Side 2 af 5

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 9. nov 2017, 21:46
af aknedude
Er en tiguan ikke 2.0 Tsi 180 HK.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 9. nov 2017, 22:32
af mobworld
aknedude skrev:Er en tiguan ikke 2.0 Tsi 180 HK.
Du har ret. My mistake...:-)

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 14. feb 2018, 18:38
af NicoCH
Jeg har samme problemer som beskrevet i tråden "DSG q200 glider/hakker ved acceleration". Jeg har lidt haft "ignoreret" problemet, eftersom den jo skal køre sådan ;)
Bilen kører efterhånden så dårligt nu, at værkstedet har dømt nye koblinger. Den har gået ~60.000 km.
Jeg overvejer nu, at få installeret TVS software efter der er kommet nye koblinger i, men er selvfølgelig meget i tvivl, eftersom jeg stadig har 2 års garanti på bilen.

En ting jeg har overvejet mht. ny software er hvad man gør, eller bør gøre ved videre salg af bilen. Dette er ikke aktuelt lige nu, men det er helt sikkert noget der skal gøres inden for 2 år.
Hvad har folk der har fået TVS software installeret gjort sig af tanker om det?
Og til jer der har det installeret - Kører bilen stadig godt og hvor mange km. er det siden? :)

Mvh.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2018, 11:35
af lamia
Sidder i Farum og er ved at få lagt TVS software om på min bedre halvdels nye Ibiza 1,0 TSI DSG 7. Har endnu ikke rigtig nogle af de omtalte problemer - men er træt af skiftemønstret i D og vil prøve at forebygge evt kommende problemer.
Bilen har kørt knap 4000 km. Er spændt på resultatet.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2018, 13:00
af HansH
lamia skrev:
21. feb 2018, 11:35
.. er træt af skiftemønstret i D
Men.. hvordan foregår det så;
Specificerer du hvilke skiftepunkter DU kunne tænke dig i den nye software ?
Eller får du basalt set en hyldevare, og så vil det vise sig om du synes den matcher dit temperament bedre ... med indbygget risiko for at det nye skiftemønster heller ikke passer din stil ?

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2018, 17:40
af lamia
Nej jeg specificere ikke selv skiftemønstret. Den nuværende sw er blevet udlæst og sendt til Holland hvor der så er lavet en ny sw til den type motor/gear som bilen har ( 1.0 TSI )
Jeg har nu kørt bilen hjem og, må sige at det er en noget anden bil at køre i. Bilen skifter generelt bedre og mere harmonisk, den sejtrækker ikke længere i 7. Gear. Skifter først til 7. Gear ved ca 80 km/t hvor det før kunne være allerede ved 57-60 km/t Den bliver endvidere lidt længere tid i 1. Gear. Det virker i det hele taget som om motoren og gearkassen er bedre afstemt og tilpasset hinanden.
Det var en stor overvejelse om det skulle gøres, da bilen jo er ny, så må vi se og håbe at det også virker på lang sigt :)

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. feb 2018, 09:49
af King_Neumann
Nogle herinde mener at det er hårdere ved gearkassen at få ændret softwaren til TVS, og at DQ200 er konstrueret på nuværende måde så den kan holde til VW’s software.

Helt ugennemsigtigt hvad der er rigtigt og forkert. Min hypotese er at det handler om markedsandele, jo længere på literen jo bedre for VW. Der må ligge en form for typegodkendelse eller miljøgodkendelse, som gør at VW stadig holder fast i nuværende opsætning softwaremæssigt.
Efter det oplyste herinde så kører bilen jo længere pr liter med TVS. Men forurener bilen så mere??
Men trods alt godt der kan tilbydes en TVS software, så man kan holde sin bil ud. Gearkassen smadrer sig selv over tid med den ultralave gearing, så hvad er der at miste ved at prøve TVS- bortset for frygt for eventuelle garantisager.. men lader jo til at man kan få genindlæst den originale, hvis lokummet skulle brænde.
Bliver godt at høre alles erfaringer med TVS. Det bedste der kan ske er jo at man ikke skal sidde i dette forum og beklage sin nød, især med tanke på at man har købt et “kvalitetsprodukt” :-)

