Min Golf6 1.6 TDI DSG7 fik pludselig problem med gearkassen i sidste uge (den tabte 2, 4, 6 og bakgear), og dommen er klar: ny mechatronic
VW Amager giver en pris på ca 27k (Der er lige noget med nogle ABS sensorer, der vist også skal skiftes - en fejl der opstod inden gearkasse-problemerne)
De siger så også, at siden jeg kun har fået serviceret bilen hos VW kan de søge kulance, og min pris havner så på ca 14k
Man lærer jo at påskønne de "mindre" katastrofer..
Nu vil jeg høre jer kloge folk herinde - siden man "søger kulance", så er det vel fordi enheden ikke BURDE være stået af.
Er det så i grunden "rimeligt" (kunne ikke lige finde et bedre ord) at jeg stadig skal betale halvdelen?
Bilen er registreret første gang 09/2010 og har kørt ca 140k.
Golf6 mechatronic defekt - er pris OK?
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Golf6 mechatronic defekt - er pris OK?
Tjaeh.... man kan få dem renoveret for ca 3000,-
http://www.autostarter.dk/index.php/ele ... plade.html
Så skal du selvfølgelig have den skiftet også....
http://www.autostarter.dk/index.php/ele ... plade.html
Så skal du selvfølgelig have den skiftet også....
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1848
- Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Golf6 mechatronic defekt - er pris OK?
Det er jo prisen, når man kører til VW men vil mene det kan gøres til under det halve mange andre steder, evt med en ombytter enhed, afhængig af stelnr om det findes til din bil.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 22. apr 2015, 10:43
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Golf6 mechatronic defekt - er pris OK?
Jeg ville i hvert fald skulle bruge nogen til montering, for det kan jeg ikke selv..
Og så ser det iøvrigt ud til, at den model du linker til kun er til årgang 2003-2007, men så er der nok en anden, der passer til min..
Og så ser det iøvrigt ud til, at den model du linker til kun er til årgang 2003-2007, men så er der nok en anden, der passer til min..
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Golf6 mechatronic defekt - er pris OK?
Dette er kun printpladen, ikke hele gearkassen og vi har modeler som passe til alle biler.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 22. apr 2015, 10:43
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Golf6 mechatronic defekt - er pris OK?
Nå - ny udvikling i "sagen"..
Da VW endelig fik tid til at ordne bilen (den kom jo ind akut, så der skulle lige findes en ledig tid) opdagede man, at koblingerne heller ikke havde det for godt, og at dem ville de skifte.
Prisoverslaget steg fra ca 14.000 til ca 18.500. Stadig ikke just billigt, men nu ER bilen jo parkeret ved VW og repareres skal den..
I fredags kunne jeg så endelig hente bilen og mandag ringede de fra værkstedet for at snakke om fakturaen.
Det viser sig, at mechatronic'en ALLIGEVEL ikke blev skiftet - og at det åbenbart var koblingen der var årsag til problemet.
Jeg har kørt i bilen i weekenden og den kører helt fint - dog med en lidt anderledes "fornemmelse" mht til hvornår den skifter gear, men det kan jo være, at den er blevet "nulstillet" på en eller anden måde - eller også er det bare mig, der pludselig lægger mærke til noget, som jeg aldrig har bemærket før..
Jeg fik naturligvis julelys og dollartegn i øjnene, da jeg fik besked om, at mechatronic alligevel ikke skulle skiftes, men det varede da kun indtil jeg fik at vide at den samlede regning ville ende på ca 16.000.. Jeg forstår, at jeg ville få kulance på stort set hele reservedelen(e), men at jeg så skulle betale arbejdslønnen, hvilket jeg accepterer, men jeg er overrasket over prisen.
Jeg får fakturaen med posten en af dagene - og jeg kender derfor ikke detaljerne ved regningen, men er der nogen der kan fortælle mig, om prisen er nogenlunde forventelig?
Det er et VW værksted, og bilen har fået skiftet baghjulslejer med nogle ABS sensorer (Det var en helt reel mekanisk fejl, som opstod kort inden problemet med kobling/gearkasse - den er 100% på min egen regning) og så har den fået skiftet koblingerne - så vidt jeg er orienteret med kulance på det meste af reservedelens værdi.
Kan dette virkelig beløbe sig til ca 16.000 i timeløn? Jeg formoder, at man også har brugt noget tid til fejlsøgning omkring mechatronic'en og det er vel rimeligt nok, at jeg også bliver faktureret for noget tid hér, selvom mechatronic'en ikke endte med at blive udskiftet..
