DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Alt vedr. gear, kobling mv.
aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af aknedude » 22. okt 2017, 15:38

Nå men den 75 siders dejlige tråd vedr. DQ200 er ved at være lidt voldsom, så nu tror jeg vi koger den lidt ned og får lidt facts på banen. Hvis nogen er imod dette så fjerner jeg det bare igen, No Harm done.

For ca. 2 mdr. siden på vej på job, syntes jeg min 3 md. gamle Leon tøvede lidt med at skifte gear. Argh pis tænkte jeg, så er jeg ramt DQ200 sygdommen.

Nå men jeg kørte til en forhandler for tale med en VW kyndig, " Jamen de gearkasser er ikke noget jeg vil anbefale, de får fugt" Sagde han.
Ja flot tænkte jeg, jeg skal give dig fugt.

Så tog jeg tlf. og ringede til et Autgearcenter, og fik at vide at KUN måtte montere/inst. org software og Org. Koblinger. så de var bundet. Meeeeeen sagde manden, tjek lige DSG Doktor på google,
DE har løsningen på dit "fugt" problem.

De hedder så TVS idag tvsengineering.nl dem skrev jeg til og fik forklaret en masse. og fandt ud af de har en partner i Farum. De ændrer softwaren så bilen skifter mere harmonisk i forhold til hastigheden, og tweaker lidt her og der. I de vedhæftede foldere kan man læse hvad de mener der er galt med VW/LUK

Idag kører bilen med deres Custom software uden nogen DQ200 "sygdomme"

Lang historie kort.

Fugt problemet er ikke virkeligt selvom FDM/VW Har meldt ud at det er det der årsagen til At bilen kører/skifter tøvende. Så lad være med tro på at VW/skoda ect. vil gøre noget, det kommer ikke til at ske.

Alle modeller med 7 trins DSG kan blive ramt, det sker som regel efter 5-8000 km. så begynder gearskift at glide/tøve/ruske, det er de første tegn på det der vil dræbe gearkassen stille og roligt, For tidlige gearskift, for meget sejtrækkeri i for højt gear. kværner simpelthen gearkassen.

Man kan undres over at gearkassen skifter fra 1. til 2. gear inden bilen kører 5 km/t, totalt idiotisk, det ændres med TVS software, Man får et 1. gear, bilen kommer til at køre lidt længere i hvert gear. så når man kører normal kørsel skifter bilen meget mere harmonisk i forhold til hastigheden. 7. gear kommer bilen først i når bilen kører ca. 80 km/t. dette gør at gearkassen bliver skånet for alle de rystelser det giver at køre i ALT for højt gear.



Håber at jer der har mod på at få inst. TVS vil give jeres "test resultater" i denne tråd til glæde for alle.

Vil lige samtidigt smide et link. fra Briskoda som skulle løse Kobling slip problemet, for ca 15 kr. (femten kroner) No shit.....https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3
Vedhæftede filer
Brochure DQ200 EN (1).pdf
(1.1 MiB) Downloadet 743 gange
AMT TVS Brainwashed DSG's.pdf
(1.69 MiB) Downloadet 589 gange
Senest rettet af aknedude 23. okt 2017, 16:37, rettet i alt 2 gange.
These users thanked the author aknedude for the post:
kws

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af King_Neumann » 23. okt 2017, 14:14

Aknedude:

Kan du ikke skrive til TVS og høre om deres erfaringer med softwaren, hvor lang tid den har været på markedet og evt om der har været kunder igennem, hvor bilen har kørt mange tusinde km og så høste deres erfaringer. Samtidigt om de reklamationer der har været på nogle biler, som måske har fået skiftet til softwaren ved et højt kørt km-tal.. kan se at der er mange gode tilkendegivelser på Trustpilot, men også nogle få som ikke har haft nogen effekt på DSG.

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Gubbi » 23. okt 2017, 14:56

Det er ret interessant, hvis TVS kan løse problemet.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af aknedude » 23. okt 2017, 15:32

King_Neumann skrev:Aknedude:

Kan du ikke skrive til TVS og høre om deres erfaringer med softwaren, hvor lang tid den har været på markedet og evt om der har været kunder igennem, hvor bilen har kørt mange tusinde km og så høste deres erfaringer. Samtidigt om de reklamationer der har været på nogle biler, som måske har fået skiftet til softwaren ved et højt kørt km-tal.. kan se at der er mange gode tilkendegivelser på Trustpilot, men også nogle få som ikke har haft nogen effekt på DSG.

