Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Basshar
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. jan 2016, 11:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af Basshar » 2. maj 2017, 22:49

Hej,

Har en golf 6 dsg 7 gear, 2009, 1.4 tsi.

Den hakker mellem 1 og 2 gear det er under opstart. Den gør det 90 procent af gangene.

Er der nogen der ved noget om det eller kender nogen der kan fejlfinde hvad der er galt?

Det er hvad en har skrevet engang og jeg oplever det samme som personen hernede:

"Hej

Jeg har lige købt en Golf 1.6 TDI variant DSG7 diesel fra 2012.

En gang imellem oplever jeg at den hakker en lille smule i gearet når bilen sættes i gang fra 0 km/t. Altså det sker kun i første og andet gear. Det er ikke hver gang, men kun periodisk

Er det meget normalt, eller skal den ALTID glide 100% uden hakken?

Har læst at der netop har været en del problemer med dette på den gearkasse, men er i tvivl om min er ramt af problemet".

Tak!


Sent from my iPhone using Tapatalk

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af pomfrit » 3. maj 2017, 07:49

Æh - har du kigget i den lange tråd om "DSG q200 glider/hakker ved acceleration"???
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af claussor » 3. maj 2017, 14:18

DQ200 fra de årgange døjer med dårlige koblinger og ikke nødvendigvis det som den anden tråd handler om. Det gør at bilen rusker ved igangsætning. Min egen 160'er G6 fra 2011 gjorde det samme da jeg købte den brugt med 60.000 km på tælleren. Måske det er det problem du har?

Basshar
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. jan 2016, 11:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af Basshar » 3. maj 2017, 14:44

claussor skrev:DQ200 fra de årgange døjer med dårlige koblinger og ikke nødvendigvis det som den anden tråd handler om. Det gør at bilen rusker ved igangsætning. Min egen 160'er G6 fra 2011 gjorde det samme da jeg købte den brugt med 60.000 km på tælleren. Måske det er det problem du har?
Så du tror det er min kobling der skal skiftes?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Grandjean
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. apr 2013, 07:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af Grandjean » 3. maj 2017, 21:29

Min gamle Octavia 1.6 tdi med DSG7 fra 2010 gjorde præcis det samme. Fik skiftet koblinger på garantien, hvorefter problemet forsvandt. Kørte efterfølgende ca 80.000 km på 3 år uden problemer, hvorefter jeg solgte bilen.

Men læs evt. tråden der linkes til længere oppe, omkring DSG7. Det er temmelig deprimerende ...

Basshar
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. jan 2016, 11:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af Basshar » 3. maj 2017, 22:00

Grandjean skrev:Min gamle Octavia 1.6 tdi med DSG7 fra 2010 gjorde præcis det samme. Fik skiftet koblinger på garantien, hvorefter problemet forsvandt. Kørte efterfølgende ca 80.000 km på 3 år uden problemer, hvorefter jeg solgte bilen.

Men læs evt. tråden der linkes til længere oppe, omkring DSG7. Det er temmelig deprimerende ...
Hvad skal man sige til VW så man kan få kulance eller andet? Erkender de det med det samme eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af claussor » 3. maj 2017, 22:39

Basshar skrev:
claussor skrev:DQ200 fra de årgange døjer med dårlige koblinger og ikke nødvendigvis det som den anden tråd handler om. Det gør at bilen rusker ved igangsætning. Min egen 160'er G6 fra 2011 gjorde det samme da jeg købte den brugt med 60.000 km på tælleren. Måske det er det problem du har?
Så du tror det er min kobling der skal skiftes?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det tror jeg ja. Og når du så har fået skiftet din kobling kan du så fortsætte med at skrive i den anden tråd, da du så får de nye koblinger der glider med tilhørende software der introducerer det...

Grandjean
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. apr 2013, 07:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af Grandjean » 4. maj 2017, 07:05

Basshar skrev:
Grandjean skrev:Min gamle Octavia 1.6 tdi med DSG7 fra 2010 gjorde præcis det samme. Fik skiftet koblinger på garantien, hvorefter problemet forsvandt. Kørte efterfølgende ca 80.000 km på 3 år uden problemer, hvorefter jeg solgte bilen.

Men læs evt. tråden der linkes til længere oppe, omkring DSG7. Det er temmelig deprimerende ...
Hvad skal man sige til VW så man kan få kulance eller andet? Erkender de det med det samme eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vil tro det er tæt på umuligt at få 100% kulance på en bil fra 2009, hvis ikke der tidligere har været skiftet koblinger. Min bil var kun lige knap 2 år, da jeg fik skiftet koblinger, så der var stadig fuld garanti på.
Men fordi det er et kendt problem, ville jeg bestemt forsøge. Jeg havde en mekaniker med ude at køre, og han erkendte ret hurtigt at koblingerne skulle skiftes, så jeg formoder at de kendte til problemet.

Basshar
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. jan 2016, 11:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af Basshar » 4. maj 2017, 07:11

Grandjean skrev:
Basshar skrev:
Grandjean skrev:Min gamle Octavia 1.6 tdi med DSG7 fra 2010 gjorde præcis det samme. Fik skiftet koblinger på garantien, hvorefter problemet forsvandt. Kørte efterfølgende ca 80.000 km på 3 år uden problemer, hvorefter jeg solgte bilen.

Men læs evt. tråden der linkes til længere oppe, omkring DSG7. Det er temmelig deprimerende ...
Hvad skal man sige til VW så man kan få kulance eller andet? Erkender de det med det samme eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vil tro det er tæt på umuligt at få 100% kulance på en bil fra 2009, hvis ikke der tidligere har været skiftet koblinger. Min bil var kun lige knap 2 år, da jeg fik skiftet koblinger, så der var stadig fuld garanti på.
Men fordi det er et kendt problem, ville jeg bestemt forsøge. Jeg havde en mekaniker med ude at køre, og han erkendte ret hurtigt at koblingerne skulle skiftes, så jeg formoder at de kendte til problemet.
Okay det vil jeg prøve. Var det Gladsaxe du tog den til?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Grandjean
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. apr 2013, 07:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dsg 7 hakker/rykker fejlfinde

Indlæg af Grandjean » 4. maj 2017, 14:28

Basshar skrev:
Grandjean skrev:
Basshar skrev: Hvad skal man sige til VW så man kan få kulance eller andet? Erkender de det med det samme eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vil tro det er tæt på umuligt at få 100% kulance på en bil fra 2009, hvis ikke der tidligere har været skiftet koblinger. Min bil var kun lige knap 2 år, da jeg fik skiftet koblinger, så der var stadig fuld garanti på.
Men fordi det er et kendt problem, ville jeg bestemt forsøge. Jeg havde en mekaniker med ude at køre, og han erkendte ret hurtigt at koblingerne skulle skiftes, så jeg formoder at de kendte til problemet.
Okay det vil jeg prøve. Var det Gladsaxe du tog den til?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej, det var Skoda i Risskov, ved Århus.

Besvar

Tilbage til "Transmission"