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. feb 2018, 10:05
af farouche
Nu skal man jo huske at måling af økonomi og forurening ikke sker under realistiske forhold, men i et test setup. Diesel skandalen viser jo at de har forsøgt at omgå denne med snedige tricks. Så DSG er nok optimeret til at vise fordelagtige tal i testbænken hvilket næppe giver den bedste funktion i Real life .TVS software og økonomi med denne måles jo i rigtige biler under realistiske forhold.
De der km/l og CO2 etc er jo helt ekstreme konkurrence parametre, og de færreste tænker jo over at de aldrig holder i virkeligheden. Idag finder mange bil på nettet og ved at ssmmenligne kunstige nøgletal i et regneark, og så længe der er så stor magt i de kunstige tal, vil producenterne have mere fokus på dem end at lave biler der fungerer optimalt for dem der kører i dem


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. feb 2018, 10:57
af HansH
lamia skrev:
21. feb 2018, 17:40
Nej jeg specificere ikke selv skiftemønstret. Den nuværende sw er blevet udlæst og sendt til Holland hvor der så er lavet en ny sw til den type motor/gear som bilen har ( 1.0 TSI )
Jeg har nu kørt bilen hjem og, må sige at det er en noget anden bil at køre i. Bilen skifter generelt bedre og mere harmonisk, den sejtrækker ikke længere i 7. Gear. Skifter først til 7. Gear ved ca 80 km/t hvor det før kunne være allerede ved 57-60 km/t Den bliver endvidere lidt længere tid i 1. Gear. Det virker i det hele taget som om motoren og gearkassen er bedre afstemt og tilpasset hinanden.
Det var en stor overvejelse om det skulle gøres, da bilen jo er ny, så må vi se og håbe at det også virker på lang sigt :)
Lige de to punkter du fremhæver - senere upshift ved både 1-2 og 6-7 kan jeg i hvert fald bekræfte er nødvendigt.
Generelt - hvis det skal gå efter mit temperament - skal upshift ske lidt senere i faktisk alle gear i D.
Jeg magter ikke at den brummer afsted med ~1200 o/m hvis man kører med blød fod. Det bliver simpelt hen for anstrengt efter min smag.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. feb 2018, 11:08
af mrbrunodk
Jeg har nu kørt godt 9000km med TVS software i min ‘14, 1.8TSI Octavia og er rigtig godt tilfreds. Ved kørsel på landevej gearer den nu ned i 6. op af bakkerne og al kørsel under 15km/t foregår i 1. gear, dejligt i parkeringshus og i køer. Med hensyn til benzin økonomi kan jeg ikke se nogen ændring. Jeg har de sidste 32000km haft et snit på 13.68km/L


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. feb 2018, 17:35
af plankton
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. feb 2018, 17:38
af farouche
plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Ingen ved det rigtigt...


Officielt er der jo ikke et problem, og derfor vil der aldrig officielt blive meldt ud at noget er løst...

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. feb 2018, 17:44
af lamia
plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Vores Ibiza er fra dec 2017 og de har ihvertfald ikke ændre noget ifht gearkassens skiftemønster. Men om de gør det fremover er jo ikke til at sige, men har min tvivl.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. feb 2018, 20:03
af Sace
lamia skrev:
22. feb 2018, 17:44

Vores Ibiza er fra dec 2017 og de har ihvertfald ikke ændre noget ifht gearkassens skiftemønster. Men om de gør det fremover er jo ikke til at sige, men har min tvivl.
Skiftemønstret er helt sikkert lavet for at opnå den bedst mulige forbrugsnorm, så det ændrer de nok ikke på.

Men om koblingerne glider er jo en anden snak.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 23. feb 2018, 17:30
af VWuser
plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Jepp - kan bekræfte at "seriestandarden" stadig er der... Ihvertfald på min 1.5'er...

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2018, 15:27
af King_Neumann
VWuser skrev:
23. feb 2018, 17:30
plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Jepp - kan bekræfte at "seriestandarden" stadig er der... Ihvertfald på min 1.5'er...

