DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Nå men den 75 siders dejlige tråd vedr. DQ200 er ved at være lidt voldsom, så nu tror jeg vi koger den lidt ned og får lidt facts på banen. Hvis nogen er imod dette så fjerner jeg det bare igen, No Harm done.
For ca. 2 mdr. siden på vej på job, syntes jeg min 3 md. gamle Leon tøvede lidt med at skifte gear. Argh pis tænkte jeg, så er jeg ramt DQ200 sygdommen.
Nå men jeg kørte til en forhandler for tale med en VW kyndig, " Jamen de gearkasser er ikke noget jeg vil anbefale, de får fugt" Sagde han.
Ja flot tænkte jeg, jeg skal give dig fugt.
Så tog jeg tlf. og ringede til et Autgearcenter, og fik at vide at KUN måtte montere/inst. org software og Org. Koblinger. så de var bundet. Meeeeeen sagde manden, tjek lige DSG Doktor på google,
DE har løsningen på dit "fugt" problem.
De hedder så TVS idag tvsengineering.nl dem skrev jeg til og fik forklaret en masse. og fandt ud af de har en partner i Farum. De ændrer softwaren så bilen skifter mere harmonisk i forhold til hastigheden, og tweaker lidt her og der. I de vedhæftede foldere kan man læse hvad de mener der er galt med VW/LUK
Idag kører bilen med deres Custom software uden nogen DQ200 "sygdomme"
Lang historie kort.
Fugt problemet er ikke virkeligt selvom FDM/VW Har meldt ud at det er det der årsagen til At bilen kører/skifter tøvende. Så lad være med tro på at VW/skoda ect. vil gøre noget, det kommer ikke til at ske.
Alle modeller med 7 trins DSG kan blive ramt, det sker som regel efter 5-8000 km. så begynder gearskift at glide/tøve/ruske, det er de første tegn på det der vil dræbe gearkassen stille og roligt, For tidlige gearskift, for meget sejtrækkeri i for højt gear. kværner simpelthen gearkassen.
Man kan undres over at gearkassen skifter fra 1. til 2. gear inden bilen kører 5 km/t, totalt idiotisk, det ændres med TVS software, Man får et 1. gear, bilen kommer til at køre lidt længere i hvert gear. så når man kører normal kørsel skifter bilen meget mere harmonisk i forhold til hastigheden. 7. gear kommer bilen først i når bilen kører ca. 80 km/t. dette gør at gearkassen bliver skånet for alle de rystelser det giver at køre i ALT for højt gear.
Håber at jer der har mod på at få inst. TVS vil give jeres "test resultater" i denne tråd til glæde for alle.
Vil lige samtidigt smide et link. fra Briskoda som skulle løse Kobling slip problemet, for ca 15 kr. (femten kroner) No shit.....https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3
For ca. 2 mdr. siden på vej på job, syntes jeg min 3 md. gamle Leon tøvede lidt med at skifte gear. Argh pis tænkte jeg, så er jeg ramt DQ200 sygdommen.
Nå men jeg kørte til en forhandler for tale med en VW kyndig, " Jamen de gearkasser er ikke noget jeg vil anbefale, de får fugt" Sagde han.
Ja flot tænkte jeg, jeg skal give dig fugt.
Så tog jeg tlf. og ringede til et Autgearcenter, og fik at vide at KUN måtte montere/inst. org software og Org. Koblinger. så de var bundet. Meeeeeen sagde manden, tjek lige DSG Doktor på google,
DE har løsningen på dit "fugt" problem.
De hedder så TVS idag tvsengineering.nl dem skrev jeg til og fik forklaret en masse. og fandt ud af de har en partner i Farum. De ændrer softwaren så bilen skifter mere harmonisk i forhold til hastigheden, og tweaker lidt her og der. I de vedhæftede foldere kan man læse hvad de mener der er galt med VW/LUK
Idag kører bilen med deres Custom software uden nogen DQ200 "sygdomme"
Lang historie kort.
