DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Alt vedr. gear, kobling mv.
aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af aknedude » 9. nov 2017, 21:46

Er en tiguan ikke 2.0 Tsi 180 HK.

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 586
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 77 times
Been thanked: 104 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af mobworld » 9. nov 2017, 22:32

aknedude skrev:Er en tiguan ikke 2.0 Tsi 180 HK.
Du har ret. My mistake...:-)
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

NicoCH
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. okt 2015, 10:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af NicoCH » 14. feb 2018, 18:38

Jeg har samme problemer som beskrevet i tråden "DSG q200 glider/hakker ved acceleration". Jeg har lidt haft "ignoreret" problemet, eftersom den jo skal køre sådan ;)
Bilen kører efterhånden så dårligt nu, at værkstedet har dømt nye koblinger. Den har gået ~60.000 km.
Jeg overvejer nu, at få installeret TVS software efter der er kommet nye koblinger i, men er selvfølgelig meget i tvivl, eftersom jeg stadig har 2 års garanti på bilen.

En ting jeg har overvejet mht. ny software er hvad man gør, eller bør gøre ved videre salg af bilen. Dette er ikke aktuelt lige nu, men det er helt sikkert noget der skal gøres inden for 2 år.
Hvad har folk der har fået TVS software installeret gjort sig af tanker om det?
Og til jer der har det installeret - Kører bilen stadig godt og hvor mange km. er det siden? :)

Mvh.
Seat Toledo 1,4 TSI DSG 2016
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af lamia » 21. feb 2018, 11:35

Sidder i Farum og er ved at få lagt TVS software om på min bedre halvdels nye Ibiza 1,0 TSI DSG 7. Har endnu ikke rigtig nogle af de omtalte problemer - men er træt af skiftemønstret i D og vil prøve at forebygge evt kommende problemer.
Bilen har kørt knap 4000 km. Er spændt på resultatet.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af HansH » 21. feb 2018, 13:00

lamia skrev:
21. feb 2018, 11:35
.. er træt af skiftemønstret i D
Men.. hvordan foregår det så;
Specificerer du hvilke skiftepunkter DU kunne tænke dig i den nye software ?
Eller får du basalt set en hyldevare, og så vil det vise sig om du synes den matcher dit temperament bedre ... med indbygget risiko for at det nye skiftemønster heller ikke passer din stil ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af lamia » 21. feb 2018, 17:40

Nej jeg specificere ikke selv skiftemønstret. Den nuværende sw er blevet udlæst og sendt til Holland hvor der så er lavet en ny sw til den type motor/gear som bilen har ( 1.0 TSI )
Jeg har nu kørt bilen hjem og, må sige at det er en noget anden bil at køre i. Bilen skifter generelt bedre og mere harmonisk, den sejtrækker ikke længere i 7. Gear. Skifter først til 7. Gear ved ca 80 km/t hvor det før kunne være allerede ved 57-60 km/t Den bliver endvidere lidt længere tid i 1. Gear. Det virker i det hele taget som om motoren og gearkassen er bedre afstemt og tilpasset hinanden.
Det var en stor overvejelse om det skulle gøres, da bilen jo er ny, så må vi se og håbe at det også virker på lang sigt :)
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af King_Neumann » 22. feb 2018, 09:49

Nogle herinde mener at det er hårdere ved gearkassen at få ændret softwaren til TVS, og at DQ200 er konstrueret på nuværende måde så den kan holde til VW’s software.

Helt ugennemsigtigt hvad der er rigtigt og forkert. Min hypotese er at det handler om markedsandele, jo længere på literen jo bedre for VW. Der må ligge en form for typegodkendelse eller miljøgodkendelse, som gør at VW stadig holder fast i nuværende opsætning softwaremæssigt.
Efter det oplyste herinde så kører bilen jo længere pr liter med TVS. Men forurener bilen så mere??
Men trods alt godt der kan tilbydes en TVS software, så man kan holde sin bil ud. Gearkassen smadrer sig selv over tid med den ultralave gearing, så hvad er der at miste ved at prøve TVS- bortset for frygt for eventuelle garantisager.. men lader jo til at man kan få genindlæst den originale, hvis lokummet skulle brænde.
Bliver godt at høre alles erfaringer med TVS. Det bedste der kan ske er jo at man ikke skal sidde i dette forum og beklage sin nød, især med tanke på at man har købt et “kvalitetsprodukt” :-)

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af farouche » 22. feb 2018, 10:05