Er det mig, der er helt ude af trit med VW's priser eller bliver jeg taget lidt ved næsen her?
I så fald vil jeg tage FDM med ind over - ellers må jeg jo bare betale og konstatere at det var en nødvendig, men dyr reparation
Da VW endelig fik tid til at ordne bilen (den kom jo ind akut, så der skulle lige findes en ledig tid) opdagede man, at koblingerne heller ikke havde det for godt, og at dem ville de skifte.
Prisoverslaget steg fra ca 14.000 til ca 18.500. Stadig ikke just billigt, men nu ER bilen jo parkeret ved VW og repareres skal den..
I fredags kunne jeg så endelig hente bilen og mandag ringede de fra værkstedet for at snakke om fakturaen.
Det viser sig, at mechatronic'en ALLIGEVEL ikke blev skiftet - og at det åbenbart var koblingen der var årsag til problemet.
Jeg har kørt i bilen i weekenden og den kører helt fint - dog med en lidt anderledes "fornemmelse" mht til hvornår den skifter gear, men det kan jo være, at den er blevet "nulstillet" på en eller anden måde - eller også er det bare mig, der pludselig lægger mærke til noget, som jeg aldrig har bemærket før..
Jeg fik naturligvis julelys og dollartegn i øjnene, da jeg fik besked om, at mechatronic alligevel ikke skulle skiftes, men det varede da kun indtil jeg fik at vide at den samlede regning ville ende på ca 16.000.. Jeg forstår, at jeg ville få kulance på stort set hele reservedelen(e), men at jeg så skulle betale arbejdslønnen, hvilket jeg accepterer, men jeg er overrasket over prisen.
Jeg får fakturaen med posten en af dagene - og jeg kender derfor ikke detaljerne ved regningen, men er der nogen der kan fortælle mig, om prisen er nogenlunde forventelig?
Det er et VW værksted, og bilen har fået skiftet baghjulslejer med nogle ABS sensorer (Det var en helt reel mekanisk fejl, som opstod kort inden problemet med kobling/gearkasse - den er 100% på min egen regning) og så har den fået skiftet koblingerne - så vidt jeg er orienteret med kulance på det meste af reservedelens værdi.
Kan dette virkelig beløbe sig til ca 16.000 i timeløn? Jeg formoder, at man også har brugt noget tid til fejlsøgning omkring mechatronic'en og det er vel rimeligt nok, at jeg også bliver faktureret for noget tid hér, selvom mechatronic'en ikke endte med at blive udskiftet..
Er det mig, der er helt ude af trit med VW's priser eller bliver jeg taget lidt ved næsen her?
I så fald vil jeg tage FDM med ind over - ellers må jeg jo bare betale og konstatere at det var en nødvendig, men dyr reparation
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Golf6 mechatronic defekt - er pris OK?
Kan næppe forstille mig at de har brugt 16-20 arbejdstimer på det.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 22. apr 2015, 10:43
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Golf6 mechatronic defekt - er pris OK?
Skylder lige en afrunding på emnet.
Fakturaen er kommet i går, og totalbeløbet er ca som VW fortalte mig, men delt op på de to individuelle reparationer ser billedet en anelse anderledes ud.
Raparationen af ABS føler på baghjulene var en del dyrere end jeg havde forventet, da der skulle ny baghjulslejer til.
Ja - der havde det nok været billigere med et andet værksted, men sådan er det..
Mht koblingen, så endte det med, at jeg fik kulance på reservedelene, og - så vidt jeg kan se på fakturaen - 20% på arbejdslønnen.
Det ender så op med ca 7000 + moms for at få skiftet koblingerne. Det er nok prisen hos VW.
(Og så havde jeg da blandt andet fri lejebil i næsten en uge, da bilen gik i stykker)
Fakturaen er kommet i går, og totalbeløbet er ca som VW fortalte mig, men delt op på de to individuelle reparationer ser billedet en anelse anderledes ud.
Raparationen af ABS føler på baghjulene var en del dyrere end jeg havde forventet, da der skulle ny baghjulslejer til.
Ja - der havde det nok været billigere med et andet værksted, men sådan er det..
Mht koblingen, så endte det med, at jeg fik kulance på reservedelene, og - så vidt jeg kan se på fakturaen - 20% på arbejdslønnen.
Det ender så op med ca 7000 + moms for at få skiftet koblingerne. Det er nok prisen hos VW.
(Og så havde jeg da blandt andet fri lejebil i næsten en uge, da bilen gik i stykker)