Side 1 af 1

Dsg7 Eller Manual?

: 6. apr 2017, 20:20
af xDreyer
Som emnet lyder, skal jeg vælge en golf variant 2017 med eller uden, bliver lidt små skræmt af alle de emner om dsg7, er der stadig fejl på 2017 modellerne? Magter næsten ikke mere manualt..

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 6. apr 2017, 20:39
af Sace
Kommer an på hvilken motor - Alle Golferne er med DSG7 nu. Det er den lille model der er med benzin motorerne der giver problemer.

Hvis du allerede nu er urolig, så ville jeg tage en manuel. Kører selv med DSG7 og er fint tilfreds, men hvis man på forhånd er bange bliver det sjældent godt.

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 6. apr 2017, 22:25
af ROEN
Vi har nu kørt 80.000 km med vores dsg7 fra 12/2012 - 113.000 i alt, og det kører upåklageligt.
- tørkobling godkendt til 250 nm. ;)

Vi vil også have det i den næste bil.

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 6. apr 2017, 22:29
af Gubbi
Sace skrev:Kommer an på hvilken motor - Alle Golferne er med DSG7 nu. Det er den lille model der er med benzin motorerne der giver problemer.

Hvis du allerede nu er urolig, så ville jeg tage en manuel. Kører selv med DSG7 og er fint tilfreds, men hvis man på forhånd er bange bliver det sjældent godt.
Det er bl.a. 1.6 dieselmotoren med DSG7 som laver problemer, ikke kun benzinmotorerne.

Gubs

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 6. apr 2017, 23:07
af Rdaldlk
Jeg valgte det fra. Er lækkert hvis det fungerer, men egentligt også dejligt nok at kan køre bilen i præcist det omdrejningsområde du vil (manuelt).
Har lige set en afstemning på motortalk.de hvor det er 50 pct der har oplevet mærkelige lyde, glidende gearskifte osv. Jeg synes det lidt af en lodseddel, så jeg valgte det fra. Kører også kun 12-15.000 årligt.

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 7. apr 2017, 03:01
af Hurtigud
Har 2 stk. VW med DSG 7. Virker perfekt. Og jeg er helt med på det hvordan nogen oplever at det glider, ryster, hakker osv. Kan slet ikke genkende noget af det på mine biler, og ej heller på den tidligere VW jeg havde.
De fleste hvor det virker perfekt der kun har posetiv oplevelse med DSG 7 gider jo kun sjældent at skrive, mens det negative altid vinder frem. Og læg lige mærke til at det er næsten altid de samme der går igen og igen med negative oplevelser.
DSG 7 er jo vedligelholdelsesfrit og derved ingen omkostninger i forhold til DSG med vådkobling.

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 7. apr 2017, 03:27
af erlingvj
Sace skrev:Kommer an på hvilken motor - Alle Golferne er med DSG7 nu. Det er den lille model der er med benzin motorerne der giver problemer.

Hvis du allerede nu er urolig, så ville jeg tage en manuel. Kører selv med DSG7 og er fint tilfreds, men hvis man på forhånd er bange bliver det sjældent godt.
Nej. GTI med 230 HK er med DSG6.
Alle andre med DSG7.
Alle med 2,0 har vådkoblinger.
Alle 1,0 - 1,6 har tørkoblinger.

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 7. apr 2017, 05:09
af Sace
Gubbi skrev:
Sace skrev:Kommer an på hvilken motor - Alle Golferne er med DSG7 nu. Det er den lille model der er med benzin motorerne der giver problemer.

Hvis du allerede nu er urolig, så ville jeg tage en manuel. Kører selv med DSG7 og er fint tilfreds, men hvis man på forhånd er bange bliver det sjældent godt.
Det er bl.a. 1.6 dieselmotoren med DSG7 som laver problemer, ikke kun benzinmotorerne.

Gubs
Ja sorry, det var vist for tæt på sengetid :)

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 7. apr 2017, 05:45
af Charlimike
På Golf 7 GTI facelift er det DSG7, dog ikke dq200 men dq380 m. vådkobling. 2.0 tdi 150 - 184 i den faceliftede golf 7 bruger også dq380.

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 7. apr 2017, 08:52
af palli
Hej,

Jeg er en af dem som har haft problemer med DSG (O3 1,4 150 2016). Skoda Roskilde annerkendte problemet med det samme og skiftede koblingen. Jeg har nu kørt 17tkm. efter koblingsbytte uden nogle problemer. Jeg ville uden tvivl vælge DSG igen.
Hvis problemet var så stort som nogle vil gøre det til(50% af alle DSG), så ville VAG aldrig forære DSG kasserne væk (15. - 20.000 kr. for de mest almindelige), for så at skulle stå for dyre udskiftninger at koblinger og gearkasser bagefter.
Men helt sikkert, kvaliteten måtte gerne være endnu bedre.

Re: Dsg7 Eller Manual?

: 7. apr 2017, 08:55
af Peder
Charlimike skrev:På Golf 7 GTI facelift er det DSG7, dog ikke dq200 men dq380 m. vådkobling. 2.0 tdi 150 - 184 i den faceliftede golf 7 bruger også dq380.
Kun PP, ikke den "lille" med 230 hk, den bruger den "gamle" dsg6