Nu skal man jo huske at måling af økonomi og forurening ikke sker under realistiske forhold, men i et test setup. Diesel skandalen viser jo at de har forsøgt at omgå denne med snedige tricks. Så DSG er nok optimeret til at vise fordelagtige tal i testbænken hvilket næppe giver den bedste funktion i Real life .TVS software og økonomi med denne måles jo i rigtige biler under realistiske forhold.
De der km/l og CO2 etc er jo helt ekstreme konkurrence parametre, og de færreste tænker jo over at de aldrig holder i virkeligheden. Idag finder mange bil på nettet og ved at ssmmenligne kunstige nøgletal i et regneark, og så længe der er så stor magt i de kunstige tal, vil producenterne have mere fokus på dem end at lave biler der fungerer optimalt for dem der kører i dem


Sent from my iPad using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af HansH » 22. feb 2018, 10:57

lamia skrev:
21. feb 2018, 17:40
Nej jeg specificere ikke selv skiftemønstret. Den nuværende sw er blevet udlæst og sendt til Holland hvor der så er lavet en ny sw til den type motor/gear som bilen har ( 1.0 TSI )
Jeg har nu kørt bilen hjem og, må sige at det er en noget anden bil at køre i. Bilen skifter generelt bedre og mere harmonisk, den sejtrækker ikke længere i 7. Gear. Skifter først til 7. Gear ved ca 80 km/t hvor det før kunne være allerede ved 57-60 km/t Den bliver endvidere lidt længere tid i 1. Gear. Det virker i det hele taget som om motoren og gearkassen er bedre afstemt og tilpasset hinanden.
Det var en stor overvejelse om det skulle gøres, da bilen jo er ny, så må vi se og håbe at det også virker på lang sigt :)
Lige de to punkter du fremhæver - senere upshift ved både 1-2 og 6-7 kan jeg i hvert fald bekræfte er nødvendigt.
Generelt - hvis det skal gå efter mit temperament - skal upshift ske lidt senere i faktisk alle gear i D.
Jeg magter ikke at den brummer afsted med ~1200 o/m hvis man kører med blød fod. Det bliver simpelt hen for anstrengt efter min smag.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

mrbrunodk
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af mrbrunodk » 22. feb 2018, 11:08

Jeg har nu kørt godt 9000km med TVS software i min ‘14, 1.8TSI Octavia og er rigtig godt tilfreds. Ved kørsel på landevej gearer den nu ned i 6. op af bakkerne og al kørsel under 15km/t foregår i 1. gear, dejligt i parkeringshus og i køer. Med hensyn til benzin økonomi kan jeg ikke se nogen ændring. Jeg har de sidste 32000km haft et snit på 13.68km/L


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author mrbrunodk for the post:
Sunny
VW Arteon 2.0TSI R-Line. Atlantic blau, Nappa, Discover Pro II, ACC, DCC, Easy-Open, Head-Up, Bak kamera, 20” Rosario Billede
Mercedes 300CE, 1989. Rauch Silber med Royal Blau læder. Billede
Porsche Boxster 2.5, 1997, Artic Silver, Boxster Red læder Billede

plankton
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22. feb 2018, 16:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af plankton » 22. feb 2018, 17:35

Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af farouche » 22. feb 2018, 17:38

plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Ingen ved det rigtigt...


Officielt er der jo ikke et problem, og derfor vil der aldrig officielt blive meldt ud at noget er løst...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af lamia » 22. feb 2018, 17:44

plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Vores Ibiza er fra dec 2017 og de har ihvertfald ikke ændre noget ifht gearkassens skiftemønster. Men om de gør det fremover er jo ikke til at sige, men har min tvivl.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Sace » 22. feb 2018, 20:03

lamia skrev:
22. feb 2018, 17:44

Vores Ibiza er fra dec 2017 og de har ihvertfald ikke ændre noget ifht gearkassens skiftemønster. Men om de gør det fremover er jo ikke til at sige, men har min tvivl.
Skiftemønstret er helt sikkert lavet for at opnå den bedst mulige forbrugsnorm, så det ændrer de nok ikke på.

Men om koblingerne glider er jo en anden snak.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

VWuser
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af VWuser » 23. feb 2018, 17:30

plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Jepp - kan bekræfte at "seriestandarden" stadig er der... Ihvertfald på min 1.5'er...
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af King_Neumann » 24. feb 2018, 15:27

VWuser skrev:
23. feb 2018, 17:30
plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Jepp - kan bekræfte at "seriestandarden" stadig er der... Ihvertfald på min 1.5'er...

