Kø kørsel DSG med oliebadskoblinger.

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Kø kørsel DSG med oliebadskoblinger.

Indlæg af Blackfinger » 7. okt 2017, 18:42

Hvordan har en DSG DQ250 gearkasse med oliebadskoblinger det egentlig med kø kørsel? Koblingerne må jo være en smule i indgreb hele tiden så længe at man er i "D".

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kø kørsel DSG med oliebadskoblinger.

Indlæg af HansH » 7. okt 2017, 18:54

Hvis man læser om principperne i konstruktionen, så forsikrer de at gearkassen er koblet helt ud så længe man træder fast på bremsen.
Men hvis man lader den liste konstant fremad i en kø, hele tiden med let berørt bremse for at kunne køre tæt på forankørende, så tror jeg det er hårdt ved koblingerne. Jeg kan ikke komme til anden konklusion.

Selv om det ikke skulle være nødvendigt, så skubber jeg den altid op i N hvis jeg skal holde mere end 10 sekunder ved et kryds.
I køkørsel forsøger jeg efter bedste evne at skabe mig så meget frirum foran bilen, at jeg ikke behøver tage de skvulp der kommer af stop'n'go, men i stedet kan holde f.eks. 1. gear indkoblet hele tiden, og blot regulere min tilslutning til forankørende med speederen - uden hele tiden at skulle koble til/fra. Og det er uanset om jeg kører med DSG eller manuel.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Kø kørsel DSG med oliebadskoblinger.

Indlæg af Blackfinger » 7. okt 2017, 19:18

Tak. Det er nyttig viden. Jeg er på udkig efter en Passsat B7 benziner. Og hvis det skal være DSG så er 2.0 TSI eneste mulighed, for jeg skal ikke have en med DQ200

Så jeg ville lige høre om der var noget der talte imod. Den er selvfølgelig dyrere at reparere hvis den går i stykker.
Efter en tur i en Audi TTS med DSG er jeg blevet hooked på det.

P.S. Her i Århus har vi kun kø kørsel. Især efter at letbanesporene er lagt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kø kørsel DSG med oliebadskoblinger.

Indlæg af HansH » 7. okt 2017, 21:03

Blackfinger skrev:Jeg er på udkig efter en Passsat B7 benziner. Og hvis det skal være DSG så er 2.0 TSI eneste mulighed..
Det er en fantastisk kombination.
Prøvede sådan en med 211HK da jeg søgte efter min nuv. i das Vaterland.
Monsterfin gangkultur, ingen motorstøj og masser af kræfter i enhver situation.
Go for it - den kan du kun blive glad for :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Kø kørsel DSG med oliebadskoblinger.

Indlæg af Blackfinger » 7. okt 2017, 21:42

Der er ikke mange af dem til salg i Das Vaterland, specielt ikke hvis man gerne vil have xenonlygter. Og det er nok lidt omstændeligt at eftermontere når der formentlig ikke er lygtevasker på dem uden.

Enten er der ikke mange af dem, eller dem der har dem er glade for dem og vil ikke sælge :?

Jeg ved ikke om der er andre gode steder at søge end mobile.de og autoscout24.de.

Besvar

Tilbage til "Transmission"