Mener der er en herinde der har kørt mange km, og har fået TVS for kort tid siden i Farum.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af HansH » 23. okt 2017, 15:42

Hmm... man kan i hvert fald ikke sige andet, end at de har forstået de problemer der er.
Umiddelbart virker det også som om TSV-manden i interviewet er ærlig, og erkender hvilke issues de endnu ikke har fundet en løsning til.
Et eller andet sted vækker det noget tillid hos mig. Det giver indtryk af at han ikke er en "kan det hele på den halve tid"-type.

Det står dog ikke lige lysende klart for mig hvor meget "hyldevare" deres software er.
Altså - sammenlign med f.eks. Landberg, hvor man ved at den fil man får, er man ikke betatester på. Den har bevist sin duelighed i masser af andre tilsvarende biler inden da.

Der står flere steder i produktbladet at "... vi kan customisere din software således at ... osv."
Jeg så helst at den fil der blev spillet på var et standard map som var prøvet af i jo flere biler jo bedre.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af King_Neumann » 23. okt 2017, 15:44

aknedude skrev:
King_Neumann skrev:Aknedude:

Kan du ikke skrive til TVS og høre om deres erfaringer med softwaren, hvor lang tid den har været på markedet og evt om der har været kunder igennem, hvor bilen har kørt mange tusinde km og så høste deres erfaringer. Samtidigt om de reklamationer der har været på nogle biler, som måske har fået skiftet til softwaren ved et højt kørt km-tal.. kan se at der er mange gode tilkendegivelser på Trustpilot, men også nogle få som ikke har haft nogen effekt på DSG.

Mener der er en herinde der har kørt mange km, og har fået TVS for kort tid siden i Farum.
Skal være data fra Holland, evt en bil der har kørt længe med den software.. men Per ringede for kort tid siden til mig, han havde undersøgt om det var TVS egen software eller en ændring/modificering af VW’s software, som I-S var inde på i den anden tråd. Men TVS har meddelt at den er deres helt egen software og været under udvikling af flere omgange over de sidste mange år. De havde ingen klager haft over deres biler med installeret software, men de har heller ingen langtidsdata da de ikke har anden interesse end at få lavet bilerne med de få medarbejdere de er..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af HansH » 23. okt 2017, 15:47

King_Neumann skrev:.. men de har heller ingen langtidsdata da de ikke har anden interesse end at få lavet bilerne med de få medarbejdere de er..
Den her forstår jeg ikke lige.. hvad mener du :?:
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af King_Neumann » 23. okt 2017, 15:48

HansH skrev:Hmm... man kan i hvert fald ikke sige andet, end at de har forstået de problemer der er.
Umiddelbart virker det også som om TSV-manden i interviewet er ærlig, og erkender hvilke issues de endnu ikke har fundet en løsning til.
Et eller andet sted vækker det noget tillid hos mig. Det giver indtryk af at han ikke er en "kan det hele på den halve tid"-type.

Det står dog ikke lige lysende klart for mig hvor meget "hyldevare" deres software er.
Altså - sammenlign med f.eks. Landberg, hvor man ved at den fil man får, er man ikke betatester på. Den har bevist sin duelighed i masser af andre tilsvarende biler inden da.

Der står flere steder i produktbladet at "... vi kan customisere din software således at ... osv."
Jeg så helst at den fil der blev spillet på var et standard map som var prøvet af i jo flere biler jo bedre.