Det er vi glade for du skriver:-)den langhårede valgte en Volvo V60 med dobbeltkobling, fandme en lækker sag at køre i.
hun ville trods mine dårlige erfaringer prøve en golf st.car 1,5 Highline, som kørte super.. men havde kun kørt 500 km. Er glad for jeg bad hende prøve alternativer. Volvos aut-gear virker meget mere gedigent, og prøvede den tre gange før vi slog til.

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Kinojserguru » 24. feb 2018, 16:16

Lige et spørgsmål til dem der har fået skiftet SW.
Alle de kommentarer der er skrevet om forbedringer, er det når bilen kører i "D" eller "S" ?
Svarer kørselsmønsteret med den nye SW til "S" i standard DSG'en ? eller kan det ikke sammenlignes. ?
Er der stadig væsentlig forskel på "D" & "S" med den nye SW ?
Ændrer den nye SW på benzin forbruget ?
Er der problemer med at køre 80 km/t i 7. med den nye SW ?
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af lamia » 24. feb 2018, 18:42

Kinojserguru skrev:
24. feb 2018, 16:16
Lige et spørgsmål til dem der har fået skiftet SW.
Alle de kommentarer der er skrevet om forbedringer, er det når bilen kører i "D" eller "S" ?
Svarer kørselsmønsteret med den nye SW til "S" i standard DSG'en ? eller kan det ikke sammenlignes. ?
Er der stadig væsentlig forskel på "D" & "S" med den nye SW ?
Ændrer den nye SW på benzin forbruget ?
Er der problemer med at køre 80 km/t i 7. med den nye SW ?

Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear
Senest rettet af lamia 24. feb 2018, 18:56, rettet i alt 1 gang.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

VWuser
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af VWuser » 24. feb 2018, 18:56

King_Neumann skrev:
24. feb 2018, 15:27
VWuser skrev:
23. feb 2018, 17:30
plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Jepp - kan bekræfte at "seriestandarden" stadig er der... Ihvertfald på min 1.5'er...

Det er vi glade for du skriver:-)den langhårede valgte en Volvo V60 med dobbeltkobling, fandme en lækker sag at køre i.
hun ville trods mine dårlige erfaringer prøve en golf st.car 1,5 Highline, som kørte super.. men havde kun kørt 500 km. Er glad for jeg bad hende prøve alternativer. Volvos aut-gear virker meget mere gedigent, og prøvede den tre gange før vi slog til.
Har selv kørt Volvo i mange år - vil tro jeg havner der igen når den tid kommer ;)
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven

Kjeld Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 30. maj 2013, 09:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Kjeld Hansen » 24. feb 2018, 19:31

lamia skrev:
24. feb 2018, 18:42
Kinojserguru skrev:
24. feb 2018, 16:16
Lige et spørgsmål til dem der har fået skiftet SW.
Alle de kommentarer der er skrevet om forbedringer, er det når bilen kører i "D" eller "S" ?
Svarer kørselsmønsteret med den nye SW til "S" i standard DSG'en ? eller kan det ikke sammenlignes. ?
Er der stadig væsentlig forskel på "D" & "S" med den nye SW ?
Ændrer den nye SW på benzin forbruget ?
Er der problemer med at køre 80 km/t i 7. med den nye SW ?

Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Trekster » 24. feb 2018, 20:09

Kjeld Hansen skrev:
lamia skrev:
24. feb 2018, 18:42
Kinojserguru skrev:
24. feb 2018, 16:16
Lige et spørgsmål til dem der har fået skiftet SW.
Alle de kommentarer der er skrevet om forbedringer, er det når bilen kører i "D" eller "S" ?
Svarer kørselsmønsteret med den nye SW til "S" i standard DSG'en ? eller kan det ikke sammenlignes. ?
Er der stadig væsentlig forskel på "D" & "S" med den nye SW ?
Ændrer den nye SW på benzin forbruget ?
Er der problemer med at køre 80 km/t i 7. med den nye SW ?

Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?
Vores Octavia fra 2014 skifter også først til 7. ved 81km/h i D

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af HansH » 24. feb 2018, 21:55

Kjeld Hansen skrev:
24. feb 2018, 19:31
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?
Er det med blød fod ?
Softwaren føler jo på speederens stilling. Træder du den mindre end .... et eller andet.. 30% (for at sige noget) ned, så skifter vores Octavia totalt morfar. Træder man den forbi det punkt, så trækker den også ud til de 80 du snakker om i 6.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af lamia » 24. feb 2018, 22:16

Trekster skrev:
24. feb 2018, 20:09
Kjeld Hansen skrev:
lamia skrev:
24. feb 2018, 18:42



Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?
Vores Octavia fra 2014 skifter også først til 7. ved 81km/h i D

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Ved ikke om der er forskel ved de forskellige modeller - men Jeg kunne også godt få vores til at skifte til 7. ved højere hastigheder end 60 men det krævede end noget mere frisk kørestil. Ved normal og rolig kørsel, og specielt ved bykørsel m.m. ville bilen meget gerne skifte til højeste gear med meget lave omdr. dvs helt ned til 60 km/t / og 1200 omdr
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af GranTurismo » 25. feb 2018, 01:37

Kjeld Hansen skrev:
24. feb 2018, 19:31
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?
Ja jeg der er forskel, ikke kun på de enkelte bilmodeller, men også på forskellige motorvarianter. Min Polo som også er med 1,4 TSI skifter til 7. ved ca. 70 på speedometeret. Jeg tænker at det er hjulstørrelsen som giver forskellen i forhold til den Leon.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Alte
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 22. jan 2011, 10:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Alte » 26. feb 2018, 17:39

Med risiko for at lyde optimistisk, så vil jeg gøre opmærksom på, at min Passat 1.4 TSI, produceret nov.2017 (2018 model), skifter fra 6. til 7. gear ved en hastighed på 86 km/t. Det gør ikke nogen forskel om det går opad eller nedad.
Hvis man bibeholder det positive syn, så kunne man godt få det indtryk, ar der en forbedring på det sidste. Bilen har kørt 5000km

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 550 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af i-s » 26. feb 2018, 18:14

Alte skrev:
26. feb 2018, 17:39
Med risiko for at lyde optimistisk, så vil jeg gøre opmærksom på, at min Passat 1.4 TSI, produceret nov.2017 (2018 model), skifter fra 6. til 7. gear ved en hastighed på 86 km/t. Det gør ikke nogen forskel om det går opad eller nedad.
Hvis man bibeholder det positive syn, så kunne man godt få det indtryk, ar der en forbedring på det sidste. Bilen har kørt 5000km
Sådan er det i alle Passat B8 med 1.4tsi. Hvis det går meget op af bakke, så burde den skifte lidt senere.
/Søren.

casper_jg
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. feb 2018, 22:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af casper_jg » 26. feb 2018, 22:40

Har lige været til service (30k) med min Passat, årgang 2017, hvor vi snakkede DSG7, da jeg somme tider også oplever, at omdrejningstælleren kan hoppe nogle hundrede omdrejninger mellem gearskift.

Mekanikeren var med på en køretur og bekræftede de "unormale" skift - han nævnte selvfølgelig, det kunne skyldes fugt, men fandt også frem til en TPI (nummer 2049048/2 - "spring i omdrejningstal ved konstant kørsel"). Desværre var der ikke en løsning på den endnu. Han foreslog derfor, jeg skulle kontakte dem igen om et par måneder og høre om der til den tid er nyt. Lidt ærgerligt, at man selv skal kontakte dem, men forhåbentlig har VW snart en løsning klar...
These users thanked the author casper_jg for the post:
Sunny
2023 Volvo XC40 P8
2020 Volvo V60 D4 R-Design
2017 VW Up! (Solgt)
2017 VW Passat 1.8 TSI DSG7 Variant Comfortline+ (solgt)

Sep4
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. sep 2017, 21:02
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Sep4 » 27. feb 2018, 20:10

Må man spørge hvad 30.000 km service kostede på passaten . 😊

casper_jg
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. feb 2018, 22:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af casper_jg » 28. feb 2018, 12:54

Gav 2.131,- for det hele...
These users thanked the author casper_jg for the post:
Sunny
2023 Volvo XC40 P8
2020 Volvo V60 D4 R-Design
2017 VW Up! (Solgt)
2017 VW Passat 1.8 TSI DSG7 Variant Comfortline+ (solgt)

Sep4
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. sep 2017, 21:02
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Sep4 » 28. feb 2018, 20:52

Tak for svar men mangler 3000km endnu inden service. Men min årg. 2017 Passat variant 1,4 tsi act 150 HK dsg7 er netop på værksted idag til ny type dsg kobling så jeg venter spændt til på fredag når jeg for bilen retur igen 🤔😎

Besvar

Tilbage til "Transmission"