Dsg 7 touran 2016

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
bullerthomsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 16. mar 2014, 00:35
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Dsg 7 touran 2016

Indlæg af bullerthomsen » 21. maj 2017, 22:47

:shock: :oops: Jamen så kan jeg jo se det er næsten normalt med dsg der hakker
Min Touran 1,6 fra 2016 tdi den hakker en del særligt når den har stået urørt i 2 dage og jeg så sætter den i R og bakker ud af min carport så er det lige som den venter lidt og så kommer der nærmest et hop baglæns
den hakker også når jeg sætter i gang fra 0 km
så siger man hos VW i maribo at hvis der er fejl på dsg en så ville den skrive en fejl i displayet , jeg mener jo ik den ville skrive hvis den hakker , men den hakker ikke siger de ...........
han forklarede også at den ( DSG gerkassen ) tilpasser sig efter min kørsel,,,, er han en hat eller er der bare noget jeg ik har hørt om før
vh Bullerthomsen

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Dsg 7 touran 2016

Indlæg af GranTurismo » 22. maj 2017, 00:06

Prøv at få dem til at grundjustere den.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Dsg 7 touran 2016

Indlæg af HHKP » 22. maj 2017, 07:31

bullerthomsen skrev::shock: :oops: Jamen så kan jeg jo se det er næsten normalt med dsg der hakker
Min Touran 1,6 fra 2016 tdi den hakker en del særligt når den har stået urørt i 2 dage og jeg så sætter den i R og bakker ud af min carport så er det lige som den venter lidt og så kommer der nærmest et hop baglæns
den hakker også når jeg sætter i gang fra 0 km
så siger man hos VW i maribo at hvis der er fejl på dsg en så ville den skrive en fejl i displayet , jeg mener jo ik den ville skrive hvis den hakker , men den hakker ikke siger de ...........
han forklarede også at den ( DSG gerkassen ) tilpasser sig efter min kørsel,,,, er han en hat eller er der bare noget jeg ik har hørt om før
vh Bullerthomsen
den " lære " af dit kørsels mønster.
Men en DSG med tør kobling der har stået 2 dage sætter i gang og skifter ikke perfekt de første par gange. Bare temp. på olie gør en "stor" forskæld hvordan den kobler til, og hvis der så også er kommet en micro belægning på koblingerne efter et par dage, ja så løber computeren tør for finesser :cry:
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Dsg 7 touran 2016

Indlæg af i-s » 22. maj 2017, 16:24

HHKP skrev:
bullerthomsen skrev::shock: :oops: Jamen så kan jeg jo se det er næsten normalt med dsg der hakker
Min Touran 1,6 fra 2016 tdi den hakker en del særligt når den har stået urørt i 2 dage og jeg så sætter den i R og bakker ud af min carport så er det lige som den venter lidt og så kommer der nærmest et hop baglæns
den hakker også når jeg sætter i gang fra 0 km
så siger man hos VW i maribo at hvis der er fejl på dsg en så ville den skrive en fejl i displayet , jeg mener jo ik den ville skrive hvis den hakker , men den hakker ikke siger de ...........
han forklarede også at den ( DSG gerkassen ) tilpasser sig efter min kørsel,,,, er han en hat eller er der bare noget jeg ik har hørt om før
vh Bullerthomsen
den " lære " af dit kørsels mønster.
Men en DSG med tør kobling der har stået 2 dage sætter i gang og skifter ikke perfekt de første par gange. Bare temp. på olie gør en "stor" forskæld hvordan den kobler til, og hvis der så også er kommet en micro belægning på koblingerne efter et par dage, ja så løber computeren tør for finesser :cry:
Den lærer ikke en pind - det er skrøne der kommer op med mellemrum. Selv VW værksteder tror det. DSG gearkasserne kører efter et forudbestemt mønster bestemt af en tabel - that's it !
Det eneste den gør med tiden, er at lære / adaptere koblingspunkterne.
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Transmission"