Hej,
Har vi nogle DSG guruer herinde, der kan hjælpe mig lidt med mit problem?
Det startede egentlig sidste år efter en tur syd på med Campingvogn. På vej hjem fra ferie, begyndte DSG kassen at svinge lidt i omdrejninger i 5. gear ved ca. 2000 omdr. den stiger lynhurtigt til ca 2400 omdr., og tager så fat igen.
Efter denne uges sommerferie sydpå, også med campingvogn på slæb, er den begyndt at skurre / hoppe i 3. gear ved bestemte omdrejninger.
Det er ikke så tydeligt, når der ikke er noget på krogen, men stadigvæk mærkbart.
Problemet fremkommer selv om jeg ikke presser bilen, og kører med blød hat.
2., 4. og 6 gear har ingen problemer.
Problemerne i 5. gear er konstante, om der er noget på krogen eller ej.
Jeg har læst forummet tyndt for folk med disse problemer. Men alt jeg har kunnet finde der ligner har vist sig at være tandempumpen i en PD motor.
Denne skulle efter sigende ikke eksistere i CR motoren.
Svinghjulet er skiftet for 5.000 km siden, så det kan ikke være dette, der er problemet.
Der er ingen fejl ved udlæsning med VCDS.
Er det så simpelt som en ny kobling, eller er det mon noget helt andet, der er problemet???
Superb 2010 Commonrail 170 hk. DSG6 glider og hopper.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. jul 2013, 21:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8660 Stilling
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Superb 2010 Commonrail 170 hk. DSG6 glider og hopper.
Der blev forresten skiftet olie på gearkassen, og den blev grundjusteret lige inden ferien sydpå
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 350 times
Re: Superb 2010 Commonrail 170 hk. DSG6 glider og hopper.
Hvis svinghjul lige er skiftet er koblingerne vel blevet efterset?
Synes det lyder lidt vildt hvis man hiver gearkassen af/på og Ikke forholder sig til dette problem
Men det lugter jo af enten en fejl i den en del af koblingen, eller alternativt i Mecatronic enheden.
Tag eventuelt fat i bruger Gigel herinde, han er vel nærmest DSG6 guru :}
Synes det lyder lidt vildt hvis man hiver gearkassen af/på og Ikke forholder sig til dette problem
Men det lugter jo af enten en fejl i den en del af koblingen, eller alternativt i Mecatronic enheden.
Tag eventuelt fat i bruger Gigel herinde, han er vel nærmest DSG6 guru :}
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. jul 2013, 21:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8660 Stilling
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Superb 2010 Commonrail 170 hk. DSG6 glider og hopper.
Koblingen blev desværre ikke efterset, da svinghjulet blev skiftet
Ham prøver jeg da lige at hive fat i
Ham prøver jeg da lige at hive fat i
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. jul 2013, 21:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8660 Stilling
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Superb 2010 Commonrail 170 hk. DSG6 glider og hopper.
Jeg har haft en snak med super flinke George fra autostarter.dk, han mener at det er koblingen den er gal med.
Han anbefalede mig at køre en log med VCDS på gearkassen.
Den har jeg så lavet. Er der en, der kan tyde den for mig??
Der er logget i 3. gear, hvor den glider og rusker temmelig meget.
Loggen kan hentes her.
https://drive.google.com/open?id=0BwQZ8 ... UxZYzl3UGc
Han anbefalede mig at køre en log med VCDS på gearkassen.
Den har jeg så lavet. Er der en, der kan tyde den for mig??
Der er logget i 3. gear, hvor den glider og rusker temmelig meget.
Loggen kan hentes her.
https://drive.google.com/open?id=0BwQZ8 ... UxZYzl3UGc