Koblingspunkt Sidder Dybt Leon 1,8 Tsi 08

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Anke06
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. nov 2014, 11:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Koblingspunkt Sidder Dybt Leon 1,8 Tsi 08

Indlæg af Anke06 » 13. okt 2017, 14:28

Hej vagger's ;)

jeg har lige købt mig en seat leon 1p 1,8 tsi 160 hk. Jeg fik den smidt i nakken og med 65000 km på klokken var jeg ikke rigtig i tvivl.

Koblingen virker dog slidt. Punktet for ud og tilkobling, ligger halvvejs på vandringen på pedalen(mere mod bunden end toppen). Der skal trykkes helt i bund for at man føler at den er koblet helt ud. På min up lå det helt ude i spidsen af pedalen, og den var da også ny. Jeg har kørt sådan en leon med samme motor før, og den var ikke på samme måde. Jeg har læst lidt på fora rundt omkring at kobling er slidt ned, det kan også være en trykplade og udrykkerleje. Måske der er nogen af jer der har lidt erfaringer, tænker 65000 km er ikke særligt meget for en kobling. Jeg er villig til at skifte hele molivitten for at få en kobling der er lettere at køre.

Ellers er bilen bare perfekt, den står knivskarpt og jeg fik den til en meget hæderlig pris :p

på forhånd tak for hjælpen ;)

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Koblingspunkt Sidder Dybt Leon 1,8 Tsi 08

Indlæg af Kildevang » 13. okt 2017, 18:28

Det lyder som en kobling... er det en 5 eller 6 trins gearkasse?
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Anke06
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. nov 2014, 11:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Koblingspunkt Sidder Dybt Leon 1,8 Tsi 08

Indlæg af Anke06 » 14. okt 2017, 11:12

Det er 6 trins. Det skal lige siges at den er bedre i koblingen når den er varm. Den børster ikke gear, men er svær i køkørsel

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Koblingspunkt Sidder Dybt Leon 1,8 Tsi 08

Indlæg af Kildevang » 14. okt 2017, 20:58

ok, så mener jeg at slavecylinderen sidder inde i gearkassen...! men det lyder stadig som en dårlig kobling eller dårligt udrykkerleje/slavecylinder..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Anke06
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. nov 2014, 11:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Koblingspunkt Sidder Dybt Leon 1,8 Tsi 08

Indlæg af Anke06 » 19. okt 2017, 20:29

Koblingen er skiftet med udrykkerleje, slavecylinder og trykarm. Den kører som en drøm. Koblingen var slidt, men ikke færdig. Så vi regner med at det var udrykkerleje. Tak for hjælpen.

Besvar

Tilbage til "Transmission"