DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 14 times
DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?
Nogen der ved om der er erfaringer med den 7 trins dsg der sidder i den nye Superb 190HK Diesel?
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?
Holdbarheden skulle være fin, da DQ381 er med vådkobling.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?
Tror det bliver svært at finde erfaringer med DQ381, den er helt ny som i en 2017 model. Den er bygget på DQ380 som primært har været brugt og bygget i Kina. DQ381 har jeg læst er bygget i europa og max moment er hævet fra 380 til 420 nm. Grundlæggende så er DQ380/381 en DQ250 med et 7. gear så der er gode chancer for at den ikke har børnesygdomme.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 212 times
Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?
Det er IKKE en DSG6 med et ekstra gear. Det er en helt anden konstruktion med et helt andet hydraulik-system og den skal ikke have olieskift efter 60.000km og oliefilteret sidder ikke så åndsvaget som på en DSG6 hvor man skal afmonterer 1/2 delen af bilen for at komme til det.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6574
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?
Ahhh ... dejligt med lidt nyttigt viden. Hvordan kommer de udenom olieskiftene ? Sidder der et filter eller hvordan ?erlingvj skrev:Det er IKKE en DSG6 med et ekstra gear. Det er en helt anden konstruktion med et helt andet hydraulik-system og den skal ikke have olieskift efter 60.000km og oliefilteret sidder ikke så åndsvaget som på en DSG6 hvor man skal afmonterer 1/2 delen af bilen for at komme til det.
/Søren.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 212 times
Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?
Der sidder et filter der er let tilgængeligt (vandret) og den skal have skiftet olie, men først efter 120.000 km. Det er fordi olietrykket er styret og derfor korrekt uanset termisk tilstand og mekanisk belastning. Det giver bedre skift og færre slidpartikler. På den gamle DSG6 sidder filteret håbløst placeret og den kører med konstant (ofte for højt) olietryk.
- Vedhæftede filer
-
- wp_ss_20171026_0001.png (176.74 KiB) Vist 948 gange
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 14 times
Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?
Det lyder jo rigtig godt. Glæder mig til at prøve når Superb’en kommer hjem engang til næste år. (Ventetiden er lang)
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6574
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?
Ahh. Tak for det. Det lyder helt rigtigt. Måske man skulle prøve sådan en ...erlingvj skrev:Der sidder et filter der er let tilgængeligt (vandret) og den skal have skiftet olie, men først efter 120.000 km. Det er fordi olietrykket er styret og derfor korrekt uanset termisk tilstand og mekanisk belastning. Det giver bedre skift og færre slidpartikler. På den gamle DSG6 sidder filteret håbløst placeret og den kører med konstant (ofte for højt) olietryk.
/Søren.