Fugt problemet er ikke virkeligt selvom FDM/VW Har meldt ud at det er det der årsagen til At bilen kører/skifter tøvende. Så lad være med tro på at VW/skoda ect. vil gøre noget, det kommer ikke til at ske.
Alle modeller med 7 trins DSG kan blive ramt, det sker som regel efter 5-8000 km. så begynder gearskift at glide/tøve/ruske, det er de første tegn på det der vil dræbe gearkassen stille og roligt, For tidlige gearskift, for meget sejtrækkeri i for højt gear. kværner simpelthen gearkassen.
Man kan undres over at gearkassen skifter fra 1. til 2. gear inden bilen kører 5 km/t, totalt idiotisk, det ændres med TVS software, Man får et 1. gear, bilen kommer til at køre lidt længere i hvert gear. så når man kører normal kørsel skifter bilen meget mere harmonisk i forhold til hastigheden. 7. gear kommer bilen først i når bilen kører ca. 80 km/t. dette gør at gearkassen bliver skånet for alle de rystelser det giver at køre i ALT for højt gear.
Håber at jer der har mod på at få inst. TVS vil give jeres "test resultater" i denne tråd til glæde for alle.
Vil lige samtidigt smide et link. fra Briskoda som skulle løse Kobling slip problemet, for ca 15 kr. (femten kroner) No shit.....https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3
- Vedhæftede filer
-
- Brochure DQ200 EN (1).pdf
- (1.1 MiB) Downloadet 744 gange
-
- AMT TVS Brainwashed DSG's.pdf
- (1.69 MiB) Downloadet 591 gange
Senest rettet af aknedude 23. okt 2017, 16:37, rettet i alt 2 gange.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Aknedude:
Kan du ikke skrive til TVS og høre om deres erfaringer med softwaren, hvor lang tid den har været på markedet og evt om der har været kunder igennem, hvor bilen har kørt mange tusinde km og så høste deres erfaringer. Samtidigt om de reklamationer der har været på nogle biler, som måske har fået skiftet til softwaren ved et højt kørt km-tal.. kan se at der er mange gode tilkendegivelser på Trustpilot, men også nogle få som ikke har haft nogen effekt på DSG.
Kan du ikke skrive til TVS og høre om deres erfaringer med softwaren, hvor lang tid den har været på markedet og evt om der har været kunder igennem, hvor bilen har kørt mange tusinde km og så høste deres erfaringer. Samtidigt om de reklamationer der har været på nogle biler, som måske har fået skiftet til softwaren ved et højt kørt km-tal.. kan se at der er mange gode tilkendegivelser på Trustpilot, men også nogle få som ikke har haft nogen effekt på DSG.
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3740
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Det er ret interessant, hvis TVS kan løse problemet.
Gubs
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
King_Neumann skrev:Aknedude:
Kan du ikke skrive til TVS og høre om deres erfaringer med softwaren, hvor lang tid den har været på markedet og evt om der har været kunder igennem, hvor bilen har kørt mange tusinde km og så høste deres erfaringer. Samtidigt om de reklamationer der har været på nogle biler, som måske har fået skiftet til softwaren ved et højt kørt km-tal.. kan se at der er mange gode tilkendegivelser på Trustpilot, men også nogle få som ikke har haft nogen effekt på DSG.
Mener der er en herinde der har kørt mange km, og har fået TVS for kort tid siden i Farum.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Hmm... man kan i hvert fald ikke sige andet, end at de har forstået de problemer der er.
Umiddelbart virker det også som om TSV-manden i interviewet er ærlig, og erkender hvilke issues de endnu ikke har fundet en løsning til.
Et eller andet sted vækker det noget tillid hos mig. Det giver indtryk af at han ikke er en "kan det hele på den halve tid"-type.
Det står dog ikke lige lysende klart for mig hvor meget "hyldevare" deres software er.
