DSG ryster på spritny Passat

Alt vedr. gear, kobling mv.
King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG ryster på spritny Passat

Indlæg af King_Neumann » 29. okt 2017, 16:00

erlingvj skrev:
Sovsen skrev:Den er holdt op igen. Men sgu da lidt træls hvis den skal gøre det ON and OFF fremover.
Min gør det aldrig, efter at den har stået i garagen men ofte, når den har stået ude en fugtig nat eller to. Som sagt der kan dannes rust fordi det er tørkoblinger. Rusten giver nogle uskønne skift lige efter start men slides væk ved kørsel.

Som du selv skriver havde den problemet da du hentede den men det forsvandt igen. JA, fordi den har stået stille under åben himmel hos forhandleren i relativ lang tid.

Der dannes tilsvarende rust på en bil med manuelt gear. Her opdager man det normalt ikke fordi man ved igangsætningen laver en langsom tilkobling der gradvis filer rusten væk.

Du lader til at have en enorm viden på området, så kan du jo passende løfte sløret for hvor rusten så bliver af? Denne viden er jo kun forbelholdt FDM, fordi VW kalder det seriestandard uden at begrunde andet end fugt:-?
Du må være ansat hos VW tænker jeg, eller ladet dig imponere med den forklaring om rust i FDM eller andet. Det er jo påfaldende at ændret software fjerner “rusten” over natten..
Vil du venligst uddybe?

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG ryster på spritny Passat

Indlæg af King_Neumann » 29. okt 2017, 16:03

pwh skrev:
King_Neumann skrev:
kGlerup skrev:
Det er net
op det Erling skriver, 4x4 biler bruger ikke DQ200.[/


Ok... først nu jeg ser at 1.4tsi 150 HK på Tiguan kører 6.trins DSG.
Så gav beskeden mening. Tiguan er også så meget tungere bil, så det havde ikke nyttet med en 7-gears DQ200.
Men er det så ikke også selvsamme Erlingvj, som forklarer at der kommer rust på koblingerne på DQ200. Må formode at Erling så har sin daglige gang på et VW værksted siden der er så meget viden om dette emne. Det bekræfter i øvrigt blot tesen om at VW slet ikke skal sælge disse biler med DQ200 her i DK, eller Holland hvid det skyldes vores “fugtige” klima. Nåh, det må over i en anden tråd:-)
Tiguan er ikke tungere end Passat, som er udstyret med DQ200.
Mon ikke VW blot har øjnet muligheden for at udstyre Tiguan med 1,4 TSI og en holdbar DSG6 uden at skulle give pinlige (og dyre) indrømmelser til tidligere kunder (som hvis de pludselig tilbød denne kombination i eksempelvis passat)....

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Den køber jeg! :-)

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 56 times

Re: DSG ryster på spritny Passat

Indlæg af SzleeperDK » 29. okt 2017, 16:12

King_Neumann skrev:
erlingvj skrev:
Sovsen skrev:Den er holdt op igen. Men sgu da lidt træls hvis den skal gøre det ON and OFF fremover.
Min gør det aldrig, efter at den har stået i garagen men ofte, når den har stået ude en fugtig nat eller to. Som sagt der kan dannes rust fordi det er tørkoblinger. Rusten giver nogle uskønne skift lige efter start men slides væk ved kørsel.

Som du selv skriver havde den problemet da du hentede den men det forsvandt igen. JA, fordi den har stået stille under åben himmel hos forhandleren i relativ lang tid.

Der dannes tilsvarende rust på en bil med manuelt gear. Her opdager man det normalt ikke fordi man ved igangsætningen laver en langsom tilkobling der gradvis filer rusten væk.

Du lader til at have en enorm viden på området, så kan du jo passende løfte sløret for hvor rusten så bliver af? Denne viden er jo kun forbelholdt FDM, fordi VW kalder det seriestandard uden at begrunde andet end fugt:-?
Du må være ansat hos VW tænker jeg, eller ladet dig imponere med den forklaring om rust i FDM eller andet. Det er jo påfaldende at ændret software fjerner “rusten” over natten..
Vil du venligst uddybe?
Stop nu det korstog i alle tråde, det er fint at henvise til den anden debat hvor der bliver kogt suppe på sagen i en uendelighed men at blive ved med at skrive de samme floskler i DSG trådene er en smule trættende.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG ryster på spritny Passat

Indlæg af King_Neumann » 29. okt 2017, 17:34

Erlingvj kommer jo med en forklaring om netop trådstartes problem.. det må han vel uddybe når han bringer rust på banen?
Kald du det bare korstog, der er jo nogen herinde som har en viden som andre ikke har, det må vel begrundes når det er så præcist svaret fra Erlingvj’s side. Men problemerne hænger sikkert sammen på tværs skal du se.. det er også trættende for alle dem med problemer kan du jo læse.
Fortsat god aften

Besvar

Tilbage til "Transmission"