Det er vi glade for du skriver:-)den langhårede valgte en Volvo V60 med dobbeltkobling, fandme en lækker sag at køre i.
hun ville trods mine dårlige erfaringer prøve en golf st.car 1,5 Highline, som kørte super.. men havde kun kørt 500 km. Er glad for jeg bad hende prøve alternativer. Volvos aut-gear virker meget mere gedigent, og prøvede den tre gange før vi slog til.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2018, 16:16
af Kinojserguru
Lige et spørgsmål til dem der har fået skiftet SW.
Alle de kommentarer der er skrevet om forbedringer, er det når bilen kører i "D" eller "S" ?
Svarer kørselsmønsteret med den nye SW til "S" i standard DSG'en ? eller kan det ikke sammenlignes. ?
Er der stadig væsentlig forskel på "D" & "S" med den nye SW ?
Ændrer den nye SW på benzin forbruget ?
Er der problemer med at køre 80 km/t i 7. med den nye SW ?

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2018, 18:42
af lamia
Kinojserguru skrev:
24. feb 2018, 16:16
Lige et spørgsmål til dem der har fået skiftet SW.
Alle de kommentarer der er skrevet om forbedringer, er det når bilen kører i "D" eller "S" ?
Svarer kørselsmønsteret med den nye SW til "S" i standard DSG'en ? eller kan det ikke sammenlignes. ?
Er der stadig væsentlig forskel på "D" & "S" med den nye SW ?
Ændrer den nye SW på benzin forbruget ?
Er der problemer med at køre 80 km/t i 7. med den nye SW ?

Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2018, 18:56
af VWuser
King_Neumann skrev:
24. feb 2018, 15:27
VWuser skrev:
23. feb 2018, 17:30
plankton skrev:
22. feb 2018, 17:35
Hej, er der nogen der ved om problemet stadig er der i de nyeste DSG-7'ere? Jeg overvejer at købe en ny VW T-Roc 1,5 TSI 150 HK til sommer måske. Jeg kan ikke rigtig se at VW skulle have gjort noget for at løse problemet og forhandleren påstår at det kun er kanske få blier med DSG-7, der oplever problemer. Den påstand er jeg selvfølgelig lidt kritisk overfor
Jepp - kan bekræfte at "seriestandarden" stadig er der... Ihvertfald på min 1.5'er...

Det er vi glade for du skriver:-)den langhårede valgte en Volvo V60 med dobbeltkobling, fandme en lækker sag at køre i.
hun ville trods mine dårlige erfaringer prøve en golf st.car 1,5 Highline, som kørte super.. men havde kun kørt 500 km. Er glad for jeg bad hende prøve alternativer. Volvos aut-gear virker meget mere gedigent, og prøvede den tre gange før vi slog til.
Har selv kørt Volvo i mange år - vil tro jeg havner der igen når den tid kommer ;)

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2018, 19:31
af Kjeld Hansen
lamia skrev:
24. feb 2018, 18:42
Kinojserguru skrev:
24. feb 2018, 16:16
Lige et spørgsmål til dem der har fået skiftet SW.
Alle de kommentarer der er skrevet om forbedringer, er det når bilen kører i "D" eller "S" ?
Svarer kørselsmønsteret med den nye SW til "S" i standard DSG'en ? eller kan det ikke sammenlignes. ?
Er der stadig væsentlig forskel på "D" & "S" med den nye SW ?
Ændrer den nye SW på benzin forbruget ?
Er der problemer med at køre 80 km/t i 7. med den nye SW ?

Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2018, 20:09
af Trekster
Kjeld Hansen skrev:
lamia skrev:
24. feb 2018, 18:42
Kinojserguru skrev:
24. feb 2018, 16:16
Lige et spørgsmål til dem der har fået skiftet SW.
Alle de kommentarer der er skrevet om forbedringer, er det når bilen kører i "D" eller "S" ?
Svarer kørselsmønsteret med den nye SW til "S" i standard DSG'en ? eller kan det ikke sammenlignes. ?
Er der stadig væsentlig forskel på "D" & "S" med den nye SW ?
Ændrer den nye SW på benzin forbruget ?
Er der problemer med at køre 80 km/t i 7. med den nye SW ?

Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?
Vores Octavia fra 2014 skifter også først til 7. ved 81km/h i D

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2018, 21:55
af HansH
Kjeld Hansen skrev:
24. feb 2018, 19:31
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?
Er det med blød fod ?
Softwaren føler jo på speederens stilling. Træder du den mindre end .... et eller andet.. 30% (for at sige noget) ned, så skifter vores Octavia totalt morfar. Træder man den forbi det punkt, så trækker den også ud til de 80 du snakker om i 6.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2018, 22:16
af lamia
Trekster skrev:
24. feb 2018, 20:09
Kjeld Hansen skrev:
lamia skrev:
24. feb 2018, 18:42



Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?
Vores Octavia fra 2014 skifter også først til 7. ved 81km/h i D

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Ved ikke om der er forskel ved de forskellige modeller - men Jeg kunne også godt få vores til at skifte til 7. ved højere hastigheder end 60 men det krævede end noget mere frisk kørestil. Ved normal og rolig kørsel, og specielt ved bykørsel m.m. ville bilen meget gerne skifte til højeste gear med meget lave omdr. dvs helt ned til 60 km/t / og 1200 omdr

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 25. feb 2018, 01:37
af GranTurismo
Kjeld Hansen skrev:
24. feb 2018, 19:31
Har den nye faceliftede Leon FR 1.4 Tsi DSG med ‘original’ software og den skifter ikke til 7 gear før den når ca 80 km/t i D. Så der må være forskel mellem de forskellige bil modeller siden din allerede skiftede ved 60 ?
Ja jeg der er forskel, ikke kun på de enkelte bilmodeller, men også på forskellige motorvarianter. Min Polo som også er med 1,4 TSI skifter til 7. ved ca. 70 på speedometeret. Jeg tænker at det er hjulstørrelsen som giver forskellen i forhold til den Leon.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 26. feb 2018, 17:39
af Alte
Med risiko for at lyde optimistisk, så vil jeg gøre opmærksom på, at min Passat 1.4 TSI, produceret nov.2017 (2018 model), skifter fra 6. til 7. gear ved en hastighed på 86 km/t. Det gør ikke nogen forskel om det går opad eller nedad.
Hvis man bibeholder det positive syn, så kunne man godt få det indtryk, ar der en forbedring på det sidste. Bilen har kørt 5000km

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 26. feb 2018, 18:14
af i-s
Alte skrev:
26. feb 2018, 17:39
Med risiko for at lyde optimistisk, så vil jeg gøre opmærksom på, at min Passat 1.4 TSI, produceret nov.2017 (2018 model), skifter fra 6. til 7. gear ved en hastighed på 86 km/t. Det gør ikke nogen forskel om det går opad eller nedad.
Hvis man bibeholder det positive syn, så kunne man godt få det indtryk, ar der en forbedring på det sidste. Bilen har kørt 5000km
Sådan er det i alle Passat B8 med 1.4tsi. Hvis det går meget op af bakke, så burde den skifte lidt senere.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 26. feb 2018, 22:40
af casper_jg
Har lige været til service (30k) med min Passat, årgang 2017, hvor vi snakkede DSG7, da jeg somme tider også oplever, at omdrejningstælleren kan hoppe nogle hundrede omdrejninger mellem gearskift.

Mekanikeren var med på en køretur og bekræftede de "unormale" skift - han nævnte selvfølgelig, det kunne skyldes fugt, men fandt også frem til en TPI (nummer 2049048/2 - "spring i omdrejningstal ved konstant kørsel"). Desværre var der ikke en løsning på den endnu. Han foreslog derfor, jeg skulle kontakte dem igen om et par måneder og høre om der til den tid er nyt. Lidt ærgerligt, at man selv skal kontakte dem, men forhåbentlig har VW snart en løsning klar...

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 27. feb 2018, 20:10
af Sep4
Må man spørge hvad 30.000 km service kostede på passaten . 😊

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 28. feb 2018, 12:54
af casper_jg
Gav 2.131,- for det hele...

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 28. feb 2018, 20:52
af Sep4
Tak for svar men mangler 3000km endnu inden service. Men min årg. 2017 Passat variant 1,4 tsi act 150 HK dsg7 er netop på værksted idag til ny type dsg kobling så jeg venter spændt til på fredag når jeg for bilen retur igen 🤔😎