DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Carsten Rasmussen
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af Carsten Rasmussen » 8. jun 2017, 10:47

Hej

Søger lidt info omgring DSG kasserne i octaviaen i en 1,4tsi/140 hk

Er den rimelig stabil, eller er der fortsat en masse bøvl?

Er det med våd eller tørkobling?

Mvh Carsten

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af kGlerup » 8. jun 2017, 10:51

Søg på DQ200 herinde...
Det er stadig noget bras, vel nærmest blevet værre.
Den er med tørkoblinger.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af GranTurismo » 8. jun 2017, 12:17

Der er nogle som har problemer med den og VAG er ikke til megen hjælp. Der er p.t. ikke nogen løsning på problmerne med glidende koblinger.

Min egen DQ200 kører heldigvis perfekt... 7-9-13

Hvis du skal prøvekøre bilen, så prøv at sætte gearvælgeren i manuel og lad motoren trække fra lave omdrejninger og opefter i 3. gear og hold øje med om omdrejningstælleren stiger jævnt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af kGlerup » 8. jun 2017, 12:23

GranTurismo skrev:Der er nogle som har problemer med den og VAG er ikke til megen hjælp. Der er p.t. ikke nogen løsning på problmerne med glidende koblinger.

Min egen DQ200 kører heldigvis perfekt... 7-9-13

Hvis du skal prøvekøre bilen, så prøv at sætte gearvælgeren i manuel og lad motoren trække fra lave omdrejninger og opefter i 3. gear og hold øje med om omdrejningstælleren stiger jævnt.
Udover det som GT nævner, så test også om den laver hop/udsættere ved svag acceleration i 5-6-7 gear, samt ved jævn fart op ad stigninger.
Jeg har efterhånden kørt i 6-7 DQ200 biler, alle pånær én har haft ovenstående fejl. (Som jo så iflg VAG er "by design").

Carsten Rasmussen
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af Carsten Rasmussen » 9. jun 2017, 10:19

Hej igen

Var ude og køre i bilen igår aftes.
Den hukker en smule i det ved skift mellem 2-3 dog ikke hver gang.

Jeg har ikke kunne blvie klog på om det vad DQ200 gearkassen der sidder i bilen, men det kan jeg så forstå her at det er. Er det fortsat det i de helt nye octavia 1,4 tsi?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af i-s » 9. jun 2017, 10:42

Carsten Rasmussen skrev:Hej igen

Var ude og køre i bilen igår aftes.
Den hukker en smule i det ved skift mellem 2-3 dog ikke hver gang.

Jeg har ikke kunne blvie klog på om det vad DQ200 gearkassen der sidder i bilen, men det kan jeg så forstå her at det er. Er det fortsat det i de helt nye octavia 1,4 tsi?
Nemlig .. the one and only. Der er jo ingen grund til at forbedre på den gearkasse med det silkebløde huggeri.
/Søren.

Carsten Rasmussen
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af Carsten Rasmussen » 9. jun 2017, 11:19

i-s skrev:
Carsten Rasmussen skrev:Hej igen

Var ude og køre i bilen igår aftes.
Den hukker en smule i det ved skift mellem 2-3 dog ikke hver gang.

Jeg har ikke kunne blvie klog på om det vad DQ200 gearkassen der sidder i bilen, men det kan jeg så forstå her at det er. Er det fortsat det i de helt nye octavia 1,4 tsi?
Nemlig .. the one and only. Der er jo ingen grund til at forbedre på den gearkasse med det silkebløde huggeri.
Fantastisk. - lyder til man skal holde sig fra bilen.

Er det samme kasse i 1,8 tsi?

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 70 times
Been thanked: 70 times

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af Roeden » 9. jun 2017, 11:21

Ja desværre!

Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af i-s » 9. jun 2017, 15:44

Carsten Rasmussen skrev: Nemlig .. the one and only. Der er jo ingen grund til at forbedre på den gearkasse med det silkebløde huggeri.