Per fra DanskBilservice oplyste at TVS har svært ved at få kombinationen 1.6TDI DSG med TVS software til at virke uden de må grundindstille helt op til 20 gange, hvorimod de ikke var udfordret på 1,9TDI, her virkeee det perfekt. Alle benziner så ud til at blive en helt anden bil, og som kunden forventer at have købt :-)

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af King_Neumann » 23. okt 2017, 15:49

HansH skrev:
King_Neumann skrev:.. men de har heller ingen langtidsdata da de ikke har anden interesse end at få lavet bilerne med de få medarbejdere de er..
Den her forstår jeg ikke lige.. hvad mener du :?:
At TVS ikke specifikt laver/følger bestemte biler, som har kørt med TVS længe

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af HansH » 23. okt 2017, 15:53

King_Neumann skrev:Per fra DanskBilservice oplyste at TVS har svært ved at få kombinationen 1.6TDI DSG med TVS software til at virke uden de må grundindstille helt op til 20 gange, hvorimod de ikke var udfordret på 1,9TDI, her virkeee det perfekt. Alle benziner så ud til at blive en helt anden bil, og som kunden forventer at have købt :-)
Okay.
Jeg kan i hvert fald 100% genkende deres beskrivelser af nogen af problemerne. Ikke dem alle, men dem jeg selv oplever mest udtalt på vores.
Vores er en 1.4TSI så det kunne da være man skulle overveje det ... når nu de har god succes med dem.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af claussor » 23. okt 2017, 15:57

En ny tråd bør indeholde en opsamling af problemer og hvilke modeller der er ramt etc. Hvad glidende kobling er mv. En slags faktatråd. Og fx FDM ikke vil gøre noget med seriestandard. Det hele bør stå i første post. Fint initiativ:)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af aknedude » 23. okt 2017, 15:58

Det indtryk jeg har af det firma I Holland er at de brænder seriøst for det de laver, og at de er ret dygtige. De er ikke kæmpe store, men store nok til at, gøre en forskel.

Softwaren bliver udlæst fra hver bil og tilpasset, der er forskel på 1,2 og 1,8 TSI så at bare fyre den samme software i alle gearkasser ville ikke give mening.

De bedste ved det hele er at firmaet i Farum ikke er ret stort, så er der et problem, ja så ryger du ikke bare nederst i bunken.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af King_Neumann » 23. okt 2017, 16:19

Jeg har kun talt med Per telefonisk, og han er meget meget reel. Han undersøger og vender tilbage på spørgsmål. Han forstår folks dilemmaer med fabriksgaranti til fulde, men som også er kommet frem flere gange, så skal man have gjort noget nu, ellers går det alligevel i stykker i gearkassen typisk efter garantiudløbet da den ikke kan holde til sejtrækket i mange år. Erfaringerne er jo allerede gode og betryggende at vide at TVS selv har lavet den costumsoftware, og ikke fuldt arvet fra VW.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af HansH » 23. okt 2017, 16:30

aknedude skrev:Softwaren bliver udlæst fra hver bil og tilpasset, der er forskel på 1,2 og 1,8 TSI så at bare fyre den samme software i alle gearkasser ville ikke give mening.
Nej okay, det var nu heller ikke lige helt det jeg mente :)
Landberg har jo også forskellige filer til 2.0 140hk, 2.0 170hk, med/uden DSG osv... Så jeg mente f.eks. at alle 1.4TSI med 122HK (som vores er) fik den samme.
Men det afgørende er jo at de kan deres kram.

Der nævnes en pris på 299 EUR for "DSG tuning" som de kalder det i artiklen.
Er der nogen meldinger på hvad Farum firmaet tager for servicen her i DK ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af King_Neumann » 23. okt 2017, 16:36

Koster 3000kr alt inklusive i Farum

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af aknedude » 23. okt 2017, 16:41

King_Neumann skrev:Koster 3000kr alt inklusive i Farum
... Og tager 2-4 timer, softwaren trækkes ud og sendes til Holland og der laver de så den nye software og sender den retur til Farum.

NicoCH
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. okt 2015, 10:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af NicoCH » 23. okt 2017, 20:52

aknedude skrev:
Vil lige samtidigt smide et link. fra Briskoda som skulle løse Kobling slip problemet, for ca 15 kr. (femten kroner) No shit.....https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3
Er der nogen der har efterprøvet dette?
Seat Toledo 1,4 TSI DSG 2016
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af King_Neumann » 23. okt 2017, 21:15

DanskBilservice har prøvet det på flere biler, men vist kun én bil som der trak falsk luft.. men ring evt til dem

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af aknedude » 7. nov 2017, 22:11

Nå. lige en lille Update efter en md. Med TVS software, Bilen kører uden nogen som helst problemer af nogen art. skifter som den skal både når den er kold og varm. Det er på ingen måde noget at frygte, hvis man har en bil der ikke skifter som den skal, så start med at få en anden software. Det er spild af tid at rende fra herodes til pilatus, for det bliver ikke løst. Koblinger der glider.... Ny software, ruskeri ved igangsættelse Ny Software. tøven i omdr. lige inden gearskift. Ny software. Jo længere tid du venter, jo mere smadret bliver gearkassen.