Altså - sammenlign med f.eks. Landberg, hvor man ved at den fil man får, er man ikke betatester på. Den har bevist sin duelighed i masser af andre tilsvarende biler inden da.
Der står flere steder i produktbladet at "... vi kan customisere din software således at ... osv."
Jeg så helst at den fil der blev spillet på var et standard map som var prøvet af i jo flere biler jo bedre.
Umiddelbart virker det også som om TSV-manden i interviewet er ærlig, og erkender hvilke issues de endnu ikke har fundet en løsning til.
Et eller andet sted vækker det noget tillid hos mig. Det giver indtryk af at han ikke er en "kan det hele på den halve tid"-type.
Det står dog ikke lige lysende klart for mig hvor meget "hyldevare" deres software er.
Altså - sammenlign med f.eks. Landberg, hvor man ved at den fil man får, er man ikke betatester på. Den har bevist sin duelighed i masser af andre tilsvarende biler inden da.
Der står flere steder i produktbladet at "... vi kan customisere din software således at ... osv."
Jeg så helst at den fil der blev spillet på var et standard map som var prøvet af i jo flere biler jo bedre.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Skal være data fra Holland, evt en bil der har kørt længe med den software.. men Per ringede for kort tid siden til mig, han havde undersøgt om det var TVS egen software eller en ændring/modificering af VW’s software, som I-S var inde på i den anden tråd. Men TVS har meddelt at den er deres helt egen software og været under udvikling af flere omgange over de sidste mange år. De havde ingen klager haft over deres biler med installeret software, men de har heller ingen langtidsdata da de ikke har anden interesse end at få lavet bilerne med de få medarbejdere de er..aknedude skrev:King_Neumann skrev:Aknedude:
Kan du ikke skrive til TVS og høre om deres erfaringer med softwaren, hvor lang tid den har været på markedet og evt om der har været kunder igennem, hvor bilen har kørt mange tusinde km og så høste deres erfaringer. Samtidigt om de reklamationer der har været på nogle biler, som måske har fået skiftet til softwaren ved et højt kørt km-tal.. kan se at der er mange gode tilkendegivelser på Trustpilot, men også nogle få som ikke har haft nogen effekt på DSG.
Mener der er en herinde der har kørt mange km, og har fået TVS for kort tid siden i Farum.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Den her forstår jeg ikke lige.. hvad mener duKing_Neumann skrev:.. men de har heller ingen langtidsdata da de ikke har anden interesse end at få lavet bilerne med de få medarbejdere de er..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
HansH skrev:Hmm... man kan i hvert fald ikke sige andet, end at de har forstået de problemer der er.
Umiddelbart virker det også som om TSV-manden i interviewet er ærlig, og erkender hvilke issues de endnu ikke har fundet en løsning til.
Et eller andet sted vækker det noget tillid hos mig. Det giver indtryk af at han ikke er en "kan det hele på den halve tid"-type.
Det står dog ikke lige lysende klart for mig hvor meget "hyldevare" deres software er.
Altså - sammenlign med f.eks. Landberg, hvor man ved at den fil man får, er man ikke betatester på. Den har bevist sin duelighed i masser af andre tilsvarende biler inden da.
Der står flere steder i produktbladet at "... vi kan customisere din software således at ... osv."
Jeg så helst at den fil der blev spillet på var et standard map som var prøvet af i jo flere biler jo bedre.
Per fra DanskBilservice oplyste at TVS har svært ved at få kombinationen 1.6TDI DSG med TVS software til at virke uden de må grundindstille helt op til 20 gange, hvorimod de ikke var udfordret på 1,9TDI, her virkeee det perfekt. Alle benziner så ud til at blive en helt anden bil, og som kunden forventer at have købt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
At TVS ikke specifikt laver/følger bestemte biler, som har kørt med TVS længeHansH skrev:Den her forstår jeg ikke lige.. hvad mener duKing_Neumann skrev:.. men de har heller ingen langtidsdata da de ikke har anden interesse end at få lavet bilerne med de få medarbejdere de er..
