DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
kms17
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?

Indlæg af kms17 » 25. okt 2017, 21:16

Nogen der ved om der er erfaringer med den 7 trins dsg der sidder i den nye Superb 190HK Diesel?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?

Indlæg af Charlimike » 26. okt 2017, 06:33

Holdbarheden skulle være fin, da DQ381 er med vådkobling.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

CrAzY-HoRsE
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?

Indlæg af CrAzY-HoRsE » 26. okt 2017, 09:56

Tror det bliver svært at finde erfaringer med DQ381, den er helt ny som i en 2017 model. Den er bygget på DQ380 som primært har været brugt og bygget i Kina. DQ381 har jeg læst er bygget i europa og max moment er hævet fra 380 til 420 nm. Grundlæggende så er DQ380/381 en DQ250 med et 7. gear så der er gode chancer for at den ikke har børnesygdomme.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?

Indlæg af erlingvj » 26. okt 2017, 10:26

Det er IKKE en DSG6 med et ekstra gear. Det er en helt anden konstruktion med et helt andet hydraulik-system og den skal ikke have olieskift efter 60.000km og oliefilteret sidder ikke så åndsvaget som på en DSG6 hvor man skal afmonterer 1/2 delen af bilen for at komme til det.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?

Indlæg af i-s » 26. okt 2017, 17:32

erlingvj skrev:Det er IKKE en DSG6 med et ekstra gear. Det er en helt anden konstruktion med et helt andet hydraulik-system og den skal ikke have olieskift efter 60.000km og oliefilteret sidder ikke så åndsvaget som på en DSG6 hvor man skal afmonterer 1/2 delen af bilen for at komme til det.
Ahhh ... dejligt med lidt nyttigt viden. Hvordan kommer de udenom olieskiftene ? Sidder der et filter eller hvordan ?
/Søren.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?

Indlæg af erlingvj » 26. okt 2017, 19:07

Der sidder et filter der er let tilgængeligt (vandret) og den skal have skiftet olie, men først efter 120.000 km. Det er fordi olietrykket er styret og derfor korrekt uanset termisk tilstand og mekanisk belastning. Det giver bedre skift og færre slidpartikler. På den gamle DSG6 sidder filteret håbløst placeret og den kører med konstant (ofte for højt) olietryk.
Vedhæftede filer
wp_ss_20171026_0001.png
wp_ss_20171026_0001.png (176.74 KiB) Vist 948 gange

kms17
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?

Indlæg af kms17 » 28. okt 2017, 07:36

Det lyder jo rigtig godt. Glæder mig til at prøve når Superb’en kommer hjem engang til næste år. (Ventetiden er lang)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG7 på Superb 190HK Diesel - hvilken?

Indlæg af i-s » 29. okt 2017, 09:36

erlingvj skrev:Der sidder et filter der er let tilgængeligt (vandret) og den skal have skiftet olie, men først efter 120.000 km. Det er fordi olietrykket er styret og derfor korrekt uanset termisk tilstand og mekanisk belastning. Det giver bedre skift og færre slidpartikler. På den gamle DSG6 sidder filteret håbløst placeret og den kører med konstant (ofte for højt) olietryk.
Ahh. Tak for det. Det lyder helt rigtigt. Måske man skulle prøve sådan en ...
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Transmission"