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Halvleg » 7. nov 2017, 22:14

aknedude skrev:Nå. lige en lille Update efter en md. Med TVS software, Bilen kører uden nogen som helst problemer af nogen art. skifter som den skal både når den er kold og varm. Det er på ingen måde noget at frygte, hvis man har en bil der ikke skifter som den skal, så start med at få en anden software. Det er spild af tid at rende fra herodes til pilatus, for det bliver ikke løst. Koblinger der glider.... Ny software, ruskeri ved igangsættelse Ny Software. tøven i omdr. lige inden gearskift. Ny software. Jo længere tid du venter, jo mere smadret bliver gearkassen.
Er det noget man bør få gjort på en bil med begyndende symptomer (Springer/stiger ca. 3-400 omdrejninger lige inden skift fra 4. til 5. gear, samtidig med man hører lidt mere motorstøj) eller skal den være helt fejlfri?
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af jan67 » 7. nov 2017, 23:35

Nu har jeg kørt med softwaren fra TVS en lille måneds tid. Og ca 1500 km.. det er virkelig noget jeg ikke har fortrudt . Det virker som det fjerne fugten ordenligt og bilen kører som den burde.

Jan
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Martin1986 » 8. nov 2017, 07:18

Lækkert en software kan fjerne fugt.

Måske man skulle installere den i alle ruderne også..
These users thanked the author Martin1986 for the post (total 3):
havsgaardhodelholberg19
Nuværende bil: BMW F11 530D

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af aknedude » 8. nov 2017, 07:32

Halvleg skrev:
aknedude skrev:Nå. lige en lille Update efter en md. Med TVS software, Bilen kører uden nogen som helst problemer af nogen art. skifter som den skal både når den er kold og varm. Det er på ingen måde noget at frygte, hvis man har en bil der ikke skifter som den skal, så start med at få en anden software. Det er spild af tid at rende fra herodes til pilatus, for det bliver ikke løst. Koblinger der glider.... Ny software, ruskeri ved igangsættelse Ny Software. tøven i omdr. lige inden gearskift. Ny software. Jo længere tid du venter, jo mere smadret bliver gearkassen.
Er det noget man bør få gjort på en bil med begyndende symptomer (Springer/stiger ca. 3-400 omdrejninger lige inden skift fra 4. til 5. gear, samtidig med man hører lidt mere motorstøj) eller skal den være helt fejlfri?
Det er bare at bestille tid, danskbilservice.dk

mrbrunodk
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af mrbrunodk » 8. nov 2017, 18:35

Jeg har fået opgraderet med TVS softwaren, hos Danskbilservice, i fredags og umiddelbart er jeg meget tilfreds. Jeg har kun kørt 500km siden opdatering, så det er lidt for tidlig at være helt sikker.
Men f.eks skifter den først til 2. gear ved 15km/t så f.eks ved langsom kørsel i parkerings hus kører jeg i 1. gear, helt ny fornemmelse. Den går først i 6. gear ved ca 65km/t så mere dynamisk kørsel i byen.
Den rusker heller ikke mere hvis den skal accelerere op ad en lille stigning i 3. og 4. gear.
Bilen er en 2014, 180hk, 1.8 TSI Octavia, der har kørt 82000km og fik ny kobling ved 35000 på Skodas regning.
These users thanked the author mrbrunodk for the post:
Sunny
VW Arteon 2.0TSI R-Line. Atlantic blau, Nappa, Discover Pro II, ACC, DCC, Easy-Open, Head-Up, Bak kamera, 20” Rosario Billede
Mercedes 300CE, 1989. Rauch Silber med Royal Blau læder. Billede
Porsche Boxster 2.5, 1997, Artic Silver, Boxster Red læder Billede

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af lamia » 8. nov 2017, 20:15