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Okay.King_Neumann skrev:Per fra DanskBilservice oplyste at TVS har svært ved at få kombinationen 1.6TDI DSG med TVS software til at virke uden de må grundindstille helt op til 20 gange, hvorimod de ikke var udfordret på 1,9TDI, her virkeee det perfekt. Alle benziner så ud til at blive en helt anden bil, og som kunden forventer at have købt
Jeg kan i hvert fald 100% genkende deres beskrivelser af nogen af problemerne. Ikke dem alle, men dem jeg selv oplever mest udtalt på vores.
Vores er en 1.4TSI så det kunne da være man skulle overveje det ... når nu de har god succes med dem.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
En ny tråd bør indeholde en opsamling af problemer og hvilke modeller der er ramt etc. Hvad glidende kobling er mv. En slags faktatråd. Og fx FDM ikke vil gøre noget med seriestandard. Det hele bør stå i første post. Fint initiativ:)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Det indtryk jeg har af det firma I Holland er at de brænder seriøst for det de laver, og at de er ret dygtige. De er ikke kæmpe store, men store nok til at, gøre en forskel.
Softwaren bliver udlæst fra hver bil og tilpasset, der er forskel på 1,2 og 1,8 TSI så at bare fyre den samme software i alle gearkasser ville ikke give mening.
De bedste ved det hele er at firmaet i Farum ikke er ret stort, så er der et problem, ja så ryger du ikke bare nederst i bunken.
Softwaren bliver udlæst fra hver bil og tilpasset, der er forskel på 1,2 og 1,8 TSI så at bare fyre den samme software i alle gearkasser ville ikke give mening.
De bedste ved det hele er at firmaet i Farum ikke er ret stort, så er der et problem, ja så ryger du ikke bare nederst i bunken.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Jeg har kun talt med Per telefonisk, og han er meget meget reel. Han undersøger og vender tilbage på spørgsmål. Han forstår folks dilemmaer med fabriksgaranti til fulde, men som også er kommet frem flere gange, så skal man have gjort noget nu, ellers går det alligevel i stykker i gearkassen typisk efter garantiudløbet da den ikke kan holde til sejtrækket i mange år. Erfaringerne er jo allerede gode og betryggende at vide at TVS selv har lavet den costumsoftware, og ikke fuldt arvet fra VW.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Nej okay, det var nu heller ikke lige helt det jeg menteaknedude skrev:Softwaren bliver udlæst fra hver bil og tilpasset, der er forskel på 1,2 og 1,8 TSI så at bare fyre den samme software i alle gearkasser ville ikke give mening.
Landberg har jo også forskellige filer til 2.0 140hk, 2.0 170hk, med/uden DSG osv... Så jeg mente f.eks. at alle 1.4TSI med 122HK (som vores er) fik den samme.
Men det afgørende er jo at de kan deres kram.
Der nævnes en pris på 299 EUR for "DSG tuning" som de kalder det i artiklen.
Er der nogen meldinger på hvad Farum firmaet tager for servicen her i DK ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
... Og tager 2-4 timer, softwaren trækkes ud og sendes til Holland og der laver de så den nye software og sender den retur til Farum.King_Neumann skrev:Koster 3000kr alt inklusive i Farum
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: 17. okt 2015, 10:42
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Er der nogen der har efterprøvet dette?aknedude skrev:
Vil lige samtidigt smide et link. fra Briskoda som skulle løse Kobling slip problemet, for ca 15 kr. (femten kroner) No shit.....https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ip/?page=3
Seat Toledo 1,4 TSI DSG 2016
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
DanskBilservice har prøvet det på flere biler, men vist kun én bil som der trak falsk luft.. men ring evt til dem
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Nå. lige en lille Update efter en md. Med TVS software, Bilen kører uden nogen som helst problemer af nogen art. skifter som den skal både når den er kold og varm. Det er på ingen måde noget at frygte, hvis man har en bil der ikke skifter som den skal, så start med at få en anden software. Det er spild af tid at rende fra herodes til pilatus, for det bliver ikke løst. Koblinger der glider.... Ny software, ruskeri ved igangsættelse Ny Software. tøven i omdr. lige inden gearskift. Ny software. Jo længere tid du venter, jo mere smadret bliver gearkassen.