Fantastisk. - lyder til man skal holde sig fra bilen.
Det ved jeg ikke ... Men du skal kunne leve med det. Min egen kan også være træls, men når den så er kørt rigtig varm (15 km +), så kører den helt fantastisk lækker. Men hvis du kører mange små ture, så skal du nok forvente en del hakkeri.
Gearkassen er som sådan lækker nok. Problemet er koblingerne og styringerne af dem. Efter hvad jeg kan fornemme, så regulerer de kun lige til minimum koblingstryk som udgangspunkt. Det betyder så, hvis der er lidt fugt eller lign. og den rusker og fedter, så står den og regulerer i ruskepunktet - det giver sådan en kedelig brummelyd og hakkeri ved acceleration. Men lidt træls de har lavet aktuatorsystemet sådan, at det ikke bare trykker lidt hårdere. Men de har nok sparet 25 kr på at lave det lidt underdimensionerede fedteri-system istedet for.
/Søren.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af GranTurismo » 9. jun 2017, 18:37

Carsten Rasmussen skrev:
i-s skrev:
Carsten Rasmussen skrev:Hej igen

Var ude og køre i bilen igår aftes.
Den hukker en smule i det ved skift mellem 2-3 dog ikke hver gang.

Jeg har ikke kunne blvie klog på om det vad DQ200 gearkassen der sidder i bilen, men det kan jeg så forstå her at det er. Er det fortsat det i de helt nye octavia 1,4 tsi?
Nemlig .. the one and only. Der er jo ingen grund til at forbedre på den gearkasse med det silkebløde huggeri.
Fantastisk. - lyder til man skal holde sig fra bilen.

Er det samme kasse i 1,8 tsi?
Ja både 1,0 1,2 1,4 og 1,8 TSI samt 1,6 TDI kører med DQ200.

Du skal altså op i 2,0 TSI/TDI for at få den 6 trins DQ250 som har vådkoblinger.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Carsten Rasmussen
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af Carsten Rasmussen » 13. jun 2017, 11:01

Hvordan er 1,4 tsi ellers? Ved de tidligere udgaver af tsi havde diverse problemer med kæde, og tilsodning bla. Er det stadig udfordringer de har?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af GranTurismo » 13. jun 2017, 11:30

Carsten Rasmussen skrev:Hvordan er 1,4 tsi ellers? Ved de tidligere udgaver af tsi havde diverse problemer med kæde, og tilsodning bla. Er det stadig udfordringer de har?
De nye 1,4 har rem istedet for kæde. Det er en lille perle af en motor.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af i-s » 13. jun 2017, 12:21

Carsten Rasmussen skrev:Hvordan er 1,4 tsi ellers? Ved de tidligere udgaver af tsi havde diverse problemer med kæde, og tilsodning bla. Er det stadig udfordringer de har?
Jeg er helt vild med min. Trækkraft som en diesel og brændstoføkonomi tæt på diesel. Man slipper for trælse problemer med tilsodning, EGR, tanddempumper og partikelfilter.
/Søren.

Carsten Rasmussen
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af Carsten Rasmussen » 13. jun 2017, 12:22

Lyder super.

Har pt en 1,8 tsi fra 2011. - Den køre super godt, men der er blevet skiftet kæde, samt renset for sod. Det er disse problemer jeg er nervøs for at opleve igen.

Hvad med olieforbrug har i noget der?

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af Kinojserguru » 13. jun 2017, 12:27

Der er ikke unormalt olieforbrug, min bruger under 1L for hver 15.000 hvor jeg skifter olie/filter, den har kørt godt 50.000 nu.
Jeg har heller ikke problemer med gearkassen, man skal bare lige lære den at kende ;)
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af GranTurismo » 13. jun 2017, 14:32

Jeg har ca. brugt 1 liter til at spæde op med... På knap 30.000 km.

Jeg har heller ingen problemer med min DQ200 gearkasse. Men typisk hører man nok også mere til dem der har problemer, end dem hvor det bare kører i smør.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG skoda octavia 1,4tsi 2013/14/15

Indlæg af i-s » 13. jun 2017, 15:03

Carsten Rasmussen skrev:Lyder super.

Har pt en 1,8 tsi fra 2011. - Den køre super godt, men der er blevet skiftet kæde, samt renset for sod. Det er disse problemer jeg er nervøs for at opleve igen.

Hvad med olieforbrug har i noget der?
Min har kørt 7000 km nu og jeg har fyldt 0,2 l på ca. Har ingen idé om den bruger lidt ekstra under indkøring.
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Transmission"