Dsg6 - Golf Gte

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
kklausen
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. aug 2017, 10:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Dsg6 - Golf Gte

Indlæg af kklausen » 22. sep 2017, 12:19

Min nye gte har kørt 2500km og har fra første dagen haft et problem med 2. Gear og bakgear når bilen er varm. Det gælder både i ec mode og med ice.

Jeg oplever at den hukker eller røster lidt i 2. Og bakgear. Det mærkes tydeligst når man accelerer langsomt. Der er intet at mærke i de andre gear. Derudover er skiftet fra 3. Til 2. Gear lidt hårdt, man mærker et lille ryk, det er der ikke noget af i de andre gear.

En anden observation er at den er 1-2 sek. Om at skifte manuelt op i gear, uafhængigt af omdrejningerne.

I de andre gte prøvebiler jeg har kørt, mindes jeg ikke samme observationer, men vw har indtil videre taget den holdning at deres tekniker ikke mærker noget og forsinkelsen i skiftet ikke er "unormalt".

Jeg ønsker ikke at være en hysterisk kunde, men er virkelig i tvivl om det er ok. Ligenetop 2. Gear bruges meget i kø kørsel. Derfor søger jeg lignende oplevelser eller andre input.

Venligst

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Dsg6 - Golf Gte

Indlæg af Tor Morrison » 22. sep 2017, 15:32

kklausen skrev:Min nye gte har kørt 2500km og har fra første dagen haft et problem med 2. Gear og bakgear når bilen er varm. Det gælder både i ec mode og med ice.

Jeg oplever at den hukker eller røster lidt i 2. Og bakgear. Det mærkes tydeligst når man accelerer langsomt. Der er intet at mærke i de andre gear. Derudover er skiftet fra 3. Til 2. Gear lidt hårdt, man mærker et lille ryk, det er der ikke noget af i de andre gear.

En anden observation er at den er 1-2 sek. Om at skifte manuelt op i gear, uafhængigt af omdrejningerne.

I de andre gte prøvebiler jeg har kørt, mindes jeg ikke samme observationer, men vw har indtil videre taget den holdning at deres tekniker ikke mærker noget og forsinkelsen i skiftet ikke er "unormalt".

Jeg ønsker ikke at være en hysterisk kunde, men er virkelig i tvivl om det er ok. Ligenetop 2. Gear bruges meget i kø kørsel. Derfor søger jeg lignende oplevelser eller andre input.

Venligst
Gearkassen skal ikke være 1 s. om at skifte op. Den skal gøre det lynhurtigt. En gang imellem kan man køre på en måde
så bilen tror den skal skifte ned i stedet for op (eller omvendt) og så tager skiftet noget længere tid.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Dsg6 - Golf Gte

Indlæg af pwh » 22. sep 2017, 18:28

I min passat (samme gearkasse, DQ400e) oplevede jeg også at skift fra 1->2 kunne give et lille ryk. I juni sagde VW at det var helt normalt, og det var egentlig ikke noget der irriterede mig.

For tre uger siden da bilen var til sidst første service skulle der også gennemføres en "aktion". Da jeg spurgte hvad der lå i den "aktion", så kunne de kun se at der var en "opdatering af styreenheder". Det var ikke nærmere specificeret, og jeg spurgte ikke mere end til det.
Da jeg fik udført en anden "aktion" i juni, så kan jeg konkluderer at denne er kommet mellem juni og 1. september (hvis nu din er leveret inden juni).

Da jeg hentede bilen fra service bemærkede jeg omgående at gearskiftet var meget anderledes.
Forstå mig ret - det fungerede ganske fint inden opdateringen, men det er efterfølgende blevet 100% smooth, og det irriterende ryk ved skift fra 1->2 gear er væk.

Jeg kan slet ikke genkende rusken ved bakning, acceleration...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
8278
Medlem
Indlæg: 585
Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bjerringbro
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Dsg6 - Golf Gte

Indlæg af 8278 » 24. sep 2017, 19:07

Min kører 99% perfekt..

kan mærke et lille ryk imellem 2-3 gear når den kører i E-mode.. - og det skulle være normalt ifølge hvad værkstedet fortalte..
John / Bjerringbro

Golf GTE 2016

Brugeravatar
8278
Medlem
Indlæg: 585
Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bjerringbro
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Dsg6 - Golf Gte

Indlæg af 8278 » 17. okt 2017, 12:06

Der er kommet nyt software til GTE. - jeg fik i sidste uge opdateret styreenheder i min 2016 model - Gearkasse, Motor, Batteri, Batterilader og en ting mere blev opdateret.

Nu kører det hele bare 110% - alle gear skifter perfekt, både i E-mode og med benzinmotoren tændt. - og det med at den havde det med at vælge et gear for lavt ved Kick Down er også fixet.

Det spiller MAX!!
John / Bjerringbro

Golf GTE 2016

kenhen
Nyt medlem
Indlæg: 122
Tilmeldt: 13. jul 2008, 16:07
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 13 times

Re: Dsg6 - Golf Gte

Indlæg af kenhen » 17. okt 2017, 15:17

kklausen skrev:Min nye gte har kørt 2500km og har fra første dagen haft et problem med 2. Gear og bakgear når bilen er varm. Det gælder både i ec mode og med ice.

Jeg oplever at den hukker eller røster lidt i 2. Og bakgear. Det mærkes tydeligst når man accelerer langsomt. Der er intet at mærke i de andre gear. Derudover er skiftet fra 3. Til 2. Gear lidt hårdt, man mærker et lille ryk, det er der ikke noget af i de andre gear.

En anden observation er at den er 1-2 sek. Om at skifte manuelt op i gear, uafhængigt af omdrejningerne.

I de andre gte prøvebiler jeg har kørt, mindes jeg ikke samme observationer, men vw har indtil videre taget den holdning at deres tekniker ikke mærker noget og forsinkelsen i skiftet ikke er "unormalt".

Jeg ønsker ikke at være en hysterisk kunde, men er virkelig i tvivl om det er ok. Ligenetop 2. Gear bruges meget i kø kørsel. Derfor søger jeg lignende oplevelser eller andre input.

Venligst
Det kunne tyde på du har en defekt gearkasse. Se denne tråd om problemer med bakgear på næsten ny GTE:
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 3&t=126229
Audi A4 1,8T 2007-2011
Audi A5 2,0 coupe 2011-2016
Golf GTE 2016-2020
Passat GTE 2020 -

Besvar

Tilbage til "Transmission"