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Er det noget man bør få gjort på en bil med begyndende symptomer (Springer/stiger ca. 3-400 omdrejninger lige inden skift fra 4. til 5. gear, samtidig med man hører lidt mere motorstøj) eller skal den være helt fejlfri?aknedude skrev:Nå. lige en lille Update efter en md. Med TVS software, Bilen kører uden nogen som helst problemer af nogen art. skifter som den skal både når den er kold og varm. Det er på ingen måde noget at frygte, hvis man har en bil der ikke skifter som den skal, så start med at få en anden software. Det er spild af tid at rende fra herodes til pilatus, for det bliver ikke løst. Koblinger der glider.... Ny software, ruskeri ved igangsættelse Ny Software. tøven i omdr. lige inden gearskift. Ny software. Jo længere tid du venter, jo mere smadret bliver gearkassen.
Tesla Model Y 2024
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017
- jan67
- Nyt medlem
- Indlæg: 174
- Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Nu har jeg kørt med softwaren fra TVS en lille måneds tid. Og ca 1500 km.. det er virkelig noget jeg ikke har fortrudt . Det virker som det fjerne fugten ordenligt og bilen kører som den burde.
Jan
Jan
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2361
- Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 105 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Lækkert en software kan fjerne fugt.
Måske man skulle installere den i alle ruderne også..
Måske man skulle installere den i alle ruderne også..
- These users thanked the author Martin1986 for the post (total 3):
- havsgaard • hodel • holberg19
Nuværende bil: BMW F11 530D
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Det er bare at bestille tid, danskbilservice.dkHalvleg skrev:Er det noget man bør få gjort på en bil med begyndende symptomer (Springer/stiger ca. 3-400 omdrejninger lige inden skift fra 4. til 5. gear, samtidig med man hører lidt mere motorstøj) eller skal den være helt fejlfri?aknedude skrev:Nå. lige en lille Update efter en md. Med TVS software, Bilen kører uden nogen som helst problemer af nogen art. skifter som den skal både når den er kold og varm. Det er på ingen måde noget at frygte, hvis man har en bil der ikke skifter som den skal, så start med at få en anden software. Det er spild af tid at rende fra herodes til pilatus, for det bliver ikke løst. Koblinger der glider.... Ny software, ruskeri ved igangsættelse Ny Software. tøven i omdr. lige inden gearskift. Ny software. Jo længere tid du venter, jo mere smadret bliver gearkassen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Jeg har fået opgraderet med TVS softwaren, hos Danskbilservice, i fredags og umiddelbart er jeg meget tilfreds. Jeg har kun kørt 500km siden opdatering, så det er lidt for tidlig at være helt sikker.
Men f.eks skifter den først til 2. gear ved 15km/t så f.eks ved langsom kørsel i parkerings hus kører jeg i 1. gear, helt ny fornemmelse. Den går først i 6. gear ved ca 65km/t så mere dynamisk kørsel i byen.
Den rusker heller ikke mere hvis den skal accelerere op ad en lille stigning i 3. og 4. gear.
Bilen er en 2014, 180hk, 1.8 TSI Octavia, der har kørt 82000km og fik ny kobling ved 35000 på Skodas regning.
Men f.eks skifter den først til 2. gear ved 15km/t så f.eks ved langsom kørsel i parkerings hus kører jeg i 1. gear, helt ny fornemmelse. Den går først i 6. gear ved ca 65km/t så mere dynamisk kørsel i byen.
Den rusker heller ikke mere hvis den skal accelerere op ad en lille stigning i 3. og 4. gear.
