Støj/resonans 1.2 TSI med DSG

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Støj/resonans 1.2 TSI med DSG

Indlæg af King_Neumann » 11. jul 2017, 10:50

Jeg søger lidelsesfæller, som oplever vibrationer, resonans fra DSG7. Jeg har været hos VW 12 gange for at få undersøgt bilen. Indstillet og grundindstillet med software. Men under accelleration 40-80 km/T kort efter koldsstart snakker transmissionen med ovennævnte. Lyden kan gå væk, men komme når man kører i tæt trafik og det også er varmt. Nu står bilen hos VW, og lydfil optaget. Min er fra 1/17 og har fået en lånebil med 8800km bag sig.. min har gået ca 9.000.. helt samme lyd fra begge, og nu spørger jeg til det fordi VW siger de ikke kender til problemet. Jeg er ret overbevist om at det må være et generelt problem og ønsker det belyst nærmere. Så har du en 1.2 TSI med DSG7, eller kender en der har så vil jeg gerne høre om erfaring og om hvad der er gjort. Jeg afventer om jeg skal have ny gearkasse på bilen, men forventer at det garanteret er samme problem med en ny monteret:-(

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 56 times

Re: Støj/resonans 1.2 TSI med DSG

Indlæg af SzleeperDK » 11. jul 2017, 11:07

King_Neumann skrev:Jeg søger lidelsesfæller, som oplever vibrationer, resonans fra DSG7. Jeg har været hos VW 12 gange for at få undersøgt bilen. Indstillet og grundindstillet med software. Men under accelleration 40-80 km/T kort efter koldsstart snakker transmissionen med ovennævnte. Lyden kan gå væk, men komme når man kører i tæt trafik og det også er varmt. Nu står bilen hos VW, og lydfil optaget. Min er fra 1/17 og har fået en lånebil med 8800km bag sig.. min har gået ca 9.000.. helt samme lyd fra begge, og nu spørger jeg til det fordi VW siger de ikke kender til problemet. Jeg er ret overbevist om at det må være et generelt problem og ønsker det belyst nærmere. Så har du en 1.2 TSI med DSG7, eller kender en der har så vil jeg gerne høre om erfaring og om hvad der er gjort. Jeg afventer om jeg skal have ny gearkasse på bilen, men forventer at det garanteret er samme problem med en ny monteret:-(
Prøv at søge på DSG 7 herinde så er der læsning til en god eftermiddag

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: Støj/resonans 1.2 TSI med DSG

Indlæg af King_Neumann » 11. jul 2017, 12:35

Der står meget om DSG7.. men ikke lige om dette problem.
Senest rettet af King_Neumann 17. aug 2017, 14:20, rettet i alt 1 gang.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: Støj/resonans 1.2 TSI med DSG

Indlæg af King_Neumann » 19. jul 2017, 13:29

..

Besvar

Tilbage til "Transmission"