Kan de autoriserede værksteder se TVS SW i forbindelse med service m.m. Eller hvordan med det. ?? Tænker virkelig på at få lagt ny sw på vores nye bil når vi får den, men er nervøs ifbm garanti hvis der bliver noget, eller de på anden måde opdaterer dsg ved service m.m og i den forbindelse opdager det. Hvad ville i andre gøre ?
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af jencka » 8. nov 2017, 21:06

Jeg må indrømme, at jeg venter. Jeg er dog også i den heldige situation at jeg efter 10.000 km intet problem har. Men måske for nemt at sige, jeg ved det ikke. Jeg er dog indtil videre sådan indstillet at jeg først tager garanti-møllen med alt det indebærer skulle det ske.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af GranTurismo » 9. nov 2017, 02:35

Halvleg skrev:
aknedude skrev:Nå. lige en lille Update efter en md. Med TVS software, Bilen kører uden nogen som helst problemer af nogen art. skifter som den skal både når den er kold og varm. Det er på ingen måde noget at frygte, hvis man har en bil der ikke skifter som den skal, så start med at få en anden software. Det er spild af tid at rende fra herodes til pilatus, for det bliver ikke løst. Koblinger der glider.... Ny software, ruskeri ved igangsættelse Ny Software. tøven i omdr. lige inden gearskift. Ny software. Jo længere tid du venter, jo mere smadret bliver gearkassen.
Er det noget man bør få gjort på en bil med begyndende symptomer (Springer/stiger ca. 3-400 omdrejninger lige inden skift fra 4. til 5. gear, samtidig med man hører lidt mere motorstøj) eller skal den være helt fejlfri?
Hvis den ikke glider i koblingen pånær i forbindelse med gearskift, eller den "rusker", så ville jeg prøve at få grundjusteret gearkassen ved forhandleren. Min har gjort det nogle få gange i forbindelse med skift fra 6. til 7. gear. Jeg har fået grundjusteret min for et par tunsind km siden og har ikke oplevet det siden.

Hvis min skulle begynde at glide eller ruske, så vil jeg også prøve TVS.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Søren K » 9. nov 2017, 04:16

mrbrunodk skrev:Jeg har fået opgraderet med TVS softwaren, hos Danskbilservice, i fredags og umiddelbart er jeg meget tilfreds. Jeg har kun kørt 500km siden opdatering, så det er lidt for tidlig at være helt sikker.
Men f.eks skifter den først til 2. gear ved 15km/t så f.eks ved langsom kørsel i parkerings hus kører jeg i 1. gear, helt ny fornemmelse. Den går først i 6. gear ved ca 65km/t så mere dynamisk kørsel i byen.
Den rusker heller ikke mere hvis den skal accelerere op ad en lille stigning i 3. og 4. gear.
Bilen er en 2014, 180hk, 1.8 TSI Octavia, der har kørt 82000km og fik ny kobling ved 35000 på Skodas regning.
Kører en 1.8 tsi med dq200??

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Vh Søren K


mrbrunodk
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af mrbrunodk » 9. nov 2017, 05:50

Søren K:

Ja, den har kun 250nm

Adresse 02: Getriebe (J743) Labeldatei: DRV\0CW-927-769.clb
Teilenummer SW: 0CW 300 046 C HW: 0AM 927 769 K
Bauteil: GSG DQ200-MQB H43 5110
VW Arteon 2.0TSI R-Line. Atlantic blau, Nappa, Discover Pro II, ACC, DCC, Easy-Open, Head-Up, Bak kamera, 20” Rosario Billede
Mercedes 300CE, 1989. Rauch Silber med Royal Blau læder. Billede
Porsche Boxster 2.5, 1997, Artic Silver, Boxster Red læder Billede

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 586
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 77 times
Been thanked: 104 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af mobworld » 9. nov 2017, 08:29

Søren K skrev: Kører en 1.8 tsi med dq200??

Forskelligt.

Passat 1.8tsi benytter DQ200, men det gør f. eks Tiguan 1.8tsi ikke.

Hvorfor det er forskelligt, ved jeg ikke. Måske er VW ved at indse at DQ200 kan være problematisk. Men det kan også være overvejelser omkring størrelse vægt etc

mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Besvar

Tilbage til "Transmission"