Bilen er en 2014, 180hk, 1.8 TSI Octavia, der har kørt 82000km og fik ny kobling ved 35000 på Skodas regning.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Kan de autoriserede værksteder se TVS SW i forbindelse med service m.m. Eller hvordan med det. ?? Tænker virkelig på at få lagt ny sw på vores nye bil når vi får den, men er nervøs ifbm garanti hvis der bliver noget, eller de på anden måde opdaterer dsg ved service m.m og i den forbindelse opdager det. Hvad ville i andre gøre ?
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 120 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Jeg må indrømme, at jeg venter. Jeg er dog også i den heldige situation at jeg efter 10.000 km intet problem har. Men måske for nemt at sige, jeg ved det ikke. Jeg er dog indtil videre sådan indstillet at jeg først tager garanti-møllen med alt det indebærer skulle det ske.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Hvis den ikke glider i koblingen pånær i forbindelse med gearskift, eller den "rusker", så ville jeg prøve at få grundjusteret gearkassen ved forhandleren. Min har gjort det nogle få gange i forbindelse med skift fra 6. til 7. gear. Jeg har fået grundjusteret min for et par tunsind km siden og har ikke oplevet det siden.Halvleg skrev:Er det noget man bør få gjort på en bil med begyndende symptomer (Springer/stiger ca. 3-400 omdrejninger lige inden skift fra 4. til 5. gear, samtidig med man hører lidt mere motorstøj) eller skal den være helt fejlfri?aknedude skrev:Nå. lige en lille Update efter en md. Med TVS software, Bilen kører uden nogen som helst problemer af nogen art. skifter som den skal både når den er kold og varm. Det er på ingen måde noget at frygte, hvis man har en bil der ikke skifter som den skal, så start med at få en anden software. Det er spild af tid at rende fra herodes til pilatus, for det bliver ikke løst. Koblinger der glider.... Ny software, ruskeri ved igangsættelse Ny Software. tøven i omdr. lige inden gearskift. Ny software. Jo længere tid du venter, jo mere smadret bliver gearkassen.
Hvis min skulle begynde at glide eller ruske, så vil jeg også prøve TVS.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Søren K
- Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 27 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Kører en 1.8 tsi med dq200??mrbrunodk skrev:Jeg har fået opgraderet med TVS softwaren, hos Danskbilservice, i fredags og umiddelbart er jeg meget tilfreds. Jeg har kun kørt 500km siden opdatering, så det er lidt for tidlig at være helt sikker.
Men f.eks skifter den først til 2. gear ved 15km/t så f.eks ved langsom kørsel i parkerings hus kører jeg i 1. gear, helt ny fornemmelse. Den går først i 6. gear ved ca 65km/t så mere dynamisk kørsel i byen.
Den rusker heller ikke mere hvis den skal accelerere op ad en lille stigning i 3. og 4. gear.
Bilen er en 2014, 180hk, 1.8 TSI Octavia, der har kørt 82000km og fik ny kobling ved 35000 på Skodas regning.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Vh Søren K
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Søren K:
Ja, den har kun 250nm
Adresse 02: Getriebe (J743) Labeldatei: DRV\0CW-927-769.clb
Teilenummer SW: 0CW 300 046 C HW: 0AM 927 769 K
Bauteil: GSG DQ200-MQB H43 5110
Ja, den har kun 250nm
Adresse 02: Getriebe (J743) Labeldatei: DRV\0CW-927-769.clb
Teilenummer SW: 0CW 300 046 C HW: 0AM 927 769 K
Bauteil: GSG DQ200-MQB H43 5110
- mobworld
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DK
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 104 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Søren K skrev: Kører en 1.8 tsi med dq200??
Forskelligt.
Passat 1.8tsi benytter DQ200, men det gør f. eks Tiguan 1.8tsi ikke.
Hvorfor det er forskelligt, ved jeg ikke. Måske er VW ved at indse at DQ200 kan være problematisk. Men det kan også være overvejelser omkring størrelse vægt etc
mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v