Touran 2014 klik/dikkelyd ved ligeud kørsel

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Haagen
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Touran 2014 klik/dikkelyd ved ligeud kørsel

Indlæg af Haagen » 2. aug 2017, 08:36

Hejsa jeg står med et mindre problem og ville lige høre andre folks mening, er på kør selv ferie i Italien
Det drejer sig om en 2014 VW Touran 2,0 TDI dsg km.240.000
Når man kører lige ud klikker/dikker den fra trækaksel vil jeg tro, men er ikke sikker
Problemet opstod efter ca 700 km , kun når man kører ligeud og ved omkring 100-120 km/t og der er ikke noget hvis jeg drejer svagt til højre , men lyden kommer igen når man drejer svagt til venstre og fortsætter når man kører ligeud, lyden ændrer sig også når bilen affjedre over ujævnheder ,og hvis man rører bremsen let forsvinder lyden også
der er ingenting ved skarp drejning hverken til højre eller venstre heller ikke ved lavere km/t , og det er som om at drivlinen skal være godt varm før lyden kommer igen, f.eks. hvis jeg havde holdt pause ( havde lige begge forhjul af for at se om noget sad løst ) da vi kørte videre kom lyden først igen efter ca 50 km
Er der nogen der har prøvet noget lignende ? Har ikke lige mulighed for lift eller noget hernede i Italien
Jeg er selv mekaniker og har pt kun en hjulnøgle og den org. Donkraft til rådighed alternativt må jeg kører forbi det lokale vw værksted, men har det ikke pisse godt med at ændre skruer på min vogn ☺
Mvh
Haagen
Haagens Autoteknik

2017 Audi A6 TDI Quattro S-line
2006 Seat Leon 2,0 TDI "cupra" 220hk diesel power Pink Beauty
projekter
1976 Volkswagen ladbil
og et par gamle japanere ;)

nuggivr6
Medlem
Indlæg: 703
Tilmeldt: 9. sep 2008, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4480
Has thanked: 101 times
Been thanked: 10 times

Re: Touran 2014 klik/dikkelyd ved ligeud kørsel

Indlæg af nuggivr6 » 2. aug 2017, 10:39

Det er da pisse træls når man er på ferie og langt hjemmefra så gider man ikke mislyde.
Kan det være et hjulleje der er ved at give op?
Tesla 3 SR 2024 (Highland)
Vw bobbel type 1 1956

Brugeravatar
Haagen
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Touran 2014 klik/dikkelyd ved ligeud kørsel

Indlæg af Haagen » 2. aug 2017, 16:04

Ja det er mega nederen , men tror bare meste selv på det er et af trækakselledene der ikke kan tåle varmen :roll: men der er også 38 grader hernede ;)

ville bare gerne høre om der var nogen der havde prøvet noget tilsvarende og måske havde en løsning

mvh
Haagen
Haagens Autoteknik

2017 Audi A6 TDI Quattro S-line
2006 Seat Leon 2,0 TDI "cupra" 220hk diesel power Pink Beauty
projekter
1976 Volkswagen ladbil
og et par gamle japanere ;)

Besvar

Tilbage til "Transmission"