi A3

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Skift nu bare det gearolie!

Indlæg af Blackfinger » 10. feb 2017, 07:19

Skift nu bare DEN gearolie.

Overskriften rettet. Thumbs up.

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Skift nu bare den gearolie!

Indlæg af LAKGT » 16. feb 2017, 08:03

Play4Fun skrev:
ReneBo skrev:Fik skyllet gearkasse i går. 140.000km og olien var sort som kul. Til trods for det skulle være lifetime olie. Det en helt anden bil bagefter.
Fordi olie er sort er det ikke ensbetydende med at den er færdig og ikke kan holde.
F.eks motor olier der er long life holder da meget længere end de 30000km som der forskrives.

Det gør de så overhovedet ikke kan jeg fortælle dig. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Skift nu bare den gearolie!

Indlæg af Gubbi » 1. jun 2018, 19:48

Er det ikke ca. 2,3 liter olie der skal på en 6 trins manuel gearkasse på en 2.0 CFFB (VW Golf 6 årgang 2010) motor?

Vores 2.0 CFHC (VW Touran årgang 2011) med 6 trins manuel gearkasse tog 2,3 liter.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Skift nu bare den gearolie!

Indlæg af Gubbi » 3. jun 2018, 11:44

Gubbi skrev:
1. jun 2018, 19:48
Er det ikke ca. 2,3 liter olie der skal på en 6 trins manuel gearkasse på en 2.0 CFFB (VW Golf 6 årgang 2010) motor?

Vores 2.0 CFHC (VW Touran årgang 2011) med 6 trins manuel gearkasse tog 2,3 liter.

Gubs
Det passede med 2,3 liter olie.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Thanasosdk
Nyt medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 16. feb 2010, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Skift nu bare den gearolie!

Indlæg af Thanasosdk » 18. jun 2018, 20:23

Skiftede min gear olie her i weekenden.
Kan ikke rigtig mærke forskel😕.
Men den gamle olie som måske har kørt bilens levetid(246000km) lignede mere cola i farven end olie😫.
Så som overskriften siger. SKIFT NU BARE DEN OLIE😎.
Thomas
Seat leon St fr ehybrid 2021

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Skift nu bare den gearolie!

Indlæg af vandhunden » 18. jun 2018, 20:43

Kan huske en udgave af wheeler dealers hvor de købte en Boxster hvor gearkassen ikke fungerede.

Den lange bilguru skiftede olie og filter og den kørte perfekt igen
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
bretti
Medlem
Indlæg: 882
Tilmeldt: 25. jul 2013, 21:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Skift nu bare den gearolie!

Indlæg af bretti » 18. jun 2018, 21:23

Skiftede på Targa i weekenden. Kæft en forskel!!
These users thanked the author bretti for the post:
Ztrejfer
R36 fra 06/2010 -> byttet til 911 Targa fra 1979
Cayenne S (958)

Besvar

Tilbage til "Transmission"