Træls lyd fra trækakselled eller gearkasse? Golf 4 TDI 02M

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
SorenM
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20. okt 2013, 19:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Træls lyd fra trækakselled eller gearkasse? Golf 4 TDI 02M

Indlæg af SorenM » 16. okt 2016, 16:48

Jeg har i weekenden bygget min Golf 4 TDI fra 5 til 6 gear.
Nu er der så kommet en sjov lyd når man kører konstant fart på lige vej! Det kunne godt lyde lidt ligesom et hjulleje (syngende/knorende) men det er jeg ret sikker på det ikke er, selvom det er svært at vurdere hvor lyden kommer fra!
Lyden forsvinder hvis man accelererer og også hvis man slipper speederen og lader den motorbremse. Det opstår først når jeg kører 80-90 stykker og er der ligemeget om jeg kører i 4, 5 eller 6!
Jeg er itvivl om det er gearkassen eller om det evt kunne være et trækakselled! Synes umiddelbart lyder ændre sig hvis jeg rykker i rattet når jeg kører konstant fart.

Nogle der har oplevet lignende eller har et godt bud? :D
2008 Seat Leon 2.0 TFSI CUPRA APR Stage 2+
2002 VW Golf 4 1,9 TDI original 100HK - 205HK 443NM [SOLGT]

joeck
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. nov 2016, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Træls Lyd Fra Trækakselled Eller Gearkasse? Golf 4 Tdi 0

Indlæg af joeck » 8. nov 2016, 14:09

Hej soren

jeg har præsis de samme tegn som du beskriver, kan ikke sige hvad der har været årsagen til det startede på min 2.0tdi 6gear 200.000km men vis jeg spoler tiden lidt tilbage kort umiddelbart før skaden blev synlig 1. Hjulskift(el-nøgle) 2. En hård overhaling i 3.gear 3. Kulden er kommet til.
Du har ikke fundet problemet siden du har skrevet indlægget? Ville være kanon at høre hvad der er/var gal ved din?

joeck
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. nov 2016, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Træls Lyd Fra Trækakselled Eller Gearkasse? Golf 4 Tdi 0

Indlæg af joeck » 8. nov 2016, 16:03

Fejlen forsvand efter sommerdæk kom på. Må være noget ivejen med montage eller dæk/fælgen.

SorenM
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20. okt 2013, 19:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Træls lyd fra trækakselled eller gearkasse? Golf 4 TDI 0

Indlæg af SorenM » 9. nov 2016, 19:48

Nej jeg har ikke fundet fejlen endnu, men synes på den ændre sig lidt. Nu har den også fået lidt små vibrationer når man accellerere stille, så venter faktisk bare på det bliver lidt værre så man måske bedre kan sige hvor fejlen ligger.

Et godt bud med dækkene, men tror desværre ikke det er der fejlen ligger i mit tilfælde, da jeg havde kørt på dækkene forinden jeg skiftede gearkasse og trækaksler, uden nogle problemer :) Fornemmer også det kommer fra gearkassen eller trækakslerne!
2008 Seat Leon 2.0 TFSI CUPRA APR Stage 2+
2002 VW Golf 4 1,9 TDI original 100HK - 205HK 443NM [SOLGT]

Besvar

Tilbage til "Transmission"